Tekohengitystä ohjaustehostimelle

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Tekohengitystä ohjaustehostimelle

Viesti Kirjoittaja Java »

Iltapäivää,

156:tonen on ruvennut päästelemään vähän ohjaustehostinlitkuja harakoille. 100km hesaan ja takasin ja säiliön pinta laskee puolella. Teki samaa myös viimevuonna, mutta selvisin siitä laittamalla uudet litkut sisään (vanhat olikin aika karmean näköset). Nyt tehostimessa oleva litku on aika ruosteenväristä (mistähän väri?). Nyt on valvolinen tavaraa hankittu ja kohta lähden vaihtelemaan. Viimevuonna joku stefa vuoti raidetangossa, mutta en sitä sen koommin ole tutkinut kun vehje on pelannut niin kuin pitääkin.

Mutta kysymys:
Onkohan jotain tekohengitystä mahdollista antaa laitteelle, jos vielä valuttaa uusien litkujen myötä? Toinen raidetanko löytyy romualfasta, mutta se on tuolla 20 asteen pakkasessa, eikä sitä tarkene siellä purkaa :mrgreen:
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tekohengitystä:

Forte Power Steering Treatment
tai
RVS Power Steering Treatment

Avatar
Lurppa
Viestit: 196
Liittynyt: 27 Syys 2009, 12:33
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lurppa »

Epezi kirjoitti:Tekohengitystä:

Forte Power Steering Treatment
tai
RVS Power Steering Treatment
Mistähän näitä mahtaa saada?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »


Avatar
makita
Viestit: 74
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:11
Car(s): Fiat 124 Spider, Pösö 407SW
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja makita »


legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

Mulla on vähän samaa ongelmaa. Itse miettinyt että auttaisiko se, että laittais jäykempää öljyä mutta ei niin jäykkää että toiminta estyy tai stefat pullahtaisi pois. Jäänyt sellainen mielikuva että automaattilaatikko öljy toimisi ohjaustehostimessa. Sehän on litkumpaa kuin moottoriöljy, mutta jäykempää kuin ohjaustehostinöljy? Muistaakseni jopa tältä foorumilta lukenut että sitä voisi laittaa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Automaattivaihteistoöljy on kaikista yleisimmin käytettyä. Väriltään punasta :wink:

Sitten on olemassa synteettisiä nimenomaan ohjaustehostinöljyjä.

Vähän tapauskohtasia asioita, mutta hammastangon vuotoihin kannattaa kokeilla erilaisia öljyjä ja käsittelyaineita silloin kun vuoto on niukkaa. Jos se on runsasta ei auta kuin vaihtaa/korjata. Jos vuoto on letkuissa/putkissa/liitoksissa niin on helpompi korjata.

Vastaa Viestiin