Tekohengitystä ohjaustehostimelle
Valvoja: Moderators
Tekohengitystä ohjaustehostimelle
Iltapäivää,
156:tonen on ruvennut päästelemään vähän ohjaustehostinlitkuja harakoille. 100km hesaan ja takasin ja säiliön pinta laskee puolella. Teki samaa myös viimevuonna, mutta selvisin siitä laittamalla uudet litkut sisään (vanhat olikin aika karmean näköset). Nyt tehostimessa oleva litku on aika ruosteenväristä (mistähän väri?). Nyt on valvolinen tavaraa hankittu ja kohta lähden vaihtelemaan. Viimevuonna joku stefa vuoti raidetangossa, mutta en sitä sen koommin ole tutkinut kun vehje on pelannut niin kuin pitääkin.
Mutta kysymys:
Onkohan jotain tekohengitystä mahdollista antaa laitteelle, jos vielä valuttaa uusien litkujen myötä? Toinen raidetanko löytyy romualfasta, mutta se on tuolla 20 asteen pakkasessa, eikä sitä tarkene siellä purkaa
156:tonen on ruvennut päästelemään vähän ohjaustehostinlitkuja harakoille. 100km hesaan ja takasin ja säiliön pinta laskee puolella. Teki samaa myös viimevuonna, mutta selvisin siitä laittamalla uudet litkut sisään (vanhat olikin aika karmean näköset). Nyt tehostimessa oleva litku on aika ruosteenväristä (mistähän väri?). Nyt on valvolinen tavaraa hankittu ja kohta lähden vaihtelemaan. Viimevuonna joku stefa vuoti raidetangossa, mutta en sitä sen koommin ole tutkinut kun vehje on pelannut niin kuin pitääkin.
Mutta kysymys:
Onkohan jotain tekohengitystä mahdollista antaa laitteelle, jos vielä valuttaa uusien litkujen myötä? Toinen raidetanko löytyy romualfasta, mutta se on tuolla 20 asteen pakkasessa, eikä sitä tarkene siellä purkaa
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"
Mulla on vähän samaa ongelmaa. Itse miettinyt että auttaisiko se, että laittais jäykempää öljyä mutta ei niin jäykkää että toiminta estyy tai stefat pullahtaisi pois. Jäänyt sellainen mielikuva että automaattilaatikko öljy toimisi ohjaustehostimessa. Sehän on litkumpaa kuin moottoriöljy, mutta jäykempää kuin ohjaustehostinöljy? Muistaakseni jopa tältä foorumilta lukenut että sitä voisi laittaa.
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Automaattivaihteistoöljy on kaikista yleisimmin käytettyä. Väriltään punasta
Sitten on olemassa synteettisiä nimenomaan ohjaustehostinöljyjä.
Vähän tapauskohtasia asioita, mutta hammastangon vuotoihin kannattaa kokeilla erilaisia öljyjä ja käsittelyaineita silloin kun vuoto on niukkaa. Jos se on runsasta ei auta kuin vaihtaa/korjata. Jos vuoto on letkuissa/putkissa/liitoksissa niin on helpompi korjata.
Sitten on olemassa synteettisiä nimenomaan ohjaustehostinöljyjä.
Vähän tapauskohtasia asioita, mutta hammastangon vuotoihin kannattaa kokeilla erilaisia öljyjä ja käsittelyaineita silloin kun vuoto on niukkaa. Jos se on runsasta ei auta kuin vaihtaa/korjata. Jos vuoto on letkuissa/putkissa/liitoksissa niin on helpompi korjata.