Öljyt paisariin!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Se ylempi letku on ihan vesikierto letku ja toinen pää on termostaattikotelon ylimmässä kohtaa. Termarikoteloonhan tulee vesi suoraan kansista.

Todennäköisesti syyllinen on se kannentiiviste. Eikös kansien vesikanavista pitäisi nähdä onko siellä öljyä? :roll:

Läheskään aina kannentiivistevioissa ei itse tiivisteestä löydy silminhavaittavaa vikaa, mutta rikki ovat kuitenkin.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kannentiivisteeseen se taitaa sitten kallistua. Jonkinlainen vuotojälki yleensä kyllä löytyy ja mahdollisesti leikkausjälkiä vähemmälle voitelulle jääneen kannen nokka-akselin nokissa.
Giulia Super -69

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä. :shock:

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Antieko kirjoitti:Kansipahvi vuotoon päädyttiin. Ensiviikolla saatanee läjään. Samalla hoonataan sylinteriputket ja rengastetaan männät. Jälkien arviointia haittasi varmaan se, että vikaa ei päästy tuoreeltaan tutkimaan, vaan auto seisoi paikoillaan lähes kaksi viikkoa. Pahuksen hankala vika. Ja työläs. Kertoilen lisää, kun auto on liikenteessä. :shock:
Nyt uskaltanen kertoa todellisen syyn. Se oli öljynlauhdutin vaurio. Ts. öljy pääsi siellä veden puolelle. Moinen vian arpominen teetätti ison remontin.
Oliko se sitten turha koneremontti? Asiasta voi olla montaa mieltä. Pääsin kuitenkin korjaamon kanssa jonkinlaiseen sopuun laskusta. Kuulin juuri tänään, että yhdelle audille oli käydä samoin. Merkkikorjaamo veikkasi kansipahvia, mutta "nyrkkipaja" vaihtoikin pelkän öljynlauhduttimen!

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Antieko kirjoitti:öljynlauhduttimen
Toivottavasti kuitenkin jäähdyttimen...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

eltsu kirjoitti:
Antieko kirjoitti:öljynlauhduttimen
Toivottavasti kuitenkin jäähdyttimen...

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lauhdutin


Tämä on hiukan pilkunnussintaa, koska ymmärrämme kyllä mistä laitteesta on kyse.
Lauhdutin tarkoittaa laitetta joka saa kaasumaisen aineen lauhtumaan nestemäiseksi aineeksi. Lauhduttimia käytetään voimaloissa jossa turbiinilta tuleva vesihöyry lauhdutetaan vedeksi. Tälläisia autoissa ei ole.
Oikea termi autossa on öljynjäähdytin.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Antieko kirjoitti:Tämä on hiukan pilkunnussintaa, koska ymmärrämme kyllä mistä laitteesta on kyse.
Sitä juuri :-D

Tärkeintä kuitenkin että vika löytyi ja auto pelaa taas
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Vastaa Viestiin