GTA.n alustatopic

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

GTA.n alustatopic

Viesti Kirjoittaja Camber »

Onkos kukaan laittanut 156 GTA.n Eibachin -30mm jousia ? Kiinnostais tietää madaltuuko ilmoitetun verran vai enemmän... siis nämä ->
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1357.html

Taikka H&R.n vastaavat: http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1215.html
Viimeksi muokannut Camber, 05 Maalis 2010, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Älä vaan laita Eibachia. Mun meni auto ihan pilalle. GTA on vakioo 15 mm matalampi, eli sit vaikka H&R.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Noi tavallisen V6.n jouset ei muutenkaan käy GTA:han.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

HANU kirjoitti:Noi tavallisen V6.n jouset ei muutenkaan käy GTA:han.
Ainakin Eibachin taulukon mukaan käy http://www.eibach.fi/cgi-bin/tuote.pl?s ... 0%28932%29

Eikös sulla ollu Eibachin coiloverit ?

Myönnettäköön että Bilsteinin coiloverit ollu myös mielessä...

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Mulla oli ensin Eibachin Pro-System. Auton ajettavuus radalla ja kovissa maantienopeuksissa muuttui karmeaksi. Kallistelu oli hurjaa ja kovassa vauhdissa tuntui kuin olisi lentoon lähtenyt. Vaihdoin nopsaan tilalle KW 2:en ilman apujousia ja norm. jäykempänä. Sillä rokkasi tod. hienosti.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Portti
Viestit: 1167
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Pelkistä Eibachin jousista en osaa kommenttia heittää, mutta Eibach Pro-Street S alustasarja oli oikein hyvä 147 GTA:n alla. Vähensi keulan nyökkimistaipumusta ja yllättäen samalla jousitusmukavuuskin parani.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Samat kokemukset pikkukutosessa, joskin tippui turhan paljon.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4716
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Eibachin Pro-Systemin ongelma taitaa olla liian korkealle menevä takapää tai liian alas jäävä etupää, miten vain. Joka tapauksessa casteria ei saa kohdalleen, kuten monesti ei saa vakio jousillakaan. Aurauksia säätämällä ja eri kulmia kokeilemalla siitä saa ihan hyvän ajettavan, mutta ei kovin ratakelpoista.
Sanoisin, että säädettävä Pro-Street S on parempi valinta.
Giulia Super -69

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Eibachin Pro-Street-S:n toiminnan Kurko on nähnyt ja kokenut.
Kerroit olevan vähän pehmoinen ajotuntumaltaan, mutta kun et ohikaan Ahvenistolla päässyt niin kerroit kuitenkin hyvin toimivan vaikka autoni kallistelikin. Tämä siis Baijerin helmessä.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

HANU kirjoitti:Mulla oli ensin Eibachin Pro-System.
Ok, eli luullakseni tossa setissä on noi samat jouset mitä tossa aloitusviestissä kyselin?! Muistatko paljonko tippui ?

GTA.n ajettavuushan on mielestäni ainakin kadulle ihan ok vakionakin, ratakäytöstä voin vain arvailla... eli pieni madallus on lähinnä mielessä ainakin toistaiseksi....

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Rolle kirjoitti:^Samat kokemukset pikkukutosessa, joskin tippui turhan paljon.
Mielestäni aika passeli madallus jos kyse on noista sun albumissa olevista kuvista? perä tosin sais olla omaan makuun ehkä hitusen matalampi...

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

HANU kirjoitti:Eibachin Pro-Street-S:n toiminnan Kurko on nähnyt ja kokenut.
Kerroit olevan vähän pehmoinen ajotuntumaltaan, mutta kun et ohikaan Ahvenistolla päässyt niin kerroit kuitenkin hyvin toimivan vaikka autoni kallistelikin. Tämä siis Baijerin helmessä.
Mulla olikin sillon nankangit alla, potenzoilla aika parani n. 7sekuntia :shock:

Jos lähen coilover linjalle niin valinta on Bilstein noilla alfisti.netin hinnoilla :wink:

Siis olettaen että nämä käy GTA.n http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3240.html

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kurko kirjoitti:Mielestäni aika passeli madallus jos kyse on noista sun albumissa olevista kuvista?
Sama madallus. 7cm maavaralla on ollut välillä haasteita nyt talvella, mutta asenteestahan se on kiinni.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

mielenkiinnolla seurannut tätä keskustelua, kun tekisi mieli vähän laskea molempia autoja, mutta kun jo nyt GTA on ollut tosi matala, erityisesti siis keulasta, nykyisissä lumi/jää montuissa ja kasoissa. GT on vakio ja vähän kuitenkin korkeampi kuin GTA ja sitä joutunut enemmän käyttää ettei pohja koko ajan käy kaikkiin jää ja lumipaakkuihin. Onneksi GTAssa on alumiininen pohjapanssari joka vähän auttaa... tyhmä kysymys, saako näillä mainittuilla sarjoilla nostaa/laskea autoa kesä/talvi korkeuteen?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Coilovereilla saa, mutta ovat hieman hinnakkaampia. Tuo säätö on kyllä niin työläs ja luultavasti ekan talven jälkeen jumissa, että jää käytännössä tekemättä.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Mielestäni tuo ei ole mikään "tosimatala" ainakaan oman mittapuun mukaan :-D
Tottakai saa nostaa / laskea oman mielen mukaan, tosin leimalle lienee hyvä säätää siihen korkeuteen mikä on merkattu otteeseen muutoskatsastuksessa...
joku virkaintoinen inssi saattaa vaikka puuttua asiaan :roll:

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

joo riippuu missä ajelee, tänä talvena kun ajaa esim Helsingin Kalliossa niin kyllä löytyy sellaisia jäätyneitä kaivonkansien kohtia etc etc jotka 10-15 cm korkeita jääpaakkuja eli paukkuu ja kovaa pohjaan...jos siis ei ollenkaan mieti... ja siis saa todella harkita miten ajelee...

zarre
Viestit: 119
Liittynyt: 17 Kesä 2003, 14:47
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja zarre »

Minusta gtan vakio alusta on lähes täydellinen, jämäkkä ja mukavuuttaki on vielä jäljellä. Mitään sportwagonia ei ois saanu ikinä myydäkkään millään muulla alustalla. Takapää varsinkin aivan mahtava, ihan sama onko tappiin asti täynnä tai tyhjä pelaa + korkeus ei juurikaan muutu.

Sit varotuksen sana tuosta bisteinistä.UNOHDA KAIKKI MUKAVUUS!!! Mulla on toisessa autossa b16 ja se on aivan tajuttoman KOVA tai vielä kovenpi, riipuen säädöstä. VAATII ASENNOITUMISTA ja huonojen tienpintojen välttelyä. Eikä missään tapauksessa sovi talvikäyttöön.
Viimeksi muokannut zarre, 06 Maalis 2010, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

GTA:n vakioalusta on tosi hyvä, ainakin uutena.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Niin muistatko HANU paljon tippu tolla Eibachin Pro-Systemillä??

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

15mm. Eli ei paljo mitään.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

HANU kirjoitti:15mm. Eli ei paljo mitään.
No mutta toihan on sitten just sopiva "mieto" madallus mitä olinkin hakemassa... eli taidanpa tilata sitten nuo Eibachin jouset ainakin näin aluksi :)

Avatar
HANU
Viestit: 1264
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Älä osta, menee rahat kankkulan kaivoon.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Tässä ketjussa sopivaa ajatustenvaihtoa ajatukseeni/kysymykseeni, siis ositttain palaten jo aiempiin kommenteihin, mutta taas vähän alkanut miettiä sitä josko tuo GT 3.2 (ei siis 156 GTA) pitäisi saada vähän alemmas. Enemmän vielä visuaalisesta lähtökohdasta 18 tuuman vanteiden kanssa kuin siitä että lähtisin kokeilemaan tiukkaa kierrosta radalla. Alfistilla olisi edulliset Eicbachin jouset jotka pitäisi laskea n. -30 mm.
Mitä kokemuksia GT 3.2 kanssa tällaisesta (vain) joustenvaihdosta, tai muitakin ajatuksia otetaan myös vastaan tästä ajatuksesta.
Samalla voisi laittaa vastapainoksi, varskikin talvea ajatellen, alumiinisen pohjapanssarin joka taas antaa tarvittavia lisäsenttejä alsfalttiin nähden.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^väittäisin että tuolla Eibach+alkuperäisiskari yhdistelmällä pilaat vaan auton ajo-ominaisuudet. Niitä iskareita ei ole suunniteltu toimimaan madallusjousien kanssa, eikä ne tällöin myöskään toimi.

Useinhan tuollaista yhdistelmää toki käytetään, mutta silloin haetaan vaan ulkonäköä ja ajo-ominaisuudet ei juuri merkkaa. Tuon hintaluokan GT autoon en lähtisi tätä tekemään.

Lämpimästi suosittelen että laita Eibachin kaveriksi joko Konin Sport iskarit tai FSD iskarit. Laitoit kummat vaan niin pieleen ei ole voinut valinta mennä.

http://www.motoral.fi/tuotteet/henkilo- ... -ja-jouset tuolla tietoa iskareista.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

kiitos kommentista, mitenköhän silloin toimisi tällainen Eibach setti verrattuna Koniin tai FSD:hen.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3283.html

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

On varmasti melko iso ero noissa eibachin (tai minkä valmistajan nyt ovatkaan, kun tietääkseni Eibach ei omia iskareita valmista) iskareissa verrattuna Koniin. Mutta toki niin on eroa hinnassakin. Ainakin nuo iskarit on suunniteltu käytettäväksi madallusjousien kanssa, hinta on halpa ja työn määrässä ei ole eroa laittaako pelkät jouset vai jouset ja iskarit.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Arcar kirjoitti:kiitos kommentista, mitenköhän silloin toimisi tällainen Eibach setti verrattuna Koniin tai FSD:hen.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3283.html
HANU tuossa ylempänä ainakin lyttäs tän sarjan :

"Mulla oli ensin Eibachin Pro-System. Auton ajettavuus radalla ja kovissa maantienopeuksissa muuttui karmeaksi. Kallistelu oli hurjaa ja kovassa vauhdissa tuntui kuin olisi lentoon lähtenyt. "

Olisko noi Eibachin iskarit KW.n tekeleet ? jotenkin sellanen mielikuva... ainakin coilit on.

Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Kurko kirjoitti: Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.
Noita minäkin olen harkinnut. Hinta kohdallaan, mutta jos takapäästä tulee yhtä h.....tin kova, kuin Bilstein sport-iskarilla, niin on kyllä mun ikäiselle mukavuudestakin pitävälle ihmiselle liian kovat.

Mitä olen netistä kuvia löytänyt madalletuista, niin GT:n osalta Eibach laskee mielestäni takapäätä liikaa, siksi tuo coilover-satsi houkuttelee, vois pudottaa sen 1-1,5cm, mitä ulkonäkö pyytää. Jäykkydeltään vakiojouset on ihan ok, mutta ulkonäön puolesta vähän korkealla. Iskarit sen sijaan pyytää päivitystä jo vakiojousilla.
Viimeksi muokannut Ghost, 08 Touko 2010, 20:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Varmaan jokaisilla jousivalmistajilla on puolensa...

Mutta lienee tärkeintä että ne iskarit myös uusitaan vastaamaan
niitä uusia jousia jos ei pelkästään sitä ulkonäköä ole hakemassa.

Ja toisaalta, onkos ne autot joista puuttuu etupuskurista alahelma niin hyvännäköisiä :)

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Ghost kirjoitti:
Kurko kirjoitti: Noi http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :3239.html on mielestäni todella halvat, yleensä tolla hinnalla saa jotain halpis coileja lähinnä! tollaset aion itelle hommata jossain vaiheessa.
Noita minäkin olen harkinnut..
Noniin... Bilsteinit tilattu :) jää nyt sitten nuo Eibachin jouset ylimääräseks jos joku tarvii :wink:

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Ghost kirjoitti:Noita minäkin olen harkinnut. Hinta kohdallaan, mutta jos takapäästä tulee yhtä h.....tin kova, kuin Bilstein sport-iskarilla, niin on kyllä mun ikäiselle mukavuudestakin pitävälle ihmiselle liian kovat.
Nyt on alla noi Bilstein B14 PSS, kyllähän se muuttui jopa yllättävän paljon jämäkämmäksi verrattuna GTA.n orkkis 93 tkm ajettuun alustaan,
meitsille toi on just sitä mitä hainkin mutta pieni epäilys on että jos hakee mukavuuttakin niin saattaa olla liian jämäkkä :wink:

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

No, nyt saadaan käytännön kokemuksia. Käydään testaamassa mukavuutta maantiellä jonkun ratapäivän yhteydessä.

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Ghost kirjoitti:No, nyt saadaan käytännön kokemuksia. Käydään testaamassa mukavuutta maantiellä jonkun ratapäivän yhteydessä.
Eiköhän se onnistune!

Vastaa Viestiin