Keulamerkki 156

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Keulamerkki 156

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Värit vanhasta hukassa, tilasin tuolta uuden: http://www.alfaworkshop.co.uk/parts/156_Badge.shtml
Hintaa lähetyskuluineen 26,48€
Jos kiinnostaa....

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Mitäs perkelettä....tuolla sanotaan et sopii ainoastaan ennen vuotta 2002 tehtyihin. Mulla on meinaan samanlainen merkki venaamassa boseliftiin kiinnittämistä. Onks niissä muka jotain eroa? En oikein jaksa uskoa...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ja sit kuitenkin sanotaan et käy JTS:ään... Oliskohan noin et faceliftissa vasta olis eroa? Tuskin siinäkään....
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Itse ajattelin teettää tarran merkin päälle, maksaa 5€.
Yritys tekee auton teippauksia, että luulisi tarran kestävän.
Ikävä kyllä tekijä ei ole nyt paikalla tulee kait vasta vappuna, ajattelin kokeilla.
Niin, voisihan niitä tarroja muistakin liikkeistä kysyä.
Tämä tuttu sanoi kun kerroin että kyselin merkkiä jälkeepäin, et ei se hoksannu kuka on, mut kyl se sillävitosella niitä useamman voi tehdä.

Omassani kävi ainakin näin, merkistä lähti pinnote (kontaktimuovi) irti, joka vei osan väreistä mukanaan :twisted:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mulla on 75:n takamerkistä haalistunut ja lohkeillut maalia tarpeeksi irti jotta pitää vaihtaa, ja vaihtomerkki on ollut tallissa muutaman kuukauden kiitos kumimuumille, mutta eihän tuo meinaa lähteä irti. Kokeilen vielä lämmittämistä ja jos ei auta niin leikkaan rälläkällä tuon merkin keskelle noin kolmen sentin neliön, lähtenee sitten kahdessa osassa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

beetta julia kirjoitti:Itse ajattelin teettää tarran merkin päälle, maksaa 5€.
Yritys tekee auton teippauksia, että luulisi tarran kestävän.
Ikävä kyllä tekijä ei ole nyt paikalla tulee kait vasta vappuna, ajattelin kokeilla.
Niin, voisihan niitä tarroja muistakin liikkeistä kysyä.
Tämä tuttu sanoi kun kerroin että kyselin merkkiä jälkeepäin, et ei se hoksannu kuka on, mut kyl se sillävitosella niitä useamman voi tehdä.

Omassani kävi ainakin näin, merkistä lähti pinnote (kontaktimuovi) irti, joka vei osan väreistä mukanaan :twisted:
Tuo on nyt siitä huono homma että voi vähän huonosti tarttua kun tuo "Alfa Romeo" teksti on mulla ainakin koho-kuvioitu. Mutta senhän voisi täyttää pakkelilla.... Onkohan nuo samankokoisia nuo ympyrät edessä ja takana ja muissa malleissa jne.

Mulle kanssa tuommoset tarrrat tahtoo!

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

juu, on vähän koholla, mutta meinaan lyödä suoraan päälle.
156 molemat merkit mielestäni saman kokoiset, D=73 kuvassa.
(kävin katsomassa)
Tosiaan, tulee vasta vappuna kotiin.
(yksin yrittäjä).

Ei siis mikään kaverihinta, eli voi muualta saada halvemmalla.
Tuttu sanoi et ne voi tehdä hukkapaloista.
(aikaa kai menee enemmän, mutta tarraa säästyy, kun vain muutama tarra)
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Pyöreä tarra kaarevalle pinnalle taitaa rypistyä? Ja kuumailmalla lämmittää, koholla olevat kirjaimet jne korostuu lisää.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei pysty ymmärtämään näitä kikkailuja :roll: Uudet merkit on sen verta halpoja, että mullakin on varaa.

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Juu, autoharrastus niin penikasta asti lähellä sydäntä et ei säästellä siinä

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Tottahan se on, uus merkki ei ole kallis.
Onko minun kokeilun syynä sitten nuukuus, voi olla.
Jos taas jätän kokeilematta tätä, jää se ehkä vaivaamaan.
Eli, en todellakaat tiedä, pysyykö kiinni.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

^Mutta kerro miten kävi. Jonkun pitää olla rohkea ja sijoittaa ensiksi 5€. T: toinen nuuka!
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

beetta julia kirjoitti:Tottahan se on, uus merkki ei ole kallis.
Onko minun kokeilun syynä sitten nuukuus, voi olla.
Jos taas jätän kokeilematta tätä, jää se ehkä vaivaamaan.
Eli, en todellakaat tiedä, pysyykö kiinni.
Ei se ole ainakaan pelkkää nuukuutta, se on myös harrastamista :-D
"Jos ei onnistu, niin ostetaan sitten uusi, mutta pakkohan tuo on kokeilla"

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Epezi kirjoitti:Ei pysty ymmärtämään näitä kikkailuja :roll: Uudet merkit on sen verta halpoja, että mullakin on varaa.
sama homma,vaikka toistaiseksi pitää töitä vielä tehdä :) Mutta mielenkiinnolla odotan lopputulosta

Avatar
Härmälänkolli
Viestit: 126
Liittynyt: 13 Helmi 2010, 19:19
Car(s): Kona Dew Plus
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Härmälänkolli »

Kokeiluhan on korjaamisen parasta puolta, niin monta osaa on korjattu vain testaamalla jne, en siis tuominnut, vaan puolsin nykypäivän laiskuutta kokeilun suhteen, heh.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kaalipata kirjoitti:Mitäs perkelettä....tuolla sanotaan et sopii ainoastaan ennen vuotta 2002 tehtyihin. Mulla on meinaan samanlainen merkki venaamassa boseliftiin kiinnittämistä. Onks niissä muka jotain eroa? En oikein jaksa uskoa...
Taitaa olla kirotusvirhe tuolla sivulla, molemmat merkit muka ennen 2002 malleihin, eihän JTS konetta ole ollut edes saatavilla sitä ennen...
Eli eiköhän se ylempi merkki ole tarkoitus olla 2002 ->
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

gYdEbUh kirjoitti:Mulla on 75:n takamerkistä haalistunut ja lohkeillut maalia tarpeeksi irti jotta pitää vaihtaa, ja vaihtomerkki on ollut tallissa muutaman kuukauden kiitos kumimuumille, mutta eihän tuo meinaa lähteä irti. Kokeilen vielä lämmittämistä ja jos ei auta niin leikkaan rälläkällä tuon merkin keskelle noin kolmen sentin neliön, lähtenee sitten kahdessa osassa.
Ei ollut kolvia käsillä niin lähdin rälläköimään. Tuossa lätkässä on noin parin millin runko, jonka päälle on liimattu tuo millin paksu merkki. Nämä kaksi osaa irtosi toisistaan keskeltä leikkaamastani suorakaiteesta. Tuo merkki on tosiaan pirun paksu, joten metallihilpettä sitten riittää kun homma on valmis, mutta itse merkki irtosi kirjaimellisesti itsestään kun sain suorakulman leikattua irti. Eli Nopea ja helppo keino (jos ei laske siivousta mukaan) mikäli on tosissaan jumissa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Paikalla
Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Epezi kirjoitti:Ei pysty ymmärtämään näitä kikkailuja :roll: Uudet merkit on sen verta halpoja, että mullakin on varaa.
Edellisessä 156:ssa takamerkki oli kulunut lähes maalittomaksi, ja kun se oli mallia kääntyvä, niin olisi pitänyt ostaa kokonaan uusi tsydeemi sinne taakse. Ei napannut, joten uhrasin yhden kauniin kesäpäivän siihen, että sävyttelin koottavamaalien värit kohdalleen ja maalasin koko merkin uudelleen käsin. :-D

Tuli komea ja pysyi maaleissa koko sen 4,5 vuotta mitä auto mulla tuon jälkeen oli! Kumimuumi voi vilkaista vieläkö maalaus on kuosissaan.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

EdotL kirjoitti:
Epezi kirjoitti:Ei pysty ymmärtämään näitä kikkailuja :roll: Uudet merkit on sen verta halpoja, että mullakin on varaa.
Edellisessä 156:ssa takamerkki oli kulunut lähes maalittomaksi, ja kun se oli mallia kääntyvä, niin olisi pitänyt ostaa kokonaan uusi tsydeemi sinne taakse
Nopeasti sen uuden kääntyvän takamerkin vaihtaa,sokka pois ja uusi tilalle.Minuakin peloteltiin,että koko lukkohässäkkä pitää irrottaa.Hyvillä pihdeillä merkin vaihtoi 20min

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Miten tuo merkki on 156:n maskissa kiinni? Pitäisi vaihtaa äidin autoon uusi merkki ja olisihan se kiva tietää tarvitseeko hommassa muita työkaluja kuin lentopallomailat.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

se on kahdella "sokalla" ja tarralla kiinni, helpoiten vaihtaa kun irroittaa sen kolmion ensin kiinto tms avaimella, iroittaa ne kiinnityssokat, sitten lämmittää jotta se tarra/liima antaa paremmin periksi, englantilaisten foorumilla oli ohjeessa että upottaa kuumaan veteen vähäksi aikaa.


"Take the whole grill off of the bonnet (three or four bolts).
Look at the back and you will see the two pins of the badge poking through and two clips on them. Brake those clips off.

Then dunk the whole grill in a bucket of very hot water for a few minutes.

The badge then comes off easily."
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

http://isokjope.kuvat.fi/kuvat/Merkin+vaihto+/

Tuolla vähän osviittaa vaihtoon. ;) Simppeli homma, mutta nuo liimat ovat hieman vittumaiset.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

emmää vaan jaksanu mitään irrotella...
kuumana kesäpäivänä vaan varovasti raottelin reunasta ja sahailin tarrapintaa poikki, sitten kun oli ympäriinsä kierretty niin rips vaan ja irti.
puhdistus ympäriinsä ja uusi tilalle.
näin siis faceliftissä.
200 baria vaparissa..

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Testasin kuinka tiukkaan vanha merkki oli kiinni ennen purkamista... Ruuvarilla vääntäen ja palikka välissä. Irtosi yllättävän helposti.

Takana kannattaisi irroittaa koko lukkomötikkä. Sen kanssa saikin sitten jo taistella pidempään.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Ja tiedoksi ketä kiinostaa... 156 merkki näyttäisi käyvän 33:een ;) Tai siis ennemminkin 33 merkki käy 156 kun on vanhempi :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^Mitäs sitä hyvää muuttamaan. Sama merkki löytyy myös 75:n ja 164:n keulalta.

Kiitos vinkeistä!
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Bortzi
Viestit: 45
Liittynyt: 02 Syys 2011, 12:21
Car(s): 156 2.5 V6 '98
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Bortzi »

Itse vaihdoin omasta 156 etu ja taka merkit jotka tilasin englannin maalta kyseisestä osoitteesta http://ebspares.co.uk/alfa156/trim_alfa156.cfm

Etu maskin vaihto ainakin tuossa pre-faceliftissä oli varsin mielenkiintosta kun ei ollut sillä hetkellä käsillä mitään jänniä työkaluja vanhan merkin liimanpoistamiseksi.
Se on kato sitä motorsporttia.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: Keulamerkki 156 - tässä tapauksessa 166

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Kyllä olivat pahasti kulahtaneet about 5 vuodessa. Merkin päällä on onneton "kelmu" ja varsinkin keulamerkki ottaa kiveniskemiä - ja kun pinta menee puhki, niin merkki on ennenpitkää entinen.

Etumerkki oli 166:ssa pultti auki, pultti kiinni -homma. Liima oli vain nimeksi pienessä kohdassa yläreunassa. Talamerkki sen sijaan oli hankalampi, meni näppäräsormiseltakin useampi tovi, ennen kuin sain sokan taiteiltua paikalleen. (Ja ensin en en huomannut laittaa tiivisterengasta oikeaan piakkaan... :oops: )

Ja millähän muulla automerkillä on yhtä monivärinen logo?!? Useimmilla on keulassa vain krominvärinen tunnus :silly:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Keulamerkki 156

Viesti Kirjoittaja Finest »

Saab ainakin on kyllä tehnyt yhtä "laadukkaita" emblereitä.
Esim. 9-3 mallissa olen nähnyt ihan hopean harmaan takaemblerin.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Keulamerkki 156

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Keulamerkkiin kiveniskukalvo päälle niin pysyy ehj(emp)änä :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin