155 jarrupääsylinteri,sopiiko fiatin osa?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

155 jarrupääsylinteri,sopiiko fiatin osa?

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

Elikkäs 155ssa alko ilmeisimmin jarrupääsylinteri oireileen. Välillä menee pedaali lattiaan eikä mitään tapahdu,seuraavalla polkasulla taas jarruttaa. Motonetissä ei oo 155sen sylinteriä hyllyssä missään,mutta silmiin pisti sama halkaisija fiat tipon/tempan sylinterin kanssa joka on myös 22,2mm (ei abs versio). Mahtaisko sopia 155seen,onko joku koittanu? Muutenki voitaisiin tehdä ketju jossa olisi yhtäläisyyksiä 155sen ja fiatin osien kanssa,niin helpottaa varaosien hankintaa. tästä oli hyötyä,kun esim.meni raidetanko mutkalle ja tipon osa oli täysin samanlainen kun 155sen alkuperäinen.

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

itse itselleni vastaten,sopii. eli tosiaan hankin motonetistä tipoon/tempraan tarkotetun jarrupääsylinterin mikä meni heittämällä 155 8v:een (ilman abseja).asennuskin oli yllättävän helppo,hankalinta oli saada säiliö irti sylinteristä. ainoa ero osissa mitä havaitsin oli kaasuvaijerin kannakkeen kiinnityksessä.Kyseinen rautalanka mallinen kannatin tulee siis pääsylinterin ympärille säiliön alle kiinni,tai olisi tullut jos olisi mahtunut. Ainakin tässä motonetin mallissa on yksi "uloke" alfan originaalia paksumpi (saattaa saada viilaamalla sopivan),joka estää sen rautalangan lukittumisen paikoilleen. Laitan kuvan jossain vaiheessa kun saan sen siirrettyä koneelle. niin ja sit se vian korjaamisen onnistuminen.nyt jarruissa tuntuisi olevan teho ennallaa,pedaalituntuma vaan on edelleen outo.pitää tarkistaa jarrupaineventtiili ainakin seuraavaksi.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Lyhennä putkia,jos muu ei auta...Nin tän prv. mut jeesasko? Aikustestisi,kait ne jarrut olis hyvä toimiakkin,nopeasti,jos on tarvis :mrgreen:

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Hyvä tietää, onhan tuo Fiatin sylkkä lähes puolet halvempikin!
Ilmasitko pääsylinterin ennen asennusta?

Päästin säiliön tyhjäksi jarrurempan yhteydessä ja ilman saaminen pois olikin melko hankalaa.

Ensin ilmasin paineilman kanssa varmaan 1l jarrunestettä järjestelmän läpi, mutta poljin säilyi pehmeänä.Tämä siis auton ollessa käynnissä, sammutettuna poljin tuntui hyvältä.
Sitten tein n.15cm pitkät jarruputken pätkät joiden päät upotin jarrunestesäiliöön ja jarrupoljinta pumppaamalla nesteet kiertoon. Tuntuma parani huomattavasti!

Vieläkään tuntuma ei ole ihan jeti, mutta parempi kuitenkin. Mietin vain että pitäisikö sama tehdä jokaisesta putkilähdöstä... :roll:

Avatar
Caijo-Romeo
Viestit: 1206
Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
Car(s): 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00,159 1.9 Jtdm Q-tronic -07/2.4 Jtdm -07
Paikkakunta: Kylmäkoski

Viesti Kirjoittaja Caijo-Romeo »

ilmasin kans alkuun paineilma imurilla reilusti ja kun ei ollu hyvä niin pumppaamalla.tuntuu et siä viä ilmaa aavistus on kun pedaali menee normaalia syvemmälle.sama oireilu eli kun kone ei käy on pedaali kova ja kun kone käy niin painuu turhan syvälle ennen ku jarrut ottaa.ei silti erityisen löysä oo alussa.kai sitä täytyy vaa pumppaamalla ilmata vielä ja koittaa saada ilmat pihalle vaikka sitten piiri kerrallaan.

Vastaa Viestiin