"fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

"fiat ecu scanner" ja ABS / Airbag -koodien luku j

Viesti Kirjoittaja toolman »

Ilmainen softa löytyy: www.fiatecuscan.net

Pitäisi pystyä lukemaan ja nollaamaan tosiaan myös ABS/Airbag -koodit modaamalla noita pinneja, onko kukaan kokeillut?
Valmista dippikytkimellä varustettua piuhaa ei taida saada mistään, vaan pitää alkaa kolvaamaan, vai?

Mites tämmönen purkki:
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=910
Tossa taitaa vaan olla ongelma se että se kytkee aina pinnit yhteen eikä signaalia siis voi siirtää esim 7 -> 3
Liitteet
ecu.jpg
ecu.jpg (62.46 KiB) Katsottu 18401 kertaa

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Ihan hyvän tuntuinen softa, koneen ecuun pääsi usb-obd2 -kaapelilla kun laittoi oikean com-portin. Äkkiseltään näyttäs kattavan about samat jutut kuin alfadiag! Sitten vaan kaapelia kolvaamaan.

Paikalla
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Mä ainakin juotin hyppylangalla vain kolmos nastan seiskaan, ja kyllähän tuo ecun tiedot luki.
Bägin virheetkin nollasi mutta tuon "internal error" jäi kuittaamatta.
Millähän tuonkin saisi loppuunasti joskus tehtyä.
No tuosta innostuneena tilasin myös adapterin jolla pääsee kiinni fiatin kolmenastaiseen liittimeen.
Eli obd naaras=>kolmenastainen fiat liitin.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

A Bart kirjoitti:Mä ainakin juotin hyppylangalla vain kolmos nastan seiskaan, ja kyllähän tuo ecun tiedot luki.
Bägin virheetkin nollasi mutta tuon "internal error" jäi kuittaamatta.
Millähän tuonkin saisi loppuunasti joskus tehtyä.
No tuosta innostuneena tilasin myös adapterin jolla pääsee kiinni fiatin kolmenastaiseen liittimeen.
Eli obd naaras=>kolmenastainen fiat liitin.
Tuosta kytkkennästä vähän varoiteltiin tuolla:
http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx
Mutta ei ne bagit vissiin poksahda kuten olit testannut :-D

Mikäs sitä internal erroria antoi?

Paikalla
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuo bagin ohjain purkki.
Eli valo jäi palamaan, mutta muut (katkos) virheet nollautuivat.
En sitten tiedä mikä tuo on, kun tuo examinerikin antoi tuolla saman virheen.
Nollattua sitä ei saa, joten tarvitsisiko tuo purkki lähettää oikein nollaukselle enklantiin.
http://www.airbagreset.com/services.html

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Itselläkin viimeinkin yksi bagi vammainen auto pihalla :)
Auto siis 166 2.5 v6 sportronic-99 tuo ilmeisesti sopii siihen?
Näihin systeemeihin en ole lainkaan joutunut ennen perehtymään,ja nyt mielenkiinto alkanut heräämään,ettei tarvitse korjaamoissa käydä kuittaamassa,kun kohta katsastuskin edessä.
Elikkä voisiko joku fiksu kertoa,että mikä johto nyt pitää hommata,että pääsee näihin saloihin mukaan :wink: vaikka suora linkki :)

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Itse ostin muistaakseni Elekma.com :sta ihan perus usb-obd2 -kapelin:
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... ceb78be856

Mutta ainakin mun piuhaan piti tehdä tuo 7-> 3 pinnimodifikaatio jotta airbag -ecuun pääsee kiinni, täällä mm. oli juttua noista pinneistä:
http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx
Liitteet
kytkintä ei ollut joten käytin abikoja.
kytkintä ei ollut joten käytin abikoja.
IMG6_0011.JPG (85.34 KiB) Katsottu 18108 kertaa

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

toolman kirjoitti:Mutta ainakin mun piuhaan piti tehdä tuo 7-> 3 pinnimodifikaatio jotta airbag -ecuun pääsee kiinni, täällä mm. oli juttua noista pinneistä:
http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx
Jep, noin sen kuuluukin olla. Se varoitus kuuluu ilmeisesti lukea että joko 7-3 tai 7-9-1, eli ei kytketä Airbag ECUa ABSn tai tehostajan ECUn kanssa yhtä aikaa.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Eli meneekö kytkentä/pinnit näin.
pinni1 sinnal
pinni7 abs
pinni9 ohjaustehosti
pinni3 airbag

liitännät 1-7
1-9
3-7
Toolmannin kuvassa kai kolme vaihtoehtoa?

Mulla on tos kaapeli jota vois aikansa kuluksi näperrellä.
Viimeksi muokannut beetta julia, 31 Maalis 2010, 22:38. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kiitoksia neuvoista,johto tilattu
Kait sitä noilla ohjeilla nyt pärjää,varmuudeksi toolman voisi avata liittimen kannen,niin tietäisi 100%,ettei johdosta ainakaan kiinni,jos ja kun en saa toimimaan systeemiä:wink:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

beetta julia kirjoitti:Eli meneekö kytkentä/pinnit näin.
pinni1 sinnal
pinni7 abs
pinni9 ohjaustehosti
pinni3 airbag

liitännät 1-7
1-9
3-7
Toolmannin kuvassa kai kolme vaihtoehtoa?

Mulla on tos kaapeli jota vois aikansa kuluksi näperrellä.

OBD connector:
1 ABS
3 Airbag
7 Engine
9 Power Steering

Normaali USB-OBD -kaapeli lukee ainoastaan pinniä 7 eli moottorin ecua.
Speksien mukaan kaikki nuo kaikki voisi yhdistää 7 pinniin, mutta airbagin kanssa halutaan ilmeisesti varoa ja välttää sen kytkemistä yhtäaikaisesti muiden datalinjoihin.

Protokollatasolla kaikki laitteet osaavat keskustella hienosti yhden ja saman datalinjan kautta.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

katiska kirjoitti:
beetta julia kirjoitti:Eli meneekö kytkentä/pinnit näin.
pinni1 sinnal
pinni7 abs
pinni9 ohjaustehosti
pinni3 airbag

liitännät 1-7
1-9
3-7
Toolmannin kuvassa kai kolme vaihtoehtoa?

Mulla on tos kaapeli jota vois aikansa kuluksi näperrellä.

OBD connector:
1 ABS
3 Airbag
7 Engine
9 Power Steering

Normaali USB-OBD -kaapeli lukee ainoastaan pinniä 7 eli moottorin ecua.
Speksien mukaan kaikki nuo kaikki voisi yhdistää 7 pinniin, mutta airbagin kanssa halutaan ilmeisesti varoa ja välttää sen kytkemistä yhtäaikaisesti muiden datalinjoihin.

Protokollatasolla kaikki laitteet osaavat keskustella hienosti yhden ja saman datalinjan kautta.
Just näin, minä katkaisin siis tuon 7-pinnille tulevan piuhan, tinasin päihin jatkot (kuvassa mustat) ja tinasin piuhanpätkät vielä pinneille 1(abs-vihreä) ja 3(airbag-punainen)

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Kiitos muuten toolmanille softalinkistä. GUI istuu miniläppärin näyttöön huomattavasti paremmin kuin alfadiag.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Nonii, ymmärränhän minäkin, kun aikansa rautalangasta väännetään :oops:

Nyt sitten juomaan, eiku juottamaan ja leikkimään ecujen kanssa.
Jos sais vikaa tohonkin autoon :crazyeyes:
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

missä sijaitsee 166:sen liitin,niin pääsen testaamaan :) ?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

katiska kirjoitti:Kiitos muuten toolmanille softalinkistä. GUI istuu miniläppärin näyttöön huomattavasti paremmin kuin alfadiag.
Joo siis tuo on yksi asia mitä oon ihmetellyt/häirinnyt, en saa koko näyttöä käyttöön, resoluutiota ei saa muutettua ei sit millään...

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

huomaako valmiilla johdolla,siis ennen modausta,onko yhteys ja systeemit ok?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

alfa164 kirjoitti:huomaako valmiilla johdolla,siis ennen modausta,onko yhteys ja systeemit ok?
Jep, modaamattomalla johdolla voit jutella (ainoastaan) moottorin ecun kanssa.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

johto kolvattu.
Mutta ei vaan pelitä.166 2.5-99 ei saa valita,kun abs&airbag kohdat?
Com portti on oikea,ja läppäri tunnistaa johdon,mutta connectista kun painaa ohjelmassa,niin sama kuin johtoa ei olisi lainkaan :? Virrat pitää kait olla päällä?
V..ttu kun on niin käsi näissä tietokone hommissa :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

joo,uudelleen ajoin noi ohjelmat,niin pääsi sisään :)
airbagin valo kuitattu,painoin vain clearia sen kummempaa katsomatta,pitää paremmin tässä perehtyä systeemiin.
Oliko tuuria vai ei,mutta valitsin sen ylimmäisen airbag vaihtoehdon ja siitä sen cleanin :? tuleeko noi samat kuitattavat "viat" joka sarakkeeseen?

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 33 1.7 I.E

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Versio 2.0 näkyy olevan julkaistu ja tulossa maksullinen jossa lisää toimintoja.
Eipä onnistunut kuitenkaan airbagin valon sammutus, jäi koodi 22 - curtain airbag squib (passenger) value too high. Mitähän tuo tahtoo sanoa?
OO=\*/=OO

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jarkkolainen kirjoitti:Versio 2.0 näkyy olevan julkaistu ja tulossa maksullinen jossa lisää toimintoja.
Eipä onnistunut kuitenkaan airbagin valon sammutus, jäi koodi 22 - curtain airbag squib (passenger) value too high. Mitähän tuo tahtoo sanoa?
Sanoo varmaan sitä että vika on päällä koko ajan. Minulla vika löytyi 156:ssa takakontin kautta löytyvistä liittimistä.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Jarkkolainen kirjoitti:koodi 22 - curtain airbag squib (passenger) value too high.
Eikös tuo ole matkustajan sivuturvatyyny?
Onko autossasi katossa tyyny?
Viittais kyllä huonoon liitokseen.
Eipä ole paljon kokemusta noista, eli voi mennä metsään.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

A Bart kirjoitti:No tuosta innostuneena tilasin myös adapterin jolla pääsee kiinni fiatin kolmenastaiseen liittimeen.
Eli obd naaras=>kolmenastainen fiat liitin.
Elekman valikoimistako tällainen adapteri löytyi? Nettisivuja selailemalla löysin tämän, mutta siinä ei ole valmiina OBD-naarasta, vain banaaniliittimet.

Paikalla
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ei tuota.
Vaan tämänlainen.
http://cgi.ebay.ca/Fiat-3-pin-to-16-pin ... 563a4edf72
Mielestäni kätevämpi kuin pelata banaaniliittimien kanssa.
Kokeillut tuota en vielä ole, muut projektit vievät liikaa aikaa eikä noissa kappoissa tuollaista vikaa olekaan (onneksi)

"curtain airbag squib (passenger) value too high" eikös tämä olisi Suomeksi että sivuverhon paukkupanoksen arvo liian korkea ?
=> huono liitos tai hapettuma lienee syynä tuohon.

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 33 1.7 I.E

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Noniin...sainpa valon sammumaan. Tosiaan tuo koodi 22 ei lähtenyt Fiatecuscanilla eikä KWP71:llä. Ratkaisu oli ottaa peräkontista matkustajan sivuverhon piuha irti jonka jälkeen scannerilla kiinni. Scanneri kertoi tuon saman 22 koodin ja lisäksi open circuit virheen. Tässä kohtaa sain resetoitua 22 koodin. Piuhat kiinni ja vielä päälle open circuit herjan resetointi. Ja nyt valo on poissa! 8)

Huom! Akku oli irti bagin johtojen irroittamis/liittämisvaiheissa.
OO=\*/=OO

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

beetta julia kirjoitti:Nonii, ymmärränhän minäkin, kun aikansa rautalangasta väännetään :oops:
:crazyeyes:
Eipä onnistu ei :x
En saa yhteyttä poxiin ollenkaan, ei moodattu piuha.
Piuha kiinni ja connect, hrtken näytöllä conect ja katoaa.
Siihen se sitten jääkin.
Paljokos ton ohjelman pitäsviedä tilaa?
ottanut kyllä 2 kertaa, portti on oikein.
Ratkaisu ehdotuksia?

Vois koittaa vaihtaa autoa?
156 1.8 ts 16v->156 `02 16v

Mistä varmistaa tuo ecu?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Dodii, hommasin kaapelin. Lähti wörkkimäänkin jotenkin. Pääsin ECUun käsiksi, mutta alalaidassa vasemmassa reunassa vilkkuu serial port latency too high!!! :? Yritin Ecu resettiä. lähtee tekemään sitä, mutta ei ilmoita mitenkään sen tehtyään. pitäiskö ton, vai pitäääkö vaan luottaa, että se oikeesti tekee jotain. :drinking:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

^^ ja ^ onhan FiatECUScanin Howto sivu luettu serial-portin asetusten osalta? Tietysti uusimmat FTDI-ajurit saattaa auttaa (itse en ole käyttänyt kuin FTDI:n omia uusimpia).

^^ '01 1.8 TS ECU on Motronic ME7.3.1
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juu. asetukset on kyllä säädetty kohdalleen noista ftdi ajureista en mitään sitten tiedäkkään. :silly:

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Jalamari kirjoitti:Juu. asetukset on kyllä säädetty kohdalleen noista ftdi ajureista en mitään sitten tiedäkkään. :silly:
http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kiitokset Katiskalle. Lähti funkkaamaan. Nyt ainoastaan välillä vilkauttaa tuota tekstiä.

Avatar
hjpp
Viestit: 1926
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Mitenköhän tuonne sivustolle pääsee?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

hjpp kirjoitti:Mitenköhän tuonne sivustolle pääsee?
Odotellaan vähän aikaa. Joku on rikkonut siten.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Sivusto toimii taas ja versio 2.1 ulkona.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Käsittelemätön poikkeus sovelluksessa. Jos valitset Jatka, sovellus ohittaa virheen ja yrittää jatkaa toimintaa. Jos valitset Lopeta, sovellus sulkeutuu heti.
Indeksi oli taulukon alueen ulkopuolella.

Itelläni tuli tuommonen herja kun yritti mennä Airbag osiossa Errors-välilehteen.. Ja ei suostu jatkamaan tuosta, vaan on lopulta pakko painaa lopeta.
Mistä moinen johtuu? Oisko jollakin bittinikkarilla tietoa?

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

En ole vielä kaapelia hankkinut, mutta ohjelman latasin ja sitä näppäilin vähän aikaa. Kuuluukohan olla niin, että kaikista autoista ei pääse kaikkia tietoja lukemaan? Minua koskettaa eniten se, ettei 156 V6 pääse lukemaan moottorin tietoja vaan pelkät airbagin ja abs:n vikakoodit. Ilmeisesti ohjelman ominaisuus eikä mikään vika?
Tein itse - säästin

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

Oleino kirjoitti:En ole vielä kaapelia hankkinut, mutta ohjelman latasin ja sitä näppäilin vähän aikaa. Kuuluukohan olla niin, että kaikista autoista ei pääse kaikkia tietoja lukemaan? Minua koskettaa eniten se, ettei 156 V6 pääse lukemaan moottorin tietoja vaan pelkät airbagin ja abs:n vikakoodit. Ilmeisesti ohjelman ominaisuus eikä mikään vika?
Kun katsoo sieltä "supported vehicles" linkin takaa niin siellä on että 156 V6 ei saa kuin ABS:t ja airbagin tiedot irti.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Oleino kirjoitti:En ole vielä kaapelia hankkinut, mutta ohjelman latasin ja sitä näppäilin vähän aikaa. Kuuluukohan olla niin, että kaikista autoista ei pääse kaikkia tietoja lukemaan? Minua koskettaa eniten se, ettei 156 V6 pääse lukemaan moottorin tietoja vaan pelkät airbagin ja abs:n vikakoodit. Ilmeisesti ohjelman ominaisuus eikä mikään vika?
Ehkä Fiatecuscan ei tue tota vanhepaa motronic:ia? En ole testannut vielä.
No Alfadiag ainakin toimii!

Avatar
Oleino
Viestit: 1949
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Jees, näin epäilinkin. No onneks ei tarvi (ainakaan vielä :mrgreen: ) lueskella vikakoodeja. Teknisestä mielenkiinnosta olis vaan kiva katsella anturitietoja yms.
Tein itse - säästin

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Mouho kirjoitti:Käsittelemätön poikkeus sovelluksessa. Jos valitset Jatka, sovellus ohittaa virheen ja yrittää jatkaa toimintaa. Jos valitset Lopeta, sovellus sulkeutuu heti.
Indeksi oli taulukon alueen ulkopuolella.

Itelläni tuli tuommonen herja kun yritti mennä Airbag osiossa Errors-välilehteen.. Ja ei suostu jatkamaan tuosta, vaan on lopulta pakko painaa lopeta.
Mistä moinen johtuu? Oisko jollakin bittinikkarilla tietoa?
Tuolta fiatecuscan-sivulta lueskelin, niin on ilmeisesti joku bugi ohjelmassa, joka pitäs korjautua seuraavaan versioon.

il cattivo
Viestit: 38
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 22:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja il cattivo »

Airbag-valo kuitattu Ecuscannerilla. Ostin ja modasin tuon edellä mainitun johdon ohjeiden mukaisesti.

Viaksi Ecuscanner ilmoitti "Driver squib circuit, value too high", ja loppujen lopuksi syynä oli huono kosketus jossain airbag-järjestelmän liittimessä. Koskaan ei selvinnyt missä liittimessä, koska putsasin ne kaikki.

Mun vinkit vastaavassa tilanteessa kärvisteleville, ehkä pääsette vähän vähemmällä työllä näiden avulla. Auto on 156 ´98 vain kuskin airbagilla varustettu malli:

Vinkki#1: Airbag-järjestelmän johdot ovat keltaisia. Kaikki airbag-järjestelmän johdot yhdistyvät airbagin ecuun, joka sijaitsee keskikonsolin alla jalkatilojen välissä, ja johtoja on vedetty seuraavasti:
- kuljettajan turvatyyny: airbagistä ratin keskiön ja kierrejohtimen kautta virtalukon ohi (matkalla yksi liitin virtalukon takana) kohti keskikonsolia radion paikkeille ja siitä pelkääjän puolelta alas ecuun
- edellä mainittu johto haarautuu hieman ennen ecua kahdeksi, ja toinen haara jatkaa matkaa hieman ylöspäin ja päätyy hanskalokeron viereen vasemmalle puolelle. Siinä on liitin (näkyy hyvin, kun ottaa hanskalokeron pois), ja siitä johdot jatkuvat mustina johonkin - en tiedä mihin.
- turvavöiden esikiristimet: b-pilarien alaosasta penkin ja mattojen alta keskikonsoliin, ja jostain sieltä vaihdekepin alta ne etenevät, kunnes tulevat esiin ecun vieressä. Siinä on kaksi liitintä (vasen ja oikea esikiristin), joista ne yhdistyvät johdoilla samaan liittimeen airbagin johdon kanssa. Tässä samassa ryhmässä on myös maajohto, joka on kiinni rungossa ecun vieressä
- lisäks mun autossa oli ecun vieressä yksi lyhyt johto, jossa oli tyhjä liitin. En tiedä mitä varten.

Vinkki#2: Kyseisessä mallissa ei ole niitä kaikkien mainitsemia penkkien alla olevia liittimiä, jotka kolvaamalla ongelmasta pääsisi eroon. Ne ilmeisesti löytyy vain jos autossa on sivuturvatyynyt. Myöskään takakontissa ei ole mitään johtoa tai liitintä minkään kolmionmuotoisen läpän takana.

Vinkki#3: Aloita putsaamalla ensin liittimet, jotka on kiinnitetty airbagin ecuun. Niihin on helpoin päästä käsiksi: pura jalkatilasta keskikonsolin sivumatot, jotka on muutamalla tapilla kiinni. Lisäksi helpottaa, kun poistaa pari muoviosaa, joista puhallus menee ilmeisesti "takakeskikonsoliin".

Vinkki#4: Ecuscannerin käyttöoikeus on rajoitettu 20 minuuttiin, jonka jälkeen käyttö ei onnistu samalla tietokoneella. Itse jouduin asentamaan kolmeen koneeseen, koska vikaa etsiessä aika kuluu helposti loppuun.

Toivottavasti näistä vinkeistä on apua!

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Löytyiskö joltakin Turusta kyseiset vimpaimet ja nollata valon/ lukea koodin pientä korvausta vastaan, Deltaankaan ei huvittaisi mennä lueskelemaan. Tavoittaa voi vaikka PM:llä.

Takaloosterin liittimen ja penkkien alla olevat liittimet putsasin, mutta merkkivalo ei poistunut. Tuossa välimallissa sen pitäisi ymmärtääkseni nollautua itsestään ongelman poistuttua?
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

il cattivo kirjoitti:Vinkki#4: Ecuscannerin käyttöoikeus on rajoitettu 20 minuuttiin, jonka jälkeen käyttö ei onnistu samalla tietokoneella. Itse jouduin asentamaan kolmeen koneeseen, koska vikaa etsiessä aika kuluu helposti loppuun.
Kyllä se mun läppärissä antaa käynnistää ohjelman uudestaan vaikka samantien. Eilen tuli meinaan katseltua yhden JTD:n dataa lähemmäs tunti tällä ohjelmalla ja tuona aikana ohjelma sulki itsensä pari kertaa :wink:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Käyttääkös kukaan FiatECUScania "oikean" COM-portin kautta? AlfaDiag rokkaa kyllä ilman mitään asetusten ronklaamista mutta FiatECUScan ei löydä mitään purtiloa. Kaapeli on ilmeisesti tyyppiä VAG-COM, tarkemmin en tiedä kun sain tuon joskus takavuosina JiiPeeltä.

Tarve olisi päästä ABS:n purkkiin kiinni. AlfaDiag kyllä jutustaa moottorinohjaukselle ja ilmakasseille mutta ABSeihin ei saa yhteyttä, ja olisin halunnut varmistaa että vika on autossa eikä vermeissä.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

FiatECUScan > COM-portti yhteistyöstä ei tietoa, mutta onko ABS:n pinni varmasti kytketty laitteesta, ettei olis siinä vika miksei AlfaDiag löydä purkkia?

Avatar
Scuderia AlfaRomeo Finlan
Viestit: 210
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Scuderia AlfaRomeo Finlan »

mutta ABSeihin ei saa yhteyttä
Ei onnistu laulaa Eino Grön:

Q. Does this software clear errors on the ABS system?
A. The current release supports only engine control units and the MY97 Airbag system. The ABS system uses a seperate control unit. A future release of AlfaDiag will support the ABS control unit. It will allow you to read and clear fault codes from the ABS system. It will also support reading sensor data and activating the actuators of the ABS system.[/quote]
Scuderia AlfaRomeo Finlandese

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jarsan kirjoitti:onko ABS:n pinni varmasti kytketty
Joo, mulla on tuollainen samantyyppinen käsin tehtävä jumpperointi kuin toolmanin kaapelissa. Eli pidän vain yhtä ECUa linjalla kerrallaan.
Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Ei onnistu
Katos, noinhan tuolla tosiaan lukee. Valittavien ECUjen listalla kuitenkin on myös ABS-ECU. Onkohan FAQ ajastaan jäljessä vai softan listaus etupellossa?

Edit: Versiohistoria väittää että 3.3.0.10:sta eteenpäin pitäisi toimia:

Koodi: Valitse kaikki

Version 3.3.0.10 released.
This release supports the EDC15C5, Selespeed CF218F, Bosch ABS 5.7 ecus.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Rasvis kirjoitti:
Jarsan kirjoitti:onko ABS:n pinni varmasti kytketty
Joo, mulla on tuollainen samantyyppinen käsin tehtävä jumpperointi kuin toolmanin kaapelissa. Eli pidän vain yhtä ECUa linjalla kerrallaan.
Scuderia AlfaRomeo Finlan kirjoitti:Ei onnistu
Katos, noinhan tuolla tosiaan lukee. Valittavien ECUjen listalla kuitenkin on myös ABS-ECU. Onkohan FAQ ajastaan jäljessä vai softan listaus etupellossa?

Edit: Versiohistoria väittää että 3.3.0.10:sta eteenpäin pitäisi toimia:

Koodi: Valitse kaikki

Version 3.3.0.10 released.
This release supports the EDC15C5, Selespeed CF218F, Bosch ABS 5.7 ecus.
testasin just 147 1.6:lla:

Alfadiag(3.3.1.0): vilauttaa ABS-merkkivaloa mittaristossa, mutta yhteyttä ei synny.
Fiatecuscan(2.3.1): saa yhteyden mutta vain hetkeksi, softa vilkuttaa tuota "Latency too high"
Vaatis varmaan säätöä porttiasetusten kanssa?

Paikalla
A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Keltsi kirjoitti:
il cattivo kirjoitti:Vinkki#4: Ecuscannerin käyttöoikeus on rajoitettu 20 minuuttiin, jonka jälkeen käyttö ei onnistu samalla tietokoneella. Itse jouduin asentamaan kolmeen koneeseen, koska vikaa etsiessä aika kuluu helposti loppuun.
Kyllä se mun läppärissä antaa käynnistää ohjelman uudestaan vaikka samantien. Eilen tuli meinaan katseltua yhden JTD:n dataa lähemmäs tunti tällä ohjelmalla ja tuona aikana ohjelma sulki itsensä pari kertaa :wink:
Mulla myös ilmoittaa nykyään että ko. com portti käytössä.
Uudelleenkäynnistyksen jälkeen pääsee kiinni minuutiksi.
Ohjelma käynnistyy kyllä, mutta yhteys autoon ei pelitä com portin takia.
Mikä versio sulla on käytössä?
Viimeksi muokannut A Bart, 18 Heinä 2010, 17:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vastaa Viestiin