166 keulan muotoilu

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

166 keulan muotoilu

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Olen alkanut mieltyä yhä enemmän 166:n alkuperäiseen keulamuotoiluun.
Siinä alkaa nyt nähdä outouden sijaan tuon mallin vahvaa omaa persoonallisuutta ja etu-yläviistosta keula näyttää suorastaan veistoksellisen kauniilta. Näin kauanko se ottaa, että tottuu Alfan muotoihin?

166 faceliftin ensikerran nähtyään sitä piti paljon alfamaisempana, mutta nyt tajuaa sen olleen vain 156 faceliftin tavoin jotenkin vierasta tuolle alkuperäiselle muotoilulle. Nämähän on vahvasti makuasioita.
Mutta tuo "hainilme" alkuperäisessä 166:ssa alkaa purra ainakin minuun :wink:

Mitä mieltä muut foorumilaiset on, vanha vs. uusi keula 166:ssa, kumpi parempi?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vanha! Ei uusikaan huono ole mutta vanhassa on kasvot ja henkilöllisyys.

Tästä samasta jutusta kirjoittelin Giuliettan ketjuun, ei tuota italialaista tapaa muotoilla monta paksua kerrosta pysty ymmärtämään kertavilkaisulla. Sieltä sekavien sinne tänne kiskastujen viivojen alta alkaa vasta vuosien varrella erottumaan ne simppelit kauniit linjat.

"Ei näe metsää puilta"
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuossa pari viikkoa tullut katsottua tuota 166:sta,ja kun kilvettömänä tönöttää tuossa samassa paikassa,niin hämärässä auto näyttää eittämättä sivulta omegalta,ei voi mitään.Itse enemmän mieltynyt pininfarinan muotoiluun.Pihalla myös gtv ja 164,joita ei muuksi luullakkaan,kuin alfaksi terävinä linjoineen.
Mutta hieno tuo 166:n on ja kait siihen silmä tottuu vielä :wink:

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Vanha. Vaikka sekin on turhan etupainoinen.

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

vanha, ehdottomasti!

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Uusi.

Avatar
Esko
Viestit: 224
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 06:35
Car(s): CR-V
Paikkakunta: Helsinki Torpparinmäki

Viesti Kirjoittaja Esko »

Uusi ehdottomasti sekä 156:ssa että 166:ssa. Mielestäni 156:n vanha maski oli hieno tullessaan mutta siihen tympääntyi nopeasti. Uusi näyttää edelleen hyvältä. 166 vanha maski ei minun silmissäni ole ikinä näyttänyt hyvältä, uusi on aika kiva.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Vanha on nätti ku mikä. Uusi enempi kiinalaisen näköinen.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

molemmat ihan kohtuu hyvät mutta jos valita pitää niin uudempi muuttaisi allekirjoittaneen pihaan.. :wink:

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Ehdottomasti uusi keula oli sitten kyse 147, 156 tai 166:sta

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Uusi keula on paljon modernimpi ja sikäli tosi hyvän näköinen mutta ei passaa muuhun koriin, joka on vanhempaa suunnittelua. Vanha keula tässä autossa on parempi, 156:ssa samoin.

Avatar
evilpet
Viestit: 705
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 18:33
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja evilpet »

Esko kirjoitti:Uusi ehdottomasti sekä 156:ssa että 166:ssa. Mielestäni 156:n vanha maski oli hieno tullessaan mutta siihen tympääntyi nopeasti. Uusi näyttää edelleen hyvältä. 166 vanha maski ei minun silmissäni ole ikinä näyttänyt hyvältä, uusi on aika kiva.
100% päinvastaista mieltä molemmista...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

uusi keula 166 ja 147, vanha 156seen, ekan sarjan 147skassa tökkii jotenkin noi lamppujen ja maskin väliset "kuopat" / syvennykset
Viimeksi muokannut V6, 29 Maalis 2010, 21:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Miuku
Viestit: 54
Liittynyt: 20 Touko 2007, 00:25
Car(s): Stilo, 166 V6 2.5 & 3.0, ex 166, 156
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Miuku »

"Yllättäen" vastaan, että vanha :wink:
Paska reissu, mutta tulipahan tehtyä.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1568
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

VMTD kirjoitti:Ehdottomasti uusi keula oli sitten kyse 147, 156 tai 166:sta
Samoilla linjoilla. Jotenkin vain iskee enemmän nämä uudet.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vuosituhannen alkupuoliskolla vanha keula ei istunut meikäläisen silmään oikein millään. Sitten aloin lämmetä 2005, jonka jälkeen sellainen oli hääautona 2007, ja nyt sellaisella on sitten toista käyttöautona, kyllä maistuu. Kummasti sitä on silmä tottunut/maku muuttunut muutamassa vuodessa.
Kimmo

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Molempi parempi :-D

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

vanha

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Vanha, pienen totuttelun jälkeen tosin.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Alkuperäinen.
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Samaa mieltä kuin muutama muukin. Aluiksi 166 näytti omituiselta. Mutta muutama vuosi takaperin sitten näin sellaisen nätin liikenteessä, ja kyllä siinä mieli muuttui. Nykyään miellyttää silmää vanhakin.
Lyhyesti jotakuinkin näin:
Vanhassa on haikean tyylikäs ilme.
Uuden ilme on cool 8)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Olen pitänyt aina 166:n alkuperäisestä keulasta. Silloin kun FL tuli, mainostin joka paikassa, että vanha keula on huomattavasti parempi. Nyt kun olen faijan uusikeulaista katsellut muutaman vuoden, niin mielipide on hitusen kääntynyt toiseen reunaan. FL näyttää todella hyvältä, kun taas alkuperäinen 166, varsinkin vakiokuosissa (vanteet, alusta jne.) on wanhan näköinen. Asiallisesti stailattuna vanhakeulainen on todella hieno.

Annan nyt ääneni kuitenkin uudelle.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4862
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Alkuperäisellä keulalla. Ei tuo uusikaan ole mitenkään paha.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

VMTD kirjoitti:Ehdottomasti uusi keula oli sitten kyse 147, 156 tai 166:sta
Juu näin on. Pakko silti myöntää että 156 näyttää hyvältä uusi keulaisenakin ja omaa omanlaista persoonallisuutta, mutta vanhakeulaisena sekin tullaan muistamaan.

Olen aina pitänyt 166 nimenomaan alkuperäisistä linjoista matalalinjaisella keulalla. Aluksi se vaikutti oudolta mutta melko heti oli pakko myöntää että siinä on jotain.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä ääni menee alkuperäiselle, tässä kuvassa kyllä auto likainen, juuri uusi puskuri asennettuna oottaa rekkaria.
Liitteet
IMG_1399_1.JPG
IMG_1399_1.JPG (60.73 KiB) Katsottu 4732 kertaa

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^Muuten hyvä, mutta tuo scudetto noilla ylileveillä kromikehyksillä näyttää PÄÄLLE LIIMATULTA.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Alfieri kirjoitti:^Muuten hyvä, mutta tuo scudetto noilla ylileveillä kromikehyksillä näyttää PÄÄLLE LIIMATULTA.
Mielenkiintoinen pointti, pakko olla samaa mieltä. Enpä ole aikaisemmin asiaa tarkemmin ajatellut, mutta jotenkin mua aina häirinnyt vanhan 166:n keulan epäsuhtaisuus. Ehkä se on juuri tuo konepellissä kelluva scudetto, joka tosiaankin on päälleliimatun oloinen. Äänestän siis FL-keulaa.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^ja^^ Toi ilmiö tulee vaan mustasta värissä. Ei hyppää samanlailla silmään ainakaan vaaleassa ja punaisessa värissä.

Tykkään vanhasta nokasta, tykkään myös uudesta nokasta ja jos se näyttäisi tältä:

Kuva

Se olisi täydellinen!
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Jos otetaan huomioon vain tuo muotoilu ja unohdetaan muut uudistukset kuten 3,2 V6, niin minusta alkuperäinen on silti aivan eri auto.
FL on uudempaa Alfan muotokieltä ja on siinä mielessä enemmän tätä päivää.
Juuri tämä ajattomuus muotoilussa on hienoa, alkuperäinen alkaa taas näyttää tuoreelta :-D kaikkien näiden mahtipontisten kromikeulojen, siis muidenkin kuin Alfan, joukossa. OT, mutta Audin keulan ja syylärinmaskin apinointi eri merkkien uusissa malleissa alkaa näyttää typerältä. Siksi on hienoa, että on autoja jotka eroaa massasta.
Vielä tuosta 166 keulan raskaudesta: alkuperäinen näyttää pitkän etuylityksen takia pikkuisen raskaalta tietystä kulmasta, mutta minusta FL korkeamman näköisen keulansa takia taas pienemmältä autolta :roll:

Sen verran annan periksi, että olisi ilo omistaa ja ajaa kumpaakin :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ainoa hyvä mitä FL toi mukanaan oli nuo vanteet... :mrgreen: , yleensä jos koskaan alkuperäisen designing muuttaminen ei ole parantanut ulkonäköä, tuo FL:ä näyttää aika "kolholta" ja suhde taka vs. etu ei enään toimi samalla tavalla kuin alkuperäisessä.
Liitteet
PICT0003_1.JPG
PICT0003_1.JPG (312.77 KiB) Katsottu 4634 kertaa

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Vanha ehdottomasti. Siinä on jotain sellasta porvariston hillittyä charmia... :)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

On se mustana hieno... :wink:

Alkaa saada ulkomailta ihan edullisesti hyvillä varusteilla noita 166 orkkiskeulaisia...
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ilman muuta uusi. Sehän on jopa alkuperäisemmän näköinen kuin alkuperäinen. Juuri siltä sen olisi pitänyt alunalkaenkin näyttää. Uljas näky. Minun makuuni hienoin etuveto-Alfa päältä ja sisältä.
Ricambi kirjoitti:Kyllä ääni menee alkuperäiselle, tässä kuvassa kyllä auto likainen, juuri uusi puskuri asennettuna oottaa rekkaria.
Juuri tuossa kuvassa näkyy tämä alkuperäisen keulan apaattisuus. Suupielet alas päin autolla. Eikö tuo masenna kuskinkin. Kuinka ovat päästäneet tuotantoon moisen murjotuksen.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Makuasia, mutta itse näen tuossa alkuperäisessä jopa konseptiautomaista "outoutta" ja rohkeutta erottua massasta. Se lievä alakuloisuus tulee minulle mieleen vain suoraan edestä katsottuna. Mutta kuten sanottu, tuostakin piirteestä on alkanut jo pitää :)
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Ehdottomasti vanha nokka. Ja se pätee tasan 147, 156 kuin 166:eenkin.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

On ne uljaita autoja ihan tässä alkaa vanha suola janottamaan.

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Vanha vähän ehostettuna.
Liitteet
Alfa-166-.jpg
Alfa-166-.jpg (8.84 KiB) Katsottu 4473 kertaa

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

uusi keula. vanhassa ei muuta hyvää kuin sisusta ja kojelauta, se on paljon paljon parempi kuin 156ssa

Makuasiahan se on, sanoi koira kun muniansa nuoleskeli
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ricambi kirjoitti:yleensä jos koskaan alkuperäisen designing muuttaminen ei ole parantanut ulkonäköä
Samaa mielipuolta. Niitä harvoja onnistuneita kasvojenkohotuksia oli 155:n widebody-mallin pullikkeet jotka toivat vähän muskelia muuten kapean ja korkean oloiseen autoon. Kolmossarjan 33:kin oli hienosti ajanmukaistettu. Ja 156:n uusi nokka on hyvän näköinen.

Moni muu pininfarinointi olisi sitten saanut jäädäkin tekemättä. Vaan kun tuoreus myy...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vanha keula 166:ssa on paremman näköinen ja istuu paremmin auton muotoiluun. Uudempi keula on kuin eri autosta.

Alkuperäinen keula parempi myös 156:ssa, vaikka se uudempi taitaakin olla Alfa Romeon vähiten pieleen mennyt face-lift.

Suurin ero on mielestäni 147:n kohdalla, jossa face-lift pilasi täysin alkuperäisen retro-henkisen keulan.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Uu.. van... uus... van...

Vanhassa on paremman näköset lamput, mutta mitä isompikolmio keulasta löytyy, sitä parempi... Kokonaisuus taittuu tänään uuden puolelle

156 uusi (liukkaamman oloinen minun mielestä) ja 147 on vähän tiukempi sitten, väri vaikuttaa paljon... vanha?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

155156 kirjoitti:Vanha keula 166:ssa on paremman näköinen ja istuu paremmin auton muotoiluun. Uudempi keula on kuin eri autosta.

Alkuperäinen keula parempi myös 156:ssa, vaikka se uudempi taitaakin olla Alfa Romeon vähiten pieleen mennyt face-lift.

Suurin ero on mielestäni 147:n kohdalla, jossa face-lift pilasi täysin alkuperäisen retro-henkisen keulan.
Kaikki vastaukset läpilukeneena on pakko tunnustaa että jäsen 155156 on osunut lähimmäksi oikeaa. Uusi nenä saattaa olla hienompi mutta se ei vaan millään istu siihen alkuperäiseen 166sen muotoiluun. Vanhan keulan ilme muuttuu pois alakuloisesta kun asentaa etupuskimen alle tehdaslisävarusteisen etuspoikan.

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

^komppaan niin ikään. Vanhaa preferoin selkeästi x 3.

En oikein usko, että iskemällä uusi keula vanhaan, pohdittuun kokonaisuuteen olisi oikein ikuna saatu mainittavan onnistuneita tuotoksia aikaiseksi. Vai onko tällaisesta jollain esimerkkiä heittää?

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Uusi, vanha mulkoilee kuin paavoväyrynen

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^ Vai Paavo... :P

Ennemminkin katse, kuin itse Don Vito Corleonella 8)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

HerraR kirjoitti:^komppaan niin ikään. Vanhaa preferoin selkeästi x 3.

En oikein usko, että iskemällä uusi keula vanhaan, pohdittuun kokonaisuuteen olisi oikein ikuna saatu mainittavan onnistuneita tuotoksia aikaiseksi. Vai onko tällaisesta jollain esimerkkiä heittää?

Tässä on yksi esimerkki. Vaikka onhan toki mahdollista, että sitä vanhaa ei ollut pohdittu.

http://de.academic.ru/pictures/dewiki/6 ... 071105.jpg

Eepe
Viestit: 36
Liittynyt: 03 Joulu 2008, 17:59
Paikkakunta: Espoo

166 muotoilu

Viesti Kirjoittaja Eepe »

Tuli joskus selailtua 80-luvun loppupuolen Tekniikan Maailmaa jossa
oli esittely Alfan tulevaisuuden muotoilua niin siellä oli yksi tutkielma
joka oli 166:sen näköinen.Eli "vanhaa muotoa".
T.L

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

HerraR kirjoitti:En oikein usko, että iskemällä uusi keula vanhaan, pohdittuun kokonaisuuteen olisi oikein ikuna saatu mainittavan onnistuneita tuotoksia aikaiseksi. Vai onko tällaisesta jollain esimerkkiä heittää?
Kuva

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

Aika hyvä :lol:

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Itse en kyllä ole löytänyt sitä juttua tuosta vanhasta 166 keulasta, tuo uusi taas on hieno, nimenomaan ja juurikin tuossa linkissä oleva. Mustana noilla vanteilla, aijai. Oulussa oli keskustassa parkissa viimeviikolla tuollainen musta, kyllä meinasi niskat nyrjähdellä.

Saksassa odottelis dieseli hakijaa:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=buvpjqphjskj
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Vastaa Viestiin