156 lambda

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

156 lambda

Viesti Kirjoittaja kTo »

156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja katiska »

kTo kirjoitti:156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?
Mittaa valkoisten johtojen välistä heater circuitin resistanssi.
Jos se on kummassakin samalla tontilla (arviolta 4-5Ohm) niin käy.
Uudemmissa planaareissa resistanssi on korkeampi.
En tyytynyt tavanomaiseen.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja kTo »

katiska kirjoitti:
kTo kirjoitti:156:sta on alfadiagin mukaan lambda sökö, samaa diagnoosia tukee hylsy päästöistä. Siellä on nyt tommonen about 1.5cm halkasijaltaan oleva mötikkä. Tallissa olisi toisesta 156:sta käytetty, ilmeisesti toimiva lambda, joka on huomattavasti paksumpi? Kierteet ovat vissiin samat, mutta runko on toisessa selkeästi paksumpi, onko toimintaperiaatteessa jotain eroa vai voinko surutta lyödä tuon toisen kiinni ja kokeilla sen toimivuutta?
Mittaa valkoisten johtojen välistä heater circuitin resistanssi.
Jos se on kummassakin samalla tontilla (arviolta 4-5Ohm) niin käy.
Uudemmissa planaareissa resistanssi on korkeampi.
Näin teen, kiitos.

kTo
Viestit: 94
Liittynyt: 01 Syys 2009, 19:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kTo »

No nyt on tapeltu pakoputken kanssa ja sain tuon lambdan resistanssinkin mitatuksi. Nykyinen lambda antaa tuon 4.5Ohm, mutta se toinen antaa 9.5Ohm, eli se on ilmeisesti sitten mainitsemasi planaarimalli? Tämä jälkimmäinen on kuitenkin ollut ilmeisen toimivasti käytössä samanlaisessa 156:sessa kuin omani, joten kysymys kuuluukin: Voiko tuon vanhanmallisen vaihtaa uudempaan?

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Nopee kysymys. Onko lambda anturin vaihdossa tehtävä ecuresetti tai joku muu poppakonsti?
Veikkaan kyllä, mutta asiantuntija lausunto olisi paikallaan :)

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 lambda

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Itse itselleni vastaten ecureset tehty ja loppukaneettina että, jos olisi tarpeeksi jyrkkä tie niin pääsisköhän nyppylän kohdalla alfalla kuuhun..
Kulkee ku R A K E T T I !

Vastaa Viestiin