ihme juttu p0430

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 5580
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

ihme juttu p0430

Viesti Kirjoittaja palkus »

on ollut hiukan ohjelmaa tuon moottorimurhevalon kanssa, ja koodi on ollut aina sama p0430 eli katti paskana. Kävin sitten myös mittauttamassa päästöt jotka olivat tosi hyvät, kuin uudessa autossa. molemmat 2 lohkon lambdat olen vaihtanut mutta eipä ollut hyötyä. No sitten ihan vahingossa laitoin 95 tankkiin eikä ole vielä koodeja tullut. Mitäs raati meinaa vai olenko vain tulossa hulluksi. Hiukan tuntuu myös siltä että hevosia uupuu jonnin verran. Eli vpower tai 98 niin vikakoodi viikonpäästä ja 95:sella hymyssä suin ilman go to dealer ilmoitusta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Enpä ihan usko tuon bensan vaikuttavat :roll:

vikatietohan tulee katin jälkeiseltä lamdalta, eli nopeasti pääteltynä vika olisi joko katissa, lamdassa tai sen kontakteissa.

Avatar
palkus
Viestit: 5580
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

niin juuri, en minäkään mutta kun liittimien tarkastus ja lambdojen vaihto ei vaikuttanut mitään eikä tietysti vaikutakaan jos katti on sökö mutta mutta viimeisimmät päästölukemat oli hc 17 co% 0.05 . tuo koodi on tullut kelillä kuin kelillä joten kosteus tai lämpötilat ei vaikuta, ainoastaan vikaväli lyhentyi muutamiin päiviin samalla ajolla. Kunnes nyt sitten huonommalla bensalla en saa vikaa päälle kiusaamallakaan (n 2000rpm on ollut se paha kierrosluku)

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): Clio ja sähkö-PNV (joskus sit taas...)
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

itse asiassa minulle kävi melkein samoin kun kokeilin V-poweria. Tosin vikavalo syttyi sen jälkeen kun olin korkeaoktaanisen tankilisen ajanut tyhjäksi ja tankannut uudestaan 95:sta. Sammui sitten taas kuitenkin seuraavana päivänä.

Mitään syytä kyseiseen tapahtumaan keksinyt mutta bensan ominaisuuksiin tuon olen ainakin mielessäni liittänyt. Vikakoodia en tarkkaan muista mutta se liittyi puoliin.

Avatar
palkus
Viestit: 5580
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

runsaan 2 vuotta on jtässä ollut ja vallan v-poweria käyttänyt + joskus 98 ja kulutuksen testausmielessä 95 bensaa ja ensimmäisen kerran tuli vikakoodi viime heinäkuussa. Että jos bensa nyt yleensäkään voi aiheuttaa vian niin silloin on moottorinohjauksessa jotain hämärää. v-powerilla kulutus on ollut oikeasi pienempi joten kyllä siellä joku säätöarvokin eri on, kuten sytytyksen ajoitus, luulen.

seppo
Viestit: 1392
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

Vika P0430 liittyy 2. katalysaattorin puhdistustehoon. Mahdollisia vikoja on katalysaattorin ikääntyminen tai takimmaisen tunnistimien jännitevaihtelun puute. Jos olet takimmaisen tunnistimen vaihtanut, eikä muita vikoja ole , voit kokeilla katin puhtaaksipolttoa, ajamalla reippailla kierroksilla useita kilometrejä. Jos sekään ei auta, on katit uusittava.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Mulla joskus antoi seoskorjauksen koodia, vika poistui. Injection cleanerillä, mahtaisko auttaa tohon?
Puhdistaa ruiskua, mut jos bensan laatu aiheuttaa, vois auttaa...

Niin miksi käyttää muuta kun 95?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

mites moottorin maadoitus? voisi vaikuttaa noihin asioihin...

Avatar
palkus
Viestit: 5580
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja palkus »

maadoituksen tarkistin jo ajat sitten mutta kun nyt pesin maffin niin toistuva nykiminen rauhallisissa liikennevalo lähdöissä väheni huomattavasti niin luulenpa että tilaan siihen uuden ilmamassamittarin (ja sitten vasta katit ;) ) Mistäs muuten löytyis maf ilman sitä putken pätkää, olisi aika paljon edullisempi. Vikakoodi ei ole muuten sitten ilmestynyt, on pisin jakso yli puoleen vuoteen ja 95 tankissa.

Vastaa Viestiin