166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot?Pitkät näyttää ihan ok
Muistaako joku mitkä polttimot on sumareissa,lähivaloissa ja pitkissä?
Viimeksi muokannut alfa164, 19 Huhti 2010, 23:18. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Re: tyhjäkäynti kylmänä v6/166 lähivalot

Viesti Kirjoittaja JTD »

alfa164 kirjoitti:Sitten noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot??
www.xenonkauppa.fi
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

VALOT TYYPPI [W]

Pitkät B (HB3) 60

Lyhyet D (H7) 55

Parkit B (H6W) 6

Rekisterikilven valot A (W5W) 5

Sumuvalot D (H3) 55

Jos auto ollut lämmitystolpassa kiinni niin tuuppaa käynnistymään huonommin kuin kylmänä (lämpötila-anturi ei tiedä onko kone kylmä vai ei). Onneksi ei sytytä "vikavaloa"..;O)

Kyllä olen ollut tyytyväinen 166:en valotehoon (projektorilamput), kannattaa varmaan ensin kokeilla uusilla polttimoilla josko tulee apuja niistä.

Parkeista sen verran että halvemmat versiot lampuista (taisi olla AU-LITE merkkiset) ei oikein kestä, sieltä löytyy nyt Osramin vastaavat jotka kestää jo vallan hyvin.
Parkkivalojen polttimot OSRAM H6W 12V 6W Halogen Cool Blue (BAX9s) TYPE26D Koodi:43-2033

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: tyhjäkäynti kylmänä v6/166 lähivalot

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

alfa164 kirjoitti:Sitten noista ajovaloista,onko umpioissa vikaa,vai onko ominaisuus,että lähivalot on todella heikot?Pitkät näyttää ihan ok..
Ei ole vikaa. Paitsi pitkissä, jos ne valaisevat hyvin.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ricambi kirjoitti:VALOT TYYPPI [W]

Pitkät B (HB3) 60

Lyhyet D (H7) 55

Parkit B (H6W) 6

Rekisterikilven valot A (W5W) 5

Sumuvalot D (H3) 55

Jos auto ollut lämmitystolpassa kiinni niin tuuppaa käynnistymään huonommin kuin kylmänä (lämpötila-anturi ei tiedä onko kone kylmä vai ei). Onneksi ei sytytä "vikavaloa"..;O)

Kyllä olen ollut tyytyväinen 166:en valotehoon (projektorilamput), kannattaa varmaan ensin kokeilla uusilla polttimoilla josko tulee apuja niistä.

Parkeista sen verran että halvemmat versiot lampuista (taisi olla AU-LITE merkkiset) ei oikein kestä, sieltä löytyy nyt Osramin vastaavat jotka kestää jo vallan hyvin.
Parkkivalojen polttimot OSRAM H6W 12V 6W Halogen Cool Blue (BAX9s) TYPE26D Koodi:43-2033
Kiitoksia,ei muuta kuin poriin lamppukauppaan :)
Auto pelaa nyt ok,oli vaan käyttämättömyys ongelmia.Ainut merkkivalo joka paloi oli huutomerkki ja sekin sammui itsestään kotimatkalla äsken :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit? :roll:
Myyjä ei ollut täysin 100% varma,ja itse tiirailin umpion läpi ja näytti samanlaisilta kupulinsseiltä kuin gtv:ssä ja 164fl

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit? :roll:
Myyjä ei ollut täysin 100% varma,ja itse tiirailin umpion läpi ja näytti samanlaisilta kupulinsseiltä kuin gtv:ssä ja 164fl
Jos valot säätyvät käynnistyessä alas ja ylös, niin on ksenonit. Omat valot parantuivat huimasti, kun laittoi uudet polttimot. Niillä oikeasti näkee.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit? :roll: l
Jos on ksenonit kaukovaloina, niin sitten on myös vielä valojen väläyttämistä ("viiksestä veto") erilliset lamput. Ksenonien vaihtamisesta en tiedä mitään, parkkippollttimot ja lähivalot/väläytyskaukovalojen polttimot on vähän ahtaassa paikassa, mutta helposti kuitenkin kotikonstein vaihdettavissa, vaikka tien päällä. Sumarit täytyy vaihtaa "sokkona", jos ei sitten nosta autoa ylös sen takia, mutta onnistuu kyllä helposti käsikopelollakin.

Avatar
SP
Viestit: 958
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

on

Viesti Kirjoittaja SP »

alfa164 kirjoitti:Miten ajovalojen lamppujen vaihto tapahtuu?Näytti vähän ahtaalta,kun nopeasti vilkaisin.Sitten tyhmä kysymys mistä tiedän,onko tuossa xenonit? :roll:
Myyjä ei ollut täysin 100% varma,ja itse tiirailin umpion läpi ja näytti samanlaisilta kupulinsseiltä kuin gtv:ssä ja 164fl
Muistaakseni tuossa oli xenonit, katselin taustoja konehuoneen puolelta.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Juu,Myyjä vaan sanoi,että jonkun "lancia harrastajan" mukaan on xenonit.
Näyttää joo olevan kun salama logo siinä mötikässä.
Jopa on surkeat lähivalot siitä huolimatta,pitänee tutkia,että mikä mättää :?

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Eipä xenoneissakaan mitään ihmeellistä ole. Mötikät ruuvataan irti, jonka jälkeen kaikki on näkösällä.

Pelkääjän puoli on pahin ponnistus. Se viimeinen muovipäinen ruuvi on todella veemäisessä paikassa.
Taidan seuraavalla kerralla kokeilla suosiolla etupuolelta. Puskuri alas ja sitä rataa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

mikä se 6mm kuusio kolo on joka on hyvin näkösällä siinä pienemmässä mötikässä,jotain siitä kait säädetään :?
Ja hiipuvatko xenon polttimot,vai onko sama homma kuin tavallistenkin kanssa,että laaki ja vainaa :?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kotter kirjoitti:Eipä xenoneissakaan mitään ihmeellistä ole. Mötikät ruuvataan irti, jonka jälkeen kaikki on näkösällä.
Tuossa avasin ne mielenkiinnosta.Saako noi mötikät irti johdoista kun johdot ovat kovin lyhyet,joka vaikeuttaa lampun vaihtoa melkoisesti?Lyhyissä on siis xenonit,ja pitkissä tavalliset?Se pienempi mötikkä lienee se sytytin?
Ongelma siis edelleen tehottomat lähivalot,sumaritkin valaisee tien paremmin
:?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kyllä xenonien teho heikkenee iän myötä...itsellä menossa toinen lamppupari jälkiasennus-sarjassa ja sarjalla ikää 4vuotta...eli ainakin omalla kohdalla xenon polttimot kestää noin 2vuotta kerrallaan sitten alkaa jo huomata valotehon heikkenemisen

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

^^

Mä onnistuin laittamaan (xenon)polttimot ylösalaisin ja ihmettelin kanssa surkeita lähivaloja. Sumuvalot tosiaan näytti paremmin.

Käänsin polttimot ja sain valot.
:oops:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Pitääkin koittaa tuota,en ihmettele yhtään vaikka olisikin väärin päin,sen verran kakka homma tuo vaihto,ja käsikopelolla pitää arvailla milloin on paikoilla,ja pitää vielä varoa sitä lankaa siinä polttimossa.siitä langasta varmaan tietäisi muuten parhaiten sen oikean asennon,miten menee paikoille suoraan :?
Sumuvalon polttimon vaihdoin tänään,sekin oli perin v mäinen homma.
Kyllä 2.0 v6tb gtv:n kotikorjaaminen/huoltaminen on lastenleikkiä tuohon 166 verrattuna,vaikka pitäisi kait olla toisin päin :roll:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tuollainen pieni peili helpottaa kummasti varmistamaan oikean asennuksen.. 8)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,pitää peilillä "harjoitella" kun lamput vaihdan.Katselin muuten eilen,että uudet umpiot maksaa saksassa vaivaiset 850e kipale :crazyeyes:
Polttimot oli d2s 35w,mikä olisi passeli k-luku?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

K-luku on hieman makuasia, mutta omaan silmään sopii alle 6000k. Nyt on kiinni 5300k ja on ihan hyvä. Joskus voisi kokeilla vaikka 4000k.
Käsittääkseni pienemmällä k-luvulla myös parempi valaisuteho.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Paras valoteho on 4300 kelvinin lampuilla, ja se on myös lähinnä päivänvaloa eli silmälle miellyttävin. Uusien autojen valot on näitä. Vanhat oe-lamput oli 6000 kelvinin luokkaa eli sinertäviä ja sitä sinisemmät onkin tuninkileluja.

Se valoteho tosiaan hiipuu vähitellen xenoneissa. Kuten tekee halogeeneissakin, eli ei nekään ole laaki ja vainaa, vaan niidenkin teho hiipuu kymmeniä prosentteja.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

4300K paras teholtaan ja ulkonäöltään.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Vika löytyi takapäästä,anturi irti.luuli,että perä pohjassa koko ajan,että näin :)

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Kotter kirjoitti:Eipä xenoneissakaan mitään ihmeellistä ole. Mötikät ruuvataan irti, jonka jälkeen kaikki on näkösällä.

Pelkääjän puoli on pahin ponnistus. Se viimeinen muovipäinen ruuvi on todella veemäisessä paikassa.
Taidan seuraavalla kerralla kokeilla suosiolla etupuolelta. Puskuri alas ja sitä rataa.
Terve, selvennätkö vähän tuota hommaa, pitäs meinaan alkaa xenon-polttimoita vaihtamaan...
onko todella niin että puskuri pitää irrottaa?
siis tarkoitan et sieltä vaihto käy helpommin?
Monta kiinnitysruuvia sieltä pitäs oikein löytyä?
Kattelin vaan paikkaa et eihän sinne kourat mahdu, saatikka työkalut...
miten homma on saatukaan noin hankalaksi?
Vielä yksi kysymys: Mitkä polttimot sinne sopii?
Näkyy olevan tarjolla d2s ja d2r...kumpi noista lienee se oikea?
Jopi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

d2s 35w

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

alfa164 kirjoitti:d2s 35w
Kiitoksia tiedosta...olit myös ropaillu noita xenoneita eli selvennätkö vähän tuota hommaa, pitäs meinaan alkaa xenon-polttimoita vaihtamaan...

Monta kiinnitysruuvia sieltä pitäs oikein löytyä?
Jopi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Homma vähän paskmainen,ja pienet kädet ja peili hyvä apuväline
ulkomuistista:kaikki tarvittavat ja tiellä olevat Liittimet auki ja suojat pois,väännetään vastapäivään ja sitten se toinen mötikkä kierretään myös vastapäivään,muistaakseni 2kpl 13mm/tasapää ruuvia löytyy,ne auki.
Kyllä se siitä,toisella kerralla homma skulasi jo hyvin itsellä,ja ekalla kerralla tuli liikaa purettua konehuonetta
Niin akusta kait olisi hyvä ottaa - irti,vaikka tekijät väittävät että xenonin pistokkeen irrottaminen riittää,en ole testannut jälkimäistä :wink:

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

kiitos toisen kerran, tarkotatko ruuveilla noita jotka ovat tuon varoituskyltin yläpuolella (kuva takaa) ja sit tuolla alhaalla
täs kuvia:
http://cgi.ebay.de/Alfa-Romeo-166-Front ... 5d29319f44

en tiedä onnistuuko tuon linkin laitto...
Jopi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

juuri ne tummat,kummallisen näköiset jossa 13mm ja tasapää kanta
keskimmäisestä kuvasta näkyy molemmat

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

OK, katoin noita äsken ja niitä mötiköitä(onkohan vahvistimet korkeajännitteeseen tai jotain sinnepäin?) ei voi kiertää kun vasenta myötäpäivään ja oikeaa vastapäivään kun ei ole tilaa...mut näyttäs et noita ruuveja ei tarviiskaan aukaista...oonko täysin väärässä?

tuo toinen kaveri tarkotti varmaan et takapuskurin irrotus auttaa etuxenonien vaihtoon :lol:
Jopi

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

muistelisin kyllä että vastapäivään aukeaa,ja ahdas oli se vas puoli,että piti ottaa liittimet irti sieltä lokarin puolelta,mutta voi muistikin tehdä tepposet :roll: ruuvit pitää irrottaa,että se muovi irtoaa
niin ohjeeni oli polttimoiden vaihtoon,itse umpioita en ole vaihtanut

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

OK, siitä se polttimoiden vaihto lähtee, KIITOS vielä kerran.
Ei muuta kun hyvät kesän jatkot!! :lol:

PS. Jos tarviit jotain Alfoihin Saksasta(sieltä saa aika halvalla kaikkea) voin välittää&hoitaa, ja tietysti ilman palkkiota!
Jopi

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Se toinen kaveri tarkoitti, että polttimon voi vaihtaa irroittamatta etupuskuria, mutta hommaa kokeilleena ainakaan omassa tapauksessa kourat ei kerta kaikkiaan yletä siihen viimeiseen mutteriin.

Mötikkä on kolmella ruuvilla kiinni. Tallista löytyi ylimääräinen umpio, tosin kuskinpuoleinen (kuva): kaksi ruuvia alhaalla ja yksi ylhäällä.

Mut äkkiähän tuon toteaa kokeilemalla, ylettääkö nakit vai ei. Koko puskuri on tullut muutaman kerran irroitettua, joten ei se hommana niin paha ole, miltä kuulostaa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

pesojo-h kirjoitti: PS. Jos tarviit jotain Alfoihin Saksasta(sieltä saa aika halvalla kaikkea) voin välittää&hoitaa, ja tietysti ilman palkkiota!
Yhden xenon umpion ainakin ja mahdollisesti toisenkin,mut palaillaan myöhemmin yv:llä
Onko nim kotterilla tietoa,kun umpio on siinä irti,että miten se xenon polttimon ympärillä oleva kromirengas on kiinni?Eli siinä kuvun ympärillä?
Itsellä meinaan se "rengas" näytti olevan irti umpion sisällä

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Kotter kirjoitti:Mötikkä on kolmella ruuvilla kiinni.
Kiitos tiedosta.
Ei meikäläisen nakitkaan sinne varmaan mahdu :lol:
Jopi

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

alfa164 kirjoitti:Onko nim kotterilla tietoa,kun umpio on siinä irti,että miten se xenon polttimon ympärillä oleva kromirengas on kiinni?Eli siinä kuvun ympärillä?
Kromirengas näyttää olevan puristettu ja/tai liimattu umpioon, joten jotain on sökönä, jos irto-osia löytyy. (Kuva 2).

pesojo-h
Viestit: 97
Liittynyt: 09 Loka 2006, 10:00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pesojo-h »

Kotter kirjoitti:Se toinen kaveri tarkoitti, että polttimon voi vaihtaa irroittamatta etupuskuria, mutta hommaa kokeilleena ainakaan omassa tapauksessa kourat ei kerta kaikkiaan yletä siihen viimeiseen mutteriin.
OK ja sorry, ei todellakaan ollut tarkoitus irvailla...
Kaikki hommathan voi tehdä miljoonalla eri tavalla ja jokainen valitsee oman tapansa syystä tai kolmannesta.
Jopi

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Vasen lähivalo alkanut pätkimään, sammuu ajossa silloin tällöin (AR166 FL2005). Toivottavasti korjaantuu polttimoa vaihtamalla. Saksanmaalle taitaa lähteä tilaus. Manuaali väittää että polttimo on D1 35W. Vai onko se nyt kuitenkin D2S, niin kuin diy.twenga.co.uk väittää)? Vai onko näihin ehkä laitettu molempia?

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Minulla näyttäisi olevan D1s-polttimo - eli se kalliimpi sitten. Plttimo on tosi helposti käsillä kumikannen takana, vaihtamiseen ei työkaluja tarvitse, parin minuutin homma.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

vanha aloittamani aihe,mutta tiedoksi valojen kanssa painijoille,että xenonin&ja normin eli hemputisti halvemman umpion sisuskalut ovat identtiset lasia myöten.eli ehjän saa rakennettua,kunhan xenon vaatima umpion takaosa on ehjä(siis se musta kuori)
Lasi lähtee suht kivasti uunissa irti(150c) ja lain vaatimat nippelitiedoksit samat tavis,ja xenonissa

mmake_
Viestit: 297
Liittynyt: 29 Marras 2015, 19:51
Car(s): Alfa Romeo 166 v6 2.5l 24v 138kw
Paikkakunta: Helsinki

Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja mmake_ »

Tiladin tossa uuden sensorin taakse ja tietenkin ricambilta puski väärää osaa,eli on uudenman mallinen missä pyöreä liitin, onko mahollista vähän johdotusta muuttaa apicoilla ja jos jostain sais liittimen pään ostwttua olis mukava... Sais 9 vuoden jälkeen tohon autoon ajovalot ylöspäin :D taakse virtoja tulee 0.50v kun katoin mittarilla.. En tiedä oikeastaan onko ees hyvät mutta menkööt

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: 166 xenon lähivalot,xenoneista tietävät

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Mulla osoittaa valot liian alas.

Kun virrat laittaa päälle, lähivalot käyvät alhaalla ja nousevat ajoasentoon. Kuskin puolen korkeus on joten kuten ok, mutta hanttimiehen puoleinen jää aivan liian alas.

Testasin etuakselin anturia. Otin minikoiranluun alatukivarresta irti, ja käänsin anturina ylöspäin. Molemmat valot alkoivat nousemaan, mutta oikea polttimo lopetti nousemisen paljon kuskinpuoleista aiemmin. Samalla kun oikea lakkasi liikkumasta, sähkömoottorista rupesi kuulumaan erilainen ääni, luultavasti löi tyhjää?

Käänsin umpiota ylöspäin, mutta tämä ei ole tietenkään oikea tapa korjata tuota ongelmaa.

Olisiko tuolle jotain tehtävissä?

ps. Xenon polttimo oli niinpäin että kannassa oleva lovi on ylöspäin.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Vastaa Viestiin