Uusi avain Alfaan... Ilman korttia.

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Uusi avain Alfaan... Ilman korttia.

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

En löytänyt suoraa topiccia tähän..

Elikkäs tommosseeseen yksiavaimiseen tuontiautoon aikoisin tilata uudet avaimet, jos ei hirveitä kustanna..

Otin jo yhteyttä Hämeenlinnan Autokeskukseen, kysyivät että onko korttia, jos ei niin täytyisi sekin tilata..

Onkos kenelläkään mitään käryä, mitä tää lysti tulis kustantamaan.. En nyt lähde isoja satasia makselemaan. Vaikka kyllä vituttaa tuo 1 avain vain..
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Kyseessä on varmaan se koodikortti, jossa on myös ajonestokoodi. Siinähän on toisena joku 'mechanical code', jonka oletan liittyvän avaimiin. Jos tuota ei ole niin se kannattaa hommata joka tapauksessa, ajoneston temppuilun varalta. Ko. kortti maksoi aikanaan Deltalla muistaakseni huikeat kaksikymppiä. En sitä tosin itse maksanut vaan homma meni autoliikkeen kautta, joten voin muistaa väärin.

Avaimet vissiin voi satasia maksaakin, riippuu mallista.

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

Ainakin mulla luki Saksasta tuodun GTV:n huoltokirjassa jollain sivulla koodi, joka käsittääkseni oli ajonestoon/avaimen koodaamiseen liittyvä. Saattoipa jopa olla 2 eri koodia siinä. En nyt aivan tarkkaan muista.

Näin ainakin käsitin saksankielisestä tekstistä, voiko tuo pitää paikkaansa?

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Avaimen koodi saattaa ollakin sielä, mutta ajoneston koodia ei saa missään huoltokirjassa olla, paitsi jos sen on omistaja itse kirjoittanut.
Ainakaan tuossa 155:n huoltokirjasta ei löydy ja siinäkin on tuo ajoneston koodikortti ties missä.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Mun 155:ssa oli samanlainen harmaa luottokortin kokoinen lätty kuin näissä uudemmissakin. Electronic code ajonestolle ja mechanical code sitten ilmeisesti avainta varten. Ei pitäisi olla huoltokirjoissa tuollaisia, mutta mistäs sitä koskaan tietää.

Sen kortin sai Deltasta - ja nykyään varmaan Autokeskuksesta tai muusta valtuutetusta huoltopistestä - ainakin suomiautoihin ihan rekisteritunnuksella. Tuontiautoihin luulisi saavan valmistenumerolla, tehtaaltahan se kumminkin tilataan.

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Deltasta sanottiin mulle ko olin avainta vailla,että valmiste numerolla tilattava tehtaalta. Hinta oli avain noin 94e+koodaus 40e. Tosin mulla oli virtalukko nii väljä,että avain lähti käynnissä ollessa pois, nii tilasin sellassen sarjan missä tuli kaikki auton lukot ,2kpl avaimia koodattuna ja asennettuna 480e.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Ilmoittivat hinnaksi 350e.. voi vittu.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

Yllättävää kyllä, jotkin pikasuutarit näitä ajonestoavaimia pystyy tekemään. Ilman koodikorttia, vain yhdellä toimivalla avaimella. Sitten jos hukkuu se ainoa toimiva, sitten rupee olemaan kusessa...

Pääkaupunkiseudulla olen ainakin aina saanut avaimen joka wörkkii jättijaon pikasuutarilta Tammistosta. Useampaan merkkiin (mm. alfa ja fiat) vuosimalleihin 1995-05. Koskaan ei ole luvattu varmuutta että onnistuu puhelimessa, vaan todettu että kokeillaan paikanpäällä jos onnistuu. So far, so good. Hinnat luokkaa kymppejä tai pahimmillaan fordiin tais olla reilun satkun...
Viljan tar fram det som inte fanns.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Il Mostro kirjoitti:Yllättävää kyllä, jotkin pikasuutarit näitä ajonestoavaimia pystyy tekemään. Ilman koodikorttia, vain yhdellä toimivalla avaimella. Sitten jos hukkuu se ainoa toimiva, sitten rupee olemaan kusessa...

Pääkaupunkiseudulla olen ainakin aina saanut avaimen joka wörkkii jättijaon pikasuutarilta Tammistosta. Useampaan merkkiin (mm. alfa ja fiat) vuosimalleihin 1995-05. Koskaan ei ole luvattu varmuutta että onnistuu puhelimessa, vaan todettu että kokeillaan paikanpäällä jos onnistuu. So far, so good. Hinnat luokkaa kymppejä tai pahimmillaan fordiin tais olla reilun satkun...
Ei varmaankaan kaukosäädöllä olevasta avaimesta ollut kyse? tai edes ajonesto sirulla varustetusta?

Avatar
VMTD
Viestit: 3339
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onnistuu ajonestolla varustettuihin, ainakin jos on code 1 järjestelmä eli ei muuttuvaa koodia. Esim. 155:een onnistuu kopioimalla siru vanhasta avaimesta uuteen avaimeen.

Il Mostro
Viestit: 354
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
Car(s): A6 Avant 55 TFSI e
Coupe Fiat
9-3 Aero
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Il Mostro »

^^Ajonesto ollut pakollinen kaikissa uusissa autoissa vuodesta 1995 alkaen,( näin se muistaakseni oli) ja jos viitsit lukea vastauksestani hieman tarkemmin sen mistä kirjoitin, huomaat etten puhunut mistään fiat mätäkakslaiskan 6e koukusta 8) .

^ovat onnistuneet tekemään myös ainakin joihinkin merkkeihin myös juuttuvakoodisia avaimia, eli ei pelkästään kopioi vanhaa. Käyttävät useita eri tekniikoita, joskus hankalissa tapauksissa läppärillä yhteydessa autoon niinkuin oli mun Focuksen tapauksessa. Silloin maksoi sen muutaman kympin enemmän.
Viljan tar fram det som inte fanns.

Vastaa Viestiin