156 JTD -ostoaikeita

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

156 JTD -ostoaikeita

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156/3220209

Kenelläkään tietoa tästä? Tarkoitus on huomenna mennä kartturin kanssa koeajamaan kyseinen yksilö.

Onko JTD-koneen puolesta jotain huomioitavaa / kokemuksia? Muuten 156 on tullut suht tutuksi 1.5 vuoden aikana, joten sen osaa koeajolla sillä silmällä ja korvalla kopaista, entäs hihnanvaihtoväli? Eikös nämä ole samoja myllyjä kuin Cromassa, jossa luulis tuon hihnan olevan vähän edukkaampi vaihdettava muutenkin.

Vakuutukset ja dieselveron kokoluokka kiinnostaisi kanssa, en tunne yhtään logiikkaa miten se määräytyy, ajoneuvokohtaisesti? Ajoa tulee niukinnaukin se rapia 20.000, joten onko mitään kannatusta? Kaikki kommentit tervetulleita pikapikaa ennen kuin teen hätäpäissäni kaupat. :mrgreen:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Vastataampas itse kun kukaan ei ole vielä heittänyt mitään ja pari tarkentavaa kysymystä.

En vieläkään googlaamalla löytänyt tietoa tuon koneen hihnanvaihtovälistä.

Kyseisessä yksilössä se on tehty 120tkm kohdalla 20.3.2008 ja huoltokirjan suomalainen osuus alkaakin siitä. Loput leimoista on lyöty Saksanmaalla.

Mittarilukema pitää varmasti kutinsa, omassa oli jopa kuluneempi tuo nahkaratti kuin tässä kappaleessa. Roiskeläpät olivat pitäneet kiveniskemät aika hyvin poissa helmoista. Paikkapaikoin kulahtanutta, esim. peilin varret hapettuneet, mutta kokonaisolemus silti ihan siisti, maalipinnassa ei isoja vikoja missään puolella.

Syylärinnestettä oli minimin alapuolella (kuten itsellänikin kun se ei merkkien rajoissa pysy). Puolsi aika railakkaasti moottoritienopeuksissa, rengaspaineet, ohjauskulmat? Molemmat renkaat aika kuluneet mutta kulkupuoli kunnossa ja tuntui pirteältä. Hakekoon joku pois puolestani, jään itse fundeeraamaan toukokuun loppuun kun palailen Turkuun.

Sitten se yksi täsmentävä kysymys, kuuluuko noissa kytkin olla julmetun jäykän oloinen tessuun verrattuna? Vaihteet menivät kyllä napakasti silmään.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

sama mylly löytyy myös monesta ooppelista.
siskon autossa hihnanvaihto ( ooppeli, astra farkku ) suoritettu 120tkm välein.

1.9jtd 8v koneita on monia, mutta tämä 115hv mylly taitaa olla prikulleen
sama, kuin 120hv konekkin.

5.3l on ollu keskikulutus 100tkm matkalla ( jälleen se ooppeli )
veroja en tarkkaan muista, mutta 500 nurkilla varmasti mennään.
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Thanks vastauksesta. Yllätyin muuten, kun vakuutukset tuohon ovat jonkun kympin bensakonetta halvempia jopa. Ei ole näköjään kelvannut kelleen, vähän syyhyttäisi hakea pois. Ja tiedoksi: hihnan vaihtoväli vuosina kuulemma 4-5. Kytkimen raskaus ja reipas puolto vaan vähän arveluttaa.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Vastaa Viestiin