Alfan Imusarjasta!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Perunakone
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:18
Paikkakunta: Kiuruvesi

Alfan Imusarjasta!

Viesti Kirjoittaja Perunakone »

Moi kaikki oon tässä alfaan vaihtelemassa hehkutulppia 2 sain vaihettuu ja 2 katkesi purin siitä ensi imusarjan ja imusarja paksussa öljyssä mistä johtuu onko turbo menossa rikki vai mikä? ja miksi hitossa ne 2 hehkutulppaa ei suostu lähtee irti ! :evil:

ai niin ja piti irottaa syöttö pumppukin ja pumpussa ei kilaa päässä miten hitossa saan ajotuksen kohdalleen ? :shock:

Autakkeeh!

Avatar
mattijus
Viestit: 5260
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuo on common rail?

Imusarjan töhnä lienee EGR "ansiota"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Alfan Imusarjasta!

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Perunakone kirjoitti:Moi kaikki oon tässä alfaan vaihtelemassa hehkutulppia 2 sain vaihettuu ja 2 katkesi purin siitä ensi imusarjan ja imusarja paksussa öljyssä mistä johtuu onko turbo menossa rikki vai mikä? ja miksi hitossa ne 2 hehkutulppaa ei suostu lähtee irti ! :evil:

ai niin ja piti irottaa syöttö pumppukin ja pumpussa ei kilaa päässä miten hitossa saan ajotuksen kohdalleen ? :shock:

Autakkeeh!
Eiköhän tuo oo ihan EGR:n aiheuttamaa köhnää imusarjassa. Turbosta menee aina läpi vähän öljyä....

Elä ressaa sen pumpun ajotuksesta, sulla on commonrail diesel alla :P

Ei se pumppu tee muuta kun paineen, muualta käsin hoituu ajoituksen säätö...

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

EGR:stä ja huohottimesta tuota öljyä tulee tuonne imusarjaan. Myös coolerista saattaa löytyä öljyä enemmänkin, kun ottaa sinne menevän ahtoletkun irti :wink:

Noi hehkutulpat on yksilöllisiä, jotkut lähtee ja toiset katkee. Yleensä paikallisilta diesel-korjaamoilta löytyy apu katkenneiden irroitukseen.

Pumpun ajoituksella ei tosiaankaan ole mitään väliä, boxi ohjaa suuttimia, kuten bensakoneissakin.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ihan normaalia on, että öljyä pääsee imusarjaan pää asiassa turbon takia... rippuu tietenkin mitä "paksulla" tarkoitetaan.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Perunakone
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 11:18
Paikkakunta: Kiuruvesi

Palaute

Viesti Kirjoittaja Perunakone »

Okeih no niin nyt selvis nekin epäselvyydet.

ai niiin ostin sillon tähän alffaan 300-400e obd2 mittarin joka ei pelannu eli ite sanosin että ei kande mitää mittareita mennä maksaa kun ei ne pelloooo ( käytin sitä alan mieheillä ja nekin sano että ompas kumma vika tuli aina auton kommunikoinin kanssa ei väliä vaikka sen mittarin päivitti. siksi lisäsib tähän obd homman kun en enää omaa kysely forumii tostakaan löytäny ;D)


Kiitos vastanneille. niin obd paikastak kun imusarjasta! :)

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

OBD-pistoke löytyy ratin vasemmalta puolelta, sulakerasian kannen takaa, aivan yläreunasta.

Kannattaa kokeilla FiatEcuScannia, ainankin 10V 2.4 JTD:hen tuolla pääsee, toisin kuin AlfaDiagilla...
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Keltsi kirjoitti:OBD-pistoke löytyy ratin vasemmalta puolelta, sulakerasian kannen takaa, aivan yläreunasta.

Kannattaa kokeilla FiatEcuScannia, ainankin 10V 2.4 JTD:hen tuolla pääsee, toisin kuin AlfaDiagilla...
Alfadiagin uudella (nykyisellä) versiolla pääsee.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jaa, sitä ei olekkaan tullut kokeiltua, kun syksyllä tuli heitettyä pyyhe kehään tuon osalta. Derekin kanssa silloin tuosta käytiin pitkään kirjeenvaihtoa, mutta mitään todellista vikaa ei keksitty. Koitin kuitenkin kahdella erillaisella piuhalla ja kolmeen eri autoon, V6:een pääsi kuitenkin molemmilla piuhoilla heti.

Pitänee jossain vaiheessa kokeilla uudestaan, kunhan saa raksuttimeen jälleen sähköt kytkettyä.
"No smoke => no power => no hope"

Vastaa Viestiin