Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

http://www.youtube.com/watch?v=PrskWK-H29Q" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^lääkkeet!!

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=h74 ... =endscreen" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kunnon vodkaa.Ei mitään pelleilyjuomaa.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Taitaa Dio Natale olla vähän väärässä topicissa...

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

olisiko kellään sattunut jäämään talteen Alfa 75 eroavaisuus/vastaavuus todistuksia?

Eli olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua 2.0Tc ---> 3.0v6

Netistä löytyvissa alkuperäis? korjausoppaissa ei mainita mitään jarrujen tai vakaajantankojen yms. kokoeroja, mutta kaikki muu nippelitieto niistä tietenkin löytyy. :lol: ja juuri ne tiedot mitkä pitäisi todistaa katsastusinsinöörille, siellä ei ole.

Toivo elää, että jossain Alfa 75 korjausoppaissa olisi noita strategisia mittoja mainittu.

Mega-auton kautta yritin tuota todistusta saada. Olivat yhteydessä maahantuojaan ja _reilun 2kk:n_ odotuksen jälkeen sanoivat lyhennettynä, että maahantuojaa ei oikeen kiinnosta eroavaisuustodistusta tollaseen keksiä, koska niillä ei ilmeisesti ole enää paljoo mitään tietoja tai jäänyt entisille maahantuojille.

Kävin Delta-autossa kyselemässä myös josko niille olisi jotain noita jäänyt. Ottivat rekisteriotteesta kopion ja yhteystiedot ja sanoi että on yhteydessä, veikkaisin että sieltä ei tule mitään kuulumaan

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

legza kirjoitti:olisiko kellään sattunut jäämään talteen Alfa 75 eroavaisuus/vastaavuus todistuksia?

Eli olisi tarkoitus saada muutoskatsastettua 2.0Tc ---> 3.0v6

Netistä löytyvissa alkuperäis? korjausoppaissa ei mainita mitään jarrujen tai vakaajantankojen yms. kokoeroja, mutta kaikki muu nippelitieto niistä tietenkin löytyy. :lol: ja juuri ne tiedot mitkä pitäisi todistaa katsastusinsinöörille, siellä ei ole.

Toivo elää, että jossain Alfa 75 korjausoppaissa olisi noita strategisia mittoja mainittu.

Mega-auton kautta yritin tuota todistusta saada. Olivat yhteydessä maahantuojaan ja _reilun 2kk:n_ odotuksen jälkeen sanoivat lyhennettynä, että maahantuojaa ei oikeen kiinnosta eroavaisuustodistusta tollaseen keksiä, koska niillä ei ilmeisesti ole enää paljoo mitään tietoja tai jäänyt entisille maahantuojille.

Kävin Delta-autossa kyselemässä myös josko niille olisi jotain noita jäänyt. Ottivat rekisteriotteesta kopion ja yhteystiedot ja sanoi että on yhteydessä, veikkaisin että sieltä ei tule mitään kuulumaan
Löytyi omasta takaa tarpeelliset tiedot. Eli auto on nyt leimattu!

16% tuli rekisteriotteeseen, vaihdettujen osien lista ja autosta tuli 4 paikkanen. konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon :lol:

Punnittiinhan se myös: 1230kg omamassaa eli tankki täynnä yms.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

legza kirjoitti:konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon
Kyllähän korin osatkin lasketaan.

Oliko alkuperäinen konepelti semmoinen vanhanmallinen jonka alle kutonen ei mahdu kun sen vaihdoit?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Eikös 6 koneisessa 75:sessa ole paksummat vääntösauvat, kun nelos koneisissa. Eikä paksumpia voi vaihtaa nelos koppaseen, kun takapään boorit on pienemmät. Eutupäähän voi tietysti vaihtaa kutosen alatukivarret, joissa on isommat boorit.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Kyllä ne boorit on kaikissa saman kokoiset, moottorista riippumatta.

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Tuomas K kirjoitti:
legza kirjoitti:konepellista tuli 0,5%, en ees tiennyt, että sekin kuuluu muutoskatsastettavien joukkoon
Kyllähän korin osatkin lasketaan.

Oliko alkuperäinen konepelti semmoinen vanhanmallinen jonka alle kutonen ei mahdu kun sen vaihdoit?
Oli joo, enkä ees maininnu siitä, mutta inssi huomas yllättäen sen ku oli erivärinen. eikä se kysyny mitä eroa siinä oli vanhaan, ilmeisesti ois tullu prosentteja vaikka ois ollutkin samanlainen, mutta eri autosta?

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Sape kirjoitti:Mistä löytyy 75 lasinpyyhkijöiden rele? Vai olisiko muita ehdotuksia syylliseksi miksi pyyhkijät pysähtyvät näkökenttään?
Releen vaihdolla korjaantui. Nyt toimii myös kaikki nopeudet, enpä ollut huomannutkaan että nopein pyyhintänopeus ei ole toiminut..

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Mistäs saisi suunnilleen 75:n alkuperäsen mukasta tavaraa ovien tiivisteiksi? Etolan valikoimia tossa joskus kesäsellä koitin kattella läpi, useampaakin auton ovenpielen tiivistettä muistuttavaa muotoa löytyi mutta ei mielestäni ihan seiskafemman vastaavaa kumminkaan.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

http://www.oitracon.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;

oletko tuolta kysellyt..

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Kiitokset 90:lle vinkistä, täytyy rimpautella tuonne.

Maailmaltakin löytyy hintaan 90€ / 320 € :shock: Persaukista taas hirvittää..

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Jos soitteleet Oitraconille niin kysäse samalla kontin tiivistettä. Tarttis uusia ja tuolta Italiasta näyttäis löytyvän, mutta suositaan Suomalaista jos heillä sattuis olemaan.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Korja-Kumi?

http://korjakumi-fi-bin.nettiavain.fi/@ ... nauhat.pdf

Sivulta 20 alkaen löytyy noita tiiisteitä. En muista minkälainen 75:n tiiviste on, mutta Giuliassa on tuolta hankitut tiivisteet. Ei ihan täysin alkuperäisen kaltaiset, mutta riittävän lähellä olevat löytyi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Katos vaan kun en tota muistanut, olen mä tuolta joskus jotain letkunpätkiä tainnut ostaakin. Taidan ottaa mittoja ylös seuraavan kerran kun käyn tallilla ja kokeilla tuolta sitten lähinnä olevaa muotoa. Oitraconista sitten sen jälkeen jos ei tuolta löydy...

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Luukun tiiviste löytyy Etolasta, malli mukaan ja kaupoille! Oviinkin sopivaa tiivistekumia löytyy, mutta erona alkuperäiseen on se, ettei Etolan tiivisteissä ole tekstiilipintaa siinä osassa, mikä kiinnittyy aukon reunukseen. Ajaessa ei huomaa muuta eroa, kuin sen, että tuulen suhina puuttuu.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Käykö Nord 1.8 ja TS jakopäänkopat ristiin? Onko vesipumput samat?

Tarkoitus olisi hyödyntää TS:n kopan kiinnike kampiakselin VR-anturille.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Jakoketjukoppien kanteen tulevien pulttien paikat vaihtelee niin että 75 ja 164 koppien pultit on eripäin verrattuna nordiin, taasen 155 ja 164 superin pultit ovat samanlailla kuin nordi.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Satakuusnelonen kirjoitti:Jakoketjukoppien kanteen tulevien pulttien paikat vaihtelee niin että 75 ja 164 koppien pultit on eripäin verrattuna nordiin, taasen 155 ja 164 superin pultit ovat samanlailla kuin nordi.
Kiitoksia vastauksesta. Eli tässä kuvassa näkyvä pultti on taaempana TS:n kopassa?
http://gtfour.supras.org.nz/alfapics/75ts1.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kuva

Tuossa näkyy ero
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Satakuusnelonen kirjoitti: Tuossa näkyy ero
Juu, kiitoksia. No, askarrellaan jonkinlainen kiinnike.

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Peruskorjasin hiljattain 75 TS-moottorin, ja aikomuksena oli vaihtaa jakoketjun välipyörän laakerit, kun sellaiset sattuivat löytymään hyllystä, laakerit oli joskus muinoin hankittu nord-moottorin remonttiin. Yllätyksekseni TS-moottorin välipyörän akseli oli paksumpi kuin nord-moottorin, eikä laakereita siis voinut hyödyntää. Eli ei taida onnistua ilman koneistamon apua?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

^Hmm, tuo onkin mielenkiintoinen havainto. Itse en ole havainnut akseleiden paksuuksissa mitään eroa, nokkia vetävän rattaan asema akselilla on eri Tessussa kuin Nordissa, samoin 1.3-1.75 koneissa akseli on pitempi kuin 2.0.koneissa. Paljonko akseleiden paksuuksissa oli eroa??
Giulia Super -69

ristojärvelä
Viestit: 556
Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
Car(s): Alfa Romeo GTV6

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja ristojärvelä »

Niinkuin usein ennenkin, tarkistusmittaus ratkaisee pulman, ellei sitten uusia tule tilalle. Vertasin nordin ja TS:n välipyöran akseleita; saman kokoiset, välipyörät näyttivät muutenkin samanlaisilta. Nyt ihmettelen mihin laitteeseen ostamani laakerit kuuluvat. Pakkaukset varaosanumeroineen on hävitetty aikaa sitten. Laakerit näyttäisivät olevan n. 1mm ohuemmille akseleille, en tullut mitanneeksi, mutta kummankaan edellämainitun moottorin välipyöriin ne eivät käy.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Saako 75:n polkimet irrotettua purkamatta koko kojelautaa? Onko kyseessä vaan uskon puute ja ne viisi mutteria saa auki alakautta?

Avatar
Gasolina
Viestit: 4686
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

ristojärvelä kirjoitti:Niinkuin usein ennenkin, tarkistusmittaus ratkaisee pulman, ellei sitten uusia tule tilalle. Vertasin nordin ja TS:n välipyöran akseleita; saman kokoiset, välipyörät näyttivät muutenkin samanlaisilta. Nyt ihmettelen mihin laitteeseen ostamani laakerit kuuluvat. Pakkaukset varaosanumeroineen on hävitetty aikaa sitten. Laakerit näyttäisivät olevan n. 1mm ohuemmille akseleille, en tullut mitanneeksi, mutta kummankaan edellämainitun moottorin välipyöriin ne eivät käy.
Voihan niistä tehdä sopivat rotsaamalla? Ainakin 101-sarjassa on jo mielestäni ollut sama akseli kuin uudemmissakin, 750-sarjasta en tiedä josko olisi ollut ohuemmalla akselilla.
Giulia Super -69

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Onko 0.78 pisin vitosvaihteen välitys mitä transaxle-kamppeista löytyy?

Tässä kun vaihteistoremppaa suunnittelee niin pistää miettimään mitä noille välläreille vois samalla tehdä. Oikeastaan ainoa veemäinen homma tossa tonnikuussatasessa on se matka-ajon kiljuttaminen, motarilla kierrokset pyörii lukemissa +3750. Toisaalta noi I-IV vaihteiden kokonaisvälitykset on mun mielestä taas aika onnistuneet eli ei tekisi mieli ainakaan kauheesti lähteä perävälitystä pidentämään.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

JPeltola kirjoitti:Saako 75:n polkimet irrotettua purkamatta koko kojelautaa? Onko kyseessä vaan uskon puute ja ne viisi mutteria saa auki alakautta?
Kyllä ne sieltä lähtee. Ei oo ihan helpoin homma ja vaatii pari sopivaa niveltä räikän jatkovarteen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jknracing »

J. Saari kirjoitti:Onko 0.78 pisin vitosvaihteen välitys mitä transaxle-kamppeista löytyy?

Tässä kun vaihteistoremppaa suunnittelee niin pistää miettimään mitä noille välläreille vois samalla tehdä. Oikeastaan ainoa veemäinen homma tossa tonnikuussatasessa on se matka-ajon kiljuttaminen, motarilla kierrokset pyörii lukemissa +3750. Toisaalta noi I-IV vaihteiden kokonaisvälitykset on mun mielestä taas aika onnistuneet eli ei tekisi mieli ainakaan kauheesti lähteä perävälitystä pidentämään.
Juu toi on se harvin välitys. Se on vaan kuunneltava sitä nordin ääntä motarillakin jos ei halua harvempaa perävälitystä.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Paikalla
Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Miten nuo kuvassa ympyröidyt nikaleet irtoaa? Ei löydy ruuveja, eikä vetämälläkään tunnu lähtevän :oops:
Liitteet
Nimetön.jpg
Nimetön.jpg (39.01 KiB) Katsottu 6627 kertaa

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

C-pilarit verhoilun takaa löytyy painotapit, joita ulospäin työntämällä pitäisi lähteä. Siellä välissä on sitten jotain sikafleksin oloista tavaraa, ettei irroittaminen kävisi liian helpoksi.

Avatar
Nouko88
Viestit: 754
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:23
Paikkakunta: Forssa/Jokioinen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Nouko88 »

Turbossa kytkin luistaa ja hyllystä löytyisi tessun jäykempi asetelma ja sintteri levy.
Mahtaako tessun kytkin sopia tuohon turbon laatikkoon? Ymmärtääkseni jos vaihtaa koko kytkinkopan ja ristikon johon kartaani tulee kiinni niin pitäis sopia??

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^Noiden lisäksi vaihtuu vielä paininlaakeri, sen käyttövipu, paininlaakerin ohjausputki ja työsylinteri. Mahdollisesti myös kytkinletku, jos ei halua jättää liian pitkää letkua kiepille. Sitten alkaa olla osat kasassa.
Kimmo

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tahtoo olla abs-pumppu elämänsä ehtoolla ja ylikuumenee hyvin äkkiä jos auto seisoo paikallaan eikä ajoviima viilennä moottoritilaa. Millähän tuolle tekisi jonkinlaisen jäähdytyksen? Jos saisi käyttöikää pitkitettyä hiukan.

Maailmalla ovat ainakin väsänneet lämpökilpiä suojaamaan pakosarjan säteilylämmöltä, mutta jos sille askartelisi jonkunlaisen puhaltimen joka ottaisi puskurin takaa jäähdytysilmaa ja puhaltaisi sen sinne pumpulle?

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mitkäs olis optimaaliset pyöränkulmat mutka-ajoa varten; millaisia asteita olette 75:siin säätäneet?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

^ Mikä sitten on mutka-ajoa ja mikä optimaalista, mutta tässä yksi setuppi ratapäiville + satunnaiseen katuajoon, tai toisin päin.
http://www.youtube.com/watch?v=8PkwYGvD-fg" onclick="window.open(this.href);return false;
Kimmo

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Kiitti vinkistä. Astemittari puuttuu; saisikohan sellaisen viritettyä älypuhelimeen?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ainakin iphoneen saa astemittarin, eiköhän semmoisen softan saa muillekin alustoille kun taitaa nuo anturit löytyä useimmista nykypuhelimista.

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Onkos kokemuksia muista kulmien suuntaus arvoista mitkä mahdollisesti avittaisi nopeassa ajossa tai vaan parempana hallittavuutena mutkissa? Videollahan mainitaan vain hyväksi todettu etu camberi.

Äkkiseltään Tuomas K:lle sanoisin että ABS pumpun ei pitäisi ylikuumentua ilman, että siinä on jo jotain vikaa. Laita siihen perusjarrujärjestelmä? Toisaalta potuttaahan se jos mällää auton ja se olisi pelastunut ABS:n ansioista. :P
Viimeksi muokannut legza, 15 Touko 2013, 00:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Olihan siellä myös taka-camberi. Muut kulmat menee sitten enemmän mielipidekeskusteluksi. Itse tykkään että edessä on vähän haritusta, takana vähän aurausta ja castereihin ei ole välttämätöntä puuttua.
Kimmo

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Nyt alkoi vilkut temppuilemaan. Hätävilkut toimii, mutta suuntavilkut ei toimi kumpaankaan suuntaan. Sulake on ehjä niin mistä lähtisi vikaa hakemaan?

Samoin nopeusmittari alkoi pätkimään välillä pudoten nollaan ja sitten taas hyppää oikeaan nopeuteen?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

legza kirjoitti:Äkkiseltään Tuomas K:lle sanoisin että ABS pumpun ei pitäisi ylikuumentua ilman, että siinä on jo jotain vikaa. Laita siihen perusjarrujärjestelmä? Toisaalta potuttaahan se jos mällää auton ja se olisi pelastunut ABS:n ansioista. :P
Onhan sillä pumpulla ikää... Vielä se kuitenkin toimii kunnes ruuhkassa käkkiessä ylikuumenee.

Vähän huono se pumpun paikka siellä moottoritilassa kun pakosarja hohkaa kuumaa heti vieressä.

Mieluummin vaihdan sen pumpun uuteen jossain vaiheessa, mutta on sen verran arvokas osa ja sen verran kiven alla että mieluusti vähän pitkittäisi sitä vaihtamista.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Olen maailmalla 75:llä ja laite vähän vastustaa nyt.

Kuskin oven ikkuna jäi auki. Oven sisältä kuuluu vaimea naksaus kun nappia painaa eli sähkö kyllä liikkuu ainakin jossain määrin sinne asti. Milläs tuon saisi takaisin ylös? Liki ilman työkaluja siis...

Toinen, huolestuttavampi vika tuli ABS-pumppuun, se käy koko ajan. Hajosiko painekytkin, vai voiko tuo käynnistyä jostain ulkoisesta syystä? Ei oikein hotsita paljon ajella jos tuo käy jatkuvasti, varmaan tulee raja vastaan jossain kohtaa...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Koita auttaa käsin samalla kun nostaa sähköllä. Voi onnistua nostamaan käsin ilman sähköäkin. Hissi mennyt rikki. En muista oliko tuo vaijereilla toimiva. Teippi tai vaikka puukiila alareunassa pitää lasin ylhäällä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vaijerilla toimii. Yritin nostaa lasista käsin ja painaa nappia samaan aikaan, mutta ei liikkunut mihinkään. Jumissa tuntuu olevan. No, onneksi ei taida olla vettä tulossa :roll:

Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Vaijeri lienee sitten rullalla niin ettei lasi pääse nousemaan ovipahvi pitäisi saada irti siinä tapauksessa. Teippiä ja muovia jos sadetta tulossa. Tuli tutuksi joskus kun Helsingissä rikottiin Renaultin oven lasi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Tuomas K kirjoitti:Vaijerilla toimii. Yritin nostaa lasista käsin ja painaa nappia samaan aikaan, mutta ei liikkunut mihinkään. Jumissa tuntuu olevan. No, onneksi ei taida olla vettä tulossa :roll:

Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?
ABS sulake auki, tai liitin irti pumpusta ?

Vastaa Viestiin