Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Joskus noista saattaa mennä kytkimetkin sellaiseen kondikseen, ettei moottori saa tarpeeksi sähköä. Kantsii se nyt vielä tarkistaa ennenku pahvia avaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

A Bart kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Vaijerilla toimii. Yritin nostaa lasista käsin ja painaa nappia samaan aikaan, mutta ei liikkunut mihinkään. Jumissa tuntuu olevan. No, onneksi ei taida olla vettä tulossa :roll:

Mitähän tuo ABS-pumppu tykkää puolentoista tunnin kotimatkasta ja käyntiajasta? No, sammuuhan se ylikuumetessaan... Onkohan siinä paineenrajoitusventtiiliä?
ABS sulake auki, tai liitin irti pumpusta ?
Jos tuossa on lisävaurioiden vaara niin noin voi kyllä tehdä. Autosta vaan häviää takajarrut kokonaan ja edestä tehostus, ei mitenkään hyvä asia...
jeQQ kirjoitti:Joskus noista saattaa mennä kytkimetkin sellaiseen kondikseen, ettei moottori saa tarpeeksi sähköä. Kantsii se nyt vielä tarkistaa ennenku pahvia avaa.
Jaa, enpä tullut ajatelleeksi. Täytyy kokeilla vaikka kattoluukun kytkimellä toimisiko sillä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Fönsteri saatiin suljettua. Koitettiin auttaa käsin, ei apua. Otin kattoluukulta kytkimen ja kokeilin sillä, ei apua. Sitten rupesin kaverin kanssa purkamaan ovipahvia irti ja tyttöystävä painoi napista ja ikkuna sulkeutui :roll:

Olisiko se vaijerimekanismi ollut jumissa ja tuo reuhtominen sai sen lopulta liikkeelle. Täytyy vielä tutkia, mutta kyllä uudet ikkunahissit täytynee laittaa ostoslistalle.

Absien pumppukaan ei enää huutanut jatkuvasti kun kylmällä autolla kokeili. Painekytkin lienee jonkinlainen mikrokytkin, voiko sellainen jumittaa kuumana ja irrota kylmänä? Vai olisiko tuossa voinut käydä jotenkin niin, että kuuma ja kulunut pumppu ei vaan tahtonut saavuttaa sitä painetta missä painekytkin sen sammuttaa?

badbullts
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Elo 2011, 11:49
Car(s): 75 2.0 TC
Paikkakunta: Lieto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja badbullts »

Minkähän pituiset mahtaa olla 2.0 tc -86 jarruletkut? Ja millaiset liittimet, kuva olisi hyvä. Että saadaan uudet letkut teetettyä.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Saahan niitä kaupasta valmiina, miksi meinasit lähteä teettämään?

badbullts
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Elo 2011, 11:49
Car(s): 75 2.0 TC
Paikkakunta: Lieto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja badbullts »

Juuri kauppaa varten tarvitsen tietoja, HEL antaa sivuillansa väärät tiedot joten kauppa ei voi niitä toimittaa tuollaisina. heh.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

HEL tosiaan ei osaa oikeita toimittaa. Eivät kuulemma vaikka heille kertoi millaiset niiden pitäisi olla. Goodridgeltä tulee oikeanlaiset. Suosittelen.

Tuolla on kuvat letkuista mittoineen:
Etu: http://www.skruvat.fi/Jarruletku-P203685.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Taka: http://www.mister-auto.fi/fi/jarruletku ... HC102.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Palautettuani HEL letkut tilasin Goodridget Camskillsiltä, nyt on toiset samanlaiset tulossa tuolta: http://www.ebay.co.uk/itm/Goodridge-Bla ... 43a714b3d1" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Mullakin on Goodridget odottamassa sitä että joku ruuvaisi ne kiinni autoon :roll:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Purin tuossa takajouset pois autosta uusien tieltä, ja kuskin puolella oli jousen yläpäässä alkuperäisen jousen aluskumin alla neljä paksusta kumista leikattua rengasta, yhteispaksuudeltaan pari senttiä. Mitähän tuolla virityksellä on tavoiteltu? Jouset oli kuitenkin keskenään yhtä pitkät...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Hepa »

^Kompensoitu kuskin painoa?
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jotain tuommoista myös epäilin, mutta aika iso kompensaatio :shock:

badbullts
Viestit: 36
Liittynyt: 09 Elo 2011, 11:49
Car(s): 75 2.0 TC
Paikkakunta: Lieto

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja badbullts »

Kiitos linkeistä JPeltola, olisiko sinulla vielä tietoa että onko tuo letkujen pituus letkun pituus liittimeinee vai pelkkä letkun pituus?
Ja mistäköhän saisi tietää liittimien pituuden.

Helpointa olisi lähettää firmaan vanhat letkut mutta autoa ei tällä hetkellä ole mahdollista päästä katsomaan eikä kaikki letkutkaan ole enää tallessa.

-A

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Se mitta on noissa kuvissa näkyvä "L" mitta. Helpointa varmaan olisi vaan tilata Goodridget vaikka tosta ebay linkistä. Omat saapui just tänään. Mustat rosteriliittimillä 56€ rahteineen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Perkules, yritin irrottaa iskaria edestä, mutta se ei ollut lähelläkään että olisi mahtunut tulemaan pois paikaltaan. Korjausohje sanoo että ota iskari pois kun ruuvit on irti eli pitäisihän sen sieltä tulla, johtuneeko madalluksesta ettei mahdu... Millähän pirulla sen saisi?

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Kyllä se tulee sieltä reilummallakin madalluksella. Vähän kun painaa iskaria kasaan niin sopii tulemaan pois.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Pujota alatukivarren läpi.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Se ei kovin kasaan mene enkä saanut sitä pujotettua sen alatukivarrenkaan läpi :? Pitkään sitä kyllä pyörittelin enkä keksinyt asentoa jossa sen saisi sieltä välistä pujoteltua.

Ainoa mitä muistan siitä kun viimeksi purin 75:stä etuiskarit pois on että pultit meni poikki, eli ei tainnut olla silloin tappelemista itse iskarin poistamisen kanssa.

No, täytyy yrittää ensi viikolla uudelleen. Pakkohan sen on jotenkin sieltä irrota :roll:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Onko kukaan ostanut viimeaikoina hammastangon suojakumeja 75:een? Mahtaako Suomesta löytyä mistään?

Sparetolla näkyy olevan valikoimassa, mutta toimitusaika on neljä viikkoa. Ebaysta varmaan saa nopeammin...

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

^ itse ostin tarvikeliikkeestä yleismallin ja hyvin pelas
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vierastan noita yleismalleja :)

Keravan auto lupasi sopivat kumit huomiseksi, katsotaan tuleeko oikeat.

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Mites ne 75:n perävälitykset nyt menikään.. Eikös tuossa 2.0 TC:ssä ollut sama perävälitys kuin TS? Eli TS:n lukkoperä menee suoraan TC:n laatikon jatkoksi ilman pinionin vaihtoa?

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

:silent:
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 28 Syys 2013, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Periä on kahdella offsetillä. Ns. pienempää perää löytyy kaikista TC-peleistä turboa lukuunottamatta, eli 1.6, 1.8 ja 2.0. Isompi perä löytyy TS:stä, kaikista kutosista ja turbosta. Isompaa perää on sekä lukollista että lukotonta. Jos isomman perän kanssa käyttää pienemmän perän välityksiä, tarvitaan väliin 3mm spaceri. Toisin päin sekoittaminen onkin vaikeampaa.

Välitykset
1.6 TC, 4.55:1
1.8 ja 2.0 TC, 4.3:1
2.0 TS, 4.1:1
1.8 turbo, 3.9:1
2.5 V6, 4.1:1 (muitakin löytyy)
3.0 V6, 3,55:1 (QV:ssa mahdollisesti turbon välitys, ristiriitaista tietoa..)
Kimmo

Avatar
Sape
Viestit: 1397
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Sape »

Sieltähän sitä tarvittavaa tietoa tulikin. Kiitos!

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja TwinS »

(Ruoste)projektin edetessä ilmeni tarve seiskafemman pohjassa oleville n. 57mm peltitulpille. Reiät ovat hyvässä kunnossa mutta pari hapossa kylpenyttä tulppaa haihtui olemattomiin.

Paikallisista fixus ym. liikkeistä ei löytynyt hymähtelyä kummempaa, ja suurin kumitulppa oli liian pieni. Löytyykö moisia jostain?
75 TS -88

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Tuskin löydät mistään. Minä leikksain pellistä pyöreät lätkät, ja liimasin ne siihen reikään kiinni.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

TwinS kirjoitti:(Ruoste)projektin edetessä ilmeni tarve seiskafemman pohjassa oleville n. 57mm peltitulpille. Reiät ovat hyvässä kunnossa mutta pari hapossa kylpenyttä tulppaa haihtui olemattomiin.

Paikallisista fixus ym. liikkeistä ei löytynyt hymähtelyä kummempaa, ja suurin kumitulppa oli liian pieni. Löytyykö moisia jostain?
Onko tarpeeksi lähellä?
http://bmwfans.info/parts/catalog/61138353500/" onclick="window.open(this.href);return false;


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ummy_plug/" onclick="window.open(this.href);return false;
VMP

Avatar
TwinS
Viestit: 74
Liittynyt: 24 Kesä 2004, 05:21
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja TwinS »

mattijus kirjoitti:
Onko tarpeeksi lähellä?
http://bmwfans.info/parts/catalog/61138353500/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;


http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ummy_plug/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vinkistä. Käynpä hakemassa pari ja sovitan.
75 TS -88

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Trippimittari ei ota pyöriäkseen. Miten tuohon saisi eloa?

Lisäksi pitää irrottaa viiksimötikkä, kun pitkät ei pysy päällä eikä vilkku pysy päällä vasemmalle vilkuttaessa. Huonosti palauttaa myös.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kalliais kirjoitti:Trippimittari ei ota pyöriäkseen. Miten tuohon saisi eloa?

Lisäksi pitää irrottaa viiksimötikkä, kun pitkät ei pysy päällä eikä vilkku pysy päällä vasemmalle vilkuttaessa. Huonosti palauttaa myös.
Onhan tiedossa että 75:n pitkät laitetaan painamalla viikseä "sisään" eli pusket sitä vaan rattiakselin suuntaan päästä :wink:

ei siis "perinteisesti" itse ratin suuntaan, sillä toimii ainoastaan kaukovalovilkku.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Kiitos, nytpä tiedän :oops:
alfa 156 v6 kirjoitti:
Onhan tiedossa että 75:n pitkät laitetaan painamalla viikseä "sisään" eli pusket sitä vaan rattiakselin suuntaan päästä :wink:

ei siis "perinteisesti" itse ratin suuntaan, sillä toimii ainoastaan kaukovalovilkku.

legza
Viestit: 896
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja legza »

Onkos kukaan laittanut esim. 2.0TC:n vaihdelaatikkoa ja perää "ison" kardaanin jatkoksi?

Mitenhän kestää tuon nelisylinterisen kytkin v6:sta? Näytti olevan samoilla booreilla se isompi ja pienempi kardaanin laippa, mikä yhdistää kardaanin kytkinakseliin.
Sen takia tuota mietin kun siinä TC:n lootassa on lähes iskemätön kytkin.

Tuleeko kardaanin pituuden kanssa ongelmia, vai onko paketti saman pituinen vetävällä ja työntävällä kytimella.

Ja mites tohon TC:n tasauspyörästön tilalle asettuu lukollinen versio? Ilmeisesti lautaspyörä tasauspyörästöstä käy suoraan lukkoperään?

ois ihan hauska tietää onko tuo mahdollista _kohtuullisella_ vaivalla.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ainakin 2.0 ts laatikko kestää v6 sen kivutta jolla ajelin n80 tuhatta ja en säästellyt kaasua yms.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Onkos muilla tullut moista vikaa 75sen puhaltimeen. kuukausi takaperin seisonnan jälkeen puhallin ei toiminut. nyt kun ajoin pari viikkoa sitten niin puhallin toimi. Ja nyt taas ei toiminut. Sen verran kokeilin, että nappasin "nopeudensäätö vastuspaketin irti ja kytkin johdot yhteen niin tärähti pyörimään. Eli itse katkaisinko nyt sitten rikki.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Jalamari kirjoitti:Onkos muilla tullut moista vikaa 75sen puhaltimeen. kuukausi takaperin seisonnan jälkeen puhallin ei toiminut. nyt kun ajoin pari viikkoa sitten niin puhallin toimi. Ja nyt taas ei toiminut. Sen verran kokeilin, että nappasin "nopeudensäätö vastuspaketin irti ja kytkin johdot yhteen niin tärähti pyörimään. Eli itse katkaisinko nyt sitten rikki.
Vois olla katkaisija, mullon 2 noita jo kärynnyt omassa. Toimii kun jaksaa heiluttaa nappia päättäväisesti :)

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Mistä uusi hammastangon suojakumi?
Joku tuolla aikaisemmin kertoili löytäneensä mallin perusteella sopivan kumin jostain muusta autosta?
Olis mukavampi toisten nurkkiin sitä mennä vaihtamaan, kun olis uusi kumi suoraan mukana..
[__/==\*/==\__]

Avatar
Murzik
Viestit: 54
Liittynyt: 26 Elo 2006, 22:47
Car(s): 75 Turbo QV -91
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Murzik »

nakkis kirjoitti:Mistä uusi hammastangon suojakumi?
Joku tuolla aikaisemmin kertoili löytäneensä mallin perusteella sopivan kumin jostain muusta autosta?
Olis mukavampi toisten nurkkiin sitä mennä vaihtamaan, kun olis uusi kumi suoraan mukana..
T Muukkoselta kesällä tilasin.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Fixukselta tilasin suojakumit pari kuukautta sitten eli saa ihan varaosaliikkeestä.

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja nakkis »

^Tuoltahan se tuli haettua. Tosin ihan yleismallin lutku, kun löytyi sopiva.
[__/==\*/==\__]

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Missä vika, kun takavalot toimii eriskummallisesti? Tarkemmin: ajovalot päällä jarruja painamalla saa syttymään himmeästi peruutusvalot ja vilkut, lisäksi takasumarit ei toimi ollenkaan ja jarruvalojen kanssa vasemmalle vilkuttaessa takavilkku ei toimi lainkaan. Ilmeisesti maavika, mutta missä?

Lisäksi pyyhkijöiden tihkuasento toimii täysin sattumanvaraisesti. Taitaa olla rele?

Mistä saa uusia takaovien ja takaluukun tiivisteitä?

Cigognanilta ajattelin kysäistä, mutta saako muualta?

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Korja-Kumista löysin hyvin istuvaa tiivistetavaraa oviin, pahus kun en ottanut ylös mikä sen hommaamani pötkön numero oli... Jos tuolla käyt niin kannattaa sen seinällä olevan näytepalavalikoiman lisäksi tsekata kaikki ne hyllytavarat kunnolla läpi että löytyy se parhaiten istuva malli. Etrasta vois myös katsella, ainakin aikoinaan Helsingin teollisuus-Etolassa oli ihan ok valikoima mutta viimeksi mitä oven tiivisteitä noiden valikoimista katsellut niin ainakaan Turun ja Tampereen myymälöistä ei sattunut mitään sopivaa..

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kalliais:muistelen että ne takavalojen liittimet hapettuu kunnolla eli putsaus ja kasaus,omissani oli samaa ongelmaa ja vaikka hiekkapaperilla pyyhit ne pinnat kirkkaiksi niin pitäisi alkaa pelittämään.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Omassa takavaloliitinten pinnit painui sisään, jolloin huono kontakti aiheutti samantapaisia oireita.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 858
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Sekin totta kun katselin aikoinaan niin jotain lämpenemisongelmaa oli ollut niissä ja ne harmaat muovit olivat liittimen ympäriltä aika käppyrät.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Kylläpä vain olikin painuneet liittimet ja huono kontakti :roll: Taas toimii takavalot.

Seuraava kysymys koskee takaluukun vedenpitävyyttä: Miten saan takaluukun pitämään vettä? Tiiviste näyttää erittäin hyvältä...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kalliais kirjoitti:Kylläpä vain olikin painuneet liittimet ja huono kontakti :roll: Taas toimii takavalot.

Seuraava kysymys koskee takaluukun vedenpitävyyttä: Miten saan takaluukun pitämään vettä? Tiiviste näyttää erittäin hyvältä...
Itse painin saman ongelman kanssa siihen asti kunnes liimasin takalasin uudelleen. Oli ruoste syönyt yhdestä kulmasta liiman irti pellistä.

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Mikähän mahtaa aiheuttaa kierroslukumittarin temppuilun? On jo pidemmän aikaa näyttänyt todella alakanttiin, viisari ei juurikaan reagoi kierroslukuun. Mittari ei kuitenkaan ole täysin kuollut, mutta maksimikierroksillakin näyttää enintään 3000rpm.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Ipi
Viestit: 356
Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
Car(s): 2x75 ts,156 ts, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta, 500 ja 595
Paikkakunta: Nurmes

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Ipi »

Oli joskus samaa vaivaa. Korjautui käyttämällä johdot irti. Tarkoitus oli katsoa, mikä vaivaa ja en löytänyt mitään poikkeavaa, joten laitoin vain takaisin. Sen jälkeen pelasi hyvin :roll:

Avatar
Eero
Viestit: 2842
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Ipi kirjoitti:Oli joskus samaa vaivaa. Korjautui käyttämällä johdot irti. Tarkoitus oli katsoa, mikä vaivaa ja en löytänyt mitään poikkeavaa, joten laitoin vain takaisin. Sen jälkeen pelasi hyvin :roll:
Niin tyypillinen ratkaisu Alfan sähkövikojen korjaukseen: irroita, kiinnitä ja kaikki pelaa :)
Täytyy kokeilla tuota; jospa siellä olisi joku huono liitos. Hiukan kyllä epäilyttää...
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Harrikka
Viestit: 152
Liittynyt: 27 Marras 2005, 22:34
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta

Viesti Kirjoittaja Harrikka »

Eikait pelkästään alfojen vika.Tommoset pikkuvirtojen viat korjataan just noin,pikkusen heilluttelua ja taas pelaa.Noi hapettumat ei oo ihimejuttuja autoissa.

Vastaa Viestiin