159 2.4 JTDm ulvoo
Valvoja: Moderators
159 2.4 JTDm ulvoo
Mikäs homma tämä nyt sitten on? Auto ulvoo. Ensin huomasin vonkumisen ajossa kun vauhtia +100. Arvelin, että varmaankin alustamuovi resonoi, eli "soi" tuulessa. Mutta sitten huomasin, että pysähtymisen jälkeen konehuoneesta kuuluu samantaajuista vonkua noin 10 sekuntia koneen sammuttamisen jälkeen. Jokin moottori tai pumppu siellä pyörii?
Ääni on melko häiritsevä ja voimistuu vähitellen, että sille pitäisi kai keksiä jotain.
Ääni on melko häiritsevä ja voimistuu vähitellen, että sille pitäisi kai keksiä jotain.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 11230
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos se ääni on voimistumaan päin niin syyllinen kyllä löytyy pian. Eli sanoo poks.
Ota moniurahihna pois ja kokeile vieläkö jollottaa. Jos edelleen jatkuu niin saattaa tulla jakopäästä, eli silloin kannattaa selvittää melkosta pian. Apulaitteiden laukeaminen nyt ei maata kaada.
Ota moniurahihna pois ja kokeile vieläkö jollottaa. Jos edelleen jatkuu niin saattaa tulla jakopäästä, eli silloin kannattaa selvittää melkosta pian. Apulaitteiden laukeaminen nyt ei maata kaada.
- Epäkelpokeräilijä -
Niin löytyy, varmasti
Ääni ei muutu koneen kierrosten mukaan, joten en usko minkään hinakäyttöisen rikkoontumiseen. Sammuttamisen jälkeen ujeltaa jokin sähkökäyttöinen vempain. Taajuus on niin samanlainen, että voisi hyvin olla sama ääni, joka siis voimistuu ajossa... en keksi. Mistä näitä kummia vikoja riittää.
Ääni ei muutu koneen kierrosten mukaan, joten en usko minkään hinakäyttöisen rikkoontumiseen. Sammuttamisen jälkeen ujeltaa jokin sähkökäyttöinen vempain. Taajuus on niin samanlainen, että voisi hyvin olla sama ääni, joka siis voimistuu ajossa... en keksi. Mistä näitä kummia vikoja riittää.
Tuossa voisi olla ideaa. Myös ajonopeudesta johtuva ilmanpaine voisi voimistaa tuota niin kuin näyttää tapahtuvan._L_T_V_ kirjoitti:siis jos kerran kuuluu jollotus myös koneen sammuttamisen jälkeen niin voisiko se olla flektin moottori joka alkaa olla tiensä päässä? sehän pysähtyy vasta moottorin sammuttamisen jälkeen jos on vaikkapa ilmastointia käytetty
Onko ilmastoinnin yhteydessä erillinen flekti?
Tuo einarin kuvaama ääni saattaisi ollakin flekti, joka pyörii muutaman kymmenen sekunnin jaksoissa.
Tässä omassa tapauksessa varmistettu; ulvovan äänen lähde ei ole syylärin flekti.
Poissuljin myös toisen madollisuuden, eli aaltomaisesti kuluneiden renkaiden aiheuttaman äänen. Tässä yksilössä on/oli pahoin haritusta väljän hammastangon takia (Deltan kanssa kärhämä meneillään). Harituksella on tapana kuluttaa rengas aaltomaisesti, joka aikaansaa laakerivian kuuloisen äänen. Vaihdoin siksi renkaat ristiin ja säädin pahan harituksen nollille. Ei vaikutusta "jollotus" jatkuu samanlaisena ja tuntuu edelleen vahvistuvan, eli ei rengasääni, mutta kai tuo löytyy aikanaan
Edelleen mysteeri on jokin sähköpumppu, joka käy n.10 sek sammuttamisen jälkeen. Sen taajuus on täsmälleen sama (muusikkotausta) kuin tämän etsittävän ulvonnan. Joku helkutin saastepumppu vai mikä? Tuntuu kuuluvan koneen ja tulipellin väliseltä alueelta... eli sieltä helvetin EGR:n tienoilta. Onkohan taas joku putki tukossa ja kohta vaihdellaan takaiskuventtiileitä ym paskaa tonnilla
Tässä omassa tapauksessa varmistettu; ulvovan äänen lähde ei ole syylärin flekti.
Poissuljin myös toisen madollisuuden, eli aaltomaisesti kuluneiden renkaiden aiheuttaman äänen. Tässä yksilössä on/oli pahoin haritusta väljän hammastangon takia (Deltan kanssa kärhämä meneillään). Harituksella on tapana kuluttaa rengas aaltomaisesti, joka aikaansaa laakerivian kuuloisen äänen. Vaihdoin siksi renkaat ristiin ja säädin pahan harituksen nollille. Ei vaikutusta "jollotus" jatkuu samanlaisena ja tuntuu edelleen vahvistuvan, eli ei rengasääni, mutta kai tuo löytyy aikanaan
Edelleen mysteeri on jokin sähköpumppu, joka käy n.10 sek sammuttamisen jälkeen. Sen taajuus on täsmälleen sama (muusikkotausta) kuin tämän etsittävän ulvonnan. Joku helkutin saastepumppu vai mikä? Tuntuu kuuluvan koneen ja tulipellin väliseltä alueelta... eli sieltä helvetin EGR:n tienoilta. Onkohan taas joku putki tukossa ja kohta vaihdellaan takaiskuventtiileitä ym paskaa tonnilla
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Minusta se hiukkassuodattimen puhdistus ei tee mitään ylimääräistä ääntä. Tänään juuri auto teki tuon polton enkä havainnut mitään ääntä, nenään tuli vain samanlainen käry kuin olisi ajanut käsijarru päällä. Tosin sen hajun luonnekin vaihtelee, joskus se muistuttaa lähinnä kompostia...Epezi kirjoitti:Tuo jälkimmäinen voisi liittyä hiukkaussuodattimien puhdistukseen.
- Maunu
- Viestit: 3484
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Onko sun autossa Xenon valot?
Omassa 159:ssä valoihin menee useampi putki, joilla korkeutta säädetään. Voisiko joku näistä vuotaa?
Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
Omassa 159:ssä valoihin menee useampi putki, joilla korkeutta säädetään. Voisiko joku näistä vuotaa?
Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- einari
- Viestit: 517
- Liittynyt: 21 Loka 2007, 05:22
- Car(s): Rellu Megane III RS -11, ex. Alfa 159 2.4 JTDm SW Qtronic
- Paikkakunta: Jokiloinen
Ei ole, valitettavasti.Maunu kirjoitti:Onko sun autossa Xenon valot?
Tuollaisesta en ole tietoinen, mahdollisesti.Maunu kirjoitti:Omassa 159:ssä valoihin menee useampi putki, joilla korkeutta säädetään. Voisiko joku näistä vuotaa?
Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Tuo tuntuisi uskottavalta.Maunu kirjoitti:Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Kyllä niitä sähköisiä ääniä kuuluu aina sammutuksen yhteydessä/jälkeen.Maunu kirjoitti: Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Mulla kuuluu noi mölyt kanssa, mutta kestää vain sekunnin tai kaksi, en edes kerkeä autosta pois.Maunu kirjoitti:Toinen idea on kaasuläpänmoottori, joka voisi pitää meteliä.
Kolmas ehdotus on ilmastoinninpuhalluksenläppäohjaus, joka voi auton sammutuksen jälkeen sulkea esimerkiksi ulkoa tulevan ilman pois käytöstä.
Oma auto ainakin pitää tuon saman sähkömoottorihurinan sammutuksen yhteydessä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Täällä Alfa surisee myös, kun auton sammuttaa. Tuo samainen ääni kuulunut ihan uudesta asti ja ilmanohjaimia siellä siirrellään lepoasentoihin / suljetaan ilmaräppänät.
Onkos muuten teillä joilla tuo surina kuuluu, niin Visibility Pack varusteena? Siinähän on esim. toiminto joka haistelee ulkoilmaa ja jos siellä on riittävä määrä hiukkasia niin automaagisesti sulkee ulkoa otettavan ilman ja kierrättää sisällä olevaa ilmaa. Tuon toiminnon tunnistaa sisäilmankierron toimintapainikkeessa keskellä olevasta A-kirjaimesta.
Onkos muuten teillä joilla tuo surina kuuluu, niin Visibility Pack varusteena? Siinähän on esim. toiminto joka haistelee ulkoilmaa ja jos siellä on riittävä määrä hiukkasia niin automaagisesti sulkee ulkoa otettavan ilman ja kierrättää sisällä olevaa ilmaa. Tuon toiminnon tunnistaa sisäilmankierron toimintapainikkeessa keskellä olevasta A-kirjaimesta.
Ok, eli imanvaihdon läppien ohjausmoottori. Tuo voi olla kuulemani sammutuksen jälkeinen ääni.
Mikä on sitten samanlainen, tosin voimakkuudeltaan vaihteleva ääni ajossa? Se muuten muistuttaa vaimeata pölynimuria. Ääni on täsmälleen samanlainen, mutta voimistuu 100, viimeistään 120kmh, jolloin alkaa olemaan jo häiritsevä.
Onko tuo ohjausmoottori käynnissä ajon aikana? Olisiko jokin ilmanvaihdon läppä jumissa, jolloin moottori yrittää sitä säätää koko ajan...?
Kuukausi sitten tuo oli surinaa, nyt sammutuksen jälkeenkin kuuluva ääni on enemmän vonkunaa.
Näistä voisi hatarasti päätellä, että vonkuminen voisi liittyä ilmastoinnin säätöihin...
Arvauksia: paskaa tuuletuskanavissa, sisäilman suodatin tukossa, tuuletuskanava irronnut...
Mikä on sitten samanlainen, tosin voimakkuudeltaan vaihteleva ääni ajossa? Se muuten muistuttaa vaimeata pölynimuria. Ääni on täsmälleen samanlainen, mutta voimistuu 100, viimeistään 120kmh, jolloin alkaa olemaan jo häiritsevä.
Onko tuo ohjausmoottori käynnissä ajon aikana? Olisiko jokin ilmanvaihdon läppä jumissa, jolloin moottori yrittää sitä säätää koko ajan...?
Noup, äänen taajuus on koko ajan täsmälleen sama, vain voimakkuus vaihtelee.pjotrthegreat kirjoitti:Turbon laakerointi?
Tässä ON visiblity pack. Xenonit, hämärävalot (valotunnistin), automaattinen sisäilmakierto (niin kuin 156ssakin)... muista en tiedä. Voiko xenonin säädöt sitten ulista ajossa...Maunu kirjoitti:Exclusive pakettiin taitaa kuulua visibility packin tavarat. Ainakin automaattinen sisäilmankierto, saaste-, sade-,auringonvalo- ja huurretunnistin näyttäisi autossa olevan.
Jep, on tuo A-kirjainHopeinenQ kirjoitti:Täällä Alfa surisee myös, kun auton sammuttaa. Tuo samainen ääni kuulunut ihan uudesta asti ja ilmanohjaimia siellä siirrellään lepoasentoihin / suljetaan ilmaräppänät.
Onkos muuten teillä joilla tuo surina kuuluu, niin Visibility Pack varusteena? Siinähän on esim. toiminto joka haistelee ulkoilmaa ja jos siellä on riittävä määrä hiukkasia niin automaagisesti sulkee ulkoa otettavan ilman ja kierrättää sisällä olevaa ilmaa. Tuon toiminnon tunnistaa sisäilmankierron toimintapainikkeessa keskellä olevasta A-kirjaimesta.
Kuukausi sitten tuo oli surinaa, nyt sammutuksen jälkeenkin kuuluva ääni on enemmän vonkunaa.
Näistä voisi hatarasti päätellä, että vonkuminen voisi liittyä ilmastoinnin säätöihin...
Arvauksia: paskaa tuuletuskanavissa, sisäilman suodatin tukossa, tuuletuskanava irronnut...
Viimeksi muokannut alfista, 27 Touko 2010, 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Yksi vaihtoehto voisi olla pyörien laakerit / laakeri? Ei se kyllä kait pölynimuria muistuta, ellei imuri ole sit Dyson..alfista kirjoitti:Mikä on sitten samanlainen, tosin voimakkuudeltaan vaihteleva ääni ajossa? Se muuten muistuttaa vaimeata pölynimuria. Ääni on täsmälleen samanlainen, mutta voimistuu 100, viimeistään 120kmh, jolloin alkaa olemaan jo häiritsevä.
Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.alfista kirjoitti:Haaaaiiissst...pjotrthegreat kirjoitti:Lepakot taitaa viheltää tapulissa
Yritin äänittää kännykällä, mutta tuulen kohina peitti niin ettei erottanut.
Ei oo laakerit, äänen taajuus pysyy vakiona. Laakerivian äänentaajuus muuttuu nopeuden myötä.
Alkaa n. 40-50 vauhissa ja äänenvoimakkuus nousee vauhdin mukaan.
Kääntäminen ja tienpinnan muutokset eivät vaikuta tuohon, ainoastaan ajonopeus.
Ääni kuulostaisi tulevan kabiiniin jostain keskikonsolin tienoilta.
Tuulen ulvonnalta tosiaan kuulostaa, checkmotorhead kirjoitti:Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.
Alkaa n. 40-50 vauhissa ja äänenvoimakkuus nousee vauhdin mukaan.
Kääntäminen ja tienpinnan muutokset eivät vaikuta tuohon, ainoastaan ajonopeus.
Ääni kuulostaisi tulevan kabiiniin jostain keskikonsolin tienoilta.
Alkaa 40-50 nopeudessa, check
Voimistuu ajonopeuden mukaan, check
Kääntäminen ja tienpinta ei vaikuta, check
Keskikonsolin tienoilta, check
Lisäksi, painottuu kuskin puolelle, tosin en ole istunut muilla paikoilla (tapuliteoria )
Yritin sammuttaa koneen liikkeessä, mutta ei tuo nappivärkki suostu sammumaan.
Tuli mieleeni, että minkälainen ohjaustehostajan pumppu 159:ssä on? Remmivetoinen VAI sähkötoiminen? Ainakin ratti heilahtaa kun työntää tikkarin reikään ja virrat menee päälle.
Toinen vastaava voisi olla jarrujen alipainetehostaja. Sehän ei saa alipainetta imusarjasta turbokoneesta, joten olisiko tuossa sähkötoiminen pumppu?
Toi mun auto on muuten 2.2, eli sen osalta hieman OT, mutta tämä 'suhina' ilmiö vaikuttaa samalta.
Meikäläisen tekninen tuntemus on aika olematonta, mutta ohjaustehostin voisi olla äänen lähde jos siinä on nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus.
Tietääkö kukaan onko 159:ssä tällainen?
Missähän päin tuo mahtaa sijaita?
Meikäläisen tekninen tuntemus on aika olematonta, mutta ohjaustehostin voisi olla äänen lähde jos siinä on nopeuden mukaan muuttuva ohjaustehostus.
Tietääkö kukaan onko 159:ssä tällainen?
Jos tuon ilmanvaihdon läpän moottorin saisi helposti nypättyä pois päältä, niin sen mahdollinen vaikutus ääneen selviäisi.Onko tuo ohjausmoottori käynnissä ajon aikana? Olisiko jokin ilmanvaihdon läppä jumissa, jolloin moottori yrittää sitä säätää koko ajan...?
Missähän päin tuo mahtaa sijaita?
- HopeinenQ
- Viestit: 439
- Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
- Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
- Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta
Taitaa 159:ssä kuitenkin olla tuo remmivetoinen tehostaja. Ratin heilahdus johtuu sähköisestä rattilukosta.alfista kirjoitti: Tuli mieleeni, että minkälainen ohjaustehostajan pumppu 159:ssä on? Remmivetoinen VAI sähkötoiminen? Ainakin ratti heilahtaa kun työntää tikkarin reikään ja virrat menee päälle.
Tänään tuli itse todettua nuo tuulen suhinat ja melkoista pähinää pitääkin. Motarilla 100km/h ihan uudella asfaltilla, niin tuon kuuli hyvinkin selvästi. Ja sit mulla pärisee takaluukun sisäverhous..
Ulvonta jatkuu ja voimistuu edelleen. Kerran aloitettuaan Alfa vonkuu jo pienemmillä nopeuksillakin. Äänen lähde on polkimet / ratti tienoilla.
Kertausta
- Ääni voimistuu ajonopeuden kasvaessa +100kmh
- Äänen taajuus (alle 1000Hz) ei kuitenkaan muutu ollenkaan
- Sijainti kuljettajan jalkatila, koelauta, tulipelli
- Ääni on alettuaan pysyvä, eli siinä ei ole katkoja niin kuin esimerkiksi termostaattiohjatussa jäähdyttäjän tuulettimen äänessä
- Koneen lämpö tasaiset 90 astetta
Toimenpiteet, joilla ei ole vaikutusta
- Tuulettimen puhallinnopeus tai sammuttaminen, ei vaikutusta
- Tuuletussuuttimien sulkeminen, eri yhdistelmät, ei vaikutusta
- Ilmastoinnin pois kytkeminen ei vaikutusta
- Vaihteen vapaalle siirtäminen, ei vaikutusta
- Kytkimen painaminen, ei vaikutusta
- Auton sijainti ajoradalla, ei vaikutusta
- Kaartaminen, ohjausliikkeet, ei vaikutusta
- Töyssyt, kuopat tiessä, ei vaikutusta
- Moottorin kierrosnopeus, ei vaikutusta
- Etulokasuojan tukeminen pehmikkeillä, sen mahdollisen resonoinnin estämiseksi, ei vaikutusta
Kertausta
- Ääni voimistuu ajonopeuden kasvaessa +100kmh
- Äänen taajuus (alle 1000Hz) ei kuitenkaan muutu ollenkaan
- Sijainti kuljettajan jalkatila, koelauta, tulipelli
- Ääni on alettuaan pysyvä, eli siinä ei ole katkoja niin kuin esimerkiksi termostaattiohjatussa jäähdyttäjän tuulettimen äänessä
- Koneen lämpö tasaiset 90 astetta
Toimenpiteet, joilla ei ole vaikutusta
- Tuulettimen puhallinnopeus tai sammuttaminen, ei vaikutusta
- Tuuletussuuttimien sulkeminen, eri yhdistelmät, ei vaikutusta
- Ilmastoinnin pois kytkeminen ei vaikutusta
- Vaihteen vapaalle siirtäminen, ei vaikutusta
- Kytkimen painaminen, ei vaikutusta
- Auton sijainti ajoradalla, ei vaikutusta
- Kaartaminen, ohjausliikkeet, ei vaikutusta
- Töyssyt, kuopat tiessä, ei vaikutusta
- Moottorin kierrosnopeus, ei vaikutusta
- Etulokasuojan tukeminen pehmikkeillä, sen mahdollisen resonoinnin estämiseksi, ei vaikutusta
- Scuderia AlfaRomeo Finlan
- Viestit: 210
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:09
- Car(s): M-B C320 Avantgarde 4Matic A STW
ex:159 Q4 2.4 JtdM - Paikkakunta: Lappeenranta
- Maunu
- Viestit: 3484
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
- Paikkakunta: Pori
Taas löytyi yksi epämielyttävän äänen lähde 159:stä.
Todettiin eilen oikean etupyörän laakeri vialliseksi. Uusi maksaa deltassa 190e ja pelttarilla (autokeskus) 230e. Tilasin deltasta kun näyttäisi siltä että ovat järkeistäneet hinnoitteluaan. Laakerin mukana tulee aina napa, joten se selittää noinkin kalliin hinnan.
Toivottavasti nyt saisi auton hiljaiseksi maantienopeuksillakin.
Todettiin eilen oikean etupyörän laakeri vialliseksi. Uusi maksaa deltassa 190e ja pelttarilla (autokeskus) 230e. Tilasin deltasta kun näyttäisi siltä että ovat järkeistäneet hinnoitteluaan. Laakerin mukana tulee aina napa, joten se selittää noinkin kalliin hinnan.
Toivottavasti nyt saisi auton hiljaiseksi maantienopeuksillakin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
Päivitystä: Tämän suhinan seuraksi tuli kovaääninen rahina jota kuului 2,5 ja 6 vaihteilla.alfista kirjoitti:Tuulen ulvonnalta tosiaan kuulostaa, checkmotorhead kirjoitti:Varmaan sama ilmiö minkä havaitsin pari kuukautta sitten. Mun autossa toi kuulostaa jonkinlaiselta 'suhinalta'.
Alkaa n. 40-50 vauhissa ja äänenvoimakkuus nousee vauhdin mukaan.
Kääntäminen ja tienpinnan muutokset eivät vaikuta tuohon, ainoastaan ajonopeus.
Ääni kuulostaisi tulevan kabiiniin jostain keskikonsolin tienoilta.
Alkaa 40-50 nopeudessa, check
Voimistuu ajonopeuden mukaan, check
Kääntäminen ja tienpinta ei vaikuta, check
Keskikonsolin tienoilta, check
Vaihdelaatikon laakerit meni takuuremppaan.
Avatessa siellä oli joku laakeri ollut aivan finaalissa. Ikävä kyllä ei jäänyt mieleen mikä se tarkalleen oli, taisi olla joku 'ulompi' jotain ....
Saan tuon kyllä Deltasta udeltua jos joku tarvitsee tarkemman tiedon.
Suhinaa en ole rempan jälkeen enää havainnut ja nyt vaikuttaisi että tuon ääntelyn alkuperä oli lootassa.
Edit: Tuli astetta vähemmän luulotautinen olokin samalla
Pitää päivittää myös, ainakin väliaikatietoa: Vaihdettu uudet renkaat, ohjauskulmat säädetty. Resonoiva ääni vaimentui ja siirtyi eri ajonopeudelle, eli nyt nopean ajon jälkeen 50-60kmh vauhdissa.
Koneen sammuttamisen jälkeen kuuluva pumpun ääni edelleen voimakas.
Mystisk.
Yleensäkin on saatu roppa kaupalla pikkuvikaa pois häiritsemästä ja ajonautinto vain paranee.
Koneen sammuttamisen jälkeen kuuluva pumpun ääni edelleen voimakas.
Mystisk.
Yleensäkin on saatu roppa kaupalla pikkuvikaa pois häiritsemästä ja ajonautinto vain paranee.