Auton maalaukset

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DragonForce
Viestit: 243
Liittynyt: 25 Marras 2005, 13:58
Car(s): 2x 156v6, 147,159Tbi Citikka C2 1.6VTS
Paikkakunta: Joensuu/Mikkeli

Auton maalaukset

Viesti Kirjoittaja DragonForce »

Tuli tässä mieleen että vois maalauttaa alfan, kun alkaa olla pirun naarmunen pinta ja ruoste alkaa näkyä ikävästi joistaki paikoista. Osaako joku sanoa, että paljon suurin piirtein maksaa koko auton maalauttaminen? Ei millään yli 1000e litran maksavalla kameleontti maalilla kuitenkaa.
"Having no way as way, having no limitation as limitation"

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

riippuu kovasti siitä puratko/teetkö ruostehommia tai pohjatöitä itse vai teetätkö kokohomman alustaloppuun maalarilla jos purat itse ja teet korihommia niin varmasti alta tonnilla selviät jos taas kaiken teetät vaan niin olisiko noin 1100€>>?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

_L_T_V_ kirjoitti:jos taas kaiken teetät vaan niin olisiko noin 1100€>>?
:shock: Eiköhän hinnat ala jostain 2000-2500€ ja vain taivas on rajana. Jos edes löytää maalaria joka suostuu ylimaalaamaan, ainakin meidän kylässä pyrkivät niitä välttämään.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Mikäs siinä muuten on syynä? Eikö ylimaalaus ole helpompaa, kuin yrittää saada yksittäisien peltien värejä mätsäämään.

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

40e on maksanut 2 -komponentti maalit. Sitten menee 5e hiekkapuhallushiekkaan, n. 10e hiekkapuhalluslaitteen lainaamiseen, 2e happomaaliin, 4e hiomapaperiin, 8e kittiin, 2e maalarinteippiin, 5e tinneriin, 8e Motif spraypohjamaaliin, 15e hengityssuojaimen panoksiin, 4 jätesäkkiä renkaisin.
Viimeksi muokannut Vilkku, 06 Marras 2010, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Oho, mistä noin halvalla saa 2-komponentti ja happomaalia. Ainakin täällä paikallinen maaliliike veloitti viimeksi 2-komponenttimaalista 72€/(1L maali+½L kovete) Ja kyseessä oli perus kiiltävä musta, ei mikään erikoisväri. Happoväri maksoi puolestaan 120€/(3L tartunta pohja+3L happokovete).

Maalauksen hinta riippuu tosiaankin miten paljon teet itse. Täytyy ne pinnat hioa ylimaalauksessakin. Jos on pahasti ruosteessa maalin alta, niin kannattaa puhalluttaa/puhaltaa puhtaaksi. Ja jos pitää saada vanhaa maalia pois, on kivuttomin menetelmä soodapuhallus. Se ei tosin pysty ruosteeseen, mutta maali, pakkeli ja massa lähtee nopeasti, eikä venytä peltiä, eikä vahingoita esim. ikkunoita.

Hintoja kannattaa kysyä paikallisilta maalareilta ja. Samalla voi sopia, mitä teet itse ja mitä maalausliike tekee.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

alfista kirjoitti:Mikäs siinä muuten on syynä?
Ilmeisesti työstä saatu korvaus ei täsmää kulutettuihin työtunteihin. Pienistä korjausmaalauksista saa huomattavasti paremman työpalkan. Ja niitä näyttäisi ainakin täällä päin maalareilla olevan yli kapasiteetin.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

lokasuoja 500.- maksaja vakuutusyhtiö, aika 2h
ylimaalaus 2000-3000.- maksaja epävarma persaukinen ja kulutettu aika 30h

kumpaa tekisit firmassasi ?
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Pitäisikö tuosta kärjistäen tulkita että muita kuin vakuutusyhtiön rahoilla tehtäviä töitä ei kannata maalamoille tarjota hinta- ja motivaatiotason johdosta? :wink:

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

No voihan sen noinkin tulkita, mutta lähinnä puuttuisin tuohon muodostuvaan tuntipalkka eroon !
Voihan sen lokasuojan maksaa yksityinenkin, mutta sama homma kuin korjaamolla. Suodattimia ja perushuoltoa tekevä asentaja kuittaa huomattavasti paremman katteen kuin moottoriremonttia tekevä taitaja.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

gtvaj kirjoitti:Suodattimia ja perushuoltoa tekevä asentaja kuittaa huomattavasti paremman katteen kuin moottoriremonttia tekevä taitaja.
Ja pääsee muutenkin helpommalla vaivalla.

Olen myös kysellyt jo useaan kertaan Giulialle maalaria ja aina on kalenterit kovin täynnä. Toiset sanoo ihan suoraan, ettei tee noita isoja hommia. Kyllähän sen toisaalta ymmärtää.

Järkevin vaihtoehto on varmaan opetella itse maalaamaan.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

Hepa kirjoitti:Järkevin vaihtoehto on varmaan opetella itse maalaamaan.
Juuri näin, varsinkin jos ei puhuta aivan uudesta autosta! Vaatii tietysti jonkinlaiset tilat, mitä puhtaammat, sen parempi, mutta onnistuu suht hyvin myös tavallisessa autotallissa.

Carlo Coppa
Viestit: 740
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 22:06
Car(s): Sprint QV -88, 75 V6 3.0 -88, MaXi5 -00, ex Maserati 4.24v -90
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Auton maalaukset

Viesti Kirjoittaja Carlo Coppa »

DragonForce kirjoitti:Tuli tässä mieleen että vois maalauttaa alfan, kun alkaa olla pirun naarmunen pinta ja ruoste alkaa näkyä ikävästi joistaki paikoista. Osaako joku sanoa, että paljon suurin piirtein maksaa koko auton maalauttaminen? Ei millään yli 1000e litran maksavalla kameleontti maalilla kuitenkaa.
Mikkelissä kannattaa kysyä Kolarityö Tiusaselta Karikon Autotalon vierestä. Sprintin ylimaalaus maksoi siellä pari vuotta sitten alle 1.500 €. 75:stä kysyin tarjousta vuotta aikaisemmin. Se oli muistaakseni 2.000 € joten teetin siihen samassa paikassa vähän edullisemman työn. Auton koko vaikuttaa tuolla hintaan näköjään aika paljon. Tai voihan Sprint olla selkeämpi työstettävä.

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Pitäisi maalauttaa ne helmojen saumakohdat ja helmojen etukulmat (heti siinä etupyörien takana maalia kans lähtenyt) ja vielä etupuskuri kun siinä on jonkun verran kaikkia naarmuja. Kävin näyttämässä Autoklinikan äijälle, joka sanoi hinta-arvioksi 1500-2000€

Mulla nyt ei ole mitään mihin verrata, en osaa itse maalata enkä tiedä autojen maalamisesta muutenkaan kuin että on ilmeisen työlästä, mutta kuulostaako tuo hinta-arvio kenenkään muun mielestä suhteellisen kovalta?? Naisena aina sellainen pieni pelko, että tulee huijatuksi... Mutta tosiaan - yhteensä neljä ruostekohtaa helmoissa ja se etupuskuri, ei muuta. Koko auton maalaminen maksaisi sitten n 5000, mikä verrattuna taas vaikuttaa halvalta... Ei siis oikeesti halvalta, mutta verrattuna siihen mitä ottavat noiden pikkukohtien maalaamisesta.

Kiva jos joku ehtii kommentoida! Ja vielä jos joku tietäisi Turun seudulla jonkun hyvän pajan, jonne olisi mukavampi viedä kuin tuonne Autoklinikalle...

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

^^tuo 2000 helmoista ja puskurista kuulostaa kyllä aika kovalta.....itse maalautin 156:sta katon ja samalla vaihdettiin tuulilasi.....koko hommalle tuli hintaa vain 500€ johon siis todella kuului myös se lasi töineen

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Helmat... siis ne helman pellit, helmalevikkeet ja takapuskuri yhteensä noin 500 euroa. Heti vaan kun saavat tarvittavat osat maalausliikkeeseen...

1500-2000 euroa on täyttä paskapuhetta.

Autoklinakalla joskus aikanaan maalautin etupuskurin hintaan 450 euroa irroitus- ja kiinnitystöineen.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Viime kesänä maalautin helmojen pystysaumat, etulokareiden alakulmat ja kiveniskemät 350€:lla. Hintaan kuului auton myllytys ja vahaaminen. myllytykseen en ollut tyytyväinen (oli kovin kevyt myllytys, ei vaikutusta), mutta muuten kyllä.
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4698
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Aniara kirjoitti:Pitäisi maalauttaa ne helmojen saumakohdat ja helmojen etukulmat (heti siinä etupyörien takana maalia kans lähtenyt) ja vielä etupuskuri kun siinä on jonkun verran kaikkia naarmuja. Kävin näyttämässä Autoklinikan äijälle, joka sanoi hinta-arvioksi 1500-2000€

Mulla nyt ei ole mitään mihin verrata, en osaa itse maalata enkä tiedä autojen maalamisesta muutenkaan kuin että on ilmeisen työlästä, mutta kuulostaako tuo hinta-arvio kenenkään muun mielestä suhteellisen kovalta?? Naisena aina sellainen pieni pelko, että tulee huijatuksi... Mutta tosiaan - yhteensä neljä ruostekohtaa helmoissa ja se etupuskuri, ei muuta. Koko auton maalaminen maksaisi sitten n 5000, mikä verrattuna taas vaikuttaa halvalta... Ei siis oikeesti halvalta, mutta verrattuna siihen mitä ottavat noiden pikkukohtien maalaamisesta.

Kiva jos joku ehtii kommentoida! Ja vielä jos joku tietäisi Turun seudulla jonkun hyvän pajan, jonne olisi mukavampi viedä kuin tuonne Autoklinikalle...
Tuo 1500-2000€ on noista mainitsemistasi pienehköistä töistä täysin älytön hinta. Samoin koko auton maalaaminen hintaan 5000€ kuulostaa kyllä melko paljolta, vaikka autoa näkemättä ei saisi mitään arvioidakaan.
Giulia Super -69

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Kiva jos joku ehtii kommentoida! Ja vielä jos joku tietäisi Turun seudulla jonkun hyvän pajan, jonne olisi mukavampi viedä kuin tuonne Autoklinikalle...
Turun Pro Servicestä kannattaa kysellä!

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Kiiitos kaunis vastauksista!

Lähden tästä käymään Pro Servicessä ja parilla pienemmällä pajalla, niin katsotaan mitä sanovat! :)

Oisi tuo mukava saada kuntoon joka tapauksessa. Autoklinikan äijä tosin kyseenalaisti senkin, että kannattaako tuota, auton ikää ja arvoa ajatellen jne.. Vastasin tietysti, että kannattaa - auto on tarkoitus pitää vielä monta vuotta!! Mutta kiitos teille!

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

En ehtinyt pajoille, mutta sen sijaan pesin auton. Nyt kyllä alkaa tuntumaan siltä, että se ehkä sittenkin pitäisi maalata kokonaan... Aika paljon pientä ja vähän isompaakin naarmua, ja katon etureunassa sellainen halkaisijaltaan n 3cm kupruileva läikkä (oisko tuulilasin tiiviste vuotanut tai jotain?). Tiedän, et osa naarmuista varmaan menee kiillottamallakin pois, mut on niitä isompiakin aikamoinen määrä... Varsinkin matkustajanpuoleinen kylki on pahan näköinen kun katsoo tarkaan. Kaupungissa asumisen (ja pysäköimisen) kirouksia!! :(

Joten ehkä pitäisikin kysellä koko auton maalauttamisen hintaa? Huomenna taas viisaampi. Tai sit ei. :?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

en tiedä onko tuulilasin tiiviste vuotanut vai mikä on mutta tuo lasin ylälaidan ruostuminen tuntuu olevan 156:n tyyppivika

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

tsav kirjoitti:Oho, mistä noin halvalla saa 2-komponentti ja happomaalia. Ainakin täällä paikallinen maaliliike veloitti viimeksi 2-komponenttimaalista 72€/(1L maali+½L kovete) Ja kyseessä oli perus kiiltävä musta, ei mikään erikoisväri. Happoväri maksoi puolestaan 120€/(3L tartunta pohja+3L happokovete).

Hintoja kannattaa kysyä paikallisilta maalareilta ja. Samalla voi sopia, mitä teet itse ja mitä maalausliike tekee.
Automaalia saa omaan astiaan joiltain suurkuluttajilta ja happomaalia saa pikkupurkkiin joiltakin pajoilta ja automaalaamoilta pikkurahalla. Sitähän ei paljo kulu tai riippuu, joutuuko paljon hiekkapuhaltamaan. Laitan hiekkapuhalletulle pinnalle heti happomaalin ja siihen päälle kitti ja spraypohjamaali + pintamaali. Taakse kotelosuoja. Kyllä se sen 4 vuotta kestää.

Ei se vaikeaa ole itsekään maalata. Kannattaa kysyä maalauksen hintoja eri paikoista... voi säästää paljon, etenkin jos tekee itse ainakin pohjatyöt ja suojaamisen. Jotkut maalaamot sillä 70e tuntipalkalla maalaavat ja eihän maalaamiseen paljon mene aikaa. Riippu aina hinta paljon siitäkin millasta laatua haluaa.

Vilkku
Viestit: 42
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 23:47

Viesti Kirjoittaja Vilkku »

toolman kirjoitti:
Hepa kirjoitti:Järkevin vaihtoehto on varmaan opetella itse maalaamaan.
Juuri näin, varsinkin jos ei puhuta aivan uudesta autosta! Vaatii tietysti jonkinlaiset tilat, mitä puhtaammat, sen parempi, mutta onnistuu suht hyvin myös tavallisessa autotallissa.
Minusta on parempi maalata alkukesästä ja ihan ulkona. Irrottaa vaakaosat mitä sa irti ja maalaa pystyssä. Sitten auto talliin heti kun on maalannut ja pari sisätilanlämmitintä puhaltamaan (ei latiasta pölyä). Vesiliukosista maaleista ei ole kokemusta ja en nyt puhu niistä.

Qtio
Viestit: 52
Liittynyt: 20 Heinä 2009, 23:14
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja Qtio »

Jos on tarpeeksi ilmava talli (pitää vaikka ovea auki) niin onnistuu vaakatasojenkin (itse maalasin katon) iha hyvin, eikä todellakaan ole vaikeaa :-D Rohkeasti vaan koittamaan vaikka johonkin varaosa-autoon tms. millä ei niin väliä :)

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

Vilkku kirjoitti:Automaalia saa omaan astiaan joiltain suurkuluttajilta ja happomaalia saa pikkupurkkiin joiltakin pajoilta ja automaalaamoilta pikkurahalla. Sitähän ei paljo kulu tai riippuu, joutuuko paljon hiekkapuhaltamaan. Laitan hiekkapuhalletulle pinnalle heti happomaalin ja siihen päälle kitti ja spraypohjamaali + pintamaali. Taakse kotelosuoja. Kyllä se sen 4 vuotta kestää.

Ei se vaikeaa ole itsekään maalata. Kannattaa kysyä maalauksen hintoja eri paikoista... voi säästää paljon, etenkin jos tekee itse ainakin pohjatyöt ja suojaamisen. Jotkut maalaamot sillä 70e tuntipalkalla maalaavat ja eihän maalaamiseen paljon mene aikaa. Riippu aina hinta paljon siitäkin millasta laatua haluaa.
Alfa tuli maalattua itse ja kyllä sitä maalia kului ainakin minulla useampi litra. Auto tuli tosin maalattua sisältä, alta ja päältä. Maalin kunnolla kuivuttua vesihioin pinnan hienolla paperilla ja kiillotin kahdella eri karkeuksisella tahnalla. Näin saa pinnasta sen laskeuman pois ja samalla lähtee myös suuri osa roskista. Kuvia sessiosta löytyy kotisivulta. Puolestaan tämänhetkisen Possu projektin pohjaan meni hiekkapuhalluksen jälkeen yli 3 litraa happoväriä (tämän värin päälle ei voi kitata). Hiekkapuhallettu pinta imaisee maalia ihan eri tavalla kuin hiottu pinta. Hiekkapuhallukset teetin ammattipajalla, kun ainakin täällä saa edullisemmin puhalluksen liikkeessä kuin ostaa hiekkaa ja puhaltaa itse. Lisäksi etuna on, ettei piha näytä likaiselta, eikä ratise viikkoa hiekka hampaissa. Hitsattaviin paikkoihin taakse tuli pohjaväri, joka ei pala hitsauksessa. Näin koteloihin tuli pohjaväri suojaksi sisäpintoihin. Hitsauksien jälkeen maalsin happoväriä vielä lisää uusiin pelteihin ja kauttaaltaan alustaan musta puolikiiltävä epoksi. Samoin sisältä maalasin itse mutta päälypinnat jätin maalarille.

Possu on siis nyt ammattimaalarilla, joka tekee peltipuhtaalle korille pohjatyöt (ruosteenesto pohjaväri (ei happoväri, vaan väri jonka päälle voi kitata), kitti, pohjaväri, ruiskukitti, pintaväri ja lakkaa). Tällä kertaa päädyin maalaamoon, enkä alkanut itse tekemään edes pohjia, vaikka tuo Alfa onnistuikin itsemaalaamalla ihan hyvin. Tästäkin projektista löytyy juttua ja kuvia kotisivulta.

PS tuo Alfa on myynnissä, jotta saisi taas tilaa seuraavalle projektille.

Avatar
Terzius
Viestit: 214
Liittynyt: 05 Heinä 2005, 13:41
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Terzius »

_L_T_V_ kirjoitti:^^tuo 2000 helmoista ja puskurista kuulostaa kyllä aika kovalta.....itse maalautin 156:sta katon ja samalla vaihdettiin tuulilasi.....koko hommalle tuli hintaa vain 500€ johon siis todella kuului myös se lasi töineen
Missä tuon työn teetit, jos saa kysyä? Itselläni pitäisi tehdä sama duuni, lasi veks, skrubut pois katon etureunasta, maalaus ja uusi lasi. Maalausta voisin kokeilla itsekin ihan vain uteliaisuuttani, mutta lasihommin en ala. Teitkö kattoon pohjat itse? Tuskin tuohon hintaan kummoisia kittauksia kuuluu... :-D
Kaikki kuluu mikä hemppuu.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Halvemmaksi taitaa jo tulla laivata auto Intiaan ja maalauttaa siellä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

viroon monet ovat kärränneet auton maalaus,peltitöihin ja huoltoon, edullisen hinnan vuoksi,ja tietenkin auto täytetty virvokkeilla koti matkaa tehdessä :)

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Löytyi pieni paja keskustan ulkopuolelta ja siellä ystävällinen mies lupasi maalata (puhui myös saumojen massaamisesta?) yllämainitut helmat ja puskurin 500:lla. Sit oli vielä se ikävä kupru tuulilasin yläreunassa, jonka hän myös lupasi fiksata niin hyvin kuin pystyy irroittamatta tuulilasia. Ja valmista pitäisi olla vajaassa viikossa, sopivasti juhannukseksi :-D

Eli ihan vähän parempi mieli kuin Autoklinikalta lähtiessä :wink:

-TMP-
Viestit: 187
Liittynyt: 28 Tammi 2009, 10:32
Car(s): GTV6 -84
156 2,4jtd -05
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja -TMP- »

Noista hinnoista kun nyt oli puhe niin oma gtv6 menee parin viikon päästä maalaukseen, hinta 1300€ kun itse puretaan auto. Ihan kohtuullinen, auton kunto ikäisekseen ok, hitsattavaa ei pitäisi paljoakaan löytyä. Syy miksi maalataan on se että nykyinen maalipinta näyttää kiehuneen joistain paikoista, ilmeisesti edellinen maalaaja ei ollut niitä maailman ammattitaitoisimpia. Toivotaan että nyt tulee parempi jälki, ja miksei tulisi kun referenssitkin on tsekattu :)

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Etupuskurin maali on kurjassa kunnossa. Alareunassa on mustia kohtia, kun kaikki maali on kadonnut jonkin (jäisen?) osuman jäljiltä. Muualla puskurissa on vaaleita läikkiä, kun lakkakerros on irtoillut paikoin maalista, varmaankin kiveniskemien kohdilta. Lisäksi helmojen sisäreunoista etupyörien takaa pitäisi korjauttaa ruosteita.

Miten asia kannattaa hoitaa? Onko puskurin maalipinnan korjaaminen mahdollista, vai onko ainoa ratkaisu koko puskurin maalaus? Itse maalaamiseen ei ole tiloja, välineitä tai taitoa.

a) Auto pajalle ja he tekevät kaiken (vanhan puskurin uudelleenmaalaus)
b) Uusi puskuri kaupasta (minkälainen on motonettipuskureiden laatu/sopivuus?), maalarille ja asennus itse tai teettäen
c) Romikselta saman värinen puskuri (olettaen, että näitä olisi ja hyväkuntoisina)
d) Tuunaus samantien esim. johonkin GTA-look puskurimalliin

Olisiko ruostekorjaus fiksua tehdä samalla vai erikseen? Jäähdyttimen vaihtoakin olen pohtinut "varmuudeksi", mutta sen teho on toistaiseksi riittänyt helteillä ja ratapäivilläkin.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

a) suosittelen tätä
b) yhden motonetin puskurin olen asentanut, ja ihan hyvin sopi, maalarikaan ei mitään haukkuja antanut
c) ääh
d) jos tykkää, sitten tarviit vielä takapuskurin ja helmat

Ruostesuojaksella samassa yhteydessä et varmaan saavuta mitään hyötyä, että aikas sama.

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Onko Kouvolassa eudukasta / osaavaa maalaria?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

Hups - ylimääräinen viesti...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Vastaa Viestiin