AlfaDiag/FiatECUSCAN/OBD.fi

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

AlfaDiag/FiatECUSCAN/OBD.fi

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Hei, Tilasin viime viikolla tuon AlfaDIAGin sekä USB kaapelin osoitteesta OBD.fi. Taistelin tuon ALFADIAGin Ecu connectin kanssa aikani ja lopulta kyselin USB kaapelin toimittajaan OBD.Fi:lta, missä mahtaa olla vika? Sieltä vastattiin heti ja lähetettiin postissa pari muuta kaapelia testattavaksi sekä palautuskuori, jonka postimaksu oli jo maksettu. Sama vika ECU pätkimisogelma oli myös muilla kaapeleilla. Koetin nyös säätää AlfaDIAGin timeoutit suuremmaksi, mutta ongelma ei poistunut. OBD.fi suositteli FiatECUScan:n kokeilua ja nyt homma pelittää.

Haluasin kiittää OBD:n asiakaspalvelua lämpimästi ja suositella heidän tuotteitaan muillekin Alfan itsekorjailua harrastaville. Minun alfani sammuli tyhjäkäynnillä ja myös ajaessa välillä nyki ihmeellisesti. Siihen vaihdettiin tulpat, puolat, sekä kaasuläppää putsailtiin useaan otteeseen. Olin vaihtanut myös tuon ILM:in viime vuonna maillia Motonet. Lopulta uskoin Alfadiagin tarjoamaa toistuvaa ILM-vikakoodia ja hain AD-varaosista ILM:n mallia Bocsh. Hintaa sillä oli 110 €, eli sama kuin Motonetissä. Alkuperäinen Italiasta olisi maksanut yli 400 €.

Nyt Alfani on taas kunnossa ja monta uutta asiaa on tullut opiskeltua kantapään kautta. Toivottavasti onneni kestää edes jonkin aikaa


:lol:

heme
Viestit: 541
Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Car(s): 147 GTA -03, 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, DS7 Hybrid -20
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja heme »

Moi,

Mulla on OBD.fi:stä hommattu VAG-KKL -kaapeli. Tällä saa yhteyden kun ei ole kone käynnissä, muuten ei. Olen myös yrittänyt säätää huonolla menestyksellä timeoutteja. Miten sinulla, eikö saanut yhteyttä ollenkaan?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kertokaapas fiatecuscan ohjelman kans pelanneet että toimiiko ohjelma jollakin usb kaapelilla? vai pitääkö aina olla tuo sarjaportti?

itsellä olis hankitalistalla kans läppäri ja piuha

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

toimii.
obd2-usb
elekmasta tilattu vuosisitten, en löytänyt enää luettelosta.
toimii siiis moottorin ecuun, modaamalla muuhunkin.
lue:

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=17855&highlight=

löytyhän se
http://www.elekma.com/index.php?main_pa ... cts_id=857
tuo luultavasti mulla
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kiitoksia beetta! tilaukseen meni=)

samoin kuin kone varmaankin huomenissa 8)

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Kuten myös täällä pistetty tilaukseen. Tuli tänään maksettua ensimmäisen ja viimeisen kerran bägivalon kuittauksesta. :evil:

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

Ideoita?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Mulla on tollainen kaapeli mutta laite ei saa yhteyttä JTS:ään herjaa vaan että tarkista kytkennät kaikennäköistä oon koittanut säätää mutta onko jollain vielä parempia ideoita?

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

hmm...siis onko sulla käytössä tuo fiat ohjelma vaiko alfadiag? ja jos on fiat ohjelma niin herjaako että esim COM1 port does not exist?

jarir2
Viestit: 57
Liittynyt: 10 Touko 2005, 16:27

Viesti Kirjoittaja jarir2 »

Inserto kirjoitti:Ideoita?
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=1
Mulla on tollainen kaapeli mutta laite ei saa yhteyttä JTS:ään herjaa vaan että tarkista kytkennät kaikennäköistä oon koittanut säätää mutta onko jollain vielä parempia ideoita?
Onko sulla virrat päällä, kun koetat saada yhteyttä? Mulla toisinaan on tuo OBD:n kaapeli ja AlfaDiagin kanssa pätki, ja usein ei avannut yhteyttä laisinkaan. Kun kokeilin tuota Fiatin softaa yhteis OK. En päässyt tuolla ilmaisversiolla tekemään noita ECU/kaasuläppä resettejä, koska vaatisin tuon täydellisen version hankintaa. Se maksaa juuri tuon saman, kuin ALFADIAgin eli vajaa 50 €. Odottelen vielä palautuuko tililleni tuon AlfaDiadgista maksamani raha, jonka luvattiin palauttaa, mikäli lisensin peruu 30 pvn sisällä? Jos/ja kun raha palaa tililleni, niin hankin tuon Fiatin täydellisen softan, jotta pääsen tekemään hommat loppuun.

t. Jari

Avatar
Inserto
Viestit: 84
Liittynyt: 27 Kesä 2004, 19:10
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Inserto »

On ollut autossa virrat päällä. Oon kyl kaverin COM porttisella laitteella saanut luettua vikakoodeja mut jostain syystä tolla usb porttisella ei onnistu vaikka tullut päiviteltyä ajureitakin :/

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

kokeileppa Inserto seuraavilla ohjeilla muuttaa USB:n asetuksia hieman:

http://www.fiatecuscan.net/HowToUse.aspx

sitten vaan valkkaa COM4 portin niin ainakin mä sain pelittämään ton fiatecuscan:in

Avatar
zzs
Viestit: 411
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14
Nössön Lefa 40 kWh -20

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Viesti Kirjoittaja zzs »

Kertokaapas vielä, toimiiko tuo Alfadiag 156 2.0 JTS Selespeedin kanssa? Yhteensopivuuslistalla Alfadiagin sivuilla ei ainakaan näkynyt yhtään JTS:ää.

Ja vielä suositus piuhasta auton ja tietokoneen välillä, kiitos!
Pitäis löytää jostain pian Espoosta/Helsingistä laite/piuha, jotta saisi tuon Motor Control System Failuren merkkivalon selvitettyä. Huollossa oli kuitattu muistaakseni P1046 (viittasi lambdaan huollon mukaan). Voisi olla sama koodi ja tietää ehkä lambdan vaihdon olevan likellä...?

Vai kannattaisiko ostaa laite, jossa on näyttö ja sitä kautta hoitaa vikakoodien luvun ja nollaukset?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^Tukee, vähän huonosti vain ilmaistu yhteensopivuuslistassa. MED 7.11 on jts ecu.

"29/Sept/2008 Version 3.1.0.0 released.
This release supports the JTS MED7.11 and the Diesel EDC15 ecu. "
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja foobar »

Onko kokemusta v6:n lamdan jännitteestä? Unidiag-softalla katsottuna kaksi eri lamdaa näyttää tyhjänäkäynnilla ja tasakaasulla n. 700mV ja toinen n. 450mV. Tottakai arvot heittelevät, kun painaa kaasua, mutta yllättävän paljon eroa kahdella "toimivalla" lambdalla. Eikös tuo 700mV nurkissa pyörivä arvo tarkoita sitä, että käy aika rikkaalla?

Kylmänä molemmat heittävät vikakoodin lambdan lämmitysvastuksen viallisuudesta....

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

halvemmallakin pääsee

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Ihan vaan vinkiksi, että ebaystä saa usb-obd2 johtoja kuluineen kympillä, tulee kirjeenä kaukoidästä, ainakin mulla toimineet 156 jts ja 159 jtdm kanssa, alfadiag sekä FES.
vesku

foobar
Viestit: 80
Liittynyt: 06 Loka 2003, 21:31
Car(s): Giulietta, GTV V6 TB, 164TS, 75TS, Spider S2
Paikkakunta: Laitila

Re: halvemmallakin pääsee

Viesti Kirjoittaja foobar »

veskuk kirjoitti:Ihan vaan vinkiksi, että ebaystä saa usb-obd2 johtoja kuluineen kympillä, tulee kirjeenä kaukoidästä, ainakin mulla toimineet 156 jts ja 159 jtdm kanssa, alfadiag sekä FES.
No ei ne kotimaassakaan hirveästi maksa:
http://www.huuto.net/kohteet/obd2-usb-v ... /143983046

Vastaa Viestiin