Volkswagen haluaisi ostaa Alfa Romeon...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

routasydän kirjoitti: No mielipiteensä kullakin.
Totta, ja hyvä niin.
routasydän kirjoitti:
Yleensä audia kalliiksi volkkariksi haukkuvat ihmiset ovat yleensä niitä, joilla ei joko ole rahaa sitä audia laittaa
Ja tämä mielipide on juuri sitä luokkaa, että olen _hyvin_ onnellinen että se _ei_ole_ minun.
routasydän kirjoitti:
Ihan niin kuin bemareista pitävä ystäväni sanoo alfaa kaalliimmaksi fiiatiksi.
Ihan vapaasti, minulle ei ole ongelma myöntää Alfa Romeon nykymalliston ja Fiatin suhdetta.
routasydän kirjoitti:
Nyt on tullut viimesen parin vuoden aikana ajettua melko montaa uutta audia, ja jokunen volkkari
Kuin myös.
Miehen on tehtävä mitä miehen on tehtävä.
routasydän kirjoitti:
Audi on perustyylikäs
Aikoinaan tuossa bauhaus-designissa minunkin mielestäni noita elementtejä oli, totta.
routasydän kirjoitti:
mutta tyylikäs kuitenkin verrattuna tojoon, volkkariin yms tavisautoihin.
?? Kun pysäköin esim. työpaikkani pihaan on siellä näitä Audeja niin, että tuplaputket 1,6:n takaosissa yhteen kolisevat.

Miten laite, josta ilmeisesti jokainen golf-kuski haaveilee ja johon jokaisella jampparilla näyttää olevan viimeistään rahoitusyhtiön tai autoedun kautta mahdollisuus _ei_ olisi tavisauto??

Jos esiintymistiheyttä käytetään jonain premium-mittarina, on esim. oman kalustoni kiistaton premium sitten tuo 127 Stella. Sillä voi mennä käytännössä minne vain eikä toista samanlaista tule vastaan.
eltsu kirjoitti:
otetaan ne alfa-lasit hetkeksi pois päästä kun tällä hetkellä ei edes paista
Miksi ihmeessä? Kun kyse on Alfa Romeon mahdollisesta siirtymisestä saksalaisomistukseen on mielestäni ainoa oikea tapa varmistaa, että lasien lisäksi paita ja kalsarit* ovat oikealla logolla varustettuja

* tämä esimerkin omaisesti, ajatuskin niistä Dressmanin kalsareista saavat pallini kutisemaan, no offense intended.
eltsu kirjoitti:
Sillä onko pohjalevy Fiiatin vai VAGin, ei ole loppupeleissä mitään väliä.
Minulle sillä nyt vain on _hyvinkin_ paljon väliä.

-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

glideslope kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Olisi kiva päästä joskus sellaisen ihmisen päähän, jolla on juuri joka volkkari tai skoda, mitä häiskä oikeasti ajattelee kun näkee naapurilla Alfan :lol:
Arvostan naapurin päätöstä ja nostan hattua persoonallisen autovalinnan johdosta.
Sir, I salute you!

-Tazio

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

DaViega kirjoitti:Olisi kiva päästä joskus sellaisen ihmisen päähän, jolla on juuri joka volkkari tai skoda, mitä häiskä oikeasti ajattelee kun näkee naapurilla Alfan :lol:
Kaverilla on Skoda Octavia vuodelta 2006.............. Haikailee aina Alfojen perään :lol:
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Näkisin, että omistaja on toissijainen asia. Olennaista on millä tavoitteilla autoja tehdään. Tällä hetkellä Alfan päämaali uusimpien mallien osalta on vw. Kun 156 ja 147 aikanaan tulivat markkinoille maalina oli muistaakseni bmw ja audi. Nämä uudet mallit lienevät melkein vw:n tasolla ja vanhat tullessaan markkinoille melkein bemarin tasolla. Se, joka ottaa maaliksi bmw:n saa minun euroni. Italialaisesta golfista en innostu.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

glideslope kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Olisi kiva päästä joskus sellaisen ihmisen päähän, jolla on juuri joka volkkari tai skoda, mitä häiskä oikeasti ajattelee kun näkee naapurilla Alfan :lol:
Arvostan naapurin päätöstä ja nostan hattua persoonallisen autovalinnan johdosta.
Joo, mutta sulla on ollut Alfa omassa tallissa, mitenkäs sanotaan vaikka pitkänlinjan mersumies, tai joku kuka vaan on aina ottannut toyotan eikä ajatellut muita merkkejä?

Tai kuvitellaan Glideslopen tilanne toisin päin, skoda olisi vaihtumassa ensimmäiseen Alfaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

JOS Alfan omistajaa pitis vaihtaa...

Spyker vois ostaa Alfan :)

Sille minä hurraisin!

Sitten Alfa vois oppia jotain Saabilta (ja toisinpäin).

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Täytyy laittaa pari viikkoa sitten Feisbuukissa käyty keskustelu, jonka eräs ystäväni aloitti. Kaveri on vaihtamassa Dodge Avengerinsa pois, ja Alfa on vaihtoehtona:

Kaveri: Alfa koeajettu, mutta eipä taida hyvästä kokemuksesta huolimatta tulla kauppoja: Automaattia ja nelivetoa ei tuoda enää maahan. Automaattia löytyy varastosta, mutta naurettavalla 150hv koneella. Se on 75 hv / tonni... Surullista, kovin :(

Asiantuntija A: ‎..alfassa on paljon vikoja - ota joku muu

Kaveri: Viat ei minua haittaa. Elämäni on liian lyhyt istumaan Passatissa tai Avensiksessa :) Autossa pitää olla henkeä. Vielä tuohon "varastosta löytymiseen": Eihän niillä ollut siellä minkäänlaisia lisäkkeitä niissä karvalakkiautoissaan. Hylkään sellaiset inhon vallassa. Kangaspenkeistä tulee ihottumaa :)

Asiantuntija B: Jos jotain erikoisenpaa kaipaat, niin unohda tosiaan alfa. Vikapesäke jossa huollotkin maksaa 4x enemmän kuin muissa autoissa. Vaikka eihän suomalainen usko ennen kuin itse näkee

Kaveri: Ei ne työsuhdeautoilijalle maksa :) Kalliit ovat Dodgenkin huollot, ja vikoja on jostakin syystä alkanut ilmaantua heti takuun loputtua - ja firmoja lypsetään kunnolla: tuulilasin vaihto tuli maksamaan yli 1000 eur! Toki sisältää tuulilasin, mutta vaikka kuinka katson, en näe kultaa ja timantteja.

Asiantuntija A: ..siis en minäkään missään anjoviksessa viihdy ;). Mutta ja muut Italialaiset kansankärryt ovat vain äärimmäisen paska vaihtoehto :D.
Olen pitkälti laskemassa mukaan Pendolinot ja osan saapasmaan urheiluautoistakin ;)


Kaveri: Vaihtoehdot on silti nyt sen verran vähissä, että taitaa päästä Dodge jatkokaudelle. Autonmyyjien pitäisi hiukan edes yrittää palvella, kun asiakas osoittaa aitoa kiinnostusta.
Minulla on nyt kolme kiinnostavaa vaihtoehtoa: Alfa, Mitsubishi ...ja Volvo. Vain volvokauppias kykenee tällä hetkellä tarjoamaan palvelua JA riittävän kiinnostavia malleja. Mitsubishilta koetan olla yhteydessä maahantuojaan, jotta pääsisin nahkeilevan myynnin ohi.


Asiantuntija C: Kait se on ihan sama, mikä pirssi se on jos uutena hankkii. Mut silti alfa?? Eieieieieieieieieiiiii!
Audi? A5


Kaveri: A5:n houkuttelevat mallit alkaa olla sen verran yli 50k laitteita, että ei paljoa jäisi tilistä köyhälle enää käteen.
A3:ssa sen sijaan voisi olla ideaa, ellei se olisi niin törkeän näköinen. Ainoa hatchback josta ei ala silmät kirvelemään o...n sekin tällä hetkellä Alfa - nimittäin Brera.


Asiantuntija C: Niinii, mut samalla kaupalla ei saa hyvää ja halpaa. Paitsi jos ostaa kaks.
Golf gti? VW Scirocco?


Tuossa ne tärkeimmät..

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

jaa-a..
en ole koskaan osannut vihata oikein mitään automerkkiä jossei ole ollut omakohtaista kokemusta. ei nimi merkkiä pahenna tai jotain.
Enkä ymmärrä oikein kovaa merkkiuskollisuuttakaan, maailma on täynnä ajamattomia autoja ja merkkejä :)


ja kyllä, tällä hetkellä ajan vw:llä :-D

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Sanoisin audin tavisautoisuudesta, että a5 (coupe + sb), q5, a4 jos s-linet samoin a6 ja q7:kin kääntää pään omalla kohdalla (siis autoa kohti)

Ja totta puhuakseni vaikka alfa paljon kauniimpi on, niin laadukkaampaa työtä se a4 on. Ja kyllä oli homma saada autoliike ottamaan 159 edes jonkinlaisella hinnalla vaihdossa. Mitään ongelmia, rohinaa lukuunottamatta, omassani ei ikinä ollut 65tkm aikana kylläkään.

Toki getvosella ilo on ajella, mutta nuo nyt vaan käyttöautoa koskien.

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

DaViega kirjoitti:Olisi kiva päästä joskus sellaisen ihmisen päähän, jolla on juuri joka volkkari tai skoda, mitä häiskä oikeasti ajattelee kun näkee naapurilla Alfan :lol:
Mä taidan olla joku rajatapaus kun tallissa on skoda ja alfa. :wink: Lähes aina valitsen ajoon kuitenkin skodan kun mieluummin kerään siihen kilsoja. Skoda kun on ostettu käyttöautoksi ja alfasta on muodostunut vuosien mittaan enemmän harraste/nautiskelu auto.
Vittorio Jano kirjoitti:...AR:n myötä VAG saisi kaksi johdonmukaista tavisautolinjaa: kuuma latinolinja Seat-AR sekä protestanttisen järkevä Skoda-VW-Audi.
Minut on juuri kategoroitu: kuuma protestantti :-D

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

PRO kirjoitti:Ei esim Audinkaan sisustanappuloita ym. säätimiä muista VW-merkeistä löydy...
Jossain vaiheessa kaikki Lamborghinien koeajot ulkomaisissa auto-ohjelmissa alkoi valituksella siitä, että vilkkuviikset ja jotkut nappulat on suoraan Audista.

Itse olen joskus Murcielagon sisään vilkaissut. En tunnistanut Audin nappuloita, joten ei vaikuttaisi ajonautintoon. Ehkä jos tietäisin, miltä Audin nappulat näyttää, voisi häiritä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Onneksi asiantuntijoilla oli löydä faktoja pöytään noinkin paljon, muutenhan olisivat puhuneet pelkkää paskaa :-D

On se hienoa kun suomessa avataan suu vasta kun asioista tiedetään tarpeeksi :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Miksi ihmisiä kiusataan saksalaistyyppisillä alustoilla? oli lohkaistu Auto Bildin Citroen C6:n pikatyypeissä. Hyvä kysymys. Siinä vaiheessa kun Alfa Romeo on tehty VW:n pohjalevylle Bemari on huomattavan paljon houkuttelevampi vaihtoehto. Alfa without passion. Ei kiitos.

VW:n laatu on aika kyseenalainen noiden Auto Bildin laaturaporttien perusteella. Melkein voisi väittää, että ilman Golfin luotettavuustilastoa parantavaa vaikutusta VW kilpailisi säännöllisesti Fiatin ja Peugeotin kanssa häntäpään sijoituksista. 2003 VW oli toiseksi huonoin ja 2004 jaetulla toiseksiviimeisellä sijalla kaikista mukaolleista merkeistä ko listalla. VAG konsernin omien merkkien joukossa VW on ollut noissa listoissa poikkeuksetta huonoin vuodesta 2001 eli alusta asti, kuten myös kaikkien saksalaismerkkien sisäisessä kisassa.

Mitä lisäarvoa VW mahtaisi Alfasta saada ja ostajakunnalle tarjota ottamalla viidennen automerkin tuomaan saman kokoluokan autoja kuin kaikki muutkin Skoda, Seat, Audi ja VW. En ymmärrä. Enkä ymmärrä miksi ihmeessä Fiat luopuisi Alfa Romeosta, kun pullat on aika hyvin uunissa. Vihreässä moottoriteknologiassa Fiat kulkee aivan terävimmässä kärjessä ja Fiat oli pitkään pisimpään yhtäjaksoisesti voitollista tulosta tuottamaan kykenevä autokonserni, kun autoteollisuus syöksyi kriisiin.

Lancian myymisessä olisi enemmän järkeä Fiatin näkökulmasta, mutta sen uudelleenlanseeraaminen menneiden vuosikymmenien loistoonsa Fiat-vuosien harhailujen jälkeen ei välttämättä VAG:ta kiinnosta. Siis jos teoria BMW:n kilpailijan hakemisesta pitää paikkaansa. Enpä kyllä tätäkään toivo.

edit. Unohdin mainita että VW:n uusi Passat CC on livenä nähtynä yllättävän onnistuneen näköinen luomus. Paremmalta se näyttää kuin uusi giulietta, pakko myöntää.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:edit. Unohdin mainita että VW:n uusi Passat CC on livenä nähtynä yllättävän onnistuneen näköinen luomus. Paremmalta se näyttää kuin uusi giulietta, pakko myöntää.
Niinpä. Se loikkari De Silva on helkutin hyvä muotoilija.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Da Silva vastaa nykyään Seatin muotoilusta. CC:n designtiimiä veti Oliver Stefan ja muodoista vastasi ruotsalainen
Martin Kropp.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

eikös Silva ole koko vagin ylin design pomo... vai onko alennettu takaisin Seatille...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja JLM »

Toi Talous sanomien uutinen alkaa: "Autonvalmistaja Volkswagen olisi kiinnostunut ostamaan Alfa Romeon italialaiselta Fiatilta, jos brändi tulisi myyntiin." Oliskohan niin ettei asia olekaan vielä aivan varma. Sotakirveet hetkeksi maahan.. Suututtavaksi asian kyllä tekee se että vaimon Bilstein alustainen Passat on aikas täpäkkä ajatteva omaan keinuhevoseen verrattuna.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ei ole Marchionnen mukaan myynnissä, eli spekulaatiota
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

V6 kirjoitti:eikös Silva ole koko vagin ylin design pomo... vai onko alennettu takaisin Seatille...
Joo sori tuli disinfoa, mutta ota noista wikeistä nyt selvää :crazyeyes:
DA Silva vastaa Seatista, Audista ja Lambosta (luin hätäisesti vain ton ekana olleen googlen hakutuloksista :oops:)
DE Silva vastaa koko groupista
http://wikicars.org/en/Walter_da_Silva
http://en.wikipedia.org/wiki/Walter_de'Silva

Wikien informaatioarvo on "hieman" kyseenalainen.

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Niin, siis tilannehan on se että kun tuossa ylemmässä linkissä olevassa wikicarsin "informaatiopläjäyksessä" on jo kaverin nimikin kirjoitettu väärin niin muunkin tiedon paikkaansapitävyys voi olla vähän niin ja näin. :roll:

Walter de'Silva on vuonna '51 Italiassa syntynyt autonsuunnittelija kun taas Walter da Silva oli vuonna '41 Brasiliassa syntynyt Etelä-Afrikassa uransa luonut jalkapalloilija / valmentaja joka menehtyi reilu vuosi sitten.
 

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jiiällä kirjoitti:Walter da Silva oli vuonna '41 Brasiliassa syntynyt Etelä-Afrikassa uransa luonut jalkapalloilija / valmentaja joka menehtyi reilu vuosi sitten.
Mutta vain harva tietää, että juuri hän ehti piirtää VW Touranin ja Audi Q7:n ennen treffejä Pyhän Pietarin kanssa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Walter Da Silva tuntuu olevan Walter De Silvaa jonkun verran tunnetumpi henkilö. 3 400 000 google osumaa De Silvan 575 000 osumaa vastaan. Kannattais ehkä vaihtaa toi aatelisliite saksalaisittain Voniksi niin ei tulis tulkinnanvaraa :lol:

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2608 Tuossa muuten aidan toiselta puolelta keskustelua samasta aiheesta. Hyvä, että Alfa herättää edelleen tunteita.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Raimo Miettinen kirjoitti:http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2608 Tuossa muuten aidan toiselta puolelta keskustelua samasta aiheesta. Hyvä, että Alfa herättää edelleen tunteita.
eGetin kirjoitti:Vähän kyllä myös pelotti tuo ehdottelu Alfan pikkumallien tekemisestä Polon ja Golfin pohjalevyille... Eikö näitä Poloja ja Golfeja ole muutenkin jo ihan tarpeeksi liikenteessä?
Hienoa, siellähän on hengenheimolaisia.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Enempi tuntuvat olevan töpinöissään vagarenalla kuin täällä.
Ride on!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Haluavat V6 kromiset ilmanottoputket, ei muuta - Ovat itsekkin huomanneet hiukan väsähtäneen malliston :lol:

Huomasin saman kuin 2kertaa6, Ehkä siellä haluttaisiin enemmän tätä kauppaa, kuin täällä.

Oli siellä 1 hyvä pontti -> Seat hautaan ja Alfa Romeo tilalle. Pistää tietysti ajattelemaan; mitä jos Alfan hohto laskee VW alaisuudessa ja myyntimäärät pienenevät huomattavasti, meneekö Alfa unholaan jonkun muun tullessa tilalle?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Yllätyin itsekin varsin paljon Vagarenan keskustelusta. Toista se olisi jossain V**volandiassa..

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

No mutta: mulla ainakin vähän väliä tulee Facebookissa siihen oikeaan reunaan mainos joka menee suunnilleen: "Oletko rohkea Alfa-fani? Koeaja uusi Volvo S60". :-D

Ja mitä tulee VW:hen ja Audiin, niin ei minua ole tarvinnut ainakaan isäukon Golfin rattiin ja Siskon miehen A4:n rattiin paljoa maanitella. Hyviä autoja nekin. Mutta enhän minä enää tosin varmaan autoilusta mitään tiedäkkään, kun nykyisessä autossa on kone Alfasta, alusta Opelista ja kuoret on loihtinut Giugiario Fiatin käyttötarkoituksia varten.

Makuasioista on vaikeaa kiistellä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

kiahonen kirjoitti: Ja mitä tulee VW:hen ja Audiin, niin ei minua ole tarvinnut ainakaan isäukon Golfin rattiin ja Siskon miehen A4:n rattiin paljoa maanitella. Hyviä autoja nekin. Mutta enhän minä enää tosin varmaan autoilusta mitään tiedäkkään, kun nykyisessä autossa on kone Alfasta, alusta Opelista ja kuoret on loihtinut Giugiario Fiatin käyttötarkoituksia varten.

Makuasioista on vaikeaa kiistellä.
Se konekin on Fiatin? :lol:

Itse pidän jopa Skodaa hyvänä autona, joskaan en itse moista hankkisi - vaikkei siinä mitään huonoa taida ollakaan.
VMP

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Niin onkin Fiatin, mutta ajatuskuvio oli, että koneet oli Alfassa ekana. :-D

Ja ikävä minulla on 147:aa ihan joka kerta kun tunnun vyöryvän pois Croman nahkapenkiltä reippasti kaartavissa liittymissä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

mattijus kirjoitti:
kiahonen kirjoitti: kun nykyisessä autossa on kone Alfasta, alusta Opelista ja kuoret on loihtinut Giugiario Fiatin käyttötarkoituksia varten.

Makuasioista on vaikeaa kiistellä.
Se konekin on Fiatin? :lol:
Mulla on se käsitys, että kone on uuppelista - mutta mullapa onkin pensarohmu. Oikke hyvä perheauto kyllä ja luotettava, eikä tommosta tuu joka Kesoililla vastaan ja takapenkille mahtuisi isompikin pirjo poikittain.

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine

Ja näin se keskustelu kääntyi Ooppeliin...

:P

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Volksw ... at_uutiset

Nyt on siirrytty huhuista puheisiin...

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Ja marchionne vastasi jo että myyminen ei ole edes minkäänlainen vaihtoehto. Tosin lisäsi vitsaillen että eri asia jos tarjoavat 100 mrd euroa.... :-D
Asiantuntijoiden mukaan Alfa Romeo-brandin arvo on noin 1 miljdarin luokkaa.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Noh, jos se vielä toiset 100 vuotta porskuttaa niin on 100 miljardia täynnä ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Ehkä Alfassa olis sitten hyviä ja laadukkaita mutta lähinnä tylsiä autoja valmistavalle VAG-konsernille tilaisuus toteuttaa jotain eksoottisempaa ja hullumpaa, vastapainona sille mihin nyt ovat "kansanautojen" hintaluokissa painottuneet. Ehkä volkkarin osillakin voisi saada aikaan hauskan alfan...

Mutta. Mielikuvatasolla sanon silti että lopettakoot vaikka koko merkin ennemmin kuin että myisivät VAG:lle.

Edit: siistin hieman

Avatar
latzka
Viestit: 90
Liittynyt: 02 Heinä 2010, 21:52
Car(s): 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja latzka »

Toivottavasti ei tapahdu. Fiatilla taitaa olla onneksi suhteellisen kunnianhimoiset suunnitelmat Alfan varalle vielä toistaiseksi, jos uusien mallien "tulvasta" ja rantautumissuunnitelmista rapakon taakse voidaan mitään päätellä.

Pöllöä tuo VAG-forumin mehustelu, että yhdistämällä Alfan muotoilu Volkkarin tekniikkaan saataisiin joku jumalainen tekele. Eiköhän tuossa enemmänkin Alfa menettäisi loputkin jo karisseesta luonteestaan ja jäljelle jäisi lähinnä kauniisti taivutellut pellit. Nekin pellit tulisivat Volkkarilta itseltään, sillä sinnehän nuo de Silvat ja Giugiarot on jo hyvän aikaa sitten kaapattu. :(

Ei VAG-tuotteissa sinänsä mitään muuta vikaa ole kuin se jäätävä harmaus kautta malliston. Jos koko konsernin tavalliselle tallaajalle tarjoamista tuotteista ainoastaan kaksi (VW Scirocco ja Audi A5) aiheuttavat yhtään minkäänlaista värinää allekirjoittaneessa, niin kovin kelvollisesta suorituksesta ei voida puhua. Liikenteessähän VAG-konsernin tuotteita on varmaan yhtä paljon kuin Toyotia sun muita ankeita pulkkia, eivätkä edes noista erotu sanottavasti edukseen (t. corollan ja golfin edellisessä elämässään omistanut).

Jos Alfa välttämättä pitäisi jollekin kaupata, niin oikeastaan vain BMW:n haltuun merkin soisin päätyvän. BMW:tä en ole omistanut, BMW ei ole italialainen, eikä BMW ole erityisen erikoinenkaan, mutta jotenkin kyseisen tehtaan tuotteissa on vielä se tietty "raikas" fiilis. Sääli vain, että tässä kaupassa ei olisi järjen hiventäkään, sillä mallistothan kilpailevat lähes täydellisesti toisiaan vastaan. :mrgreen:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Aikoinaan, kun Alfa Romeota oltiin naittamassa Fiatille, oli Ford myös kovin innokkaana sitä kosimassa. Italialaiset kadunmiehet ja naiset pitivät Hoppaa näistä parempana ratkaisuna, koska pelkäsivät Fiatin sulauttavan Alfan itseensä ja vähiin erin häivyttävän pois kilpailemasta.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

latzka kirjoitti:Toivottavasti ei tapahdu. Fiatilla taitaa olla onneksi suhteellisen kunnianhimoiset suunnitelmat Alfan varalle vielä toistaiseksi, jos uusien mallien "tulvasta" ja rantautumissuunnitelmista rapakon taakse voidaan mitään päätellä.

Pöllöä tuo VAG-forumin mehustelu, että yhdistämällä Alfan muotoilu Volkkarin tekniikkaan saataisiin joku jumalainen tekele. Eiköhän tuossa enemmänkin Alfa menettäisi loputkin jo karisseesta luonteestaan ja jäljelle jäisi lähinnä kauniisti taivutellut pellit. Nekin pellit tulisivat Volkkarilta itseltään, sillä sinnehän nuo de Silvat ja Giugiarot on jo hyvän aikaa sitten kaapattu. :(

Ei VAG-tuotteissa sinänsä mitään muuta vikaa ole kuin se jäätävä harmaus kautta malliston. Jos koko konsernin tavalliselle tallaajalle tarjoamista tuotteista ainoastaan kaksi (VW Scirocco ja Audi A5) aiheuttavat yhtään minkäänlaista värinää allekirjoittaneessa, niin kovin kelvollisesta suorituksesta ei voida puhua. Liikenteessähän VAG-konsernin tuotteita on varmaan yhtä paljon kuin Toyotia sun muita ankeita pulkkia, eivätkä edes noista erotu sanottavasti edukseen (t. corollan ja golfin edellisessä elämässään omistanut).

Jos Alfa välttämättä pitäisi jollekin kaupata, niin oikeastaan vain BMW:n haltuun merkin soisin päätyvän. BMW:tä en ole omistanut, BMW ei ole italialainen, eikä BMW ole erityisen erikoinenkaan, mutta jotenkin kyseisen tehtaan tuotteissa on vielä se tietty "raikas" fiilis. Sääli vain, että tässä kaupassa ei olisi järjen hiventäkään, sillä mallistothan kilpailevat lähes täydellisesti toisiaan vastaan. :mrgreen:
Offtopikina BMW:stä sen verran, että nythän Spyker oli onnistunut tekemään/neuvotteleman diilin bemarin moottoreista Saabeihin. Ei siinä mitään, hienoja palkittuja koneitahan nuo ovat, mutta Saabeillahan oli kanssa oma moottorifilosofiansa.

Onneksi Saabia potkaisi onni tuon Spykerin kanssa. Alfassa ja Saabissa jotain samaa löytyy. Siitä olen Saabin puolestani onnessani, miten uusi isäntä on lähtenyt pumppaamaan perinteiseen merkkiin uutta eloa.

Muutenkin Spyker vähän hohdokkaampi ostaja jollekin automerkille kuin Klonkswagen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pari avointa kysymystä:
Mitä hyvää Fiat omistuksesta on seurannut?
Mitä VAG tekisi huonommin kuin Fiat?

Sitten OT:
PNV & PSA on tehnyt moottoriyhteistyötä jo jonkun aikaa mutta PNV:ssä näitä moottoreita ei ole ollut. Liekö Saban tapauksessa kyseessä nämä samat moottorit? Tosin onko tuolla niin väliä kun kusipäitä ne kaikki PNV kuskit ovat.
VMP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Da'silva ja Giugiaron studo keskittymään pelkiin Alfoihin, eikä mitään kompromisseja, auton saisivat suunitella juuri nuo 2 tahoa, eikä tilintarkastaja...

Saabbi tuli esille... 10-15 vuotta sitten, ehkä hiukan nykyisyydessäkin, saab on nimenomaan lähimpänä imagollisesti Alfaa, jos Lanciaa ei lasketa.

Olisi kiva matkustaa siihen rinnakasulottuvuuteen, jossa Alfa on myyty saksalaislle... Alfalle on kuiten valmissuunnitelma ja selvästikkin jotain arvoa Fiat yhtiölle, joten tuskin ovat heti myymässä...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

mattijus kirjoitti:Mitä hyvää Fiat omistuksesta on seurannut?
Mitä VAG tekisi huonommin kuin Fiat?
JTD-moottorit. Vaagenin puppusuutinkoneilla ajanut tietää mitä tarkoitan.

Korin ruostesuojakäsittely on VAG-mobiileissa tehty selvästi paremmin mutta muuta tavaraa en sieltä suunnalta oikein osaa kaivata.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Täytyy kyllä sanoa, että audin 210heponen 2.0t on kyllä hauskempi kone kuin alfan 175tbi. Voi olla, että takkia saan lähteä hakemaan, mutta alfan koneen ajoin brerassa ja audin a5 SB:ssä, joten auton kokokaan ei alfan koneen huonoutta selitä.

Äänet ei kummassakaan juuri vakuuttanut, kieuntaa nyt löyty ku tarpeeksi anto lämää, mutta audi sentään lähti kun käskettiin...Mitään kovin sielukasta ja ihmeellistä muutenkaan tuossa alfan koneessa ollut. Ymmärrän kyllä, että omassa getvosessa (täysin objektiivinen mielipide :-D ) oleva mylly ajatellaan ihan eri vermeeksi kun audin 3l kuutoset (ainakin uudet oli kyllä nopeita, mutta soundia ja fiilistä niistä ei samalla tavalla löydy).

Eli mitä nykyalfalla on sellaista, mitä pitäisi suojella muotoilun lisäksi. Giulietta voi toki osoittaa epäilyni vääräksi, ja onhan alfa sporttisempi ajaa kuin perus a4, mutta toisaalta 3-sarjan bem u on vielä sporttisempi, siinä taas ulkonäkö tökkii. Uskon kyllä, että VAG-konserni osaisi tehdä upeasti ajettavan auton, ja että sieltä myös tulisi kaunis, sporttinen ja ehkä vielä sielukaskin alfa. Ja jos bemarille kilpailijaa hakevat niin ehkä saisimme sen alfafanien kauan odottaman takavedonkin takaisin.

Ja ennen kuin joku taas haukkuu audit hengettömiksi laatikoiksi, niin täytyy sanoa, että hengettömyys oli ainakin RS5:sta ja ttrs:stä kaukana. Toki yhtä hauskaa ajaminen on yli 100ke halvemmalla getvosella, mutta kyllä ne hauskoja autoja osaa sielläkin tehdä :-D

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kannattas varmaa testata toi 235 hv versio siitä.. itse näen ainakin ongelmana tuossa VAG jutussa sen että mihin kastiin Alfa laitettaisiin Seatin tilalle vai? joka tapauksessa siitä tulisi joku heittopussi Audin alle, ellei Audia asemoitaisi Mersua vastaan ja Alfaa Bemaria vastaan. Myynnissä sinänsä ei ole ongelmaa kun Alfalla ei ole nykyisin mitään omaa enää jäljellä eli lähinnä myytäisiin nimi. Paras vaihtoehto olisi kuitenkin Fiat Groupin Maserati yhteistyö tai Tatan kautta Jaguar yhteistyö... tiedä sitten mikä näissäkin mättää kun mitään ei tapahdu.

“SEAT would be to Alfa Romeo what Skoda is to Volkswagen,”

mitähän tämäkin sitten oikein käyttännössä tarkoittaisi...

:drinking:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

V6 kirjoitti:“SEAT would be to Alfa Romeo what Skoda is to Volkswagen,”

mitähän tämäkin sitten oikein käyttännössä tarkoittaisi...
Seat olisi Alfa Romeon roskalaari, jossa sama tekniikka voidaan myydä pois halvemmalla. Samalla lailla, kun Skoda on nyt se VW koppa jonne kaikki tulee vähän myöhemmin, mutta kustantaa suurempien valmistusmäärien takia vähemmän.

tai sitten kuvaus olisi niin, että Seat on Alfa romeolle sama kuin VW Audille... tjsp...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
GT-Pappa
Viestit: 64
Liittynyt: 10 Kesä 2007, 17:47
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja GT-Pappa »

Noin kymmenen vuotta eri mallisilla Alfoilla ajaneena, luulisin että mullakin on jotain kokemusta sporttisista autoista. Kuten eräs kommentoija jo kirjoitti, nyky alfoissa ei ole muuta omaa kuin nimi, joka ilmeisesti pitää paikkansa. Eihän sillä ole mitään merkitystä mikä nykyisistä autotehtaista alfan omistaa, sehän ilmeisesti vois olla piristysruiske koko merkille ja ehkä moottorivalikoima laajenisi. Vois jopa tulla kutoskoneinen takavetomalli kuin joskus ennen. Minä ratkaisin asian näin , hankin noin vuosi sitten 07-mallisen 130i Bemarin, joka on jo tehtaalla varustettu M-sportin osilla alustasta katon sisäverhoukseen asti ja ei voi olla kuin tyytyväinen hankintaan.Tehoa on tarpeeksi ja auto hieno ajettava ja plussana auto on 3-ovinen eli kaikki se mitä halusin . Silloin ei alfan malleista lyötynyt sellaista mitä hain, tottakai olisin pysynyt merkissä jos oli ollut näillä vermeillä varustettu alfa tarjolla. Joten ei se mun mielestä katastrofi ole jos niinkin hieno merkki kuin alfa, vaihtaa omistajaa näinhän on tapahtunut monella muullakin merkillä ja raha näissäkin asioissa merkkaa aika paljon.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Näin se on, jos järjellä ajattelee. Mitä merkitystä on merkillä, tuote ratkaisee. Ja tätä ajatusta voi sitten itse kukin testata kuvittelemalla nykykulkineensa keulalle erilaisia logoja...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

routasydän kirjoitti:Ja ennen kuin joku taas haukkuu audit hengettömiksi laatikoiksi, niin täytyy sanoa, että hengettömyys oli ainakin RS5:sta ja ttrs:stä kaukana. Toki yhtä hauskaa ajaminen on yli 100ke halvemmalla getvosella, mutta kyllä ne hauskoja autoja osaa sielläkin tehdä.
Voiko hengetöntä 100ke maksavaa sporttiautoa edes olla?

Jos puhutaan uusista autoista, jonka normaali palkansaaja kykenee ostamaan, niin eipä sieltä Audin mallistosta kovinkaan himottavaa autoa löydy.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Cuore Sportivo kirjoitti:
routasydän kirjoitti:Ja ennen kuin joku taas haukkuu audit hengettömiksi laatikoiksi, niin täytyy sanoa, että hengettömyys oli ainakin RS5:sta ja ttrs:stä kaukana. Toki yhtä hauskaa ajaminen on yli 100ke halvemmalla getvosella, mutta kyllä ne hauskoja autoja osaa sielläkin tehdä.
Voiko hengetöntä 100ke maksavaa sporttiautoa edes olla?

Jos puhutaan uusista autoista, jonka normaali palkansaaja kykenee ostamaan, niin eipä sieltä Audin mallistosta kovinkaan himottavaa autoa löydy.
Tarkotus oliki tuossa edellisessä myös hieman kehasta tuota 2,0t moottoria. Itelle kelpais mikä tahansa malli, esim a4, nelivedolla ja tolla koneella varustettuna. Perustyylikäs, hyvin ohjautuva ja mukava ajaa, ja lähtee nopsaan kulutuksen pysyessä kuitenkin kohtuullisissa lukemissa. Ootellaan nyt innolla mitä se qv giulietta tulee olemaan, onko ollenkaan vertailukelpoinen. Neliveto puuttuu, mutta pääseekö muuten samalle tasolle. Tällä hetkellä alfalta ei vastaavaa ikävä kyllä löydy. Bemarilta kylläkin...

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Eikös essiivimuoto sanasta VAG ole vagina?

Vastaa Viestiin