Volkswagen haluaisi ostaa Alfa Romeon...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Kirkinen kirjoitti:
Voiko "Alfa-sielusta" enää puhu Giuliettankaan kohdalla? Sielu meni jo 159:n kohdalla GM:n myötä :mrgreen:
Hyvä kysymys. G:n kohdalla voi kuitenkin puhua italialaisesta sielusta.
Taustalta kun löytyy progetto 192 pohjainen 'compact platform' joka on omaa työtä.

Tämä noin perimämielessä riittää minulle.
Viimeinen Alfan oma platform kun taidettiin haudata '92.

159:n 'premium platform' puolestaan käytännössä oli GM-johtoinen harjoitus jossa Saab taisi olla päätoteuttaja.

-Tazio

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Minun simissä Giulietta ei ole yhtään vähemmän Alfa kuin muutkaan. Ja jos mulla olis 159, niin kyllä se olis Alfa Romeo, eikä mikään Opel tai Saab.

Ihme vouhotusta... pakko jostain on karsia ettei mene kiinalaisille tai että pysyy merkki yleensäkkään hengissä. Ehkä 159 oli tavallaan kokeilu, mihin tuollaisella yhteistyöllä pystyy? ei voi tietää ennen kun yrittää. Vai olisiko Alfa Romeo elossa, jos mallisto olisi jämähtännyt 75:een? "viimeiseen alfaan"? Siinä kohtaa joku olisi todennut, että "nyt se on niin kuin pitää, jäädäään tähän"! Vähän sama juttu kun vertaisi ajan mittaan vain kevyesti päiviteltyä Defenderiä tai lada nivaa uuteen Discoveryyn...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

No mut tällästähän se aina on ku muutoksia tulee. Varmasti 75 tullessa markkinoille löytyi alfa faneja jotka haukkui sen lyttyyn ja epäalfamaiseksi. Jos tuote julkasitaan Alfa Romeona niin Alfa Romeohan se on, ei kai siinä ole mitään epäselvää. Ei taida olla meidän päätettävissä se asia.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

DaViega kirjoitti:Minun simissä Giulietta ei ole yhtään vähemmän Alfa kuin muutkaan. Ja jos mulla olis 159, niin kyllä se olis Alfa Romeo, eikä mikään Opel tai Saab.
Onhan 164:kin toisten mielestä vielä "oikea Alfa" vaikka se onkin saab jossa on alfan logot :) Kehitys kehittyy eikä juuri kukaan pysty tekemään autoa yksin tänä päivänä. Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä että merkit keulassa ja perässä tekevät/pilaavat auton, ei se mille pohjalevylle tai lohkolle se on rakennettu. Esim. itselle Skoda on skoda, vaikka siinä olis Audin tekniikka se on skoda jos siinä on skodan merkki.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
J. Saari
Viestit: 399
Liittynyt: 21 Syys 2004, 21:33
Car(s): 75, Ritmo

Viesti Kirjoittaja J. Saari »

Alfa Romeohan se Arnakin oli!

Mun mielestä autoa ei tee merkki, vaan puhtaasti ominaisuudet. Jos auto on mun mielestäni vaikka surkea ajettava, ei se mun innostustani mitenkään paranna vaikka keulalla olisi alfan, ferrarin, packardin, buickin, hispano suizan, rellun tai ihan minkä vaan logo. Jos vaikka joku Opelin malli sattuisi olemaan mun mielestä kiinnostavampi, niin tasan varmasti ostaisin sen ooppelin. Tässä mielessä mä en ole merkkifriikki - en halua hankkia välttämättä juuri Alfa Romeo -merkkistä autoa saati sitten maksaa pelkästä merkistä ekstraa. Jostain syystä alfalla vaan on ollut paljon kivoja, kiinnostavia autoja, enemmän kuin monella muulla. Varsinkin tällaselle persaukiselle sopivissa hintaluokissa....

Mulle ei myöskään ole olemassa mitään milanon alffaroomeometallia, josta vain ja ainoastaan voidaan oikeita alfoja tehdä. Tai ei ainakaan nykyään, on tuo nykyaikainen autonsuunnittelu/valmistus sellasta touhua kumminkin. On vain Alfan tyypilliset perinteiset hyveet, tunnokas ja sporttinen ajotuntuma, koneen luonne ja äänet, persoonallinen muotoilu. Asioita joita ei löydy joka autosta. Jos uudessa alfan mallissa olisi noita kaikkia, niin se olisi mulle nykyään melkein se ja sama mitä palikoita siihen on käytetty, missä kylässä se on valmistettu tai minkä maalaiset sällit sen ovat suunnitelleet.

Ymmärrän kyllä kaikenlaisen alfan perinteisiin liittyvän fiilistelynkin oikein hyvin, mutta ehkä sittenkin sitä varten on parempi hommata vaikka se vanha Giulia, tai mikä nyt sitten onkin kunkin mielestä niitä oikeita alfoja.

Jos vaikka merkki päätyis VAG:lle ja vastoin ennakko-odotuksia(-ni) saisivat tehtyä hyviä ja hauskoja, tai jopa nykyistä hauskempia alfoja, niin mikäs siinä.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

^Erittäin hyvin sanottu!

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

DaViega kirjoitti:
Ihme vouhotusta... pakko jostain on karsia ettei mene kiinalaisille tai että pysyy merkki yleensäkkään hengissä.
On mennyt jo kiinalaisille...tosin vain kotimarkkinoille.

Tarkoitatko ehkä sitä tilannetta merkin hengissä pysymisellä kun Fiateihin liimataan Alfan logot tuotantolinjan loppupäässä?

Esimerkkejä tällaisesta automaailmassa on ollut ja tulee olemaan yhä enemmän tulevaisuudessa. Autoilija ei voi muuta kuin äänestää lompakollaan, jos vaihtoehtoja edes on. Onneksi uuden auton osto ei ole omalla kohdalla edes vaihtoehto :mrgreen:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

eltsu kirjoitti: Onhan 164:kin toisten mielestä vielä "oikea Alfa" vaikka se onkin saab jossa on alfan logot :)
Ilman hymiötä olisin loukkaantunut tuosta

eltsu kirjoitti:Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä että merkit keulassa ja perässä tekevät/pilaavat auton, ei se mille pohjalevylle tai lohkolle se on rakennettu. Esim. itselle Skoda on skoda, vaikka siinä olis Audin tekniikka se on skoda jos siinä on skodan merkki.
No tuota logiikkaa en todellakaan ymmärrä...joku markkinointiosaston älynväläys muuttaa tilanteen?
Tekniikan lainaaminen eri merkeille on jo ikivanha juttu mutta pelkän logon liimaaminen johonkin joka on tullut erimerkkisenä linjalta on jo mielestäni pahemman luokan kusetusta. Mutta pakkohan ei ole ostaa...onneksi.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

J. Saari kirjoitti:Alfa Romeohan se Arnakin oli!

Ymmärrän kyllä kaikenlaisen alfan perinteisiin liittyvän fiilistelynkin oikein hyvin, mutta ehkä sittenkin sitä varten on parempi hommata vaikka se vanha Giulia, tai mikä nyt sitten onkin kunkin mielestä niitä oikeita alfoja.

Jos vaikka merkki päätyis VAG:lle ja vastoin ennakko-odotuksia(-ni) saisivat tehtyä hyviä ja hauskoja, tai jopa nykyistä hauskempia alfoja, niin mikäs siinä.
Tässä on asia joka jakaa Alfoista pitävät ihmiset. Itse pidän uutta Giuliettaa Alfana mutta jatko näyttää arvostanko enää Fiatin tekemiä Alfa-logolla myytäviä kulkimia. Sori vaan, mutta olen sillä lailla kieroutunut persoona että minulle on tärkeää se perinne ja jonkinlainen linkki aikaisempiin malleihin. Pelkkä mainoslauseiden hokeminen ei enää kohta riitä.
Siispä harrastan vanhoja Alfoja. Mutta kaikki omalla tyylillään, suotakoon meille se vapaus.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Moottorihan määrittelee Alfan ja nimen omaan kuutosmoottori.

Paljon jää puuttumaan Alfasta jos "urheilullisena sydämmenä" ei ole omaa V6:sta.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Tazio kirjoitti:
Kirkinen kirjoitti:
Voiko "Alfa-sielusta" enää puhu Giuliettankaan kohdalla? Sielu meni jo 159:n kohdalla GM:n myötä :mrgreen:
Hyvä kysymys. G:n kohdalla voi kuitenkin puhua italialaisesta sielusta.
Taustalta kun löytyy progetto 192 pohjainen 'compact platform' joka on omaa työtä.

Tämä noin perimämielessä riittää minulle.
Viimeinen Alfan oma platform kun taidettiin haudata '92.

159:n 'premium platform' puolestaan käytännössä oli GM-johtoinen harjoitus jossa Saab taisi olla päätoteuttaja.

-Tazio
Saab vetäytyi tuosta 159:n "premium" pohjalevyprojektista, koska se oli liaan kallis. Eli käytännössä alfa ja gm aloittivat rakenteen teon yhdessä, mutta sen viimeisteli vain alfa.

Mirafiori
Viestit: 607
Liittynyt: 04 Joulu 2003, 01:56

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

eltsu kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Minun simissä Giulietta ei ole yhtään vähemmän Alfa kuin muutkaan. Ja jos mulla olis 159, niin kyllä se olis Alfa Romeo, eikä mikään Opel tai Saab.
Onhan 164:kin toisten mielestä vielä "oikea Alfa" vaikka se onkin saab jossa on alfan logot :) Kehitys kehittyy eikä juuri kukaan pysty tekemään autoa yksin tänä päivänä. Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä että merkit keulassa ja perässä tekevät/pilaavat auton, ei se mille pohjalevylle tai lohkolle se on rakennettu. Esim. itselle Skoda on skoda, vaikka siinä olis Audin tekniikka se on skoda jos siinä on skodan merkki.
itse asiassa saab 9000 oli lancia thema saabin logolla. :wink:

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

savijo-r kirjoitti:Moottorihan määrittelee Alfan ja nimen omaan kuutosmoottori.

Paljon jää puuttumaan Alfasta jos "urheilullisena sydämmenä" ei ole omaa V6:sta.
Toisaalta kyllähän pienet, kierrosherkät ja tehokkaat moottorit olivat pitkän aikaa Alfan ominta aluetta.

Tuo Alfan aitous on kyllä mielenkiintoinen asia. Ensimmäiset Alfat, joista alettiin puhua epäaitoina, olivat etuvetoisen Sudit 70-luvun alussa. Silti nekin olivat hyviä ajaa, niissä oli kaksi nokka-akselia, neljä levyjarrua, kokoluokassaan pirteä suorituskyky ja mm. takasivuikkunan muoto juuri oikea (eli takakolmion kärki on leikattu viistosti http://www.netcarshow.com/alfa_romeo/19 ... per_02.htm. Sudiahan sai myös tuplakaasareilla ja viisivaihteisena. Ennen kaikkea se oli kuitenkin Alfa Romeon omaa suunnittelua ja tuotantoa. Epäalfan siitä teki vain se, ettei se ollut takavetoinen eikä valmistus tapahtunut Milanossa. Vastaavalla kriteerillä Mersun G-maasturi ei olisi Mersu, X5 ei olisi Bemari eikä 850 olisi todellakaan mikään Volvo.

Jossain toki raja tietysti menee. Saab 92X ei ole Saab. http://www.9motors.com/images/saab92x.jpg Eikä ole Saab 600:kaan.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Kyllä miun 156 on ehta Alfa, sanokoot puristit mitä tahansa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Oikealla asenteella!
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

JOo ja minun 166 kanssa :) siinähän lukkee niin...

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

Mirafiori kirjoitti:
eltsu kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Minun simissä Giulietta ei ole yhtään vähemmän Alfa kuin muutkaan. Ja jos mulla olis 159, niin kyllä se olis Alfa Romeo, eikä mikään Opel tai Saab.
Onhan 164:kin toisten mielestä vielä "oikea Alfa" vaikka se onkin saab jossa on alfan logot :) Kehitys kehittyy eikä juuri kukaan pysty tekemään autoa yksin tänä päivänä. Olen aivan samaa mieltä kanssasi siitä että merkit keulassa ja perässä tekevät/pilaavat auton, ei se mille pohjalevylle tai lohkolle se on rakennettu. Esim. itselle Skoda on skoda, vaikka siinä olis Audin tekniikka se on skoda jos siinä on skodan merkki.
itse asiassa saab 9000 oli lancia thema saabin logolla. :wink:
Niin. Nuo autothan syntyivät yhteistyöhankkeena jossa osapuolina olivat, Fiat, Lancia (jo tuolloin osa Fiat-konsernia), Alfa( kehitysvaiheessa vielä itsenäinen), sekä Saab. Jokainen näistä viimeisteli yhteiseen pohjalevyyn perustuvan mallin omista lähtökohdistaan. Saab oli tuossa hankkeessa vähemmistöosakkaana, jonka roolin paisuttelu menee kyllä totuuden vääntelyksi.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

PePe kirjoitti: Jokainen näistä viimeisteli yhteiseen pohjalevyyn perustuvan mallin omista lähtökohdistaan. Saab oli tuossa hankkeessa vähemmistöosakkaana, jonka roolin paisuttelu menee kyllä totuuden vääntelyksi.
ja Alfahan näistä neljästä eniten eroaa muihin , esim etupäästä

tuossa muuten hyvä artikkeli aiheesta, silmiin pistää esim.

"In a 1993 comparison test, Performance Car's David Vivian judged it superior to both the BMW 530i and Jaguar XJ6 3.2S"

http://ateupwithmotor.com/luxury-and-pe ... o-164.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Ennen Volkkareissakin oli muotoja.

Kuva
Ride on!

ice0018
Viestit: 267
Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja ice0018 »

doublesix kirjoitti:Ennen Volkkareissakin oli muotoja.

Kuva
Kyllä Karmann oli korisuunnittelija siinä missä italialaisetkin. Kyllä kauniita autoja on maailma täynnä :-)

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

pakko puhua myös disukan puolesta.

omassa alfassani, kyllä alfa romeossa, ja siinä ei ole v6 konetta..

mutta siinä on 5-pyttynen kone diesel ! - ja 210hv tehoisena vastaavaa ei tietääkseni ole käytetty muissa...

200hv eka versio on käytössä ainakin cromassa yms, mutta tämä uudempi versio taitaa olla vain alfassa..

Takapainotteinen neliveto:

juu ajo-ominaisuudet ovat TODELLA hyvät.

kummaa vouhotusta mikä on mikä ja mikä ei..
:crazyeyes:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

jkf
Viestit: 95
Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
Car(s): Giulia Veloce 2.2 jTDM, ex. Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650

Viesti Kirjoittaja jkf »

http://www.automerkit.fi/uutiset-trendi ... ynnin.html

Mielenkiintoista seurata tuota Piechin ja Marchionnen keskustelua

:-D

Isot pojat keskustelee omalla hiekkalaatikollaan...

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllähän kun seuraavaan Giuliaan laitetaan skodan nappuloita sisään ja 105 kaakkinen 1,2tsi ni ei enään maksa paljoa mitään edellisiin verrattuna, mutta siinäpä onkin siten oikea epäalfa...

Jos tuo päivä tapahtuu, niin seuraava Alfa onkin seuraava Lancia...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

^^ Mutta eihän tuokaan itkijöille kelpaa.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Emmä ny kyl tiiä mikä Fiat Multiair -pannulla varustetusta Alfasta tekee oikean...
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kaalipata kirjoitti:Emmä ny kyl tiiä mikä Fiat Multiair -pannulla varustetusta Alfasta tekee oikean...
Eiköhän se ole ihan yhta Alfa Romeo kuin Fiatin diesel-moottorilla oleva Alfa.

Avatar
il_dottore
Viestit: 115
Liittynyt: 03 Loka 2005, 22:49
Car(s): Maserati GranTurismo 4.2 ('07)
Alfa-Romeo 159 SW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)
Paikkakunta: Jyväskylä, Espoo (ex)

Viesti Kirjoittaja il_dottore »

Ote tästä http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/255918/

"Rumours from Germany claim Alfa is likely to receive direct assistance from Porsche, which is developing a new flat-four engine for a new entry-level roadster that will sit below the Boxster.

That engine could be installed in mainstream Alfas, bringing a useful historical link to models such as the Alfasud and 33 and setting the brand’s cars apart from VWs, Seats, Skodas and Audis. Such a deal would benefit Porsche too, since it would increase the economies of scale on the motor’s production."

Ei juma, tää ei oo totta :crazyeyes:
Maserati GranTurismo ('07)
Alfa-Romeo 159 STW 1.9 JTS ('06)
ex-156 SW ('04)

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

il_dottore kirjoitti:Ote tästä http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/255918/

"Rumours from Germany claim Alfa is likely to receive direct assistance from Porsche, which is developing a new flat-four engine for a new entry-level roadster that will sit below the Boxster.

That engine could be installed in mainstream Alfas, bringing a useful historical link to models such as the Alfasud and 33 and setting the brand’s cars apart from VWs, Seats, Skodas and Audis. Such a deal would benefit Porsche too, since it would increase the economies of scale on the motor’s production."

Ei juma, tää ei oo totta :crazyeyes:
Varmaan ihan paikkansapitävä stoori.

Tuohan alkaa:

'Volkswagen already has a plan in place for Alfa Romeo’s development should it acquire the marque from Fiat.'

Kuin savolainen projekti, tekemistä vaille valmis..

-Tazio

Avatar
Jurin
Viestit: 358
Liittynyt: 14 Syys 2008, 10:06
Car(s): 156 2.4 JTDm TI
Ex. 159 1750 TBi TI
Ex.Ex. 156 JTS 2.0 Boselift
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jurin »

Tazio kirjoitti:Kuin savolainen projekti, tekemistä vaille valmis..
Muutenkin tällä koko touhulla on omituiset piirteet. VW:n taholta asiasta puhutaan kuin kaupat olisi jo tehty ja tuotantolinjat valmiina, mutta jos Marchionnelta kysytään mitään ei edes olla ikinä neuvoteltu, eikä neuvotella. Kumpi puhuu sonttoo?

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

155156 kirjoitti:
Kaalipata kirjoitti:Emmä ny kyl tiiä mikä Fiat Multiair -pannulla varustetusta Alfasta tekee oikean...
Eiköhän se ole ihan yhta Alfa Romeo kuin Fiatin diesel-moottorilla oleva Alfa.
Nimenomaan.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Jurin kirjoitti: Muutenkin tällä koko touhulla on omituiset piirteet. VW:n taholta asiasta puhutaan kuin kaupat olisi jo tehty ja tuotantolinjat valmiina, mutta jos Marchionnelta kysytään mitään ei edes olla ikinä neuvoteltu, eikä neuvotella. Kumpi puhuu sonttoo?
Mielestäni molemmat. VAG/Piech lähestyvät tätä hostile takeoverina ja toimivat sen mukaan. Mamma Fiat/Iso M taas puolestaan ovat varmasti piirtäneet myös sen skenan jossa brandeja divestoidaan ja todennäköisesti eri vaihtoehdoista on myös neuvoteltu, myös VAG:n edustajien kanssa.

Mutta koska peli on nyt nimeltään julkinen HTO ja iso M pelaa Nancy Reagan ('just say no') ja Pac Man ('I've just eaten the power bullet') puolustusten variaatioita näyttää tämä julkisuudessa kieltämättä vähän hassulta/viihteelliseltä.

-Tazio

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Pien eppäily on et M nostoo hintoo tällä jahkailullaa...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

VAG;n intranetissä on tiedoite... VAG on ostannut koko puljun Fiatilta, iiiihan kaikki paitsi oikeudet nykyisiin ja vanhoihin mallinimiin jotka Alfa tai Fiat on rekisteröinny. :? linkkiä ei saa laittaa, tarkoitettu vain henkilöille jotka jotenkin töissä liittyy VAG:n toimintaan

Virallinen tiedoite tulee huomenna, koska tänään on aprillipäivä eikä kenenkään oleteta uskovan uutista juuri tänään :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

DaViega kirjoitti:Virallinen tiedoite tulee huomenna, koska tänään on aprillipäivä eikä kenenkään oleteta uskovan uutista juuri tänään :wink:
Ja ihan oikeassa olevat...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Helkutin aprillipäivä. Hetken jo tunsin helpotusta.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

puistatti jo pelkkä kirjottaminen :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Vastaa Viestiin