Madallusjouset 156:een

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
huiskee
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Elo 2010, 06:12
Paikkakunta: Helsinki

Madallusjouset 156:een

Viesti Kirjoittaja huiskee »

Miten madallusjouset käy 156:een vakioiskareiden kanssa?
Onko jollakin kokemuksia. Miten vaikuttaa ajettavuuteen ja istuuvatko paikalleen edes vakioiskarin kanssa?
Jotain muuta huomioitavaa?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Merkkejä on monia. Ok vaihtoehdoja ovat ainakin H&R ja Eibach. Tuolta käyttäjäkokemuksia ja haulla löytyy lisää.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=2133&start=0

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5265
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itselläni oli 156:ssa GTS Performance -setti, katukäyttööon hyvinkin fiksun oloinen sarja. (Oli tosin jouset ja iskarit)

Muistaakseni tällainen:
http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=43666

Tuolta näyttäisi saavan pelkkiä jousiakin, uskoisin että osaavat kertoa miten pelkät jouset toimisi vakioiskareilla.
VMP

Avatar
h_lauri
Viestit: 6690
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Madallusjouset 156:een

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

huiskee kirjoitti:Miten madallusjouset käy 156:een vakioiskareiden kanssa?
Onko jollakin kokemuksia. Miten vaikuttaa ajettavuuteen ja istuuvatko paikalleen edes vakioiskarin kanssa?
Jotain muuta huomioitavaa?
Mun kinnerissä on Eibachin Pro:t (muistelen) ikivanhojen vakkareiden kanssa. Ei tosin o kokemuksia vakiojousista, mutta itse tykkään tuosta kombosta kybällä. Vertailukohteena ajettavuuteenhan mulla on toi olohuoneen sohva force feedback -ratilla...ilman forcea.

Jos kiesi kestää kevääseen, hommannen siihen jotkin muut iskarit ennen katsastusta. Niin että kommentteja luen minäkin.

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

Toimittajasta en tiedä, mutta kaveri löysi jostain minulle Interalloy säädettävän koko paketin hintaan 479e...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Noita löytyy Ebayn kautta Saksasta. Vastaavaa, mutta Supersporttia saa Suomesta samaan hintaan.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Jalamari kirjoitti:Noita löytyy Ebayn kautta Saksasta. Vastaavaa, mutta Supersporttia saa Suomesta samaan hintaan.
Ja kokemukset Supersportista eivät ole kovin mairittelevia tälläkään forumilla. AP:n coilover-settiä saa 500 puntaan + rahti, eikös ne ole paljon laadukkaampia ja vain vähän kalliimpia.

huiskee
Viestit: 9
Liittynyt: 21 Elo 2010, 06:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja huiskee »

Tarkennan vielä!
Kyse ei ole koko alustasarjasta, vaan miten pelkät madallusjouset pelaa vakio iskareiden kanssa?
Sopivatko ylipäätään keskenään?
Näyttää hyvälle, mutta hirvee ajettava?
jne..?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

huiskee kirjoitti:miten pelkät madallusjouset pelaa vakio iskareiden kanssa?
Huonosti
Sopivatko ylipäätään keskenään?
Sopii
Näyttää hyvälle, mutta hirvee ajettava?
Jep.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Omaan 155:seen laitoin vanhoihin vakioiskareihin ton Eibach Pro Kit:in.

Eli noi on ns."tarkoitettu vakio-iskareille" , eli madaltaa vaan -35/-30mm.

Tolla setillä oon ajanut n.40tkm ja verrattuna vakiojousiin,niin ei kallistele läheskään niin paljoa ja on paremman näköinen.

Ainut ongelma on jos tulee kuormaa kyytiin niin voi painua vähän liian alas = leveät renkaat ottaa kiinni takana.

Eli löysähän tuo alusta on verrattuna jos olisi kunnon säädettävä alla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

willez kirjoitti:Eli noi on ns."tarkoitettu vakio-iskareille" , eli madaltaa vaan -35/-30mm.
Eibachia ei ole tarkoitettu tai suunniteltu toimimaan alkuperäisten iskarien kanssa. Toki kaikkeahan voi asentaa.
Ainut ongelma on jos tulee kuormaa kyytiin niin voi painua vähän liian alas
Tähän ei iskarit vaikuta

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Arcar »

toivottavasti hyväksytään kommentti tähän vaikka koskeekin GT:hen tekemääni muutosta, onhan alusta kai aika sama 156 kanssa...
eli vaihdoin jouset Eibachin jousiin jotka madalsivat n 20 mm, ja pidin alkuperäiset iskarit (autolla ajettu 55 tkm). Vaihdon teetin Helsingin Lauttasaaressa Königillä. Heidän kanssaan juttelin tästä alkuperäisten pitämisestä ja eivät hekään nähneet iskarien vaihtoa mitenkään välttämättömäksi.... (vaikka olisivat voineet hyvin myydä ne...) ja vaikka en ole mikään ratakettu tms (vain kortti ollut vuodesta -78 :) ) enkä väitä tietäväni kaiken auton säädöistä etc niin ainakin GT toimii todella hyvin tällä yhdistelmällä. Lisänä laitoin 12 mm spacerit ja kulmat säädetty. Menee kuin kiskoilla ja Suomen teillä toimii mainiosti. On sopivan tiukka ja täsmällinen :-D
ja lisänä tietenkin muutokset mukavasti vaikuttivat ulkonäköön 8)

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

GT 3.2 iskarit on ihan eri tavaraa, kuin 156 perusmalleissa.

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tähän täytyy vielä sen verta kommentoida että mitään ehdotonta "sääntöä" ei tuohon asiaan ole, sillä eri autoissa on alkuperäisiskarit erilaiset. Toisessa voi iskarit pohjata ensimmäisessä töyssyssä ja mennän samantien rikki, kun taas toisessa alkuperäisiskarit saattavat olla suunniteltukin toimimaan myös madallusjousien kanssa.

Jälkimmäiset tapauksevat ovat vaan aikas vähissä.

Avatar
-HH-
Viestit: 660
Liittynyt: 01 Elo 2006, 17:47
Paikkakunta: Nuovo capitale

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Niin - tuo rikkimeneminen pohjaamisella rippuu tosiaan iskarin pituudesta ja siitäkin että joutuuko pohjaanlyötikumeja kuinka paljon madaltamaan. Eli asennusvaiheessa kun asian tutkii niin ei pitäisi olla tosiaankaan ongelmaa vakioiskareillakaan jos liikamatka riittää. Se onkin toinen juttu että onko niiden vaimennusteho jäykempii jousiin sitten riittävä.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kaikki tosiaan riippuu niistä vaimentimista minkä tyyppiset ne "originaalit" on.

Jos vaimentimet on "tasaista vaimennusta koko matkalla" ei liene mikään ongelma asentaa kaks senttiä madaltavia jousia niiden kanssa.

Mutta käsittääkseni on paljonkin sellaisia vaimentimia jotka vaimentavat eri tavalla eri "syvyydessä" eli kun vaimennin on suorana ja tiessä on pikku kiveä/kiharaa, vaimennin antaa periksi helposti. Kun taas tiessä on isompia monttuja vaimennin antaa kevyesti alkuun perään "alkumatkasta" ja kun jousto syvenee se vaimentaa voimakkaammin.
Ainakin Monroen Sensatrackit on jälkiasennus vaimentimista juurikin tällaiset.

Eli kun tuollaisella vaimentimilla varustettuun autoon paiskaat lyhyemmät jouset niin jousituksesta tulee ihan h****tin kova.

Paikalla
JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja JLM »

Mistähän löytyis 20 milliä matalammat jouset 156 sw:hen?

Vastaa Viestiin