2.0 TS koneiden erot

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
rhm
Viestit: 116
Liittynyt: 16 Heinä 2008, 10:11
Paikkakunta: Nokia

2.0 TS koneiden erot

Viesti Kirjoittaja rhm »

Onkos noissa 2-litrasissa TS koneissa miten paljo eroa keskenään eri mallien välillä? 155/156/164.. Eniten kiinnostaa nuo alakertojen erot?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Ainakin 164:ssä on täysin eri kone kuin 156:ssa. En ole ihan varma, mutta onkohan 155:ttä sekä tällä "aidolla" Alfan alumiilohkoisella putkikoneella (=164) ja myös uudemmalla pataraudasta tehdyllä (=156)?
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

92-95/06 asti 155Ts on perinteinen alumiinilohkolla ja 8 venttiiliä. 95/06-97 väli sama kuin 156:sessa,eli 16V ja patarautalohko.

164:sessa on virranjakajat nokka-akselin päissä kuten myös 75. 155:sessa elektroniset jakajat.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

155 16V kone on patarautalohkolla. Käytettiin ~1995 alkaen (widebody). Sitä ennen valmistetuissa käytettiin 8v alumiinikonetta. Sitä en tiedä minkä verran eroavaisuuksia noissa on eri mallien välillä, esim. 156:n koneessa on muistaakseni joitain eroja 155:n vastaavaan.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Tämä asia kiinnostaa minua myös sen verran että kaikki tieto on tervetullutta.

Esimerkiksi, meneekö 156 2.0 16V TS moottori 155 2.0 16V TS moottorin tilalle? Jos/kun ei, niin mitä eroavaisuuksia?
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Juu 8V pata on täysin eri kuin 16V. 16V konetta on ollut 155, GTV/Spider, 145, 146, 147, 156 ja 166. Käytännön eroista en osaa sanoa, mutta Eperissä uncomleted engine on kaikkiin eri numerolla.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Eikös 155 ja 156 2.0 TS 16V erona ole myös muuttuvapituuksinen imusarja ja venakoppa+suoja? En ole ehtinyt omaa '96 GTV:n konetta vielä avaamaan mutta sen eron ainakin bongasin.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Shakal kirjoitti:meneekö 156 2.0 16V TS moottori 155 2.0 16V TS moottorin tilalle? Jos/kun ei, niin mitä eroavaisuuksia?
alfa155.org foorumilta tällaista:

vaihtoon menee:
- kampiakselianturi
- nakutusanturi
- öljynpainevalon anturi
- nokka-anturi

Vanhasta koneesta tarvitaan
- imu ja pakosarjat
- kaasuläppäkotelo
- termostaatti

Ja koneistamolla tarvii:
- tehdä kanteen reikä ja kierteet toiselle lämpötila-anturille

Ja lisätä öljynpainemittarinanturi

Epävarmaa listalla on sopiiko pakosarjan alla oleva jäähdyttäjän nesteen "jakaja" ja ohjaustehostimen pumppu

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Moottori: 062.24 (Alfa 75 TS)

Tilavuus: 1962
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 88,5
Puristussuhde: 10
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Moottori: 641.03 (Alfa 164 Super)

Tilavuus: 1995
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 90
Puristussuhde: 10
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

willez kirjoitti:164:sessa on virranjakajat nokka-akselin päissä kuten myös 75. 155:sessa elektroniset jakajat.
Jaa,mun 164:ssa nuo on sitten kai näkymättömät,kun ei ole näkynyt :-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

alfa164 kirjoitti:
willez kirjoitti:164:sessa on virranjakajat nokka-akselin päissä kuten myös 75. 155:sessa elektroniset jakajat.
Jaa,mun 164:ssa nuo on sitten kai näkymättömät,kun ei ole näkynyt :-D
joo,ei muista kaikkea :D

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Moottori: 322.01? tai 332.01? (Alfa 145)

Tilavuus: 1596
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 72
Puristussuhde: 9,5
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Moottori: 67102 (Alfa 155)

Tilavuus: 1773
Sylinterinhalkaisija: 84
Iskunpituus: 80
Puristussuhde: 10
Viimeksi muokannut Satakuusnelonen, 14 Syys 2010, 22:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
VMTD
Viestit: 3337
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

164:een tuli faceliftin myötä sama kone mikä on alkupään 155:ssa. Kone on suurennettu 1,6:sta ja iskutilavuus 1995, kun alkupään 164:ssa 1962. Tuo hieman isompi iskutilavuuksinen moottori oli 164:ssa loppuun saakka käytössä. Eroa noiden välillä ei äkkiältään huomaa, mutta tarkemmin tutkiessa lohkokin on erilainen päällepäin, alumiiniä kylläkin.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Moottori 2000 T.SPARK 16V
Moottorityyppi AR 16201
(SPIDER vm '96 versio 916S2)

-iskutilavuus 1970 cm3
-männän halkaisija 83 mm
-iskun pituus 91 mm
-iskusuhde 0,91
-teho 110 kW / 6 200 rpm
150 hv / 6 200 rpm
-vääntö 186 Nm / 4 000 rpm
19,0 kgm / 4 000 rpm
-puristussuhde 10:1
-litrateho 76,1 hv/l
-tehopainosuhde 9,13 kg/hv

Vastaa Viestiin