156 alkuperäinen ilmanputsari

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

156 alkuperäinen ilmanputsari

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Aikamoinen vekotin tämä alkup. putsari :crazyeyes:
Mitähän Italian insinöösi on tässä ajatellu?
Kuva

Avatar
Profil
Viestit: 109
Liittynyt: 25 Maalis 2003, 13:07
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Profil »

Jalkapalloa, formuloita ja vaaleita naisia... 8)
Renault Laguna 1999, Punto 55 1996

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Mitähän toi mökkylä nro. 1 tekee? :roll:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Mökkyrä nummero 1 on imu-ilman äänenvaimennin.
Sen kun repäisee huitsulan nevadaan tulee ainakin uusi ääni Alfaan. Ja hieman parempi "throttle response".
Omasta 156 se on poistunut.

Joku oli dynottanut v6 ilman noita muovilaatikoita ja ilman filsua. 171hv vakiona , 198hv ILMI paljaana. Aika oudolta kuullostaa, siis tuo vakio 171hv.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

puuha kirjoitti:Mökkyrä nummero 1 on imu-ilman äänenvaimennin.
Sen kun repäisee huitsulan nevadaan tulee ainakin uusi ääni Alfaan. Ja hieman parempi "throttle response".
Omasta 156 se on poistunut.

Joku oli dynottanut v6 ilman noita muovilaatikoita ja ilman filsua. 171hv vakiona , 198hv ILMI paljaana. Aika oudolta kuullostaa, siis tuo vakio 171hv.
Tais olla filtteri tukossa..

http://www.megautos.com/PruebasAutos/HT ... 156v6.html
- Alfaholic -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

puuha kirjoitti:Mökkyrä nummero 1 on imu-ilman äänenvaimennin.
Sen kun repäisee huitsulan nevadaan tulee ainakin uusi ääni Alfaan. Ja hieman parempi "throttle response".
Omasta 156 se on poistunut.

Joku oli dynottanut v6 ilman noita muovilaatikoita ja ilman filsua. 171hv vakiona , 198hv ILMI paljaana. Aika oudolta kuullostaa, siis tuo vakio 171hv.
hiukan ihmettelin että mitä konetta ne oli dynottanu ku sillä kaverilla on GTAn kone omassa autossaan :crazyeyes:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Tähän viittasin...

http://forum.alfa156.net/forum_posts.asp?TID=1310&PN=1

En ota kantaa.
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Irtooko imuäänenvaimennin ilmanputsarin kotelosta ilman väkivaltaa?

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Irtoaa kohtuu helpolla. Alakautta pitää poistaa. Siinä on sellaiset muovikynnet 3-4 kpl joilla kiinni putsarikotelossa. Itse kylläkin poistin kotelon pysyvästi (lue:sahasin). Yksi ruuvi löytyy myös ylä-osasta.
Makaroonia jo vuodesta -98

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

V6 kirjoitti:
puuha kirjoitti:Mökkyrä nummero 1 on imu-ilman äänenvaimennin.
Sen kun repäisee huitsulan nevadaan tulee ainakin uusi ääni Alfaan. Ja hieman parempi "throttle response".
Omasta 156 se on poistunut.

Joku oli dynottanut v6 ilman noita muovilaatikoita ja ilman filsua. 171hv vakiona , 198hv ILMI paljaana. Aika oudolta kuullostaa, siis tuo vakio 171hv.
hiukan ihmettelin että mitä konetta ne oli dynottanu ku sillä kaverilla on GTAn kone omassa autossaan :crazyeyes:
"it's a GTA engine in a 2.5's body. Cool huh."

eli jotain ihme säätöä

:?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Joo, tota samaa ihmettelin itsekin. Aika laimeet liemet on pojalla pannussa
:lol:
Makaroonia jo vuodesta -98

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Taitaa olla vetopyörätehoa tuo mitä nuo afriikan säätäjäpojat ovat mittailleet. Ja ovat vissiin aika korkeallakin, niin tehot tippuu jo ohkasen ilman takia. Mutta kaikenlaisia systeemejä sitä ulkomailla rakennellaankin, ei voi muuta sanoa :crazyeyes:

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Juttelin parin moottoritekniikkaan perehtyneen kaverin kanssa tuosta imu-ilman äänenvaimentimesta lisää.
Kertoivat sen toimivan samalla imu-ilman resonaattori putkistona. Kaikissa moottoreissa on sellainen kuulemma. Sen tehtävä on saada ilma pyörteilemään ja resonoimaan tietyllä tavalla jolloin imusarjaan saapuva ilma olisi "parhaimmilaan" palotapahtumaa varten.
Kotelon poisto saattaa aiheuttaa alakierros väännön heikkenemistä.

Oli miten oli ja kuka mitäkin mieltä asiasta, oma mielipiteeni on että ilman koteloa parempi.
Makaroonia jo vuodesta -98

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

156 alkuperäinen ilmanputsari

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Zau,

eikös nyt olisi kuitenkin paras vaihtoehto sellainen kartiofiltteri? Onko täällä ollut keskustelua aiemmin sellaisesta. Tiedättekö mistä sellaisen saisi, mitä maksaa tai mitä täytyy ottaa huomioon kun sellaisen asentaa?

t. Pam Pam

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

mitä täytyy ottaa huomioon kun sellaisen asentaa?
filtterin öljy sotkeepi ilmamassamittaria, jos on kuumafilmi/lanka mallia...(läppämittarilla ei pitäs olla mitään vaivaa) ja aiheuttaa ongelmia aika usein, täällä on kait jossain osastolla enempi juttua asiasta...

Pam Pam
Viestit: 74
Liittynyt: 22 Tammi 2004, 20:32
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Pam Pam »

Mikäs tunniste 156:ssa on käytössä.
Jos 156 on sitä kuumafilmi/lanka mallia, niin
miten tämä ilmamassamittarin "sotkeuteneisuus" näkyy käytännössä ja kuinka usei putsataan ja miten siitä sotkusta sitten pääsee eroon?

Olisin kyllä innokas asentamaan tuon kartion.

t. Pam Pam

NotkeaRotta
Viestit: 31
Liittynyt: 23 Tammi 2004, 04:02

Viesti Kirjoittaja NotkeaRotta »

hakuun vaan sanaksi ilmi ni johon tulee tarinaa ja loppuu kartion asennushalut :wink:

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: 156 alkuperäinen ilmanputsari

Viesti Kirjoittaja niki »

Olli79 kirjoitti:Aikamoinen vekotin tämä alkup. putsari :crazyeyes:
Mitähän Italian insinöösi on tässä ajatellu?
Palkankorotusta? :mrgreen: :silly:
Ammattina autokauppa

Vastaa Viestiin