Alfa Romeo 156 sähkövika

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Akksu
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 21:16

Alfa Romeo 156 sähkövika

Viesti Kirjoittaja Akksu »

Eli kävin sitten eilen niin että alfa sammui tienpäälle. Starttaus ei onnistunut ilman toista autoa ja apukaapeleita. Nyt alfa on nokka auki tosa pihalla ja kun rupesin vikaa etsimään niin huomasin että 2 + johtoa piippaa maahan mittarilla. Eli toinen menee startille mielestäni ja toinen menee siihen akkua lähimpänä olevaan sulakerasiaan missä on 4 sulaketta, 2 30A sulaketta ja 2 jotain muuta en nyt muista. Laitan vielä kuvan niin selventää. Onko kenellekkään mulle tapahtunut näin ja osaisi sanoa missäpäin oikosulku/viallinen laite on?

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Palaako latausvalo? kuulostaa laturivialta

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

^niinpä. Auto apuvirralla käynttiin ja latausjännitteen mittaus.
Akun voisi myös tarkistaa samalla jos ei kovin uusi.

Oikosulun luulisin vievän sulakkeen samalla, ovatko kaikki ehjiä?
Ei kai startin johdoissa vikaa jos avustamalla toimii ja ajon aikana sammuu?

Akksu
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 21:16

Viesti Kirjoittaja Akksu »

pasinoffi kirjoitti:Palaako latausvalo? kuulostaa laturivialta
Laturivalo paloi eilen ennen sammumista muttei tänään. Nyt on toisen auton akku paikalla mutta auton käydessä jännitteet 10.9-11.5v joten laturivikaan päädyin itsekkin. Ei olisi tietoa mistä saisi uuden laturin suht koht halvalla?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Voikohan noihin vaihtaa hiilisillan jos auttaisi?

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Nimimerkillä peltsi, hänellä näyttäis olevan myynnissä.

Akksu
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 21:16

Viesti Kirjoittaja Akksu »

pasinoffi kirjoitti:Nimimerkillä peltsi, hänellä näyttäis olevan myynnissä.
Ei tietoa mistä saisi uusia kun nuo käytetyt nyt voivat olla iha mimmosia vaa, uus ois parempi

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »


Avatar
Maunu
Viestit: 3484
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.

Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.

Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Akksu
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 21:16

Viesti Kirjoittaja Akksu »

Maunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.

Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.

Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossain

Piruvie
Viestit: 138
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:20
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Piruvie »

Akksu kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.

Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.

Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossain
Noilla watti määrillä on kyllä ihan normaalia että valot vilkkuu, jollei sitten sulla ole tehty asennusta oikein eli välissä vähintään yhden faradin kondensaattoria välissä. 2faradin konkka olis aika optimaalinen noille vehkeille tasaan virtaa! Myös laturi on voinut mennä subbarin takia.

Ei sitä ole suunniteltu tuottamaan noin paljoa lisävirtaa.
Ei riemulla rajaa kun Alfalla ajaa ;)

Akksu
Viestit: 14
Liittynyt: 21 Huhti 2010, 21:16

Viesti Kirjoittaja Akksu »

Piruvie kirjoitti:
Akksu kirjoitti:
Maunu kirjoitti:Maadoitus vialta kuullostaa, jos johdot mittarin mukaan ovat "oikkarissa". Kannattaa mitata suoraan akun miinusnapaa vasten. Jos miinus puolella on katkos ja mittaat runkoa vasten niin kaikki näyttää olevan oikosulussa.

Omasta 156:sta meni akku viime viikolla ja periaatteessa suoraan ajosta. Yritin vielä startata, mutta kaikki pimeni. Syy oli yhden kennon hajoaminen.

Kannattaa kokeilla starttikaapelin asentamista miinusnavan ja rungon väliin, mikäli akku on ehjä.
En tiedä maadoitusviasta vielä mutta itse päädyin tohon laturivikaan koska kun auto pärrää tyhjäkäynnillä jännitteet 11-12v ja valot välkkyy kun pistää 1.4kW subin huutamaan kontisa. Ja loppujenlopuksi ei antanut enää senvertaa virtaa että radio olisi pysynyt päällä. Ajattelin että "Oikosulku" voisi olla myös kello koska sehän on aina päällä. Lataan akun täyteen ja käytän hetken, senjälkeen mittaan jännitteen akusta ja annan auton seisoa yön yli ja jos on paljon pudonnut siitä niin oikosulku jossain
Noilla watti määrillä on kyllä ihan normaalia että valot vilkkuu, jollei sitten sulla ole tehty asennusta oikein eli välissä vähintään yhden faradin kondensaattoria välissä. 2faradin konkka olis aika optimaalinen noille vehkeille tasaan virtaa! Myös laturi on voinut mennä subbarin takia.

Ei sitä ole suunniteltu tuottamaan noin paljoa lisävirtaa.
Epäilen kyllä että olisi laturi mennyt tuotavarten rikki mutta kun purkuprojekti alkaa niin nähdään onko vika laturissa vai jossain muualla

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

On niitä latureita menny ennenkin! CRX Hondassa aikoinaan muunmoassa, käämit hehkui punaisena kun kunnolla luukutti :wink:

Konkka väliin ja laturi ongelmat hävis samantien!

Btw. tossa CRX:ssä oli 2x15" MTX subia! :-D Järkeäkö? NO EI TODELLAKAAN!!

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ei viitsi uutta topiccia luoda, mutta onko kellään tullut vastaavaa vikaa esiin että 156:n lämpö/trippi mittari sanoo *klick* eikä mitään tapahdu.. mikähän olisi vikana? viereinen kojelaudan säätö nappi toimii.. Lämpötila näkyy startin jälkeen vilkkuvana jos pakkasta, niinkuin kuuluukin.

Vastaa Viestiin