"lohkolämmitin" 166:seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

"lohkolämmitin" 166:seen

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Pitäisi tuohon 166 2.5 sportroniciin asentaa letkulämmitin.Defan y-haarat ja johtoja löytyy ennalta itseltä,joten defa pitäisi laittaa.Hommasta ei aikaisempaa kokemusta,muuta kuin sisähaaroja vedellyt :)
Onko vaikea homma tuohon malliin?
Sopiiko 156 v6 2.5:sen lämmitin?saisi meinaan motonetistä
Kaikki ohjeet tervetulleita,ja että kannattaako itse vaihtaa :)

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

Alavesiletku poikki, lämmittimen mittainen pätkä pois välistä, lämmitin siihen, piuhat kiinni, uutta jäähdytysnestettä säiliöön ja se on siinä.

Albumissani on kuva irrallisesta letkusta missä vastus on kiinni.

Tottahan toki 156:n lämppäri käy, kun letkulämppäristä on kyse. Eihän ne ole automallikohtaisia.

Suosittelen muuten laittamaan. Vähänkin pitempään kun lämmittää niin tuulilasikin alkaa sulamaan jäästä jo parkissa, lämmin vesi kiertää mukavasti järjestelmässä. Lämmintä ilmaa pukkaa suulakkeista melkein heti liikkeelle lähdön jälkeen. Mukavampi kuin lohkolämmitin, ainakin mun kokemusten mukaan.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kiitoksia,eiköhän tuo tuosta.Ei liene merkitystä mihin kohtiin alavesiletkua laittaa?
Missä kohtiin on "reikä"josta saa sisätilan johdon läpi?
Nesteen tilavuus?

Avatar
mattijus
Viestit: 5264
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Kalukylä

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Defan sivulta löytyy 97% varmuudella ohjeet ja asennuspaikka
VMP

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Onko kyseessä CF2 vai CF3?

Meillä 2002 vuoden V6:ssa (CF3) ei voinut tuota vedenlämmitintä käyttää. ECU ei ymmärrä tilannetta jossa moottori on kylmä mutta vesi on lämmintä. Luulee että veden lämpötila-anturi on rikki -> sytyttää vikavalon. Ja jos tästä aiheutuvaa koodia ei nollaa ennen katsastusta niin hylsy tulee...

Piti laittaa öljypohjaa lämmittävä säteilylämmitin, muuta ratkaisua ei ollut.
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Ja se säteilylämmitin on lievästi ilmaituna tehoton.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

mattijus kirjoitti:Defan sivulta löytyy 97% varmuudella ohjeet ja asennuspaikka
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Siis defan sivujen mukaan ei saa koko vastusta 00 malliin :?
Asennuspaikka löytyy omasta tallista :)

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa164 kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Defan sivulta löytyy 97% varmuudella ohjeet ja asennuspaikka
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Siis defan sivujen mukaan ei saa koko vastusta 00 malliin :?
Asennuspaikka löytyy omasta tallista :)
Itselläni 00-mallisessa CF2 TS 166:ssa Defan letkulämmitin ja hyvin toimii. Ei aiheuta ECUn vikailmoituksia. Tosin otan itse ensiksi johdon irti joten käynnistys ei tapahtu ihan suoraan lämmityksestä. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä. Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.

Avatar
Tekijä
Viestit: 340
Liittynyt: 11 Syys 2006, 08:44
Paikkakunta: Haaga / Helsinki

Viesti Kirjoittaja Tekijä »

Uskoisin, että tämä vika koskee vain CF3 malleja.
Cheer up, the worst is yet to come.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

onefromnorth kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:
mattijus kirjoitti:Defan sivulta löytyy 97% varmuudella ohjeet ja asennuspaikka
http://www.defa.com/finn_dok_h.php3?mer ... ng=6&ndid=
Siis defan sivujen mukaan ei saa koko vastusta 00 malliin :?
Asennuspaikka löytyy omasta tallista :)
Itselläni 00-mallisessa CF2 TS 166:ssa Defan letkulämmitin ja hyvin toimii. Ei aiheuta ECUn vikailmoituksia. Tosin otan itse ensiksi johdon irti joten käynnistys ei tapahtu ihan suoraan lämmityksestä. Asennuksessa ei mitään ihmeellistä. Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.
Kiitoksia
Käykö v63.0 vastus 2.5:seen?siis onko letkut saman kokoisia?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

onefromnorth kirjoitti:Reitin löytäminen jalkatilaan sisälämmittimen johdolle olikin sitten jo toinen juttu. Ovat tehneet tuliseinän tiiviisti ja vähillä reijillä. Tuumailun (pitkän) jälkeen reitti lopulta löytyi.
Mistäs tuo reitti löytyy,ettei itse tarvitse pitkään tuumailla? :)

Vastaa Viestiin