156 V6 Vuotaa jäähdytysnestettä?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

156 V6 Vuotaa jäähdytysnestettä?

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Eli sellanen ongelma ois kun huomasin että auton alle oli ilmestyny lätäkkö jäähdytysnestettä oikean etupyörän kohdalle. No ajoin auton pukeille ja alle ihmettelemään niin selvisi että vuotaa sieltä moniurahihnapyörän ja koneen välistä jostain?Joku varmaan osaisi sanoa onko joku stefa mikä vuotaa vai vesipumpussa vikaa?Edellinen omistaja tehnyt jakopään n.15 tkm mutta ei vaihtanut vesipumppua samalla! :(

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Oisko se nimenomaan sit se vesipumppu mikä vuotaa..

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No vähä pahaa pelkään että on mutta onko siellä sitten mitään muita vaihtoehtoja? Lueskelin tuolta että kyseiseen malliin ei saa vaihdettua vesipumppua ilman että purkaa jakopään pois tieltä eli ei varmaan ihan ilmaista?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ei oikeastaan ole muuta vaihtoehtoa. Jäähdytysneste kiertää kyllä öljynsuodattimen jalan läpi mutta tuskin sieltä vuotaisi.
VMP

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No jos näin että se on pumppu mikä vuotaa onko kokemuksia mitä maksaa pelkän pumpun vaihto ja missä kannattaisi teettää? Kouvolasta itse siis..

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Maksaa saman verran kuin jakopääremontti + pumpun hinta.
VMP

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Tai onko muita vaihtoehtoja korjata kun vaihtaa koko pumppu?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Eipä oikein oo. Pumppuhan ei maksa kovin paljoa, mutta jakopäärempalle kertyy hintaa. Siksi yleensä jakopäärempan yhteydessä kantsii uusia myös vesipumppu.
MP

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ohje käskee kait käyttämään aina uutta hihnaa kun vanha irrotetaan? Kaupan päälle tulee tietysti mielenrauha...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Nii vähän ihmettelen miks ei ole edellinen omistaja vaihtanu pumppua ku kerto olevansa töissä jossain korjaamolla ja rempannu koneen ku oli jakopää nimenomaa kilahtanu sitä edelliseltä omistajalta:DTai varma en oo onko vaihdettu mutta ei ainakaa kuiteissa ole mainintaa mitä antoi mukaan.Ja onko kaikki nyt sitä mieltä että se varmasti se pumppu on ku ei huvittais turhaa vaihattaa:(että ei ole mitään tiivistetta/stefaa mikä olisi helpompi vaihtaa? Ja onko kouvolan seudulta mitään hyviä/edullisia paikkoja jakopääremontille?

Avatar
Mouho
Viestit: 128
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 19:48
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mouho »

Masterilla on tainnut monet vaihdattaa Kouvolan seudulla.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No täytyy käydä sitte sieltä vaikka ensimmäisenä kyselemässä joskin saa hetken aikaa kyllä vuotaa jos ei tosta enempää ala vuotamaan:D

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Voihan siellä periaatteessa joku letkun liitoskin vuotaa, jos pumppu on vaihdettu. Jos pumpun laakerit on menossa paskaksi niin pumppu voi periaateessa tietty jumittaakki jossain vaheessa, joloin hihna katkeaa tai hampaat menee. En ite oottelis kovin kauaa.
MP

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tosa on kuva tsydeemistä...
Liitteet
IMG_3400_1.jpg
IMG_3400_1.jpg (189.96 KiB) Katsottu 5497 kertaa

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Ok no täytyy sitten alkaa hoitamaan asiaa vähän nopeammin.Mikään letku ei mielästäni vuoda tai eihän siellä suunnalla ole oikein mitää letkua tai liitosta?vai olenko väärässä?

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Joku urpo kirjoitti:Jäähdytysneste kiertää kyllä öljynsuodattimen jalan läpi mutta tuskin sieltä vuotaisi.
Jos niitä muita paikkoja haluaa tutkia
VMP

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

no täytyy huomenna vielä töitten jälkee hieman tutkia asiaa mutta ei kai auta ku mennä vaihattaa uus pumppu:(vituttaa ku jakopäällä tosiaa ajettu toi vajaa 15 tkm:(

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllähän tuossa voi olla muitakin mahdollisia vuotokohtia, vesipumpun päällä on liitos joista lähtee metalliputki termostaattikoteloon, putki on tiivistetty kyllä hyvin tupla o-renkailla. Ensimmäisessä kuvassa termostaattikotelon liitos josta on keskikputki poissa, toisessa kuvasta kotelo näkyy hyvin, kiinnitetty 4:llä M6 pultilla.

En kyllä äkkiä usko että vika olisi näissä liitoksissa muta eihän sitä ikinä tiedä... :?
Liitteet
PICT0007_1.jpg
PICT0007_1.jpg (140.72 KiB) Katsottu 5466 kertaa
PICT0060_1.jpg
PICT0060_1.jpg (149.94 KiB) Katsottu 5466 kertaa

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No ennemmin tutkii vähän kauemmin jos vaikka vika löytyisi kerrankin muualta kuin sieltä missä se eniten maksaa:Dkiitos neuvoista jo etukäteen:)

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Toki ja toivottavasti olisi tuo helpompi vaihtoehto. Sitten varoituksen sana taas kerran, oheisessa kuvassa oli vesipumpulla ajettu 120 tkm. sen se kestää mutta ei paljoa pitempään... :? Materiaalina on POM-GF30:stä. Tuossa näkyy hyvin että kehä on jo halki.
Liitteet
PICT0016_1.jpg
PICT0016_1.jpg (64.97 KiB) Katsottu 5446 kertaa
PICT0013_1.jpg
PICT0013_1.jpg (77.55 KiB) Katsottu 5446 kertaa

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Sellasen jutun vois huomenna kyllä tehdä että ottaa ja soittaa edelliselle omistajalle ja kysäsee vielä onko sitä vaihdettu remmin kanssa yhtä aikaa.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No soitinkin jo tänään auton ex omistajalle ja ei ole vaihtanut jakopään yhteydessä vesipumppua:( Pääseekö nuo liitokset tarkastamaan kun purkaa ne hihnojen suojakopat pois vai tarviiko jotakin muuta?

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Tai jos ne purkaa nii pystyykö vuotoa sitten jo tarkemmin vielä paikantamaan?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kun otat suojat pois niin oikealta pyöränkotelosta pystyy kyllä asian todentamaan.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Joo, suojakopat veke niin näät kyllä vuotaako pumppu..yläpuolelta kun otat kopan veke, ei oo monella ruuvilla kiinni, niin ehkä hyvällä tuurilla jo näät mistä kusee nestettä. Jos ei selvii yläpuolelta niin pyörä pois ja pyöräkotelon luukun kautta kurkkimaan mistä vuotaa... ei tarvi jakohihnaa poistaa sen takia että näkis mistä vuotaa. Jos pumppu on syyllinen niin sitten toki.

äh, ricambi oli nopeempi...

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

no hyvä eiköhän se sitten huomenna selviä kun alkaa tutkimaan:)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos vuoto tulee siitä putken tiivisteestä (joka kulkee kansien välissä). Saattaisi niiden vaihto periaatteessa olla mahdollista vetämällä putki pois toisesta suunnasta. Työtä siinäkin on paljon, mutta tulisi halvemmaksi.

Varmaksi en tosin uskalla sanoa saako putkea tarpeeksi vedettyä ulos.

Pääsääntöisesti koneisiin joissa vesipumppu ei pyöri jakohihnalla, vaihdetaan pumppu joka toinen hihnanvaihtoväli tai harvemmin. Näin myös alfan V6:sen suhteen. Toki kun tämmösiä tapauksia on niin aina voi miettiä olisiko kuitenkin ollut hyvä jos vaihtaisi jokakerta. Se on kuitenkin jossittelua, pitää muistaa että vanha ja käytetty auto on vanha ja käytetty. Oli edellinen kaveri siihen sitten tehnyt mitä vaan. :wink:

Selvennökseksi vielä että minä olen tämä syntinen entinen omistaja :silent:

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No huomisen jälkeen ollaan viisaampia ehkä:D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

En tarkemmin lukenut,mutta miten paljon vuotaa?
Yleensä,kun vuoto alkaa,niin se ei paineellisissa systeemissä paljon enää pahene.
Aikoinaan getvonen hiukan tiputti,sillä ajettiin samalla tiputus määrällä 2 vuotta,kunnes hihnalle tuli km:t täyteen ja vaihdon yhteydessä vaihdettiin pumppu.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No ei se nyt hirveästi vuoda.. sen verran että pieni lammikko on tai lumi vähän punaista alla:)

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Alfa 156 ja punainen hangella ei yleensä ole jäähdytysnestettä joten millä tuo jäähdytysneste on todennettu jäähdytysnesteeksi?
VMP

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Niin voipi olla tehostajan öljyäkin :?
Hihnanvaihdon yhteydessä kannattaa tosiaan aina vaihtaa pumppu ja kiristimet.
Ilmeisesti säästö syistä tuo jää monesti vaihtamatta,tai mitä turhaan ehjää vaihtamaan :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

alfa164 kirjoitti:Ilmeisesti säästö syistä tuo jää monesti vaihtamatta,tai mitä turhaan ehjää vaihtamaan :)
90 euron "säästön" takia tulee 500 euroa takkiin, mutta seuraavahan sen maksaa :evil:

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

No maistamalla olin sen toteavinani:Dja tänään nyt taas olin sitä hieman tutkiskelemassa niin kyllä se minusta on jäähdytysnestettä ja sitä tulee sieltä hihnapyörien takaa kyllä niin että valuma jäljet huomaa.Mutta nyt kun tuli asia puheeksi niin vaihoin tuossa pari viikkoa sitten juuri kyseiset ohjaustehostimen öljyt kun hieman ulvoi vanhoilla. Sieltä samasta nurkasta letku irti sen jaahdytys kiekuran alta ja rattia vääntämään:Dlenteli kyllä joka paikkaan varmasti sitä öljyä, voisiko vielä niitä valua? Hieman oli myös se irrotettu liitos "märkä" työnsin syvemmälle ja kiristin lemmaria.Täytyy seurailla.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Niin ja sen huomaa kun käyttää autoa hetken ja sammuttaa niin sitten tulee tippoja hihnapyörien alareunoihin :s

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Nii ja sellanen että purkasin tänään vain sen kopan päällisen siitä (ajan puutteen vuoksi) ja eihän siitä vielä nähnyt mitään vaikka kurkki sieltä renkaan kotelosta:(lähteekö ne taaemmat suojakopat irti kun avaa vain ne ruuvit niistä ja nostamalla pois?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Rolle kirjoitti:90 euron "säästön" takia tulee 500 euroa takkiin, mutta seuraavahan sen maksaa :evil:
kyllä se vanha vielä sen ajan kestää,kun mulla on :roll:

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

alfa164 kirjoitti:En tarkemmin lukenut,mutta miten paljon vuotaa?
Yleensä,kun vuoto alkaa,niin se ei paineellisissa systeemissä paljon enää pahene.
Aikoinaan getvonen hiukan tiputti,sillä ajettiin samalla tiputus määrällä 2 vuotta,kunnes hihnalle tuli km:t täyteen ja vaihdon yhteydessä vaihdettiin pumppu.
Kuinka paljon vuos?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ei nyt mitään lätäkköä,about saman verran kun kondessio vettä tulee ilmastoinista.Nestettä piti viikon välein lisätä

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rippe kirjoitti:lähteekö ne taaemmat suojakopat irti kun avaa vain ne ruuvit niistä ja nostamalla pois?
Eipä taida lähteä irroittamatta nokkapyöriä. Samoin ne alemmat suojat ei muistaakseni lähde irroittamatta hihnapyörää.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Nyt kyllä nayttäisi siltä että se vuoto sielläjakopään puolella onkin todella pieni ehkä vain jatkunut jo jonkin aikaa ja siitä ne selvät punaiset valuma jäljet siellä suunnalla. Se että auton alla on ollut "lätäkkö" samoilla paikkeilla on varmaan johtunut siitä ohj.tehostimen löysästä liitoksesta vaikkei sieltäkään ole paljon nestettä hävinnyt. Se että oli hävittyänyt hieman jäähdytys nestettä johtunee siitä alaletkussa olevasta lämppärin liitoksesta jonka lemmari ainakin aivan punainen ja oli vähän löysällä..jatketaan suerailua..

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Tänään ainakin auto hallissa koko päivän ja betoni lattialla ei mitään merkkejä vuodosta:)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Niin, ei ole mitään kommenttia siitä oletko joutunut lisäämään jäähdytin nestettä....?

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kantsii ehkä varulta tarkistaa vesiletkussa olevan letkulämmittimen klemmariliitos (jos semmonen löytyy). Ne löystyy usein ja pohjalevyä pitkin saattais jäähdytysneste sopivissa oloissa (ehkä) kulkeutua myös moottorin toiselle reunalla.
MP

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Niin siis kerran olen lisännyt mutta sen jälkeen kun kiristin juuri sen lämmittimen lemmarin ei ole tarvinut lisätä. Kyllä se sieltä vesipumpunkin suunnasta vuotaa mutta vain pisaran pari.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

Vähän asiasta poiketen voisko joku selittää miten saa tarkistettua vaihdelaatikon öljyt?Mitä kautta ja pitääkö jotain purkaa?ei viitsisi muualta etsiä tietoa ku joka osaa kuitenkin kertoa:D

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Rippe kirjoitti:Vähän asiasta poiketen voisko joku selittää miten saa tarkistettua vaihdelaatikon öljyt?Mitä kautta ja pitääkö jotain purkaa?ei viitsisi muualta etsiä tietoa ku joka osaa kuitenkin kertoa:D
Kuutosissa on vaihteistoöljyn mittatikku. Se löytyy läheltä rintapeltiä akun takaa. Eikö sulla ole auton ohjekirjaa? Siinäkin se on näytetty. Ota taskulamppu avuksi. Kyllä sen löydät. Tee tarkastus tasaisella paikalla. Autotalli tms.

Rippe
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Marras 2010, 16:05
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rippe »

joo täytyypä etsiä kun ehtii..

Vastaa Viestiin