Rekisteröintiongelmia

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
effer
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:31
Paikkakunta: pori

Rekisteröintiongelmia

Viesti Kirjoittaja effer »

Olisikos kellään antaa hyviä neuvoja seuraavanlaisen " dilemman" suhteen:omistan -86 mallisen GTV6. Auto on tuotu Suomeen joskus markka aikaan Belgiasta .Ainoa paperi autosta on Belgian Poliisin ?? antama luovutustodistus.Rekisteritietoja tai -otetta ei enää löytynyt Belgian "akelta".
Saakohan Alfan tehtaalta jonkun todistuksen ko. auton tiedoista?
vai
onko mahdollista kuljettaa auto vaikka Saksaan , rekisteröidä se siellä ja tuoda takaisin Suomeen .

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Lähetä auton valmistenumero osoitteeseen CentroDocumentazione@alfaromeo.com
Sieltä selviää ainakin valmistus- ja myyntipäivä, sekä auton malli.
Alfaholismia vuodesta 2001

gYdEbUh
Viestit: 2528
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Pari vuotta sitten ainakin tilanne oli että Saksan kansalaisen täytyy rekisteröidä auto Saksaan, sitten sinä voit rekisteröidä sen Suomeen. Eli sen täytyisi vaihtaa omistajaa sinulta Saksalaiselle, ja takaisin. Perinteistä suomalaista byrokratiaa.
Suomen viranomaisia ei kiinnosta vaikka kirjoittaisit kirjan autostasi, jollet saa oikeaa rekisteriotetta Belgiasta. Sinun kanssasi samassa tilanteessa on satoja suomalaisia, joista monille on kuulemma aikanaan tulli kertonut ettei tarvitse säilyttää alkuperäistä rekisteriotetta, ja vuosien jälkeen kun autoa on koitettu rekisteröidä Suomeen se ei ole enää ollut mahdollista.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
tsav
Viestit: 674
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 08:03
Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR)
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tsav »

KJS kirjoitti:Lähetä auton valmistenumero osoitteeseen CentroDocumentazione@alfaromeo.com
Sieltä selviää ainakin valmistus- ja myyntipäivä, sekä auton malli.
Tuolta tulee mailissa nuo valmistuspäivä ja myyntipäivä, mutta mailissa oli maininta (Please be advised that this answer is intended solely for information use and its contents does not certify the authenticity of this car.). Eli ei tuolla lapulla todennäköisesti saa vielä suomen viranomaisia vakuuttuneeksi auton identiteetistä.

Voisi ehkä yrittää ns. metsäauto papereita. Siihen tarvitsee todistuksen viimeisen kymmenen vuoden omistussuhteesta, mutta en tiedä miten tämä toimii ulkomailta tuotuihin autoihin, varsinkin jos on tullaukset ja autoverot silloin jäänyt suorittamatta.

Kannattaa käydä neuvottelemassa "lakkikourassa" katsastuskonttorilla.

effer
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:31
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja effer »

Kiitoksia vinkeistä.Eihän tuosta mitään veroja eikä tulleja ole makseltu , kun se on tuotu lähinnä varaosaksi, tai silloinhan tehtiin paljon korinvaihtoja.Yritän saada tehtaalta jonkun lapun jossa olisi autoon edes jotakin tietoja, on ainakin jotakin näyttää konttorilla,eikä tuosta Belgian poliisin lapusta paljon ole hyötyä kun sekin on jotain zwahilin itämurretta.
Alkaa tuntumaan helpoimmalta se Saksaan vienti,täytyykin alkaa tutustumaan joihinhin luotettaviin saksalaisiin ,aloitan vaikka jostain
Reeber....!

Onko jollain muistissa runkonumeron paikka kun en löytänyt muuta kuin ne niitatut kilvet?

Avatar
90
Viestit: 8049
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

runkonumero löytyy konhehuoneesta jossa sijaitsee rintapellissä vänkärin/repsikan puolella, tarkempi paikka on tuulilasinpyyhkijöitten moottorin alapuoli eli kys se kanttinen toosa johon pyyhkijöitten vivustot yhdistyy kiinni, saattaa vaatia pientä tonkimista koska voipi olla että on jäänyt äänieristeen alle piiloon kuten omassa GTV6:ssa oli...lisäksi tuohon kohdille tulee myös nippu virtapiuhoja..

toivotaan että tästä oli apuja..
Viimeksi muokannut 90, 14 Joulu 2010, 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4878
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös Saksassa sitten mitään lappuja tarvita? Vai mikä on minimi vaatimus siellä? Lisäksi pitää löytää saksalainen joka ei epäile hommassa olevan mitään vilunkia. Jos itselle tulisi oven taakse pari, ulkomaista ja haluaisivat nimeni rekisteriotteeseen ja että sitten siirretään se sama auto heti heille takaisin niin aika epäilevästi suhtautuisin asiaan vaikka siinä ei mitään laitonta yms. olisikaan.
Ja tietysti myös siihen saksalaiseen pitää pystyä luottamaan. Hänhän on auton laillinen omistaja, vaikkakin hetken.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

effer
Viestit: 5
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 20:31
Paikkakunta: pori

Viesti Kirjoittaja effer »

No ilmankos en heti sitä löytänyt .kiitos tiedosta !
Reipasta toimintaa siellä Alfalla. Illalla kirjoittelin mailin ja tänään vastaus jo puoliltapäivin koneella. Mutta eipä siitä tosiaan muuta käy ilmi kuin tehty -85 ja myyty -86 Belgiaan.Paljonkohan näitä on tehty, ja montako
mahtaa olla Suomessa kilvissä?

No en kai ihan tosissani ollut, kun vihjasin lähteä tutustumaan johonkin saksalaiseen.
En kyllä tiedä mitä papereita ja muita vaatimuksia Saksaan rekisteröinniltä vaaditaan ,mutta pitää ottaa selvää !!

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »


Vastaa Viestiin