156 2.0 JTS ohjaustehostimen nesteet tuli ulos!

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
TonySoprano
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Loka 2007, 19:45
Paikkakunta: Oulu

156 2.0 JTS ohjaustehostimen nesteet tuli ulos!

Viesti Kirjoittaja TonySoprano »

:crazyeyes: Elikkä moro! 23.12 oli Oulus pakkasta -32 astetta. pidin alfaa lämmitykses yli tunnin ja menin käynnistämään. Lähti kerta karjasulla käyntiin, mut ohjaustehostimesta kuului melkoinen rääkäisy. Joskus aieminkin tehostin kiljaissut kun oikein kylmää on ollut, joten en kiinnittänyt juurikaan huomiota. annoin käydä auton muutaman minuutin ja peruutin pihalta huomatakseni ettei tehostin toimi ollenkaan. Sit vasta huomasin pihalla ison punaisen lätäkön. Eli nesteet oli valunu ulos..
Missä tehostin sijaitsee? Ja mistä lisätään nestettä että löytäis vuoto kohdan jos joku letku murtunut? Pitäs siis saada nyt selville mitä oikeen tapahtui ja miten iso vahinko on? Siis HELP!
F***ing internet...!

Ebuli
Viestit: 29
Liittynyt: 02 Loka 2010, 21:49

Viesti Kirjoittaja Ebuli »

Olisko letku irronnut, yleisin vikapaikka löytyy kai sieltä akun telineen alta.

Avatar
MK
Viestit: 378
Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
Paikkakunta: Anjalankoski

Viesti Kirjoittaja MK »

Mulle on käynyt 166:lla sama juttu, letkunpää irti lauhduttimelle menevästä putkesta, olisi ollut korjattavissa letkulemmarilla
166 2,5 V6, 166 2,4 JTD 20V

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ainakin mun vanha 156 V6 lykkäsi useampaan kertaan nesteet pihalle kovilla pakkasilla. Syy löytyi aina juurikin tuolta aikaisemmin mainitulta kohdalta eli akun alta menevän tehostimen letkun klemmari aukesi.
JTS:ssä ei letkut kulje tuolta akun alta, mutta luultavasti jokin vastaava klemmari on pettänyt sinunkin autostasi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Veikkaisin lauhdutinkierukalle menevän putken liitosta, löytyy matkustajan puolelta, helppo päästä käsiksi auton alta kunhan ottaa sen pohjalevyn pois. Eri asia pystyykö kotikonstein korjaamaan, riippunee kuinka laidassa on peukalo suhteessa kämmeneen... :wink:

Ja sitten putsaat sen pikku siivilän sieltä tehostimen säiliöstä ja vähän notkeampaa uutta tehostimen öljyä tilalle, Valvoline synpowerille on täällä aika usea antanut äänensä.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
TonySoprano
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Loka 2007, 19:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TonySoprano »

JiiTeeÄssä kirjoitti:Veikkaisin lauhdutinkierukalle menevän putken liitosta, löytyy matkustajan puolelta, helppo päästä käsiksi auton alta kunhan ottaa sen pohjalevyn pois. Eri asia pystyykö kotikonstein korjaamaan, riippunee kuinka laidassa on peukalo suhteessa kämmeneen... :wink:

Ja sitten putsaat sen pikku siivilän sieltä tehostimen säiliöstä ja vähän notkeampaa uutta tehostimen öljyä tilalle, Valvoline synpowerille on täällä aika usea antanut äänensä.
Kiitosta vastauksista. Peukku ei ole ihan keskisormen tienoilla, mut kylmä sää estää tarkemmat tutkimukset. Huomenna aamulla pääsen lämpimään talliin tsekkaamaan tilanteen. Millainen liitäntä tossa mahtaa olla? Meinaan että tartteeko mitään uusia osia ostella, vai voiko ton fiksata kotikonstein? Mikään normi klemmari tuskin toimii, koska käsittääkseni aika kova paine noissa yleensä on, vai kuis? :roll:
Siis olettaen, että vika on just toi irronnut liitin tms...?
F***ing internet...!

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Omassa ennen kierukkaa perusletkuklemmari. Voi olla kyllä joskus vaihdettu.
Paineista en tiedä, kovin tiukalle en uskalla vääntää kun klemmarin alla on aika ohut putki.

Avatar
TonySoprano
Viestit: 27
Liittynyt: 23 Loka 2007, 19:45
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja TonySoprano »

Juu, vika löytyi. Ja mahdollisimman hankalassa paikassa tietty. Letkussa pieni reikä, josta nesteet lentää ulos, kun käynnistää moottorin. Letku kulkee hihnapyörältä, moottorin ja rintapellin välissä alas hammastangolle. Täytyy avata pakoputki ja yks moottorin kannatinkorvakko edestä pois että pääsee letkuun käsiksi. Näin näyttäis ainakin äkkiseltään tutkittuani tilannetta. Uus letku olis kustantanut vain 288€, mut ei löytynyt maahantuojaltakaan. Menee korjaushommiksi... :(
F***ing internet...!

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Ohjaustehostimen nesteet.

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Ota se vuotava letku pois ja vie se johonkin hydrauliikka tarvikkeita myyvään firmaan ne tekee mallin mukaan sulle letkun ,joka ei maksa juuri mitään verrattuna, jos ostat merkkiliikkeestä alkuperäisen. Itse ei kannata ruveta väsäämään letkua, jostain puutarhakasteluletkusta, siellä on muuten yli 100 baarin paineet. Ja pakkasella paine nousee siitäkin kun öljy on alussa jäykempää.

Vastaa Viestiin