166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynillä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynillä

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jouluaattona kun pakkanen oli kohdallaan,niin ohjaus muuttui raskaaksi.Kotona kurkkaus ohjaustehostin säiliöön,niin melkein tyhjä :(
Uutta ainetta aamulla säiliöön ja kotitalliin etsimään vuotokohtaa.Näytti tuo ohjausvaihde olevan märkä.Onko kukaan joutunut vaihtamaan?Muita mahdollisia vuotokohtia?kun oli aikas hankala nähdä sinne koneen taakse,ne letkut jotka kulkee siinä ohjausvaihteen alla,olivat myös märkiä,mutta tod näköisesti neste valunut ylempää?
Viimeksi muokannut alfa164, 13 Tammi 2011, 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

seppo
Viestit: 1361
Liittynyt: 30 Kesä 2008, 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja seppo »

166 laskee öljyt yleensä kuskin lattialle, siististi mattojen alle, kurkkaa sinne!

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

jalkatila kuiva

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Epäilen että vuoto on tehostimen öljynlauhduttajan putkessa, tätä on tapahtunut muillekkin..;O(. Ylempi letku kuvassa PICT0005_1.
Liitteet
PICT0005_1.jpg
PICT0005_1.jpg (153.77 KiB) Katsottu 7296 kertaa
PICT0043_1.jpg
PICT0043_1.jpg (74.18 KiB) Katsottu 7296 kertaa
PICT0044_1.jpg
PICT0044_1.jpg (72.27 KiB) Katsottu 7296 kertaa
Testi
Testi
testi.jpg (64.13 KiB) Katsottu 7276 kertaa

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Mukavaa kun ei voi liittää enempää kuvia kuin kolme...oheessa vielä kuva vauriokohdasta.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Lisäsin neljännen kuvan. Rajoitettu, jottei mene turhan raskaaksi. Äkkiähän sen muuttaa, mutta ei ole ennen tullut vastaan.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hienoa, kiitos, jep itse yritän laittaa kuvat sen verran pieniksi ettei syö turhaa tilaa mutta että asiat tulee selviksi... 8)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ok,kiitti hyvistä kuvista.Pitääkin tsekata.Vaikea kyllä hahmottaa miten letkut menee ennen kuin pääsee talliin katsomaan

Avatar
Kotter
Viestit: 87
Liittynyt: 19 Touko 2007, 22:16
Car(s): 166 3.0 & 2.5 -99
Paikkakunta: Pornainen

Viesti Kirjoittaja Kotter »

Ricambi kirjoitti:Epäilen että vuoto on tehostimen öljynlauhduttajan putkessa, tätä on tapahtunut muillekkin..;O(.
Komp.
Onneksi varastossa oli ylimääräisiä pyykinpesukoneen täyttöletkuja, joista sai askarreltua murtuneen tilalle uuden parin klemmarin avulla. Hyvin on kestänyt toistaiseksi.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joo,tänään vähän tutkistelin tallissa tilannetta.Paha oli sanoa mistä vuotaa edelleen,vaikka konetta käytin
Ahtaalta näyttää :roll: eli se kuvan rikkinäinen letku tulee sinne ohjaussylinterin taakse,katsotuna kuskinpuolen etukulmasta?
Pystyykö ilman nosturia/monttua kyseisen homman tekemään?
Hiukan ohjeita kaipaan irrotukseen,kun tosiaan näytti aika v-mäiseltä :?

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tuon jäähdytyskierukan voi suomen oloissa huoletta ohittaa, sen vuoksi letkut yleensä korkkaa.
Näin tehtiin mun ex. 156V6:ssa ja eipä tehostin huutanut enää pakkasella.
Ohut kierukka on melkoinen tukko jähmeälle nesteelle :?
- Alfaholic -

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä sen saa vaihdettua kunhan nostaa etupään pukeille ja irroittaa moottorisuojan, etupuskurin alla olevat ruuvit irroittaen lauhduttimen saa vedettyä sieltäkäsin pois (jos vaihdat uudet putket tilalle). Vasemman etupyörän kun irroittaa niin tehostimeen tulevan putken saa irroitettua sieltäkäsin...homma ei ollut niin paha kuin miltä äkkiseltään näytti... :wink:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Tosa kuvat puskurin alaosasta..missä näkyy lauhdutin. Muoviklipseillä kiinni.
Liitteet
PICT0062_1.jpg
PICT0062_1.jpg (175.87 KiB) Katsottu 7016 kertaa
PICT0061_1.jpg
PICT0061_1.jpg (161.51 KiB) Katsottu 7016 kertaa

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

No nyt löytyi parempi kuva miten putket on kiinni tehostimessa...hyvä että on tullut napsittua kuvia matkan varrelta.. :mrgreen:. Se on tuo ylempi putki mikä prakas...Näkyy hyvin miten öljy on valunut tehostinta pitkin.
Liitteet
PICT0021_1.jpg
PICT0021_1.jpg (227.8 KiB) Katsottu 7009 kertaa

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Tehostinöljyt

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Pesukoneen letku ei ole pitkäikäinen, koska ei ole öljynkestävää laatua, vaihda äkkiä uusi letku. Murphyn lain mukaan pesukoneen letku päsähtää silloin kun ei pitäisi.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Hyviä kuvia on :)
Luulin,että pitää irrottaa ne putket,jotka lähtevät sinne koneen ja "tulipellin" puolelle,se näytti tod v-mäiseltä paikalta,mutta hyvä jollei tarvi.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ilmeisesti kuvien putket/letkut menevät puskurista vasesta puolta pitkin ohjausvaihteelle?
Eilen kun tallissa yritin muutakin kuin pyöritellä peukaloa,niin tuo kuvan murtunut letku tulee hanttimiehen puolelta,tulipellin ja moottorin välistä,johon on todella vaikea päästä käsiksi,siis sinne hanttarin puolelle.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ootas nytten kun yritän muistella miten homma meni, tilasin uuden alkuperäisen osan ja tuo alumiiniputki mikä näkyy etualalla niin sieltä klemmarit auki ja siitä letku irti, toisesta avataan tuo banjoliitin, uusi osa mikä tuli mukaan on se mikä näkyy kuvassa lattialla (putket mutta ilman lauhdutinta)

Putket kulkee apurungon vasenta puolta puskurin etuosaan missä tuo lauhdutin on, lauhduttimen liittimet ovat vasemmalla puolella.

Löytyi yksi kuva missä ilmanpuhdistajan kotelo on poistettu ja sen alta nuo putket menee.
Liitteet
PICT0119_1.jpg
PICT0119_1.jpg (227.74 KiB) Katsottu 6810 kertaa
IMG_1120_1.jpg
IMG_1120_1.jpg (207.53 KiB) Katsottu 6809 kertaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Mistäs muuten ostit uudet letkut?
Huomenna pitää oikein ottaa läppäri talliin,ja verrata :) 90% varmuudella mulla menee noi letkut erilailla.Tuo sylinterin ylin,siis se banjoliittimellä varustettu letku(joka kuvassa rikki)menee suoraan sinne hanttarin puolelle(koneen ja tulipellin väliin) olevaan putkeen ja lisäksi kiinnitettykin toiselta puolelta sylinteriin.

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Hmm...aika kumma juttu, onkohan tuo lauhdutin ohitettu jossain vaiheessa??

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Kyllä 2.5:ssa pitäisi olla samat vermeet..niin joo Muukkosen kautta sen ostin.
Liitteet
Ohjausvaihde 166 V6.png
Ohjausvaihde 166 V6.png (24.7 KiB) Katsottu 6646 kertaa

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

mitenkäs noihin letkuihin on tehty tuo liitos, siis noihin lauhduttimen ja alumiiniputkien välissiin letkuihin, lauhduttimenpuolipäässä näyttäisi olevan kiinni klemmareilla mutta entäpäs se alumiiniputkien puoleinen pää.. onko klemmarit vai ei, koetin tiirailla tuosta omasta mutta eipä ollut näkyväisyyttä senkään vertaa.. :?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Aihetta vähän sivuten: Kannattaa varmistaa että uudet nesteet ovat synteettisiä. Itse taisin pistää Mobil ATF-S (synteettinen tomaattilaatikkoöljy). Kannattaisi varmaan näin pakkastalvena kaikkien 166 omistajien varmistaa ja vaihtaa synteettisiin jos vähänkään epäilystä. Muutaman vuoden välein vaihto uusiin synteettisiin pitänee nesteet juoksevina myös pakkasilla.

Vaihto tapahtuu helpoiten imemällä isolla injaktioruiskulla tms kapineella säiliö tyhjäksi ja täyttämällä säiliö uudella synteettisellä nesteellä. Kun tuon toistaa 3-4 kertaa ajaen muutaman päivän välein (autolla välissä ajaen) lopputulos on että neste on suhteellisen tuoretta, eli vanhan öljyn pitoisuus suhteellisen pien.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

liian vaikeaa.. itse on tullut tyhjenettyä koko systeemi keralla joka rakkineeseen ja ei muuta kuin uudet ölpät systeemiin ja menoksi.. :wink:

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

90 kirjoitti:liian vaikeaa.. itse on tullut tyhjenettyä koko systeemi keralla joka rakkineeseen ja ei muuta kuin uudet ölpät systeemiin ja menoksi.. :wink:
Helpointa kait odottaa että ruuttaa pakkasessa öljyt pihalle ja täyttää sitten synteettisellä. Tosin tuossa tavassa pumppu saattaa joutua pyörimään kuivana hetken. Oliko sulla hyvä vinkki miten helposti ehjästä tehostimesta saa kaikki nesteet ulos kerralla?

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

onefromnorth kirjoitti:Oliko sulla hyvä vinkki miten helposti ehjästä tehostimesta saa kaikki nesteet ulos kerralla?
En tiedä onko hyvä vinkki mutta ainakin helppo. Oma 166 teki aikoinaan pari kertaa sen että heitti jäähdyttimeltä (lauhduttaja lienee kansankielinen joskaan ei tässä tapauksessa tieteellinen termi) letkun irti. Totesin että ei se pumppu näemmä muutaman sekunnin kuivakäytöstä hajoa joten seuraavilla kerroilla vaihdoin nesteet niin että minä - ei siis auto - irrotin lauhduttajalle menevän letkun ja ruuttasin sitä kautta järjestelmän tyhjäksi auton käydessä tyhjäkäyntiä. Pitää tietty ottaa huomioon että neste tulee paineella ettei ihmettele tilannetta öögä letkun suuta kohti.

En ota vastuuta jos kuolemaisillaan oleva pumppu laukeaa tästä toimenpiteestä. Terve pumppu kestää muutaman sekunnin kuivakäytön.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ricambi kirjoitti:Hmm...aika kumma juttu, onkohan tuo lauhdutin ohitettu jossain vaiheessa??
Tänään pääsin talliin touhuamaan,niin mulla tuo kyseinen letku tulee muuten samanlailla kuin sulla,mutta heittää lenkin(vähän kuin lauhduttaja tyylisen mutkan)siellä hanttarin puolella ja sitten tulee siihen sylinteriin kiinni.(siis sen jälkeen kun putket tulevat etupäästä vasenta reunaa pitkin siihen sylinterin alle)
Veikkaampa,että noin se on tehtaalta tullut.Luulen että ensimmäisen korkkaus kerran jälkeen monesti letku on vedetty suoraan sylinteriin,koska putki muuttuu letkuksi siellä hanttarinpuolella ohjauskulman takana,johon on todella v-mäinen päästä käsiksi.Lisäksi kun letkun avasi sylinteristä,niin se oli niin jämptin mittainen,että oli mahdoton nähdä/koittaa onko letku ehjä.Oli pakko katkaista melkein sylinterin juuresta letku.Huomenissa pitää koittaa,vuotaako panjo-liittimen juuri,vai katkaisinko turhaan :)

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kannattaa tyhjennyksessä myös käännellä ratti "päästä päähän" jolloin tuo hammastanko tyhjenee samalla.
Mieluiten renkaat ilmassa.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

MKT kirjoitti:
onefromnorth kirjoitti:Oliko sulla hyvä vinkki miten helposti ehjästä tehostimesta saa kaikki nesteet ulos kerralla?
En tiedä onko hyvä vinkki mutta ainakin helppo. Oma 166 teki aikoinaan pari kertaa sen että heitti jäähdyttimeltä (lauhduttaja lienee kansankielinen joskaan ei tässä tapauksessa tieteellinen termi) letkun irti. Totesin että ei se pumppu näemmä muutaman sekunnin kuivakäytöstä hajoa joten seuraavilla kerroilla vaihdoin nesteet niin että minä - ei siis auto - irrotin lauhduttajalle menevän letkun ja ruuttasin sitä kautta järjestelmän tyhjäksi auton käydessä tyhjäkäyntiä. Pitää tietty ottaa huomioon että neste tulee paineella ettei ihmettele tilannetta öögä letkun suuta kohti.

En ota vastuuta jos kuolemaisillaan oleva pumppu laukeaa tästä toimenpiteestä. Terve pumppu kestää muutaman sekunnin kuivakäytön.
Kyllä tuo mun keino on helpompi. Voipi tehdä vaikka pyhäpuku päällä, ei tarvitse mennä auton alle eikä irroitella mitään osia... Miinuksena se, että väkisin jää hiukan vanhaa öljyä mukaan tuohon coktailiin.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

onefromnorth kirjoitti:Kyllä tuo mun keino on helpompi. Voipi tehdä vaikka pyhäpuku päällä, ei tarvitse mennä auton alle eikä irroitella mitään osia... Miinuksena se, että väkisin jää hiukan vanhaa öljyä mukaan tuohon coktailiin.
Helppo ja helppo. Melko työlästä laitella pyhäpukua useana päivänä päälle. :wink: Kysyjä sitä paitsi halusi tietää miten saa kerralla tyhjennettyä järjestelmän. Renkaiden kääntely laidasta toiseen auttaa tyhjentämään koko systeemin kuten jäsen A Bart totesi. Melkoisen helppo rasti jos tietää kumminpäin ruuvaria pidetään kädessä.

Avatar
MKT
Viestit: 680
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): Stelvio Veloce+
Giulietta QV TCT
147 2.0 T.Spark
ex. 156/159/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

onefromnorth kirjoitti:Kyllä tuo mun keino on helpompi. Voipi tehdä vaikka pyhäpuku päällä, ei tarvitse mennä auton alle eikä irroitella mitään osia... Miinuksena se, että väkisin jää hiukan vanhaa öljyä mukaan tuohon coktailiin.
Helppo ja helppo. Melko työlästä laitella pyhäpukua useana päivänä päälle. :wink: Kysyjä sitä paitsi halusi tietää miten saa kerralla tyhjennettyä järjestelmän. Renkaiden kääntely laidasta toiseen auttaa tyhjentämään koko systeemin kuten jäsen A Bart totesi. Melkoisen helppo rasti jos tietää kumminpäin ruuvaria pidetään kädessä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tehostajan öljyt pysyy pysyy nyt säiliössä,mutta ohjaus on raskas tyhjäkäynillä :evil: Kieroksia kun antaa reilun tuhannen,niin tehostaja toimii niin kuin pitääkin.Meinasin,että uudessa letkussa liian iso mutka,muttei lyhynnyskään auttanut ongelmaan :?

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Olisiko öljyissä eroa? Mitä hydrauliöljyä laitoit?

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

http://www.valvoline.fi/automaatti_vaih ... xlife.html

Tässä huonossa kuvassa näkyy mistä letku minun 166:ssa tulee Ricambin osoittamaan vuotopaikkaan(pun ympyröity) (alimmainen kuva)

Yläkuvassa uusi pätkä,joka tuohon tuli
Liitteet
letkuntulo.JPG
letkuntulo.JPG (56.32 KiB) Katsottu 6049 kertaa
uusipätkä.JPG
uusipätkä.JPG (57.38 KiB) Katsottu 6049 kertaa

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Eilen tuli kokeiltua ohjausta,niin jos kieroksia on 1000,niin ohjaus pelaa ok.Ja jos rattia pyörittää,niin se ei raskaannu edes tyhjäkäynillä,ainoastaan jos kone käy tyhjäkäyntiä eikä rattiin koske hetkeen,ja heti pelaa ok,kun hiukan nostaa kieroksia :?
Tosiaan silloin kun vielä tehostin vuosi,niin tuota ongelmaa ei ollut.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

alfa164 kirjoitti:Eilen tuli kokeiltua ohjausta,niin jos kieroksia on 1000,niin ohjaus pelaa ok.Ja jos rattia pyörittää,niin se ei raskaannu edes tyhjäkäynillä,ainoastaan jos kone käy tyhjäkäyntiä eikä rattiin koske hetkeen,ja heti pelaa ok,kun hiukan nostaa kieroksia :?
Tosiaan silloin kun vielä tehostin vuosi,niin tuota ongelmaa ei ollut.
Ettei vain käynyt niin, että pumppu sai siipeensä tyhjänä pyöriessä ja nyt tuottoa ei löydy enää niin että pitkänkin tyhjäkäynnin jälkeen paineet säilyisivät...

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Ei tule muuta mieleen jos uudet liitynnät ahistaa? Pitää tarkistaa omasta jos tekee samanlaisesti...jos nyt oikein muistelen niin tekee tuota kesärenkailla kun ovat sen verran leveät että vastusta löytyy.

Kun omastani korkkasi niin ajoin n. 10 km matkan takaisin kotiin, mennessä huomasin jo että jotain outoa on ohjauksessa joten kilometrejä voi olla enempikin, tästä ei kyllä mitään haaveria pumpulle aiheutunut.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ricambi kirjoitti:Hmm...aika kumma juttu, onkohan tuo lauhdutin ohitettu jossain vaiheessa??
Kahta eri mallia putkistosta kuulemma on,mulla tietenkin se v-mäisempi.
taas liruttelee öljyä vanhaan malliin :roll:

Avatar
Ricambi
Viestit: 1435
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

No hitto, kyllä sinua nyt koetellaan...mistäköhän paikasta nyt vuotaa?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Mitä öljyä muuten laitoit viimeksi? Valvolinen synpower lienee ainoa joka toimii alfan tehostimessa kunnolla näillä keleillä... Muuten voi putket paukahdella halki tämän tästä...

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

pjotrthegreat kirjoitti:Mitä öljyä muuten laitoit viimeksi? Valvolinen synpower lienee ainoa joka toimii alfan tehostimessa kunnolla näillä keleillä... Muuten voi putket paukahdella halki tämän tästä...
Itselläni useamman vuoden kokemus Mobil ATF-S öljystä Alfa 166:ssa. Ei ongelmia esim. näissä viimeaikaisissa -30C aamukäynnistyksissä.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Ricambi kirjoitti:No hitto, kyllä sinua nyt koetellaan...mistäköhän paikasta nyt vuotaa?
Enpä ole vielä kerennyt katsomaan,lisäystä vaatii vaivaiset 3dl/100km :)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynill

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Nyt paukahti letku sitten täältä. Onko tuossa putkistossa liitoksia klemmareilla? Tuntuu että vuotaa ohjausvaihteen läheltä suoraan pakoputken päälle ihan letkun täydeltä. Voi vittu kun ei nappais pakkasessa alkaa.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynill

Viesti Kirjoittaja 90 »

käsittääksen ainoat klemmariliitokset lauhduttimenpuolipäässä mutta voin toki olla väärässäkin.. ohjausvaihteen lähettyvillä puristeliitoksia, olisiko letku korkannut jostain liitoksen juuresta..

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynill

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Montaakohan variaatiota näistäkin letkuista on. Mulla on kaikki liitokset noilla "pika" klemmareilla. Yksi letku oli kokonaan irti, kuten arvelinkin. On vaan niin helevetin ahtaassa paikkaa ettei meinaa kätöset mahtua laittamaan putkea paikalleen, saati kiristää klemmaria. Apurungon kun puottas pois niin olis helppo.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: 166 v6 tehostinöljyt tontille/ohjaus raskas tyhjäkäynill

Viesti Kirjoittaja 90 »

voihan noita olla melkoisesti.. yleinen käytäntöhän pitäisi olla se että painepuolella on puristetut liitokset ja ja paineettomalla klemmarit.. juu se apurungon tiputtaminen kyllä auttaa ja melkoinen helpotus vielä jos olisi nosturi käytössä...

Vastaa Viestiin