Pyyhkijät jäävät yläasentoon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Pyyhkijät jäävät yläasentoon

Viesti Kirjoittaja ismout »

Hei

Eilen pyyhkäisin lumia pyyhkijöillä lasista, pyyhkijät eivät olleet jäässä ja lumikin oli vain kevyttä pakkaslunta.

Tämän jälkeen pyyhkijöiden "lepoasento" on kuitenkin ylös päin, pyyhkijät toimivat siis muuten aivan mainiosti, mutta pyyhkijöiden lepoasento on ylöspäin. Jos pyyhkijät jätää ala-asentoon virrat katkaisemalla, ne pomppaavat takaisin ylös heti kun virrat laittavat päälle.

Mikään vivusto EI ole voinnut vinksahtaa tms.

Olisko mitään kikkaa tähän????

Kiitos etukäteen
Liitteet
Kuva pyyhkijöistä
Kuva pyyhkijöistä
04012011079b.jpg (76.02 KiB) Katsottu 2598 kertaa

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

Komee 155 taustalla :o:

Robert
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 18:54
Car(s): 156sw jtd
Paikkakunta: Hyvinkää/ mänksälä / tuusula

Viesti Kirjoittaja Robert »

Moottorissa oleva vipu on aika varmaan päässyt sutasemaan pooreista yli.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4356
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Eikö se silloin olisi väkisin taittanut yli tai "ali" noita pyyhkijöitä? Vaikuttaisi ehkä enemmän relevialta, toimii nurinkurin tjsp?

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

jeQQ kirjoitti:Eikö se silloin olisi väkisin taittanut yli tai "ali" noita pyyhkijöitä? Vaikuttaisi ehkä enemmän relevialta, toimii nurinkurin tjsp?
Eikös tuo jossain abc:n pihassa ole muotia, pyyhin pystyssä tuolla tavalla?

Avaisin ehkä sen pyyhkimien moottorikotelon ja katsoisin sitä kontaktilevyä. Siinähän ne kontaktiliuskat ohjaa pyyhkimet lepoalueelle.

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Kyllä se moottorilta tuleva akseli on saattanut pyörähtää sutia niinku Robert arvelee. Pyyhkijäthän on sellaisella vivustolla kytketty että ne liikkuu toisiinsa nähden niinku ennenkin vaikka moottorilta tuleva akseli olisi vähän hypänny. Se liikkumista hallinnoiva ohjauslevy on taas kiinni niin että jos kierukkavaihde moottorin ja ohjauslevyn välillä lyö sutia niin se ei voi tuollaista vika-asentoa aiheuttaa.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
jeQQ
Viestit: 4356
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Liikaa pelannut noiden vanhojen kanssa. 8)

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

hmmm

Viesti Kirjoittaja ismout »

Eikös se moottorin akseli ole sellainen että se pyörii koko ajan kun pyyhkijät ovat käytössä??? Jolloin olisi aikamoinen ylipyörähdys jos se menisi niin paljon yli että pyyhkijät jäisivät toiseen ääriasentoon???? Eli todennäköisemmin silloin pyyhkijät olisivat vähän väärässä asennossa, mutta tuskin noin paljoa??? JA relettähän ei alfa 156 pyyhkijöistä löydy????

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

Se koko pyyhin laitteisto on aika yksinkertainen. Lepoasennon ohjaus tapahtuu ohjauskiekolla, ja vaikka purkaisit pelkän moottori+ohjauskiekko yhdistelmän ja pitelet sitä kädessä johdoissa kiinni, niin se pyyhkimiä pyörittävä vipu pysähtyy aina samaan asentoon. Joka on samansuuntainen vasemmalle ja oikealle menevien pyyhkimiä heiluttavan tangon kanssa kun systeemi on oikealla tavalla kasassa ja lepoasennossa.
Sähköistä moottori ei saa muuta ohjausta kuin nopeuden ja tihkun, joten releellä ei tuossa vinksahtamisessa ole mitään osaa.

Mitä ylipyörähtämiseen tulee, niin kuka sen tietää montako kierrosta se siellä on sutaissut jos niin on käynyt. Se puoli kierrosta riittää tuohon sun tilanteeseen. Ei muuta kuin osiksi ja tutkimaan, se ole hommaa kummempaa...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4880
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Niin kauan kun suttaaminen tapahtuu ennen vivustoa=liike on vielä pyörivää, esim.käyttömoottori pyörii kokoajan ympäri ja samaan suuntaan, ei pyyhkimien liikerata muutu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

ismout
Viestit: 68
Liittynyt: 06 Touko 2010, 23:06

Vika korjattu

Viesti Kirjoittaja ismout »

Moro

Korjasin vian.

Iroitin moottorin akselista, asetin vivuston ala-asentoon ja se siitä.

Edelleen mietityttää mitä kävi. Ainoa järkevä??? selitys on että tuossa on käynnyt niin että vivusto on lähtenyt puörimään eri suuntaan??? Eli samalla tavalla kuin mopon moottorin saa pyörimään eri suuntaan, kun käynnistää mopon peruuttamalla????

Vastaa Viestiin