Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Otsikkoon sisältyy tahatonta komiikkaa, mutta asia on vakava. Fiatin johto haluaa hajottaa museon kokoelman myymällä osan autoista ja sijoittamalla loput johonkin varastoon Torinoon. Ilmeisesti vanhan tehdaskiinteistön myynnillä on kiire, koska museolla ei näytä olevan mitään arvoa Fiatille. Todella häpeällistä, Centro Stilen lähtö Aresesta olikin vain lopun alkua ja nyt on Alfan perinteitä vaalinut museo menossa lahtipenkkiin.

Italian kulttuuriministeriö tekee asiassa jonkinlaisia ratkaisuja kuluvan kuun lopulla, joten Alfa-harrastajat ovat syystäkin huolissaan.

Jos haluaa sanoa mielipiteensä, sen voi kirjoittaa blogiin osoitteessa http://www.alfaromeoarese.com/

Kommentit englanniksi jos ei halua kommentoida italiaksi :wink:

Alkuperäisessä viestissä pyydettiin olla lähettämättä viestiä edelleen Alfan omistajien tai heitä lähellä oleville tahoille. Halutaan ilmeisesti vain Alfa-harrastajien kommentteja asiasta.

Tuon linkitetyn sivun alussa asia on esitetty tiivistetysti.

Nyt kannattaa ottaa kantaa museon puolesta. Itsekään en tuolla ole käynyt, mutta pitää kai alkaa varaamaan lentoa Milanoon pikapuolin, jos meinaa nähdä museon kokoelmat saman katon alla.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Pakko kanssa ruveta katsomaan Italian matkaa äkkiä.
Käsittämätöntä hommaa, ettei yhtään löydy arvostusta oman merkin historiaa kohtaan.

Avatar
Janne
Viestit: 2122
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

Uskomaton juttu kyllä. Voisi kuvitella että olisivat YLPEITÄ merkin historiasta ja ennemmin toiminta olisi toiseen suuntaan.
Mutta mutta, eikös Lancian museolle käynyt samalla tavalla, jostain muistelin näin lukeneeni?

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Eikö niille museoalfoille löytyisi Wolfsburgista tilaa?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11246
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

^ Ajattelin muuten ihan samaa.

Myisivät sitten ennemmin koko roskan kun ei kiinnostusta ole.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

täällä olisi vissiin tilaa mutta eihän se ole Milanossa....

http://www.museoauto.it/
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Vaikka ei ole edes käynyt Aresen museossa niin silti olen sitä mieltä että museo kuuluu Milanoon. Toiseksi paras vaihtoehto olisi siirtää joka ikinen esine museosta saman katon alle jonnekin lähialueelle. Huonoin vaihtoehto on kokoelmien hajottaminen ympäri Italiaa/maailmaa.

Hiukan aihetta sivuten, tässä hyvä kilpa-Alfojakin käsittelevä sivusto: http://www.kolumbus.fi/leif.snellman/c1.htm
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Tuota blogisivua on vaikea lukea, kun pitää "maalata" se harmaa alue hiirellä että teksti tulee näkyviin :?

Mutta muutama sata kommenttia on tullut, lisä ei ole pahitteeksi.

Kirjoittakaa vaikka muutama sana, sekin ilmaisee mielipiteen.

Aika hyvin alfistien suhtautumista aiheeseen kuvaa eri puolilta maailmaa tulleet viestit: Bulgariasta (ei ihan ensimmäiseksi tule Alfat mieleen) useita viestejä, Japanista Alfa-harrastaja kirjoittaa italiaksi!, Suomestakin useita viestejä, myös italiaksi kirjoitettuna...Museon tuhoamissuunnitelma ei jätä ketään kylmäksi vaan moni tuntuu käyvän "kierroksilla". Marchionne saa täyslaidallisen usealta kirjoittajalta. Vaikka tämä on vain yksi blogi niin tällä on pakko olla jotakin merkitystä Italiassakin. Vai onko siellä niin hyvin lobbattu virkamiehet Fiatin toimesta että asia on enää sinettiä vailla?
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Ei muuta kuin kaikki kommenttia kirjoittamaan! Itse kävin jo. On tullut kerran käytyä paikalla mutta uudelleenkin oli tarkoitus mennä. Toivottavasti ei joudu kiirehtimään tämän typeryyden takia.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

löytyykö ko sivulta jotain meiliosoitetta että voisi lähettää sivujen korjauspyynnön tekijälle? voisi tulla hiukan enemmän nimiä sinne jos näkisi mistä klikataan ja minne kirjoitetaan...
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

V6 kirjoitti:löytyykö ko sivulta jotain meiliosoitetta että voisi lähettää sivujen korjauspyynnön tekijälle? voisi tulla hiukan enemmän nimiä sinne jos näkisi mistä klikataan ja minne kirjoitetaan...
Omat ohjeeni:

1) Rullaa sivun loppupuolelle jossa näkyy tyhjä valkoinen ikkuna viestin kirjoittmiseksi

2) Valitse "Seleziona profilo..." kohdasta viimeinen eli Aninimo (nimetön/tuntematon käyttäjä)

3) Kirjoita viesti valkoiseen ikkunaan. Pistä nimesi, kaupunki ja maa jos vain mahdollista. Antaa viesteille enemmän uskottavuutta.

4) Klikkaa "Posta commento" eli "post comment"

5) Aukeaa (tai pitäisi) ikkuna jossa näkyy joukko epäselviä kirjaimia, kirjoita näkemäsi kirjaimet tyhjään ruutuun. Tämä vaihe varmistaa että olet ihminen etkä spämmibotti. Tässä vaiheessa pitää klikata jotain, mutta en muista mitä. Kokeile onneasi ja raportoi tänne mitä pitikään painaa.

6) Odottele hetken, ruutuun pitäisi ilmestyä viesti postauksen onnistumisesta.

Voit lopuksi vielä tarkistaa että viestisi löysi tiensä blogiin. Huomaa että tällä hetkellä viestejä on kaksi sivullista. Klikkaamalla kohtaa "Piu recenti" pitäisi päästä viimeiselle sivulle

Asia on tärkeä, joten olisi hyvä jos raportoisit huomaamistasi virheistä ohjeessani. Tuon saa vapaasti leikata/liimata/editoida ja pistää tänne uudelleen.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Kaikki jotka vielä ei ole käyneet viestiänsä Museo Storicon säilyttämisen puolesta, kipikapi kirjoittamaan. Tästä ketjusta löytyy ohjeet joilla italiankielisessä viidakossa viestin laittaminen onnistuu.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Kuten arvata saattaa, sivu toimii exploderilla :mrgreen:
kunhan jaksaa odottaa exploderin latautumista...hohhoijaa....

Firefox tai Chrome ei osaa tuota koodausta...?

Mutta 562 kommenttia tähän mennessä.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2859
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta. Fiat on ilmoittanut museon olevan toistaiseksi suljettu ja remontissa.
HYVÄ!

Sitäpaitsi...eihän Fiatilla olekaan ansiota Alfan historiaan kuin reilun parinkymmenen viime vuoden ajalta. Päätös rauhoittaa museo Italian kansalliseksi suojelukohteeksi liittyy ehkä tuleviin Italian yhdistymisen 150 vuotisjuhliin.
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200S

La vita è

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Todella hyvä uutinen. On vielä toivoa päästä käymään.

Avatar
PePe
Viestit: 172
Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja PePe »

AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta. .
Vaihteeksi hyviä uutisia tuolta suunnalta !
Ilmeisesti joku taho Italiassa on lähtenyt tosissaan ajamaan asiaa, ja hyvä näin.
Mieluummin tietysti vielä niin että museo saadaan auki yleisölle.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Erinomainen uutinen todellakin! Ehkäpä tässä itsekin pääsee vielä joskus vierailemaan Aresessa.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta.
Olisikohan vielä tänäkin päivänä niin, ettei millään muulla automerkillä ole hallussaan yhtä täydellistä kokoelmaa valmistamistaan automalleista joitakin pikkuvalmistajia lukuunottamatta? Autoja alettiin aktiivisesti keräämään jo 1970-luvulla, jolloin ne olivat vielä halpoja. Ja joistakin jo tuhoutuneista kilpamalleista rakennettiin kopioita. Esimerkiksi kaikki saksalaismerkit taisivat herätä tähän museotouhuun paljon myöhemmin.

Ja nyt Fiat haluaisi myydä kaiken ostaakseen lisää Chrysleriä. :(

Olisiko sittenkin parempi, jos Alfa siirtyisi Folkkarin omistukseen? :?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Satta kirjoitti:
AlfaTom kirjoitti:AutoItalia uutisoi Aresen museon olevan nyt Italian valtion suojeluksessa eikä Fiatilla ole oikeutta siirtää tai myydä autoja museosta.
Olisikohan vielä tänäkin päivänä niin, ettei millään muulla automerkillä ole hallussaan yhtä täydellistä kokoelmaa valmistamistaan automalleista joitakin pikkuvalmistajia lukuunottamatta? Autoja alettiin aktiivisesti keräämään jo 1970-luvulla, jolloin ne olivat vielä halpoja. Ja joistakin jo tuhoutuneista kilpamalleista rakennettiin kopioita. Esimerkiksi kaikki saksalaismerkit taisivat herätä tähän museotouhuun paljon myöhemmin.

Ja nyt Fiat haluaisi myydä kaiken ostaakseen lisää Chrysleriä. :(

Olisiko sittenkin parempi, jos Alfa siirtyisi Folkkarin omistukseen? :?
Hieno juttu että Italian valtiolla oli asiassa järkeä!

Chrysler-yhdistymä kulminoituu karmeimmalla mahdollisella tavalla eli Eurooppaan rahdataan jenkkimalleja Lancioina. Voi Pyhä Jysäys mitä touhua!

Ja ei, ei missään nimessä Alfaa Volkkarille! Vaikka itselläni on ollut useita volkkareita, pysyköön jokainen pilttuussaan. Alfan kuuluu olla italialainen pääomistukseltaan, sunnittelultaan ja hengeltään. Kehittäköön VW mieluummin omia sporttimerkkejään kuten Seatia tai Audia mutta älkööt kajotko sormellakaan Alfaan! :evil:
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tämä suorastaan pöyristyttävä Volkkari-ajatukseni tuli siitä, että niillä on jo Bugatti, Lamborghini ja 156:n muotoilusta vastannut Walter de'Silva. Toivottavasti Fiat kykenee hoitamaan asiansa kunnolla. En todellakaan haluaisi Alfasta mitään Seatin isoveljeä tai Audin serkkua.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

ja viimisimpänä Giugiaro-studio...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Museoon suunnitellaan jopa jonkin sortin remonttia. Eli pyhiinvaelluspaikka lienee turvattu 8)

http://www.autoedizione.com/alfa-romeo- ... tes-arese/" onclick="window.open(this.href);return false;

Käymisen arvoinen paikka muuten, suosittelen lämpimästi kaikille siellä päin liikkuville.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Re: Museo Alfa Romeo Arese kohta historiaa

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

^Hieno uutinen että museo näemmä kuitenkin säilyy. Pääsee vielä joskus käymään toisenkin kerran.
Täältä myös kaikille sillä suunnalla liikkuville suositus poiketa paikan päällä jahka ovet taas aukeavat.
Kokoelmassa on paljon sellaista mitä ei muuten pääse koskaan näkemään.
Ammattiautoilua vuodesta 1998 ja Alfailua vuodesta 2004.

Vastaa Viestiin