Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Alfoista

Valvoja: Moderators

wipe
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:45
Car(s): Sportswagon 159 1.9jtd16v

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja wipe »

Noh, myönnetään että eilinen oli vähän huono päivä muutenkin :-D Kait se snr siellä kestäisi myös, periaate vain pisti harmittamaan.

Aioinaan pösöjen kanssa turattua, noissa laakereiden kestävyyksissä oli huima ero vrt merkki ja joku halpis.
Alfan laakeri on vielä suht kallis, ja molemmat etulaakerit vaihdettu noin 30tkm sitten ed. Omistajan toimesta. Vaihto on toki helppoa :-D Noh, Alvadi soittelee tänään takaisin :-D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mikä laakeri siellä kesti vain 30tkm?
Halpa kiinalainenkin sen kestää...

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Veikkaan snr.

Biscione
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 09:33
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 JTDm Q-Tronic -08
Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM -10

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Biscione »

Omassa kulkineessa tuo laakerijumppa kanssa edessä. Saa nähdä kuinka kauan SNR:n laakeri kestää kilometrejä.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Mulla yks orkkis snr vaihettu tarvike snr:ään noin 230kkm aikana. Voi se kestääkkin.

wipe
Viestit: 19
Liittynyt: 28 Marras 2016, 20:45
Car(s): Sportswagon 159 1.9jtd16v

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja wipe »

Aquatica kirjoitti:Mikä laakeri siellä kesti vain 30tkm?
Halpa kiinalainenkin sen kestää...
Olihan se vanhakin Snr, eli ei kovin pitkäikäiseltä vaikuta. No mutta nyt on laakeri vaihdettu. Tei samalla sellaisen huomion, että noi etupyörän ilmanohjainpellit navassa ohjaa kaiken kuramoskan levyn juureen laakerin stefalle. Otin siis pellit molemmilta puolin pois ja katsastuksessa ei ongelmia.

Katsotaan kauan Snr:t taas jollottaa :-D

Biscione
Viestit: 40
Liittynyt: 22 Tammi 2017, 09:33
Car(s): Alfa Romeo 159 2,4 JTDm Q-Tronic -08
Alfa Romeo MiTo 1,6 JTDM -10

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Biscione »

Laakerit jumpattu molemmille puolille eteen. SNR:ää meni. Jostain lukaisin, että pitäisi homma hoitua tunnissa mutta ei kyllä ihan tunnissa saanut yhtä laakeria vaihdettua. Oli napamutteri aika juuttaan tiukassa kiinni molemmin puolin. Jarrulevy ja jarrukilpi lähti helposti edestä pois. Päästin vielä olkavarren ylätukivarresta irti niin sain vähän paremmin tilaa, navan/laakerin kiinnitys pultit niin ahtaasti ettei tahtonut mikään avain sopia kunnolla. Tähän asti kaikki meni aika sutjakkaasti mutta vetoakseli oli aivan perkeleen tiukassa kiinni navassa. Piti ettiä oikein kunnon ulosvetäjä jolla painatin vetarin irti navasta. Navan pultit irtosi kohtalaisen helposti mutta itse laakeria/napaa sai taas meukoa ihan kunnolla että se suostui irtoamaan pesästään. Laakeripesän puhdistus ja romut paikoilleen. Saa nähdä kauanko uudet laakerit pelittää, johan edellisillä oli ajettu kokonaista 74tkm.

Huttu
Viestit: 35
Liittynyt: 24 Huhti 2015, 22:51

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Huttu »

Moi, oliko foorumilaisila tietoa käyettäänkö 159:ssä eri etupyöränlaakereita 2008/02 jälkeen valmistetuissa verrattuna aiemmin valmistettuihin? Varaosaluettelo tarjoaa laakereita tuon jälkeen tehtyihin/tietyllä runkonumerolla oleviin mutta ei aiemmin valmistettuihin.

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

Jarrulevyn kohdistustappi on erinlainen. Napa kyllä sopii paikalleen, mutta sen tapin joutuu jättää pois.
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Biscione kirjoitti: jarrukilpi lähti helposti edestä pois. Päästin vielä olkavarren ylätukivarresta irti niin sain vähän paremmin tilaa, navan/laakerin kiinnitys pultit niin ahtaasti ettei tahtonut mikään avain sopia kunnolla.
Ei noita kyllä tarvitse purkaa... Tilaa saa kun työntää vetaria sisäänpäin... lenkki mahtuu helposti väliin.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
MrDelirium
Viestit: 218
Liittynyt: 02 Loka 2015, 20:47
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 (2008)
Paikkakunta: Tampesteri

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja MrDelirium »

Polforean laittamilla mentiin vajaa 80t, katotaan mitä nää nykyiset kestää. Vaihdoin molemmat eteen samalla kertaa. SNR:ää meni ja jostain onnistuin saamaan noi 200eur pala.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hyi helkkari ku kallista. 115e näyttäs Nimarkilt olevan tällä hetkellä.

Mitenhän toimii 85euron BTA? Varmaan ois paras. Kesti tommonen muistaakseni 35tkm 156:ssa... :D

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No joko joku muu ku snr noita tekee?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
En mä siitä tiedä.
SNR, BTA, Optimal etuakselille olis löytyvinään nimark.fi:stä - BTA:ta suoraan hyllystä jopa toista versiota?

Eper selittelee, että ADOPTED NEW BRAKE DISCS, BOSSES AND RELATED REAR AND FRONT FASTENINGS - eli uudet levyt ja kiinnikkeet. Miten eroaa käytännössä, eri kohdistustapit tms? Eli onko käytännön eroa mihinkään suuntaan?

Eper antaa C-koodillisena (ennen alustanumeroa 7026206):
Vanha: 50706067 (SNR:lle ei suoraa osumaa, mutta viittaus SNR:llä katalogissa XHGB 41232, joka viittaa 50706067 ja 50702890, joista jälkimmäinen = SNR 16031)
Uusi: 50702890 (SNR 16031)

D-koodillisena (jälkeen alustanumero 7026206): 50707555 (SNR 16033)

Kittiä:
C-koodillisena: 71753813 (SNR 16031)
D-koodillisena: 71753815 (SNR 16033)

Itseäni nyt kiinnostaa lähinnä, että mitä eroa noilla kahdella nyt on - yritin googletella, mutta heikosti onnistuu. Lähinnä sitä, että kun osa laakerintekijöistä sanoo sopivuuden molempiin (mm. BTA tarjoilee C-koodilliseen 890-päättyvän, mutta lisäksi D-koodilliseen 815-päättyvän :D - eli sekä uuden että vanhan version). Jos ero on jossain turhassa, kuten tosiaan kohdistustapissa, niin sittenhän tuo on ihan yhtä tyhjän kanssa...

Rasa
Viestit: 72
Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S.
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Rasa »

Vasen etu vaihtoon 100tkm / 5v. Onko automaattisesti odotettavissa, että menee kohta toiseltakin puolelta?

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Rasa kirjoitti:Vasen etu vaihtoon 100tkm / 5v. Onko automaattisesti odotettavissa, että menee kohta toiseltakin puolelta?
No ei nyt välttämättä. Yhden laakerin oon vaihtanut eteen about 240tkm kohdilla.
Kolme muuta laakeria on ihan alkuperäisiä tehtaan jäljiltä ja ne toimii vielä 400tkm jälkeenkin äänettömästi...

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Etu vasen vaihdettu viikonloppuna. 213 tkm on mittarissa ja metelöimään alkanut oli orkkis. Nyt sinne meni 55 e:n BTA. Katsotaan miten kestää. Autonvaraosat24:sta (Autodoc) tuli tuo laakeri.

Noihin torx-pultteihin pääsi hyvin käsiksi hylsyllä jossa oli sellainen 1/2" - 19 mm AV välinakelo. Tuo mahtui paikoilleen kun vetaria vähän painoi taakse. Kiintoavaimen lenkkipääkin mahtui paikoilleen ja tuohon pääsikin sitten hyvin kopsauttamaan vasaralla.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Raikkoo
Viestit: 278
Liittynyt: 27 Loka 2013, 15:13
Car(s): Giulia Super, -18
156 2.5 V6 Berlina, -99

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Raikkoo »

Takapään laakereiden vaihtoon totesin lenkki e-torxin enemmän kuin toimivaksi työkaluksi.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Milles laakereille plussaa ja miinusta? Ja onko siis niin ettei alapalloa tarvi irroittaa, kuten autodoc videossa tekevät?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3 ... start=5400

Laitoin viime kesänä SKF:n laakerit eteen. Ei tarvinnut alapalloihin koskea.
Giulia Super -69

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onkos tossa nyt mitkä pultit edessä, 2.4jtdm?

Alkaa kuskin puoli pitää jo niin kamalaa melua, että pakko kohta vaihtaa...

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

2,4jtdm joo, lenkkiavaimella pultit auki takaa, sitten vetovasaralla napa irti pyöränpultin reiän kautta. En nyt muista mitä kokoa pultit oli, ihan perus kamaa kuitenkin.

edit; lisätty kuvat toisesta ketjusta
Liitteet
20180826_135754 (1).jpg
20180826_135754 (1).jpg (58.43 KiB) Katsottu 5908 kertaa
20180823_113725 (1).jpg
20180823_113725 (1).jpg (55.91 KiB) Katsottu 5908 kertaa
Giulia Super -69

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Toki voi mm. koputella löysättyjen navan kiinnityspulttien päihin irrottaakseen navan...

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

No nyt oli mielen kirkastava kuva.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Voiko näihin tilata väärää laakeria? Eli aeromotors katselen vaihtoehtoja niin onko etupää sitten aina sopiva. :roll:
Runko 7210270

Ja mitään selkeää hyvää/huonoa merkkiä ei ole voinut valita?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
kovan onnen soturi
Viestit: 400
Liittynyt: 20 Heinä 2014, 11:19
Car(s): Alfa Romeo 159 1.9 JTS -06

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja kovan onnen soturi »

jarrulevyn kohdistustapin paksuus vaihtuu 08 vuosimallissa.
ovat kyllä ristiin sopivia, jos sen tapin jättää pois
Lapsena minua kuljetettiin tarhaan takamoottori skodalla, sen jälkeen ei oo VAG:laiset sytyttäny.

Avatar
Tiige
Viestit: 2843
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ja mitään selkeää hyvää/huonoa merkkiä ei ole voinut valita?
Alkuperäiset taitaa olla SNR valmistamat ja ne saattaa kestää sen 100tkm. Joku nimetön tarvike taas saattaa kestää esim 20tkm kuten itsellä kävi.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

BTA:n tarvikelaakerit on halpoja. Mut niitä pitääkin sit vaihdella 10tkm välein :D

Itse ostin viisysiin GSP:n, kun myyjä vakuutteli ettei ole tullut yhtään enempää valituksia kuin kalliimmissakaan. Kunhan joskus sais sen vaihettua, kun pitäs vaihtaa ulompi vetarin nivel samalla ko siin ei oo napamutterille enää kierteitä...

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Aquatica kirjoitti:Itse ostin viisysiin GSP:n, kun myyjä vakuutteli ettei ole tullut yhtään enempää valituksia kuin kalliimmissakaan.
=Kalliimmatkin reklamoidaan kaikki, koska alle 100tkm kestoikä pyöränlaakerille on lähinnä vitsi, eikä sellaisenakaan hyvä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Aquatica kirjoitti:BTA:n tarvikelaakerit on halpoja. Mut niitä pitääkin sit vaihdella 10tkm välein :D
Tuohan on periaatteessa vain hyvä asia, eipähän pääse paikat pahasti jumiutumaan. :-D
Taistelin itse edellissyksynä Q4 kanssa kaikki pyöränlaakerit, olivat kyllä niin perkeleesti jämähtäneet. Kilometrejä oli silloin varmaan jotain 175tkm paikkeilla, joten osa saattoi olla jopa alkuperäisiä tai vain kerran aiemmin vaihdettuja.

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Turre »

^ Mielenkiintoinen näkökulma :lol: mutta niin totta kyllä.
Auton alusta pitäis purkaa ihan vaan herkistelymielessä parin vuoden välein niin olis paljon mukavampaa huoltaa :mrgreen:
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Jora
Viestit: 34
Liittynyt: 04 Helmi 2008, 11:37
Car(s): Alfa 159 sportwagon 1750 TBi TI -10

Ex Alfa Giulietta 1.4 multiair -11
Ex Alfa 159 2.4 JTDm -06
Ex Alfa 156 1.8 TS -03
Ex Alfa 147 2.0 TS -02
Paikkakunta: Joensuu

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Jora »

Aquatica kirjoitti:
08 Tammi 2020, 15:39
BTA:n tarvikelaakerit on halpoja. Mut niitä pitääkin sit vaihdella 10tkm välein :D

Itse ostin viisysiin GSP:n, kun myyjä vakuutteli ettei ole tullut yhtään enempää valituksia kuin kalliimmissakaan. Kunhan joskus sais sen vaihettua, kun pitäs vaihtaa ulompi vetarin nivel samalla ko siin ei oo napamutterille enää kierteitä...
Onko GSP kestänyt? Itsellä olisi taakse molemmat menossa vaihtoon ja nuo olisi aika edukkaat verrattuna esim SKF/fag.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa 159 pyöränlaakeri(t)

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jora kirjoitti:
25 Marras 2021, 14:10
Aquatica kirjoitti:
08 Tammi 2020, 15:39
BTA:n tarvikelaakerit on halpoja. Mut niitä pitääkin sit vaihdella 10tkm välein :D

Itse ostin viisysiin GSP:n, kun myyjä vakuutteli ettei ole tullut yhtään enempää valituksia kuin kalliimmissakaan. Kunhan joskus sais sen vaihettua, kun pitäs vaihtaa ulompi vetarin nivel samalla ko siin ei oo napamutterille enää kierteitä...
Onko GSP kestänyt? Itsellä olisi taakse molemmat menossa vaihtoon ja nuo olisi aika edukkaat verrattuna esim SKF/fag.
Valitettavasti ei käryä, kun auto vaihtui jo aikoja sitten. Sen jälkeen auto kerkesi vaihtumaan vielä uudestaan :lol:

Vastaa Viestiin