Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja roude »

Täällä tarvittas hieman apua ja hyviä ehdotuksia teiltä alfa tuntijoilta. Itse en autoilla paljon muuta tee kuin aja niin ei tästä muuten selviä :D

Semmonen on homman nimi kun ostin kyseisen alfan tuossa viime syksynä ja heti muutama viikko hankinnan jälkeen ilmeni autossa ongelma.
Käynnistymisessä on häikkää, joskus saa vääntää avaimesta useamman kerran ennen kuin auto starttaa. Mitkään varoitusvalot ei pala. Ongelma toistui pitkin syksyä useamman viikon ajan mutta ei joka käynnistys kerralla.

Ensimmäiset toimenpiteeni oli... no ei mitkään :D vein siis auton kaverille näytille ja hänen suosittelemat toimenpiteet jotka minä sitten suoritin oli kaikkien sulakkeiden ja releiden puhdistus. Olihan ne törkyiset, jtn hän puhui jostain kaasuläpän tunnistin anturi hommasta jos oikein muistan... no anyway, ongelma katosi, kuukausiksi. Kunnes tänään lähdin ajelemaan
niin se teki sen taas. neljännellä yrityksellä käynnistyi. Ajossa ei huomaa mtn vikaa / erikoista.

Ideoita / ehdotuksia?

Niin ja takaoven kahva pamahti, olkaa varovaisia niitten kans näin pakkasella :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja mattijus »

roude kirjoitti:Mitkään varoitusvalot ei pala.
Eli virtalukosta et saa kytkettyä virtoja päälle? Eikö tuo viittaa virtalukon pohjaan?

(takaoven kahva ei ole kallis eikä vaikea vaihtaa)
VMP

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Eij eij, anteeksi ku olin epäselvä.. eli siis auto ei starttaa, ei käynnisty ollenkaa, kovasti yrittää et akussa ei ole vikaa ilmeisesti, ei vaan käynnisty. aikansa ku siinä naksuttaa nii sit se yhtäkkiä lähtee nopeasti käyntii alle parin sekunnin väännön jälkeen niinku mikään ei oliskaa :D

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

roude kirjoitti:Eij eij, anteeksi ku olin epäselvä.. eli siis auto ei starttaa, ei käynnisty ollenkaa, kovasti yrittää et akussa ei ole vikaa ilmeisesti, ei vaan käynnisty. aikansa ku siinä naksuttaa nii sit se yhtäkkiä lähtee nopeasti käyntii alle parin sekunnin väännön jälkeen niinku mikään ei oliskaa :D
No mitä varoitusvaloja palaa kun käännät virrat päälle?

Jos auto ei starttaa, putsaa akun navat ja kengät.
VMP

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

roude kirjoitti:kovasti yrittää et akussa ei ole vikaa ilmeisesti, ei vaan käynnisty. aikansa ku siinä naksuttaa nii sit se yhtäkkiä lähtee nopeasti käyntii alle parin sekunnin väännön jälkeen niinku mikään ei oliskaa :D
Siis pyörittääkö starttia vai naksuuko pelkkä solenoidi silloin kun ei starttaa?
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

katiska kirjoitti: Siis pyörittääkö starttia vai naksuuko pelkkä solenoidi silloin kun ei starttaa?
roude kirjoitti:eli siis auto ei starttaa
Kuvauksen perusteella startti ei pyöri
VMP

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Viesti Kirjoittaja willez »

vanha akku hyytynyt talven pakkasilla ? Himmeneekö ajovalot starttausyrityksen aikana ?

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Eli siis eikö ne kaikki valot pala siinä hetken käynnistyksen yhteydessä ja sammuu sitte, ainoastaan turvavyö valo palaa muita hetken pidempään muuta sekin sammuu sit ku auto on ollu hetken käynnissä :D mut siis ei siinä niinku mtn varotusvaloja tosiaan sitte pala. Akun kengät on ainaki vaihdettu syksyllä, mut navoista en tiiä? mitkä ne on ? :D onko ne siinä samassa syltyssä vai :D

Nii ja kyllä se startti pyörittää siis, eli kovasti yrittää ja starttaus kuulostaa aivan normaalilta, ei vain käynnisty.

Ja tuo et miten ne ajovalot käyttäytyy nii en tiedä mutta pitää tarkastaa asia! kts

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Joo katoin ne valot nii ei himmeme starttiyrityksen aikana, voiko tulpissa olla vika?

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Tekeekö sitä lämpimällä ja kylmällä koneella? Jos pelkästään lämpimällä voisi olla kampiakselin anturi...
Kun pelkkä teho ei riitä!

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

hmm, kylmällä ja lämpimällä, joo molemmilla.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Nii eikö kellään olis ideoita lisää?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

roude kirjoitti:Eli siis eikö ne kaikki valot pala siinä hetken käynnistyksen yhteydessä ja sammuu sitte, ainoastaan turvavyö valo palaa muita hetken pidempään muuta sekin sammuu sit ku auto on ollu hetken käynnissä :D mut siis ei siinä niinku mtn varotusvaloja tosiaan sitte pala. Akun kengät on ainaki vaihdettu syksyllä, mut navoista en tiiä? mitkä ne on ? :D onko ne siinä samassa syltyssä vai :D

Nii ja kyllä se startti pyörittää siis, eli kovasti yrittää ja starttaus kuulostaa aivan normaalilta, ei vain käynnisty.

Ja tuo et miten ne ajovalot käyttäytyy nii en tiedä mutta pitää tarkastaa asia! kts
Akun navat on ne missä Akun ne kengät on kiinni (vaik sen kai jo tiesitkin). :)

Eikös toi kuulosta ihan polttoaineen syöttö- tai sytytysongelmalta? Juu en tiedä näistä(kään) mitään. :shock:

Stn kun on muisti huono, kaverin Rekord vm '61 teki ihan samaa, mutta kun se tapahtui vuonna '82, niin en enää muista mistä se oli siinä kiinni. :( Oliskohan irtokipinöitä puuttunut? :-D

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Nii ja kyllä se startti pyörittää siis, eli kovasti yrittää ja starttaus kuulostaa aivan normaalilta, ei vain käynnisty.
Voisi olla ajonesto päällä??
mut siis ei siinä niinku mtn varotusvaloja tosiaan sitte pala
Mut jos olet tästä ihan varma niin sit ei... eli syttyykö keltainen "code" merkkivalo hetkeksi kun kytket virrat ja sammuu sen jälkeen?

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ajonesto tuli itsellekin mieleen.
Kokeile toisella avaimella.

Avatar
beetta julia
Viestit: 422
Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja beetta julia »

Epäilisin ensin tietysti akkua, mutta jos pyörittää hyvin katsoisin bensan saannin. auto kyllä lähtee kahdellakin pytyllä yleenssä käymään, jos on pensaa ja kipinä. Voihan sen kipinän saanninkin katsoa (luulisin et tulee vikakoodi jos ei).

Lähteekö bensapumppu pyörimään, kun vääntää virrat päälle, onko putkissa painetta.(pumppu ei käynnisty jos putkissa paine).Katsoisin kyllä ensin polttoaineensaannin,
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Kyllä tämä sähköpuoleen enemmän viittaa.
Jos olisi bensan saannista kiinni, ongelma ei olisi on/off tyyppinen, eli olisi käyntihäiriöitä tms.

Jälleen kerran on pakko kysyä, oletko tarkistanut moottorin maadoituksen?
(kuskin puolelta eturengas irti, kaapeli on yhdellä pultilla kiinni vaihdelaatikon päässä). 1999vm 166:sessa oli niin hapettunut että pultti napsahti poikki ihan pienellä voimalla...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kampiakselin asentotunnistin?

Tarkasta nyt kuitenkin sulakkeet... niistä kannataa aina alottaa kun on sähkövika
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Kokeilin toisella avaimella, vika ei ole mennyt nyt päälle pariin päivään mutta se ei vielä tarkoita mtn. se aina välillä katoaa, niinku aikaisemmin tuossa totesin että vika oli kadoksissa kuukausia.

Moottorin maadoituksia en ole tarkastanut!? PItää katsoa heti kun ehtii! Lisää ohjeistusta tähän maadoitus juttuun jos sais niin auttas paljon.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

roude kirjoitti:kovasti yrittää et akussa ei ole vikaa ilmeisesti, ei vaan käynnisty. aikansa ku siinä naksuttaa nii sit se yhtäkkiä lähtee nopeasti käyntii alle parin sekunnin väännön jälkeen niinku mikään ei oliskaa :D
Kampiakselin asentotunnistin ainakin itsellä oireili juuri noin. Pyörittää mutta ei edes lupaa, ja odotat muutaman sekunnin ja yrität uudelleen-> yleensä lähtee normaalisti ilman yskimisiä tai muita. Näin oireili oma. Ja Tuntuma oli että "puolilämpimällä" koneella useinmiten.

Luetuta vikakoodit lähimmässä bosch-autosähköliikkeessä ja etene siitä...

Muistaakseni v6 koneiseen maksoi ~40€ kyseinen osa eli jos se se on niin ei vie konkkaan. En tiedä miten se tunnistaa mutta omasta oli ihan mekaanisesti kulunut se keskinasta pois.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
katiska
Viestit: 472
Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
Paikkakunta: Villähde

Viesti Kirjoittaja katiska »

Jos code-valo sammuu ja bensapumppu hörähtää hetkeksi kun virrat kytkee päälle niin sillon ajonesto, inertia-switch & bensapumpun rele on ok.

Veikkaisin kanssa kampuran asentotunnistinta. Sehän ei sytytä "vikavaloa" vaikka vikakoodin kirjaakin.
En tyytynyt tavanomaiseen.

Avatar
karila
Viestit: 1173
Liittynyt: 28 Helmi 2011, 15:07
Car(s): Giulia Veloce Q4 benzina 2020
Giulia 1600 Super Biscione 1970
Renault Megane E-tech Techno 2023
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja karila »

roude kirjoitti:Kokeilin toisella avaimella, vika ei ole mennyt nyt päälle pariin päivään mutta se ei vielä tarkoita mtn. se aina välillä katoaa, niinku aikaisemmin tuossa totesin että vika oli kadoksissa kuukausia.

Moottorin maadoituksia en ole tarkastanut!? PItää katsoa heti kun ehtii! Lisää ohjeistusta tähän maadoitus juttuun jos sais niin auttas paljon.
Kaverilla sama vaiva -04 147 ja korjaantui kun vaihtoi pariston vaimeen, ja myös akun, yllättävää, mut totta, vaikuttaa ehkä jotenkin käynnistyksenestoon, tai sit ei, mut nyt on pelittäny ainakin puoli vuotta.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

mikä on pariston vaime ja missä se on?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Paristo avaimeen. Yllätys yllätys, se löytyy avaimesta.
Avaimen paristolla ei ole mitään vaikutusta ajonestoon. Akulla on.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Nii Nii juu juu :D Avaimeen* joo no akku tuohon on kyllä vaihdettu viime syksynä ja oireilu alkoi jo silloin, oisko uuden akun asennuksessa entinen omistaja tehnyt mahdollisesti jonkin virheen? kun entinen omistaja väitti vielä jälkeenpäinkin ettei hänellä ole tällaista vikaa autossa koskaan ollut. Monia muitakin osia autoon tuolloin hän vaihtoi, pitääpä laittaa tänne tieto tuosta remontista kuhan pääsen kotikoneelta tarkastaan kun en ulkoa muista mitä kaikkea muuta hän akun lisäksi autoon vaihtoi.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

mulla on autossa myös vahvistin ja kontistahan menee luonnollisesti kaapeli akkuun, et entinen omistaja on myös sen kanssa värkännyt.

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

Ittellä ku 156 seiso jonku aikaa ni releet hapettu, niitä heiluttamalla virrat palas, siinä ilmanputsarin yläpuolella 3kpl niitä kait oli... Ruiskun päävirtarele, flektin rele ja oiskohan ollu bensapumpun rele...
Itseasiassa molemmat 156:ssa on ollu samaa häiriötä...

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

joo vois varulta ne releet uusia vaikka ne olen jo kyllä hionu kiiltäväksi.

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

Tuntus et itel pitäs liittimet uusia ku vaikka miten rasvaa ni välil temppuilevat, onnex vaimokin jo tietää mist pitää heilutella kun ei ruiskun valo syty :lol: :lol: :lol:

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

hei jos nuo releet tosiaan uusis nii mistä saan uudet sopivat tilalle? pitääkö tilata vai onko ne jtn yleismallia et löytyy varaosamyymälöistä? :D

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

Pitkästä aikaa, tuossa maaliskuussa postasin tähän aiheeseen et vaihoin siihen vara-avaimeen, ongelma sillon taas hävisi kuukausiksi ja luulin jo et se sillä korjaantui mutta tais olla vain sattumaa nimittäin nyt taas oireilee.

wile e. coyote kirjotti tuosta kampiakselin asentotunnistimesta, se kuulostais lupaavimmalta veikkaukselta vai mitä? onko mahdollista selvittää et piileekö vika siinä ilman et käyn luetuttaa ne vikakoodit, oli 30€ se luetus ku kävin kyselee, pikku kaupungis asun niin ei löytyny ketää kuka halvemmalla sen tekis. tuntuu jotenki ryöstöltä :D

moottorin maadoituksen tarkastin.

akussa ei vikaa.

sulakkeet kaikki ok

releet putsattu, näyttää hyviltä.

autossani on ilmamassamittari mahdollisesti hieman sökö/paskanen, voiko olla tekemistä käynnistysongelman kanssa? + kaasuläpän kotelossa oli hieman paskaa, klemmari oli löysällä :(

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Onko nuo releet nyt uusittu? Oma V6 teki niin että välillä ei lähtenyt käyntii ja sai sahata, yritti uudestaan niin starttas. Vika oli bensapumpun releessä.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Viesti Kirjoittaja roude »

pasinoffi kirjoitti:Onko nuo releet nyt uusittu? Oma V6 teki niin että välillä ei lähtenyt käyntii ja sai sahata, yritti uudestaan niin starttas. Vika oli bensapumpun releessä.
ainoastaan putsattu.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja roude »

tämäkin ongelma taisi selvitä, tai ainakin poistua, tuosta mun toisesta aiheesta ''häkä arvot koholla'' näette nuo vikakoodi kuvat, niin siellä oli tosiaan kolmantena ''key faulty'' en muista nyt sitä koodia mutta kuitenki ajattelin heti et se vikakoodi varmaa liittyy tähän.

Pelkästään resetoimalla ecun tais ongelma korjaantua, ei ole tuo keyfaulty koodi tullut enää takaisin ja käynnistys ongelmia ei ole ollut varmaan puoleen vuotee!

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja Jakke »

roude kirjoitti:tämäkin ongelma taisi selvitä, tai ainakin poistua, tuosta mun toisesta aiheesta ''häkä arvot koholla'' näette nuo vikakoodi kuvat, niin siellä oli tosiaan kolmantena ''key faulty'' en muista nyt sitä koodia mutta kuitenki ajattelin heti et se vikakoodi varmaa liittyy tähän.

Pelkästään resetoimalla ecun tais ongelma korjaantua, ei ole tuo keyfaulty koodi tullut enää takaisin ja käynnistys ongelmia ei ole ollut varmaan puoleen vuotee!
Eikös siinä avaimesta koodin tsekkaavassa "antennissa" ole joskus ollut pätkimisiä? Tosin silloin pitäisi CODE-valo jäädä palamaan kun yrittää käynnistää.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Dio Natale
Viestit: 859
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

ykk anturi pazardina tod näk..moponetistä uusi 39,90 ja menoksi..lähteekö kylmänä ok ja n15 min päästä lämpimänä ei?
molex to sata, lose all your data.

roude
Viestit: 274
Liittynyt: 09 Loka 2010, 21:00
Car(s): 166 3.0v6
Alfa Romeo Sprint 1.5QV -87

Re: Käynnistys ongelma Alfa156 2.0TS 98-

Viesti Kirjoittaja roude »

Dio Natale kirjoitti:ykk anturi pazardina tod näk..moponetistä uusi 39,90 ja menoksi..lähteekö kylmänä ok ja n15 min päästä lämpimänä ei?
kuten tuossa aikaisemmin jo totesin et se teki sitä kylmällä ja kuumalla. Mut on tosiaa ollu nyt poissa pitkään et jospa se tämä ois nyt sitte historiaa. vähä mystinen juttu mut kyllä se anturi/rele vika varmaan on.

Vastaa Viestiin