Jurin kirjoitti:
Ajotietokoneen näyttämä 2l/100km kulutus moottorijarrutuksen aikana on myös hämmentävä ominaisuus. Tätä kyllä jo ihmettelin edellisen 156 2.0 JTS:n kanssa.
Se kahden litran kulutus taitaa olla yleisitalialainen käytäntö. Mulla oli ennen stilo ja se näytti myös sitä 2l/100 km. Ei auttanut vaikka oli alamäki, myötätuuli ja aurinkokin paistoi takaapäin.
Eikös tämä ollut joku juttu ettei tule kunnollista moottorijarrutusta, johtuen näistä kaikista ajonvakautus yms jutuista.
Tämä oli muistaakseni ominaisuus joka esti moottorijarrutuksessa etupyörien luistamisen liukkaalla.
Ihmiset kun eivät enää osaa ajaa omaa autoaan.
Eli syöttö ei katkea kokonaan moottorijarrutuksessa.
Näin luin oman stileton ohjekirjasta.
Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole
Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole
Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole
Anthon kirjoitti:Mulla on nyt reilun puoli vuotta ollut Racechip Pro2 käytössä ja olen kyllä oikein tyytyväinen. Välillä kun kehtaa tankata Shellin Nitroa niin kummasti hymyilyttää liikkuminen auton kanssa. Etenkin liikkeelle lähdöt on sulavampia, onhan siinä turboviivettä edelleen, mutta ei ollenkaan niin paljon kuin vakiona. 250 € panostus ei ollut kummoinen ja kannatti. Putkisto vakiona, paitsi takapöntöt Novitecin. Ääntä muuttavat mutta eipä niistä muuta iloa ole
Onko vaihteisto kestänyt? Eiks näissä oo M32?
Mun TBi:ssä oli 100tkm kun sen myin. Vaihteistossa ei ollut mitään oireita, mutta turbo korkkasi noilla metreillä. Vehje oli aloittanut elämänsä liisarina, joten ensimmäisillä öljyillä oli menty huoltovälin mukainen 35tkm ja toisilla samanverta. Vaihtelisin useammin.
Aika hieno on se musta 159 SW 1750 Tbi TI, mikä on Oulun Wetterin pihalla odottamassa luovutusta. Ruskeat sporttinahat, titaaninharmaat TI kiekot jne. Kelpais minulle vaikka millä koneella.
Vanhahko juttu, mutta tulin katselemaan kokemuksia TBI:stä tätä autoa silmäillen, ja pisti tämä kommentti mieleen. Nyt olisi mahdollisuus saada aika 100-varmasti juuri tuo sama auto hieman halvemmalla
Mutta tosiaan, onkohan TBI ihan loppu noilla metreillä? Pikku bensaturbothan 2010-luvulla järestään sontaa, mutta mitenhän on näiden laita?
Maailmalla 1750 TBi-koneista kerrotaan, että turbo, suuttimet ja kannentiiviste menevät usein jossain vaiheessa remonttiin. Noilla kilometreillä kaikkein tärkein on hyvä öljynvaihtohistoria. Sellaista esimerkkiä ei ole omiin silmiini osunut, että olisi suoraan isolla ajokilometrimäärällä näitä koneita rikottu, mutta jos tulee edellä mainittuja remppoja eteen, niin nehän eivät ilmaisia ole - ei nyt varmaan paljon sen kalliimpiakaan kuin muissa suoraruiskuturboissa.
Voisin luulla, että hyvällä huollolla tuollainen kestää kyllä ajoa. Pieniä viitteitä on olemassa siitäkin, että uudempi alulohkoinen 1750 saattaa olla rautalohkoa herkempi kannentiivisteongelmille.
Vuosimallista riippuen 159 TBi:n jakopään suojamuovit murtuvat palasiksi; tämä kannattaa ottaa huomioon tarkastusta tehdessä ettei joudu hankalaan tilanteeseen. Muoveista on tullut myöhemmin päivitysversio, jossa ongelmaa ei pitäisi enää olla.
Mutta tosiaan, onkohan TBI ihan loppu noilla metreillä? Pikku bensaturbothan 2010-luvulla järestään sontaa, mutta mitenhän on näiden laita?
Maailmalla 1750 TBi-koneista kerrotaan, että turbo, suuttimet ja kannentiiviste menevät usein jossain vaiheessa remonttiin. Noilla kilometreillä kaikkein tärkein on hyvä öljynvaihtohistoria. Sellaista esimerkkiä ei ole omiin silmiini osunut, että olisi suoraan isolla ajokilometrimäärällä näitä koneita rikottu, mutta jos tulee edellä mainittuja remppoja eteen, niin nehän eivät ilmaisia ole - ei nyt varmaan paljon sen kalliimpiakaan kuin muissa suoraruiskuturboissa.
Voisin luulla, että hyvällä huollolla tuollainen kestää kyllä ajoa. Pieniä viitteitä on olemassa siitäkin, että uudempi alulohkoinen 1750 saattaa olla rautalohkoa herkempi kannentiivisteongelmille.
Vuosimallista riippuen 159 TBi:n jakopään suojamuovit murtuvat palasiksi; tämä kannattaa ottaa huomioon tarkastusta tehdessä ettei joudu hankalaan tilanteeseen. Muoveista on tullut myöhemmin päivitysversio, jossa ongelmaa ei pitäisi enää olla.
No, tuo meni kaupan ennenkuin ehti kissaa sanomaan. Lähinnä alakerran kestävyys kiinnosti koska vaihtomoottorit maksavat näihin tuhansia.