Alfa 159 2,2 JTS Vehicle protection

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Julli
Viestit: 269
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Alfa 159 2,2 JTS Vehicle protection

Viesti Kirjoittaja Julli »

Kun laitoin avaimen paikalleen yrittääkseni käynnistää auton, tuli ajotietokoneen näytölle ilmoitus "Vehicle protection system is not available".
Ihan sanatarkasti en muista ilmoitusta, mutta tuollainen se suurinpiirtein oli.
Auto oli täysin kuollut, ei startannut, ei edes pyörittänyt eikä virtaa tullut. Piippasi vaan tuota ilmoitusta. Eikä menneet ikkunatkaan kiinni.
Otin akun irti hetkeksi, mutta se ei vaikuttanut. Suljin ovetkin, mutta ei mitään vaikutusta.

No, hinuri vei Deltaan ja kun auto oli viikonlopun yli viettänyt siellä oikeassa ilmapiirissä, se lähti maanantaina välittömästi käyntiin. Eikä tapahtumasta ollut jäänyt mitään virhekoodia.

Onko Alfassa jotain tapaa tehdä täydellinen buutti?
Onko muille käynyt vastaavasti?
Kilsoja on nyt 122tkm-

Avatar
Epezi
Viestit: 7544
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eiköhän tuo ole ajoneston ilmoitus. Eli ei tunnistanut avainta, jolloin ei tietenkään myöskään käynnisty.

Yleisimmät vikapaikat on avain, tai virtalukon ympärillä oleva antenni. Jos tekee saman toistekin niin kokeile vara-avaimella.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

Muistan lukeneeni ohjekirjasta asiaan liittyen, että mahdollisesti avaimen lataus on ollut liian alhainen, siksi ei järjestelmä ole lukenut avainta. Ovat pajalla varmaan ladanneet avaimen ja neppaileet lopun ajan. Helppo sen jälkeen esiintyä sankarina.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eikö noissa ole ihan perinteisiä pattereita? :shock:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Julli
Viestit: 269
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 19:15
Car(s): Alfa Spider 2000 Veloce -77
Tesla Model 3
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Julli »

Muistan kyllä muutaman kerran saaneeni tässä vuosien varrella ilmoituksen "Electronic key not recognized". Se on korjautunut heti kun on laittanut avaimen uudelleen paikalleen.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

DaViega kirjoitti:Eikö noissa ole ihan perinteisiä pattereita? :shock:
Omassa -06 mallissa oli ainakin vaihdettava paristo.

Että sitä vaan, millä tuota pystyy lataamaan?
Life is too short to drive boring cars.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

KauGoH kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Eikö noissa ole ihan perinteisiä pattereita? :shock:
Omassa -06 mallissa oli ainakin vaihdettava paristo.

Että sitä vaan, millä tuota pystyy lataamaan?
Eikös se lataannu kun avain on paikoillaan ja auto käynnissä. Sama systeemi bemarilla.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

noose
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Syys 2010, 17:03
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja noose »

En tiedä uudemmista, mutta ainakin näissä alkupään malleissa avain on paristolla.

Tuota samaa herjaa tuli jonkun verran katseltua alkuun, mutta muutaman DA:n hoitokäynnin jälkeen hävinnyt tyystin. Tiedä sitten johtuiko pakkasista? Tässä se teki niin, että herja syttyi ajon aikana ja saattoi olla pidemmän aikaa päällä. Ei haitannut ajoa.

Tekstin ilmestymisen jälkeen tauluun jäi näkymään tuollainen kuvake:
https://lh4.googleusercontent.com/_NiJL ... oitus1.JPG

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

^Mun muistikuvat asiasta perustuvat valottuneeseen valokuvamuistiin ohjekirjasta. Joten voit olla oikeassa. Bemarissa ainakin oli ongelma, että jos pakkasilla jäit esim. huoltsikalla jotain säätämään ja avain virtalukossa, ei meinannu lähteä käyntiin, koska siinä lataus "purkaantui" jos virta oli pois päältä ja avain kiinni.
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Vastaa Viestiin