Forte

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
brobably
Viestit: 27
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 12:11

Forte

Viesti Kirjoittaja brobably »

Mitäs ootte mieltä, uskaltaako >400tkm ajetulle 164 tessulle tehdä Forte käsittelyä?
Olisiko siitä enemmän haittaa kuin hyötyä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Karstaa ja likaa se irroittaa, eikä se millään huonoksi ole. Eli kyllä uskaltaa.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Essolla vai oliko sittenkin shellissä puhuttu,että tekee hallaa paljon ajetuille koneille nuo tiivisteiden sulattajat :?

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kaveri teki joskus reilut 300tkm ajetulle sierralle sen käsittelyn ja se rupesi kolisemaan siihen malliin että kiertokangen laakerit meni. Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tiige kirjoitti:Kaveri teki joskus reilut 300tkm ajetulle sierralle sen käsittelyn ja se rupesi kolisemaan siihen malliin että kiertokangen laakerit meni. Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
Mulla kävi aikoinaan 145tkm ajetulle Bemarille samoin, kun vaihdoin siihen Castrolin öljyt, joita siihen aikaan mainostettiin "peseviksi". Joskus 90-luvun alussa siis...
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Maunu
Viestit: 3473
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Pistin joskus 33:sen 16V koneeseen jotain öljyn lisäainetta mikä olisi pitänyt poistaa naputuksen venttiilikoneistosta. Ja kas kummaa seuraavana päivänä kone ei enää naputtanut kun jakohihna katkesi ja nokka-akseli hirtti kiinni käynnistyksessä.

Sattumaa vai ei sitä en tiedä. Auto joutui talliin useammaksi vuodeksi ja sieltä paaliin.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Tiige kirjoitti:Ilmeisesti liikkeelle lähtenyt paska tukki jonkun öljykanavan. Ei mitään tietoa kuinka ohjeiden mukaan toimi jne.
Tuosta mahdollisuudesta toiset varoittelee ja varmaan ihan aiheellinen huoli vanhemmassa autossa. Uskoisin että uudemmissa autoissa joilla on ajettu vain nykyöljyillä, tuo ei ole niin todennäköistä koska nykyiset liukastimet on kuitenkin ihan eri planeetalta karstaavuuden ja muidenkin ominaisuuksien suhteen.
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Mistä käsittelystä puhutaan? kaikesta päätellen Motorflushinsta? Toi on tosi tarkka oikeasta käytöstä, siksi sitä ei taideta kovinkaan paljon myydä matti meikeläisille. tärkeintä on, että kaikki vanha öljy tulee pihalle, mitä pidempään antaa valua, sen parempi, mutta jos joku pikahuollon nulikka tekee itseleen tyypilliseen tapaan, eli nopeasti, niin sehän kaataa litkun öljyn sekaan, ajaa sisään ja valuttaa tasan niin kauan kun vaihtaa suodattimen.

Ei kestä rasitusta yhtään, kun huuhtelua tekee niin maks 10 min ja 1500rpm
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Joskus oli "huuhtelu öljyt"koneessa 2 viikkoa :)
Luulin ostaneeni öljyn lisäainetta,ja tuli purkki lisättyä öljynvaihdoin yhteydessä.2viikon päästä tyhjästä purkista luin,että "käytä 15min tyhjäkäynillä,ja vaihda öljyt sen jälkeen,tai jotain :roll:
Auto oli "ikiliikkuja" renu25

Avatar
Epezi
Viestit: 7510
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

DaViega kirjoitti:kun huuhtelua tekee niin maks 10 min ja 1500rpm
Jos en nyt ihan väärin muista niin forten ohje oli 20-30min :roll:

Avatar
kterkkila
Viestit: 2383
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mä olen vähän sitä mieltä että hyvin toimivaan koneeseen ei kannata ylimääräisiä pesuja tehdä. Käyttää vain hyvälaatuisia moottoriöljyjä. Sitten jos alkaa jotain oireita olla karstoittumisesta, niin silloin noita voi koittaa. Saattaa tulla hölmö tunne jos toimenpiteen ansioista täydellisesti toimivaan koneeseen tulee jotain ongelmia..
Kimmo / alfatune.fi

Vastaa Viestiin