156 jäähdytysnesteen kulutuksesta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

156 jäähdytysnesteen kulutuksesta

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Keväällä joskus viimeksi lisäsin ja tänään meni joku 3-4 desiä (oli hiukan alle alarajan).

Millainen kulutus on normaalia? Ennen moottorin vaihtoa sisällä oli vihreät litkut eikä sitä kulunut yhtään. Nyt on punaiset.

Öljyä ei ole syönyt yhtään ... ei edellisessä koneessa, eikä tässä, kun sisällä on Valvoline vr1 10w60.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei kulunnu mullakaan, talvisin joutu lisäämään kun letkulämmitin vähän fuskasi, mutta sekin tuli laitettua kuntoon ja sen jälkeen ie talvellakaan tarvinnut lisätä.

Ei vuoda kummiskaan? Mulla oli siniset nesteet, meni koko kesän ilman lisäyksiä

Edit. moottorinvaihdon yhteydessä saatannut jäädä ilmaa, kannataa katsella vielä pari kuukautta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jäähdytysnestettä ei kulu, jos järjestelmä ei vuoda mihinkään, eli kulutus ei ole normaalia. Tai siis on mutta jotain sieltä on rikki.:lol: Helposti jää joku putki pikkasen tihkumaan, kun vanhoja letkuja irrotellaan. Itse bongannut vuotoja letkulämppärin ja termarin paikkeilta.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

No täytyypä tutkia... kulutus ollut kyllä niin vähäistä että ei haittaa. Koneen vaihdosta on noin vuosi, joten ilmat luulisi olleen tulleet pihalle jo aikoja sitten :)

Vuoden aikana joutunut lisäämään noin litran, josta heti vaihdon jälkeen meni varmaan sellainen 1/3 litraa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Antieko
Viestit: 649
Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Antieko »

Mulla tässä toukokuussa, jolloin oli kesän ensi helteet, oli työmaalla suihkunnut jäähdytysnestettä jostain syylärin alavesiletkun tienoolta.
Lammikko paljasti, että näin oli käynyt. Paisarissa vedet alarajassa. Lisäsin 3-4 desiä ja ajoin korjaamon nosturille. Vuotopaikkaa ei löytynyt mistään!
Joitain tippoja punaista valvoline pakkasnestettä oli alupohjalevyn vasemmassa takareunassa. Tapauksen jälkeen ei ole kovista helteistä huolimatta kadonnut nestettä tippaakaan. Vuoto siis jäi arvoitukseksi.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Ei pitäisi kulua mihinkään jos kaikki on kunnossa. Ylitäytön jälkeen voi kerran pulauttaa ulos kun neste käy lämpöisempänä... Jos kulutus on jatkuvaa, jostain haihtuu pikkuhiljaa nestettä (jos ei siis vuoda alleen). Letkut ja liitokset tarkistukseen, noissa yleensä vika. Jos lämppärin kenno vuotaa, höyrystyy tuulilasiin. Jos syyläri vuotaa hiukan, hankalampi havaita mutta senkin voi tarkalla nenällä haistaa...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Alfred Romero
Viestit: 565
Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01
Paikkakunta: Akaa/ Viiala

Viesti Kirjoittaja Alfred Romero »

Ainakin mulle varaosa kauppias sanoi, että jos koneessa on paljon alumiini osia, niin punaiset nesteet sisään. Punaiset laitoin joka tapauksessa joulukuussa kun koneen kasasin. Ainoa vuoto elikkäs hävikki tuli murtuneesta letkusta letkulämppärin juuresta.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Mulla kuluu lisäämisen jälkeen aina tosi nopeasti alarajaan, sen jälkeen ei katoa mihinkään. Viime syksynä viimeks lisäsin, alarajaan meni noin tuhannen kilsan matkalla, sen jälkeen ei oo vajunu, vaikka 15 tkm oon ajanu :shock:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

Kannataa alottaa helpoimmasta, eli jäähdytysnesteen korkki.
en oo ite kattonu kertaakaa millanen 156:sen korkki on mutta jos se on perusmallinen ni se jousi pikkuhiljaa väsyy ja alkaa päästää vähän alhasemmissaki paineissa höyryä pihalle

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Se korkki on sellainen muovinen jaffapullon korkki... tai melkein.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Vastaa Viestiin