alfan heittelehtiminen...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
miki
Viestit: 100
Liittynyt: 24 Huhti 2003, 18:17
Car(s): 159 2.4 JTDm Sportwagon qtronic -07
Ex alfat:
156 2.0 JTS Sportwagon -05
155 2.0 TS 16V -95
75 2.0 TS -88
Alfetta 2.0 L -81
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja miki »

alfista kirjoitti: Vaiva pahenee nopeuden kasvaessa, mm. ohitukset nostattavat välillä niskakarvoja kun auto tekee kummallisia muljahduksia.
155:ssä muljahtelu johtui takatukivarren väljistä laakereista, vaiva oli kuskin puolella ja sen huomasi juuri ohituksissa.

Varsinkin jos tie oli harjakaton mallinen :shock: eli kaistojen välinen kallistus oli suuri niin siinä tehtiin muutama ylimääräinen mutka, etenkin jos erehtyi vaihtamaan kaistaa vähän reippaammin.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Takapää lienee melkein samanlainen 155-156? Neljä poikittaista ja yksi pitkittäinen tukivarsi. Vai oliko siellä vielä muuta roinaa...

Tuota pitkittäistä tukivartta jo ehdotin Deltallakin kun olin sitä itsekin remponut auton alla. Siinä tosin on kumipuslat kummassakin päässä?

Edit: iskarit testattu tänään, ei puutteita ja lukemat ovat symmetriset. Vianetsintä jatkuu.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Nyt täytyy olla tyytyväinen. Ketjun aiheena oleva vaiva on yhdestä yksilöstä poistunut ja vielä Deltan toimesta! Aikaa tosin kului ja homma vaati kolme työpäivää (no tehtiin sille muutakin), mutta nyt auto kulkee jälleen kuin kiskolla. Ero on todella selvä. Syyllisiä olivat takapään pitkittäiset tukivarren, jotka vaihdettiin pitkällisten neuvottelujen jälkeen. Onneksi!

Nyt kun on ajanut peräkkäin tätä vaivaa potevan yksilön ja kuntoon laitetulla Alfalla, niin voin sanoa, että vaiva on todella yleinen. Esimerkiksi sijaisautona ollut tuore SW oli esimerkkitapaus. Ajattelinkin, että hito onko kaikissa sama "ominaisuus", mutta onneksi ei.

Varret eivät kolisseet tai muutenkaa oirineet erikoisemmin, mutta takarenkaan ripustus oli sen takia niin pehmeä, että sitä saattoi liikuttaa silminnähden käsin.

Jeah!

Ja erityisesti kiitoksia täältä saaduista vinkeistä. Muuten en olisi osannut tuota tukivartta epäillä, tanks!

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Tästä osastako siis oli kyse:

http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/370.html

Puslako siitä oli lopussa? Ei ainakaan ole hinnalla pilattu...

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Jep, pitkittäiset tukivarret. Delta vaihtoi takuuna. Luulin, että siinä oli laakeri toisessa päässä, mutta tuo pusla on siis ainoa vaihtoehto mikä tuossa voi pettää.

Eli jos itse korjaa, niin kannattaa laittaa samantien powerflexit niin ei uusi

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Renkaita vaihtaessa totesin että yllämainituissa pitkittäisvarsissa on reilun sentin vapaaliike sivusuunnassa navan päässä. Onko tämä OK? Ilmeisesti, sillä eihän tuohon varteen pitäsi sivuttaisvoimia tullakkaan, vai? :?

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Reilusta vapaaliikkeestä on muutkin kirjoitelleet pitkittäisen takatukivarren kohdalla. Minä kyllä vaihtaisin, ainakin sen puslan.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Tuota, mistähän saisi pelkästään nuo pitkittäisen tukivarren polyuretaanipuslat?
Väljyyttä on, niin voisi pistää appiukon vaihtamaan! :-D

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

Mulla on 156:ssa kanssa ongelma: kitkoilla oli hieno ajaa muttakun vaihdoin kesäkumit alle niin meinaa ranteet puutua ajettaessa hakemisen takia. Etuylätukivarsissa on pikkasen väljää molemmissa, mutta ei kai sen pitäisi noin paljoa vaikuttaa? Kulmathan siinä ei juurikaan muutu. Pitää mennä tarkistamaan tuo takapää...

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Vai onkos renkaissa jotain häikkää? Jos kerran muuttui renkaiden vaihdon jälkeen. Minkä kokoiset nuo kesänakit on?

deek
Viestit: 55
Liittynyt: 28 Maalis 2006, 21:24
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja deek »

17" 215 45, vaikka isot ovatkin, kyllä noillakin nyt tiellä pitäisi pysyä!

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

hagger16 kirjoitti:Tuota, mistähän saisi pelkästään nuo pitkittäisen tukivarren polyuretaanipuslat?
Väljyyttä on, niin voisi pistää appiukon vaihtamaan! :-D
Nostetaas tätä aihetta ylös sen verran, että kysytään samaa mitä Haggerikin...

Eli mistä löytyy tuohon pitkittäiseen takatukivarteen pelkät takimmaiset puslat?? Joko tavalliset tai uretaaniset, molemmat kelpaa. Ei kuitenkaan mielellään kokonaista powerflexin takapään settiä... Motonet ei tunne, AD ei tunne, pitääkö se ihan Deltasta kysyä? :?

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

markus_p kirjoitti:
hagger16 kirjoitti:Tuota, mistähän saisi pelkästään nuo pitkittäisen tukivarren polyuretaanipuslat?
Väljyyttä on, niin voisi pistää appiukon vaihtamaan! :-D
Nostetaas tätä aihetta ylös sen verran, että kysytään samaa mitä Haggerikin...

Eli mistä löytyy tuohon pitkittäiseen takatukivarteen pelkät takimmaiset puslat?? Joko tavalliset tai uretaaniset, molemmat kelpaa. Ei kuitenkaan mielellään kokonaista powerflexin takapään settiä... Motonet ei tunne, AD ei tunne, pitääkö se ihan Deltasta kysyä? :?
Itse ostin 33 puslat deltasta kun ei muualta meinannut löytyä. oli muistaakseni 15e kappale. luulis että siltä löytyis.

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

geetee kirjoitti:Itse ostin 33 puslat deltasta kun ei muualta meinannut löytyä. oli muistaakseni 15e kappale. luulis että siltä löytyis.
Yllättävän halpaa Deltaksi, mikäli 156:n puslat on lähelläkään samaa hintaa niin sieltä siis! Toki lisää vinkkejä voi kertoa, jos on tietoa muista vaihtoehdoista...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mahtaako tuohon saada irtopuslia kuin uretaanista? Muut varmaan myyvät mieluusti pelkkiä kokonaisia tukivarsia, kamalaa haaskausta ja rahastusta :?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Jep, enpä usko, että Deltasta tai varaosaliikkeistä saa muuta kuin kokonaisia tukivarsia. Powerflexiltä saa varmaan koko setin taakse, mutta sekään ei oikein kiinnosta. Kiva olisi tietää saako puslia irrallaan ollenkaan.. :roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Suoraan Powerflexiltä tilaamalla käsittääkseni saa myös yksittäisiä puslia (pareittain). Tai ainakin ne oli hinnoiteltu erikseen. Tiedä sitten... :?

http://www.powerflex.co.uk/products.asp ... submit1=GO

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Puslat tuli tänään matkahuollossa... Tilauspaikkana toimi T. Muukkonen! Mikä lie ettei tullu ekana mieleen...

Ovat siis mallia Powerflex, hintaa niille kertyi 23,5 euroa kipale ja löytyivät suoraan varastosta. Lähetyskin sujui nopeasti. Suosittelen siis kaikinpuolin! Seuraavaks täytyy ruveta kehittelemään noiden vaihtoa, paljon on osia puslissa :)

Avatar
Eski
Viestit: 22
Liittynyt: 25 Touko 2005, 12:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Samma här

Viesti Kirjoittaja Eski »

Samanlaista oli mullakin ensimmäiset kilometrit. Ja hauska.. tai toisaalta ei niin hauska oli esim. ohituksen jälkeen palata omalle kaistalle varsinkin sellaisilla teillä joiden profiili on keskiviivan kohdalla korkeammalla (olipa analyysi) Elikkäs kun oikean puolen renkaat ylitti keskiviivan niin sitten alkoi aika haipakka hyökkäys kohti oikeaa reunaa.

Ongelma oli aurauskulmissa ja säädön jälkeen menee junana etiäppäin
Nytkynnytkyn nirinari kohikohi

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

alfista kirjoitti:Vaiva pahenee nopeuden kasvaessa, mm. ohitukset nostattavat välillä niskakarvoja kun auto tekee kummallisia muljahduksia.
Juuri näin. Ihan kamalaa kiemurtelua.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Kulmathan ne sen kiemustelun aiheuttaa niin kuin Eski kirjoittaa ja kun puslat on löystyneet se vaikuttaa kulmiin. Lisäksi väljät puslat aikaansaa kulmien muutoksia kesken ajon, joka onkin sitten todella hankalaa.

Olen sitä mieltä, että kaikkien puslien vaihto on 156:lle kaikkein kannattavin sijoitus. Ja se tullaan tekemään nyt ajossa olevaan 04 seen

Avatar
markus_p
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Helmi 2006, 15:41
Car(s): 916 Spider 3.0 Busso
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja markus_p »

Nyt on hienoinen kiemurtelu miun 156:sen osalta poissa ja narinatkin hävisivät... Pitkittäisen takatukivarren taemmat puslat siis vaihdettu.

Lähiseudun asukeille tiedoksi että Tepalmet Motorsportilla Lauritsalassa hommaan meni tunti josta 45min kuskin puolelle ja 15min hanttarin puolelle. Taitaa olla että tekemällä oppii, vai liekkö ollut niin paljon helpompi irrottaa entinen toiselta puolelta. Tuntihinta 42e alustatöille joten sieltä ainakin saa hyvää palvelua suht edullisesti! Eivät ihan kaikkia hommia kyllä tee vaan keskittyvät enimmäkseen viritys-/tuning-osien laittoon johon tuo nyt sitten saatiin vielä menemään :) Joka tapauksessa suosittelen kyseistä firmaa ja menen ehdottomasti uudelleenkin mikäli tarvetta joskus tulee...

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Mulla on sitten sama homma edessä kun katsastuksessa löyty toisesta puslasta väljää. Hyvä jos ja kun ei tarvi koko tukivartta vaihtaa.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kuten markus_p, myös itse vaihdatin pitkittäisen takatukivarren puslat Tepalmet Motorsportilla Lpr:ssa. Vaihto työ tuo yllä mainittu 42 €. Ei paha, tosin nyt kun näki työprosessin, niin voisi vaihtaa itsekkin. Paineilmakäyttöinen taltta näkyi olevan oiva työkalu metalliholkkien poistamiseen ja lopullinen kiristys tehdään kuormapäällä.
On muuten ammattitaitoinen paja. Ensimmäisen kerran Alfaan väännettiin mm. renkaiden pultit momenttiavaimella kiinni. :-D
Eli alle sadalla eurolla Powerflexit asennettuina ja samalla tilasin OMP:n säädettävän poikkituen (n. 100€)..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Hesem
Viestit: 521
Liittynyt: 15 Heinä 2003, 02:48
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Hesem »

Hesem kirjoitti:Mulla on sitten sama homma edessä..
Tänään vaihtui mullekin nuo puslat. Ja aamulla sitten leima hakemaan.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Vaihdatin juuri sekä pitkittäisten että poikittaisten tukivarsien puslat Powerflexeihin, ja täytyy kyllä sanoa, että ero on aivan mieletön! Auto menee nyt juuri sinne, minne haluaakin.

Ehdin jo huolestua, että uudenkarheat Toyoni aiheuttivat ajelehtimista ja epämiellyttäviä muljahduksia nopeiden ohjausliikkeiden jälkeen, mutta syy oli sittenkin tukivarsissa. Eihän se halpaa ollut, mutta mielestäni kuitenkin toistaiseksi paras sijoitus heti alustasarjan jälkeen. :)

Milkman
Viestit: 71
Liittynyt: 05 Helmi 2005, 21:54

Viesti Kirjoittaja Milkman »

Pablo Honey kirjoitti:Vaihdatin juuri sekä pitkittäisten että poikittaisten tukivarsien puslat Powerflexeihin, ja täytyy kyllä sanoa, että ero on aivan mieletön! Auto menee nyt juuri sinne, minne haluaakin.
Vaihdatitko Tampereella vai missä? Mites paljon tuli kokonaisuudessaan maksamaan?

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Milkman kirjoitti:Vaihdatitko Tampereella vai missä? Mites paljon tuli kokonaisuudessaan maksamaan?
Vaihdatin puslat ihan Muukkosella asti. Kävin siellä samalla ikään kuin pienellä pyhiinvaelluksella. ;) Puslasarja taakse maksaa n. 250€ ja 3h töitä päälle.

Pointsit kotiin Muukkoselle myös joustavuudesta: Katalogin mukaiset puslat eivät sopineetkaan takimmaiseen poikittaiseen tukivarteen suoraan, kun holkin ympärysmitta ei täsmännyt, mutta sopivat löydettiin onneksi "väärästä" puslasarjasta. Tähän yllätykseen kannattaa varautua, jos alla on alkusarjan 156 alkuperäisillä tukivarsilla, kuten minulla, tai jotkin epämääräiset tarvikevarret.

Oli muuten harvinaisen kivaa päästellä kapeita mutkateitä takaisin kotiin. Varsinkin Alajärventie ja Vaskivesi-Kuru-väli miellyttivät. Välillä, kun eteen jumitti useampi hidastelija, oli pakko pysähtyä tauolle vain siksi, ettei hyvät mutkat menisi hukkaan ohituspaikkaa kytätessä... 8)

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Väheneekö myös auton kallistelu noiden powerflexien vaihdon jälkeen?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pablo Honey kirjoitti:Vaihdatin juuri sekä pitkittäisten että poikittaisten tukivarsien puslat Powerflexeihin, ja täytyy kyllä sanoa, että ero on aivan mieletön! Auto menee nyt juuri sinne, minne haluaakin.
Ja sitten vaan toivomaan että kestävät alla pitkään...oman
koslan etupää kypsyi vuodessa. Takapää onkin sitten pysynyt
äänettömänä ja tiukkana...kop kop.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Jarama kirjoitti:Väheneekö myös auton kallistelu noiden powerflexien vaihdon jälkeen?
Ei ne vaikuta kallisteluun.

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

silverine kirjoitti:Ja sitten vaan toivomaan että kestävät alla pitkään...oman
koslan etupää kypsyi vuodessa. Takapää onkin sitten pysynyt
äänettömänä ja tiukkana...kop kop.
Mitä tarkoitat "kypsymisellä"? ;) Kyllä mä uskon, että nimenomaan takapäässä nuo ovat hintansa arvoiset. Siellä kun ne eivät joudu läheskään niin koville kuin etupäässä. Vielä ainakin toimivat erinomaisesti.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Pablo Honey kirjoitti:
silverine kirjoitti:Ja sitten vaan toivomaan että kestävät alla pitkään...oman
koslan etupää kypsyi vuodessa. Takapää onkin sitten pysynyt
äänettömänä ja tiukkana...kop kop.
Mitä tarkoitat "kypsymisellä"? ;) Kyllä mä uskon, että nimenomaan takapäässä nuo ovat hintansa arvoiset. Siellä kun ne eivät joudu läheskään niin koville kuin etupäässä. Vielä ainakin toimivat erinomaisesti.
Narinaa -> kolinaa -> vaihtoon. Kuivuvat todella nopeasti eikä itsellä ole varaa/aikaa/taitoa/paikkaa ottaa alituiseen tukivarsia irti ja rasvailla.. Alatukivarsien puslat olivat todella väljät kun tutkailin niitä rempan yhteydessä. Samaa mieltä kanssasi että varsinkin V6-sen raskas keula on
puslien tappaja.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

silverine kirjoitti:Narinaa -> kolinaa -> vaihtoon. Kuivuvat todella nopeasti eikä itsellä ole varaa/aikaa/taitoa/paikkaa ottaa alituiseen tukivarsia irti ja rasvailla.. Alatukivarsien puslat olivat todella väljät kun tutkailin niitä rempan yhteydessä. Samaa mieltä kanssasi että varsinkin V6-sen raskas keula on
puslien tappaja.
No eipä kuulosta hyvältä. Tämä vahvistaa sen, että etupäässä kannattaa pysyä ihan alkuperäisissä tukivarsissa eikä alkaa säätämään PU-puslien kanssa.

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

silverine kirjoitti:Samaa mieltä kanssasi että varsinkin V6-sen raskas keula on puslien tappaja.
ja madallus edes auttaa varmasti, itselläni huomannut sen... ´puoltoista vuotta sitten vaihdettu ylätukivarret ja asentaja setä sanoi että olis taas aika katsella uusia ylätukivarsia... prkl!

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^...ja leveä / matalaprofiilinen rengastus.
:roll:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Pablo Honey kirjoitti:
silverine kirjoitti:Narinaa -> kolinaa -> vaihtoon. Kuivuvat todella nopeasti eikä itsellä ole varaa/aikaa/taitoa/paikkaa ottaa alituiseen tukivarsia irti ja rasvailla.. Alatukivarsien puslat olivat todella väljät kun tutkailin niitä rempan yhteydessä. Samaa mieltä kanssasi että varsinkin V6-sen raskas keula on
puslien tappaja.
No eipä kuulosta hyvältä. Tämä vahvistaa sen, että etupäässä kannattaa pysyä ihan alkuperäisissä tukivarsissa eikä alkaa säätämään PU-puslien kanssa.
Vai oliko silverinellä juuri vakiot puslat?

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Powerflexeista oli puhe omalla kohdalla.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

silverine kirjoitti:Powerflexeista oli puhe omalla kohdalla.
Hitto, eikö nekään kestä. Jotain järkevää heavy duty osaa niihin pitäisi keksiä. Vesijohtoputkea?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Olen nyt useampana talvena huomannut, että Alfa tykkää tupata persettään yllättävän helposti mutkissa.

Ensin ajattelin, että syy on kelissä, mutta ei. Perheessä on ollut useampia autoja huonommillakin renkailla, jotka käyttäytyvät paljon tasapainoisemmin liukkaalla kelillä.

Sitten syytin madallusjousien ja vakioiskareiden kombinaatiota, mutta nyt alla on muuten niin hienosti käyttäytyvät Koni FSD:t ja vakiojouset.

Syytin myös valjiä tukivarsia, mutta nekin on miltei kaikki läpikäyty ja vaihdettu viimekesänä.

Edelleen perä vaan pyrkiytyy keulan edelle pienimmästäkin ohjausliikkeestä liukkaalla tiellä. Ja kyllä, autoni on edelleen etuveto.
Tilanne on kuitenkin se, etten oikein enää uskalla antaa autoa vaimon käyttöön talvella, vaan hän saa ajella kymmenvuotiaalla opelilla. Opelissa on vaan se huono puoli, ettei hän jaksa käyttää sen traktorin käsijarrua.

Onko kukaan muu huomannut vastaavaa?
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
MP
Viestit: 780
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS

CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja MP »

Kyllä se perä aika helposti irtoaa tarvittaessa, ku vähä houkuttelee muttei liian helposti (VDC tosin nappaa sitten kiinni). Tuntuu kuitenkin aika samalta kuin ex-156 ilman VDC:tä. Onkohan sulla auraukset takana kohdallaan?
MP

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^En tiedä, mutta säädöt on kyllä vasta vähän aikaa sitten laitettu. Autoon on kuitenkin vaihdeltu tukivarsia, jouset ja iskarit männä kesänä paikassa, joka tekee pääasiassa ohjauskulmien säätöjä. Luulisi siis olevan kunnossa.

Ai, VDC auttaa. No, hyvä, niin ei tarvitse vaihtaa merkkiä jatkossa. :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Gasolina
Viestit: 4690
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Mun 156 ei kyllä kovin helposti sivuluisuun lähde vaikka kaasua keventäisi mutkassa reilumminkin.

Jotenkin kanssa tuntuisi, että aurauskulmat kannattaisi tarkistuttaa.

E: Niissä aurauskulman säädöissä on "oikeille" kulmille aika iso haarukka, riippuen siitä mitä ominaisuutta haluaa painottaa. Eli autosta saa mutkiin imevän tai sitten hyvinkin suuntavakaan.
Giulia Super -69

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Ok. Pitää käydä puhelemassa säätäjän kanssa. Kiitoksia.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Java
Viestit: 291
Liittynyt: 03 Elo 2008, 10:34

Viesti Kirjoittaja Java »

Ei kyllä itselläkään perä lähde kyseisestä vekottimesta sivulle. Oikeastaan harmittaakin kun joutuu aina käkkäriä vänkkäämään:D vasemmanjalanjarrutusluisukaan ei oikein jostain syystä tänä talvena luonnistu. Renkaat ovat todella huonot nastat.
"Kyntämisessä ei ole mitään järkeä, jos ei kylvä siementä"

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Hmm, mullakin kyllä tuntuu aika helposti perä irtoavan vähän nopeammissa mutkissa esim. moottorijarrulla. Muutaman kerran lähtenyt vähän vahingossakin. Onneksi 156 on helppo hallita vaikka vähän luisuukin. En tiedä sitten paljonko renkaat vaikuttaa. Mulla on hyväkuntoiset Gislaved Nord Frost 3, joita on testeissäkin "kehuttu" yliohjaaviksi.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kutosesta irtoo kyllä perä aika helposti....
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Näinhän sen kuuluu toimia, että jos on tarpeeksi pieni pykälä sisässä ja nostaa jalkaa kaasulta niin saa perän luistoon, sitten vaan annostellaan lisää kaasua ja matka jatkuu sivuluisussa kehän suuntaan.

Katso kuva albumista.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Mä huomasin saman ominaisuuden kaikissa 156:ssa joita on ollut.(2.0 2.5 ja 2.4)
Sehän tarkoittaa vaan että auto on suunniteltu kääntymään.

Nykyään lähes kaikki autot suunnitellaan ärsyttävän aliohjaaviksi turvallisuuden takia, että sitten kun on ulosmitattu kaikki tietokoneavut ja fysiikan lait tulee vastaan niin mennään sit metsään nokka edellä.

Turvallisempaa nääs.

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Meikäläisen Renuissan ja Saabeissa ollut ihan samaa ilmiötä. Eniten tähän on vaikuttanut rengastus tai lähinnä niitten kuluneisuus. Parempi että varottaa pienellä perän liirauksella ,kuin että lähtisi kerralla lapasesta.

Vastaa Viestiin