JTS ja Motor Control System Failure - vika vai ominaisuus?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

JTS ja Motor Control System Failure - vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Eli olin tänää ajelee niin yhtäkkiä keltanen moottorinkuva vilkkuu ja engine failure jotain lukee screenissa ja auto kulkee kun pussi paskaa, sammutus<--->käynnistys, check ok ja pääsee pari kilsaa niin sama juttu,sammutus<--->käynnistys niin pääsee kotiin joku 5km
vikakoodit sano että muistiin oli jäänyt cylinder 3 misfire sain nollattua.

Eli onko joku puolavika vai tulpat? vai ihan vaan joku häikkä kun ei oo tullut nyt takasin, tuntuuko tutulta jollekkin?

lehtinen
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Kesä 2007, 22:47
Paikkakunta: Koria
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lehtinen »

puola vialta tuo vaikuttaa itselläni teki sitä että alkoi nykimään välillä ja moottori vikavalo syttyi ja ja virrat pois ja taas mentiin ilman vikaa pari päivää ja sama uudestaa joku 100e heikalta uuis puola ja taas toimi

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Sähkövialtahan tuo vaikuttaa, kun tuollalailla toimii. Multakin ääni puolalle
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Julma Juha
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Tammi 2009, 01:16
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Julma Juha »

Itellä oli joskus kanssa samanlainen niin suosittelen vielä kattomaan onko öljyä laitettaessa vahingossa menyt öljyä yli ja valunut tulpan reikiin. Itellä oli ja ne putsaamalla lähti pois ja kannattaa samalla vaihtaa sen puolan paikkaa ja kattoa seuraako vikailmoitus mukana.

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Itellä ollut sama juttu, korjaantu puhdistamalla suuttimen liitin. Siitä alottaisin

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Minulla se syttyi, kun autolla oli ajettu 1000 km. Se sammutettiin ennen ensimmäistä huoltoa 4-5 kertaa ja sittemin joka huollossa. Aina sitä jotenkin koetettiin korjata. Vaihdettiin lambdoja ja katteja, kiristettiin liittimiä jne. Ennen auton vaihtoa kävin sen taas sammututtamassa. Kaikiaan ajoin ainakin 220 000 km tuo valo loistaen, mutta vieläkin tuo auto näyttää Helsingissä liikkuvan. Sanoisin, että ominaisuus.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Nii ois tietty voinnu mainita että moottoripesin auton kevyesti paripäivää sitten :roll: pitää tänään testailla vähä enemmän jos vika tulee takas...

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Fyr kirjoitti:Nii ois tietty voinnu mainita että moottoripesin auton kevyesti paripäivää sitten :roll: pitää tänään testailla vähä enemmän jos vika tulee takas...
Viittaisi sitten vahvasti johonkin sähkökontaktiin. Tuskin mikään rikki asti menny on. WD käteen ja suihkimaan ;)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Misfire, tarkoittaa juuri sitä, eli kolmossylinterissä on sytytyskatkoksia. Mahdollisia syitä:
Rikkinäinen puola
Rikkinäinen tulppa
Vettä tulpankolossa

Ja kuinka ihmeessä häiriövalon palaminen voi olla ominaisuus?! Jos se palaa silloin on jossain vikaa, thats it.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Epezi kirjoitti:
Ja kuinka ihmeessä häiriövalon palaminen voi olla ominaisuus?! Jos se palaa silloin on jossain vikaa, thats it.
Niin, paitsi jos kyseinen vika on ominaisuus :?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Sittenhän se olisi ominaisuus eikä vika?

Asiaan liittyen veikkaan myöskin vettä tulpankolossa.

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »

Mulla noin on käynny kyllä tosin v6:ssa. Ruiskun valo syttyi ja kävi viidellä. Koodeissa misfire syl.3 . Vika oli suuttimen hapettuneessa liittimissä

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

kävin tossa heittää noin 15km lenkin, ilman mitää häikkää... tiedä sitte.
on kyll elämän paras investointi toi nollaus piuha kun ajattelee autoliikkeen hintoja.

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

Kuukauden ollut Alfa alla ja kolmannen kerran tuikkasi tuon minkä lien control failuren... kahdella ekaa kertaa käytin huollossa ja P0420 katalysaattorin puhdistusaste liian alhainen eli ajettu kuin mopolla ja karstaa koneessa. Nyt pukkas 1500 km maantieajon jälkeen kun jumiuduin ruuhkaan, eli tuskin karstasta kyse. Kaksi edellistä tuli myös helvetillisellä helteellä jumitilanteessa.

Mää väitän että joku lämpöhalvaus jossain anturissa mikä ei haittaa yhtään mitään. Resettiä vaan, leimasta ei mee läpi ko. herjalla. Ainakaan omassa ei mitään murheita tuon sireenin lisäksi. Niin kauan kun laikka on keltainen eikä punainen, niin eikun kovaa ajua vaan!
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jönsson kirjoitti:Niin, paitsi jos kyseinen vika on ominaisuus :?
156:sessa taitaa olla lähes 1000 eri vikaa jotka sytyttää häiriövalon. Onko nää kaikki viat ominaisuuksia?

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Onko toi puolanvaihto paha homma jos vaihtais paikkaa ja varmistais vian? kuinka ne menee järjestyksessä JTS`ässä? apua kaivataan! ei ole auto just nyt kotona niin ei pääse tutkia...

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Viimeks jun ajoin sillä niin huomasin kun kiihdyttää 4 vaihteella niin alkaa nykii sitten vähänajanpäästä syttyy valo ja teksti, sitten voi ajaa kilometrin ja taas sammuu? tiedä sitten.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Epezi kirjoitti:
Jönsson kirjoitti:Niin, paitsi jos kyseinen vika on ominaisuus :?
156:sessa taitaa olla lähes 1000 eri vikaa jotka sytyttää häiriövalon. Onko nää kaikki viat ominaisuuksia?
Delta-auton mukaan ainakin omassani olivat. :(

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

Fyr kirjoitti:Onko toi puolanvaihto paha homma jos vaihtais paikkaa ja varmistais vian? kuinka ne menee järjestyksessä JTS`ässä? apua kaivataan! ei ole auto just nyt kotona niin ei pääse tutkia...
Ei ole paha homma ollenkaan, sujuu jopa minulta. Sylinterit on siis jakopäästä (apukuskin puolelta) alkaen numeroitu. Tarvitset yhden lenkkiavaimen/hylsyn jolla irrotat puolan kiinnikkeen ja pienen ruuvarin tms, jolla varovasti otat liittimen irti. Sitten vedät puolan ulos, siinä kaikki. Kaikenlaisen skeidan kanssa kannattaa olla tarkkana että saa pois ennen kuin tippuu tulpan reikään.

Sanokaas muuten viisaammat vielä noudattaako lambdojen numerointi samaa logiikkaa, eli onko bank 1 se jakopään puoleinen?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Bank 1 on se missä on ykkös sylinteri.

Avatar
Fyr
Viestit: 158
Liittynyt: 28 Heinä 2010, 10:45
Car(s): -03 156 JTS
-95 Fiat Coupe 16vt
-Punto -06 (Se tais olla)
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Fyr »

Vedenpoisto (tietysti) cylinteri3`sta auttoi ja auto käy taas kuin unelma, onneks ei suurempaa remppa tarvinut tehdä.

Eli kiitokset kaikille vastaneille, vinkeistä ja tiedoista.

Vastaa Viestiin