Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pjernstr
Viestit: 142
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

Paljon kiitoksia mitoista. Täytyy mitata ja putsata jouset jos sieltä jotain värikoodeja olisi.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Kun vääränmerkkisissä on eibachin pro-jouset semmoset tumman harmaat/mustahkot ja sport-vieterit punaset, niin pizzalaatikoissa on joka tapauksessa punaset. 8) Tai sitten makaronien tapauksessa pro/sport samaa tavaraa, tuotenumero vain vaihtelee. :lol: :shock:
edittiä: Vaihoin eilen aikataulu-asioiden johdosta vasta takapäähän pro-vieterit. Laski ~2,5cm. On noit tarvikeosat vaan niin lutusia, toinen 2 vuotiaista yläpäistä oli täysin porsinut ja toisessa alkavaa murhetta. Lisäksi tuon porsineen jousentuki oli vääntynyt :shock: Aika hyvästä tavarasta skäffäkin noita puuhastelee. :? Laitoin jemmassa olevan ruostuneen ensiasennus yläpään tuon hajonneen tilalle, kestää vielä varmasti paremmin kuin tommoset p*rkeleet.
Jättäisköhän tommoseksi, aika menevän näköinen keula ylhäälä. :lol:

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

Jaahans, eteen vieterit ja konit. Helman kantista kun mittaa korkeuden edesta ja takaa, niin ihan passissa on. Huh huh, ei sentään keuli. :) Jäi hiukan kaivelemaan kyllä ne tarvikeyläpäät. Siin konissa on 12mm männänvarressa ohut teräslanka, minkä varassa sisäänjouston/käytön rasitus :) Hiukan on epäselvä, että miksi alkuperäisessä ja tarvikkeessa on erillinen prässätty holkki, eli miksei vain ole reikää ja uraa koneistettu suokaan siihen yläpään metalliin. Ei se metallli nyt kuitenkaan ihan pehmiältä tunnu. Siis ite prässäsin sen holkin puis ja poralla tein sen teräslangan uran siihen runkometalliin. Tarvikeessa on holkki poistettuna ~12mm reikä.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

jyrkip kirjoitti:Kellään kokemusta Bilsteinin B4:stä? Saisi kaikki 4 kpl 230€ kotiin kannettuna. B4 lie se ensiasennus/peruskatupumppu.
Mullakin mielessä tämä,,mistäs tohonhintaan saa? Jouset olis eibachin -30mm sarja. Oliko kellään kokemuksia tästä B4/ eibach setistä. En halua enempää madallusta ja vakiokumeilla olis tarkotus mennä (205/55 R16) kesät talvet...
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Stiletto kirjoitti:Mullakin mielessä tämä,,mistäs tohonhintaan saa? Jouset olis eibachin -30mm sarja. Oliko kellään kokemuksia tästä B4/ eibach setistä. En halua enempää madallusta ja vakiokumeilla olis tarkotus mennä (205/55 R16) kesät talvet...
Eibachin -30mm (prokit) jousille kannattaa ottaa kaveriksi sitten bilsteinin b6 iskarit jotka on vakiota jäykemmät.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Stiletto kirjoitti:
jyrkip kirjoitti:Kellään kokemusta Bilsteinin B4:stä? Saisi kaikki 4 kpl 230€ kotiin kannettuna. B4 lie se ensiasennus/peruskatupumppu.
Mullakin mielessä tämä,,mistäs tohonhintaan saa?
Italiasta:http://www.ebay.de/itm/161078858882
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Tiige kirjoitti:
Stiletto kirjoitti:Mullakin mielessä tämä,,mistäs tohonhintaan saa? Jouset olis eibachin -30mm sarja. Oliko kellään kokemuksia tästä B4/ eibach setistä. En halua enempää madallusta ja vakiokumeilla olis tarkotus mennä (205/55 R16) kesät talvet...
Eibachin -30mm (prokit) jousille kannattaa ottaa kaveriksi sitten bilsteinin b6 iskarit jotka on vakiota jäykemmät.
Juu mutta budjetissa on x määrä rahaa ja ne ei riitä noihin.. :roll: Onko ne b4 sit ihan lerjut ja ns. Huono ostos?
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

pjernstr
Viestit: 142
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

^ Alfasta ei kokemusta mutta Golf6:sen alle laitoin juuri Eibachit vakio iskareilla ja tuntuu pomppivan/pitempi jälkiheilunta kun ajaa töyssyyn verrattuna vakio jousiin. Tai sitten on vain tunne. Mutta jäykempi jousi vaatii kyllä teorian mukaan myös voimakkaamman valmennuksen.
Eibach ProSystem vahvasti harkinnassa. Hieman edullisempi olisi Vogtland setti. Se on kyllä -40mm mikä on mielestäni liikaa. Voisikohan iskarin yläpään ja korin väliin laittaa sorvatun 10-15mm spacerin kompensoimaan liian lyhyitä iskareita?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Stiletto kirjoitti:
Tiige kirjoitti:
Stiletto kirjoitti:Mullakin mielessä tämä,,mistäs tohonhintaan saa? Jouset olis eibachin -30mm sarja. Oliko kellään kokemuksia tästä B4/ eibach setistä. En halua enempää madallusta ja vakiokumeilla olis tarkotus mennä (205/55 R16) kesät talvet...
Eibachin -30mm (prokit) jousille kannattaa ottaa kaveriksi sitten bilsteinin b6 iskarit jotka on vakiota jäykemmät.
Juu mutta budjetissa on x määrä rahaa ja ne ei riitä noihin.. :roll: Onko ne b4 sit ihan lerjut ja ns. Huono ostos?
B4 on tarkoitettu vakio jousien kanssa. Eibachin prokit kun madaltaa tuon -30mm, niin pitäis olla B6 tai B8 iskarit.
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... 15_16.html

Avatar
veskuk
Viestit: 290
Liittynyt: 03 Marras 2008, 21:41
Car(s): ex 156 2.0JTS, ex 159 2.4JTDm sw Q-tronic

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja veskuk »

Onko kukaan kokeillu näin halpoja sarjoja?

http://www.aze-tuning.de/maxtrac-sportf ... 33226.html

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jalittam »

B6 vakiomittainen, B8 lyhyempi (ihan siis fyysinen pituus) mikä tarkoitettu nimenomaa madallukselle. Toiminnaltaan samankaltaiset.
B4 jo kerrotusti originaalia vastaava.

Avatar
palkus
Viestit: 5463
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^ ovat varmasti ainakin hintansa väärtit :lol:
Jotkut tommoset oli kaverin vääränmerkkisessä ja jessus mitä kyytiä.

pjernstr
Viestit: 142
Liittynyt: 28 Syys 2014, 23:26

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja pjernstr »

Ap sarjoista olen lukenut jotain hyviä kommentteja. Olisiko se sitten tuossa alimmassa hintaluokassa ehkä mahdollinen vaihtoehto? Tunero.de pyytää Vogtlandin kiinteästä sarjasta vain reilu 100€ lisää verrattuna ihan edullisimpiin sarjoihin, ja säädettävä alle 580€ tarjouksessa.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja willez »

veskuk kirjoitti:Onko kukaan kokeillu näin halpoja sarjoja?

http://www.aze-tuning.de/maxtrac-sportf ... 33226.html
Kerran oli alla halpasarja (ta-tekniks). Aivan kamala :| Tais olla kuukauden alla ja oli pakko vaihtaa kunnolliseen alustaan kun ei purukalusto kestänyt ajoa :crazyeyes:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

willez kirjoitti:
veskuk kirjoitti:Onko kukaan kokeillu näin halpoja sarjoja?

http://www.aze-tuning.de/maxtrac-sportf ... 33226.html
Kerran oli alla halpasarja (ta-tekniks). Aivan kamala :| Tais olla kuukauden alla ja oli pakko vaihtaa kunnolliseen alustaan kun ei purukalusto kestänyt ajoa :crazyeyes:
Mä olin sitkeämpi, mutta pakko se oli vaihtaa toimivaan.
Kehotan kyllä harkitsemaan pariinkin kertaan, kun noita halpoja miettii.

Stiletto
Viestit: 356
Liittynyt: 08 Elo 2013, 23:49
Car(s): Ar 159 1.9 Jts
Fiat Barchetta
EX AR 147 2.0 TS (pojalla)
EX. AR 156 V6
EX AR 159 2.4 jtdm
Paikkakunta: Kouvola

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Stiletto »

Eikös 147 ja 156 ole samalla pohjalevyllä. Minkähäntakia 147 iskarit on pikkasen halvempia ku 156? Eikös ne kuitenkin käy keskenään jos nyt vaikka noista bilsteinin B4 puhutaan. GTA.. Erikseen mutta muut moottorit menis samoilla iskareilla? Työkoneella tais kyl olla niin että sportwagon 01vm asti olis eri JOUSI kun saloonissa...mitä sitten tapahtu tuliko sitte nivomatit farkkuihin???
Jos harrastukseen ei mene kaikki rahat, on valittu väärä harrastus!

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

Stiletto kirjoitti:Eikös 147 ja 156 ole samalla pohjalevyllä. Minkähäntakia 147 iskarit on pikkasen halvempia ku 156? Eikös ne kuitenkin käy keskenään jos nyt vaikka noista bilsteinin B4 puhutaan.
Ainakin tuo B4 on samalla numerolla kaikkiin 156 ja 147, mitä tuota joku aika sitten googlailin. Pl. GTA.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja JMC »

Onko kellään kokemusta novitecin sarjasta? Alfistilta sais suht edullisesti koko setin ja on käynyt mielessä laittaa 156:een moinen :roll:
Kyseessä se 45mm madaltava setti sisältäen iskarit..

Avatar
EdotL
Viestit: 908
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Josko vielä kerran laittaisi tähän omaan kulkineeseen uutta alustasarjaa.

Budjettiluokassa liikutaan edelleen ja nyt takaraivossa kolkuttaa tässäkin ketjussa mainittu Vogtland. Millainen tuo mahtaa käytökseltään olla, jos sitä vertaa esimerkiksi Eibachin settiin. Sanovat, että se madaltaa 40mm, mikä ei hirveästi huoleta sillä tuo väsähtänyt nykyalusta (Eibach + Koni Str.T) liikkuu varmaan samoissa lukemissa. Enemmän huolettaa kulmat ja muutoskatsastus, kun kerran jouset vaihtuu.

Sumujen saarilta tuota Vogtlandia saisi reippaasti alle viiteen sataan.

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja JMC »

Onko kellään mitään hajua että saako noihin kw:n coilover setteihin jostain hankittua pelkkiä jousia?
Kyseessä siis variante1 setti ja etujousen saattaisin tarvita uuden.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Ainakin US-Parts / Autoracing myy varaosia ja nippeleitä noihin.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^^onko se poikki?

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^Kiitos, pitääpä pistää kyssäriä noille firmoille.
^Ei se poikki ole, veikkaan vaan että se on kuoleentunut. Molempia puolia kun nostettiin sillon viikonloppuna saman verran niin ainoastaan kuskin puoli nousi, apparin puoli on edelleen samalla tasolla kuin ennen nostoa..

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Mulla alusta heräs henkiin, kun nosti rengaspaineita 2.8 baariin, mut olis toi jupakka eessä ja jotain jäykkyys/korkeussäädettävää vois laittaa alle. N. 600-700€ budjetti jos sillä jotain sais.

Jos hätä tulee noviteccien väsymisen kanssa, niin voin laittaa sportpackin jouset jotka sain palstalaiselta.
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

Vanha ketju, mutta pakko kertoa, että minulla on 156:sessa Konin Str.t -alustasarja, jolla autosta tuli lähes ajokelvottoman pintakova ja todella raskas pitkillä reissuilla hyvälläkin asfaltilla. Käytännössä jokainen pikkukivikin tulee läpi, autossa on koko alusta uusittu ja vanteet kunnossa. Parasta on että kun sarja laitettiin, auto jäi muiden remonttien takia todella vähäiselle ajolle ja jo muutaman tuhannen ajokilometrin päästä seuraavana keväänä toinen takaiskari hylättiin katsastuksessa ja se olikin täysin kuoleentunut. Ostin sarjan Completoksesta joka ei ole virallinen maahantuoja, joten vastoin valmistajan sivuja tuotteessa ei ollut auton eliniän mukaista takuuta vaan puoli vuotta eikä yrittäjä suostunut vaihtamaan uuteen. Talven jälkeen Alfaan tulee vakioalusta, en suosittele!
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

1300ti kirjoitti:
01 Helmi 2021, 21:58
Vanha ketju, mutta pakko kertoa, että minulla on 156:sessa Konin Str.t -alustasarja, jolla autosta tuli lähes ajokelvottoman pintakova ja todella raskas pitkillä reissuilla hyvälläkin asfaltilla. Käytännössä jokainen pikkukivikin tulee läpi, autossa on koko alusta uusittu ja vanteet kunnossa. Parasta on että kun sarja laitettiin, auto jäi muiden remonttien takia todella vähäiselle ajolle ja jo muutaman tuhannen ajokilometrin päästä seuraavana keväänä toinen takaiskari hylättiin katsastuksessa ja se olikin täysin kuoleentunut. Ostin sarjan Completoksesta joka ei ole virallinen maahantuoja, joten vastoin valmistajan sivuja tuotteessa ei ollut auton eliniän mukaista takuuta vaan puoli vuotta eikä yrittäjä suostunut vaihtamaan uuteen. Talven jälkeen Alfaan tulee vakioalusta, en suosittele!
Tehtaaltakin tullut Sportpack (1) eli 20 mm:n madallus on hyvä. Ajettavuus napakka ja mukavuuttakin löytyy. Ricambi-Alfistilta
sain uudet vastaavat tolpat reilu vuosi sitten ex-156:seeni. Ihme juttu, että 18 v- ja 380 tkm ajetut Sportpack-jouset olivat tuolloin vielä täysin ehjät. 159:t syö noita jousia kuin näkkileipää... :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

eicas
Viestit: 174
Liittynyt: 17 Helmi 2011, 17:46
Car(s): 159 TBi SW

Ex: 156 2.0 TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja eicas »

Täältä myös ääni sportpackille. Kohtuullinen madallus ja ja erittäin hyvä ajettava. Jossain 15v ikäisenä meni koko kierros iskareita vaihtoon jousilautasen ruostumisen takia, vaikka koko setti muuten ihan toimiva.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4284
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

http://ricambi.alfisti.net/product_info ... s_id=8070

Satasen alennus per tolppa - vielä parempi ale kuin reilu vuosi sitten.

Ja taaksekin saatavilla : http://ricambi.alfisti.net/product_info ... ts_id=8158
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

A Bart
Viestit: 1848
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja A Bart »

1300ti kirjoitti:
01 Helmi 2021, 21:58
Vanha ketju, mutta pakko kertoa, että minulla on 156:sessa Konin Str.t -alustasarja, jolla autosta tuli lähes ajokelvottoman pintakova ja todella raskas pitkillä reissuilla hyvälläkin asfaltilla. Käytännössä jokainen pikkukivikin tulee läpi, autossa on koko alusta uusittu ja vanteet kunnossa. Parasta on että kun sarja laitettiin, auto jäi muiden remonttien takia todella vähäiselle ajolle ja jo muutaman tuhannen ajokilometrin päästä seuraavana keväänä toinen takaiskari hylättiin katsastuksessa ja se olikin täysin kuoleentunut. Ostin sarjan Completoksesta joka ei ole virallinen maahantuoja, joten vastoin valmistajan sivuja tuotteessa ei ollut auton eliniän mukaista takuuta vaan puoli vuotta eikä yrittäjä suostunut vaihtamaan uuteen. Talven jälkeen Alfaan tulee vakioalusta, en suosittele!
Hassua. Mulla täysin eri kokemukset konin street sarjasta.
Kohteena siis -00 farkku josta takalautasen antauduttua uusin takarit konin punaisilla, eli ymmärtääkseni street versioilla.
Kun tallin lattialla oli uusi ja vanha iskari vierekkäin, totesin että alfahan on käyttänyt konin sarjaa ensiasennuksessa koska vain väri oli eri.
Ajosta tuli juurikin mukavan pehmeä alle 80 nopeuksissa ja alusta jotenkin jäykistyi 80 nopeudessa automaattisesti.
Bosessa oli sitten tuo sportpack ja se on kyllä maukas ajettava mutkatietä, mutta varsinainen mukulakivikadulla tarvittava pehmeys siitä puuttui.

juri
Viestit: 628
Liittynyt: 05 Syys 2003, 03:27
Car(s): Ex 156 ja 147 Selespeed, MiTo
Nyt alla Wrangler JKU 3.6 Backcountry ja MiTo TCT
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja juri »

Ettei vaan olisi ollut sökö sarja heti laatikosta lähtien? Missä asennettiin, ja onko varppi ettei alle tullut jonkun palauttamaa pakettia?
932 937 955 955

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

En mielelläni suolaisi nimeltä liikkeitä mutta kerrotaan nyt että Filarossa ja on varma että oli uudet osat. Se nyt on oma moka, että välillä kului aikaa ennen kuin auto otettiin kunnolla ajoon myöhemmin, mutta varmaa on se, että tuo str.t sarja on aivan liian kova arkikäyttöön ja sarjan myynyt Completos ei pidä kiinni Konin takuista. Valitettavasti Filarossa myös heitettiin se hajonnut uusi iskunvaimennin roskiin vastoin sovittua, joten en siksi saanut puolueettoman tahon purkamaa iskaria vietyä Konin takuuhuoltoon. No, koska vanha JTS on muutenkin ikuisuusprojekti, vaihdan tilalle alkuperäisosat itse jahka ehdin. Mitä tästä opin? Ei koskaan mitään halpaa osaa ja kaikki kannattaa aina tehdä itse.

Siis str.t eivät ole ne punaiset vaan kiinteästi jäykäksi säädetyt vaimentimet madallissarjassa, jossa tulee h&R jouset niiden kanssa.Vastaa jotain TA Technixiä ja mitä niitä on. Kaikki tien epätasaisuudet lyövät läpi yli 60 km/h vauhdissa ja yli satasta ei viitsi ajaa lainkaan kun on niin puuduttava tärinää. Itsehän ostin sarjan vain koska sen sai nopeasti ja alkuperäisen takaiskarin hinnalla, mutta lopputulos on ihan hirveä ajaa. Varmaan just oikein johonkin saksalaiseen vanhaan taksiin mutta ei sovi Alfaan.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Avatar
1300ti
Viestit: 955
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 17:38
Car(s): A-R 101-102-105-116-156 & Fiat 501, 507F, 1500TS, 127, 128, 1.9TD
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Viesti:

Re: Alustasarjoista vielä (156)...

Viesti Kirjoittaja 1300ti »

willez kirjoitti:
06 Huhti 2015, 18:06
veskuk kirjoitti:Onko kukaan kokeillu näin halpoja sarjoja?

http://www.aze-tuning.de/maxtrac-sportf ... 33226.html
Kerran oli alla halpasarja (ta-tekniks). Aivan kamala :| Tais olla kuukauden alla ja oli pakko vaihtaa kunnolliseen alustaan kun ei purukalusto kestänyt ajoa :crazyeyes:
vrt. Koni Str.t.
Cuore sportivo. JTS - jatsin tahtia sydämmeesi.

Vastaa Viestiin