Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

hagger16 kirjoitti:Eli tekeekö Eibachin Pro-iskareilla mitään? Ovat näköjään 500 € alfisti.netissä.
Vai ovatko esim. Bilsteinit parempi sijoitus? (658€)
Vaiko kuitenkin perinteiset Koni Sportit? (660€)
Noista hinnoista vielä..
Itse ostin omani (Bilstein sprint) 2v sitten suomesta hintaan 629e tuolta-> www.drw.fi
Sillon noita ei ollu alfisti.netissä, ja jokapaikassa muualla suomessa noi oli +800-1000e kierros :roll: Eli kannattanee kysästä tuolta paljon nykyään maksavat!

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Kenelläkään kokemusta Eibach Pro-Damper setistä? luultavasti saisin halvalla... Tosin ei mitään tietoa minkälainen on...

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Lue ketjua läpi, löytyy aiheesta juttua.
hagger16 kirjoitti:
Rolle kirjoitti:Mulla on nuo Eibachit saman merkkisillä jousilla.
Rolle kirjoitti:155:ssa oli Koni + Eibach
Auto, eikä moottori tietysti ole sama, mutta oletko pystynyt tekemään jonkinlaista eroa noiden kahden välillä?
Sori, on jäänyt huomaamatta. 155:nen oli kyllä jäykempi, vaikkei säädöt olleet iskareissa mitenkään tapissa. Eibach on kyllä mukava noihin koneihin verrattuna, ja vakioonkin verrattuna ja tämä vain ja ainoastaan positiivisessa mielessä :o:

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

hyvin vahvasti tuntuu että tilaisin FK Königsportin coilover setin... On Konin keltaiset iskarit jne.. mut katotaa viel :) Kovasti polttelee...

Lähetin myös tarjouspyyntöö Bilsteinin B14 setistä..

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Noi Konin keltaisethan on näppärästi päältä säädettävissä, löysimmässä asennossa ihan kivat talvellakin, suosittelen :wink:
- Alfaholic -

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Itellä kokemusta Konin keltasista Saab 9-5:ssa. Siinä säädön sai tehtyä vain iskarin ollessa irtaallaan. Tapahtuuko 156:ssa säätö samalla tavalla?

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Vähän aiheeseen liittyvää. Vaihdoin tänään veljen Seleen kesävanteita, ja samalla ihmettelin niitä iskareita. Niissä kun on ne kierteet niin eikö ne ole säädetävät? Miten niitä säädetään, auton mukana kun ei tullut mitään säätöavaimia? Merkki on ilmeisesti Novitec!

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Novitec = KW, "tuuning" liikkeistä löytynee tuo työkalu (ei luulisi olevan kalliskaan)
Pari puristinta, kunnon pesu, leikkuuöljyä ja pitkää pinnaa... :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Kiisseli kirjoitti:Itellä kokemusta Konin keltasista Saab 9-5:ssa. Siinä säädön sai tehtyä vain iskarin ollessa irtaallaan. Tapahtuuko 156:ssa säätö samalla tavalla?
Paikallaan ollessa onnistuu säätö 156ssa.
Mukana tulevalla säätöpyörällä iskarin päältä.
- Alfaholic -

Kiisseli
Viestit: 251
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 23:55
Car(s): MB CLS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Kiisseli »

Kiitos paljon vastauksesta.
Alustavasti kyselin jo tarjouksia Konin sport sarjasta jousineen.
Auton kun ostin, niin tuntui, että tähän ei tarvitse alustaa uusia. :lol:

Avatar
Pepee
Viestit: 194
Liittynyt: 29 Loka 2006, 19:52
Car(s): Nykyinen: Giulietta 2.0 jtdm.-.Ex: 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.5 v6 -99, ex 156 2.0 jts -04, ex: 159 2,4 jtdm 2008
Paikkakunta: Seinäjoki

juupp..

Viesti Kirjoittaja Pepee »

sataviisviis.. ! mulla on kw 3 variante alusta ja kyllä siinä pitää olla mukana sellainen "koukkuavain .. sillä se säätäminen onnistuu vaivatta .. :P

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Varmaankin avain jäänyt edelliselle omistajalle.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

sataviisviis kirjoitti:Varmaankin avain jäänyt edelliselle omistajalle.
Noita avaimia luulisi löytyvän US-Partsista joka on KW:n maahantuoja. Veikkaisin, että Novitec:in alustasarjat on KW:n valmistamat :wink:

Toinen vaihtoehto on mennä kyselemään haka-avainta laakeri/työkaluliikkeistä. Kannattaa mitata "mutterin" ulkohalkaisija sekä sen pystyuran leveys valmiiksi.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

No niin.
Coiloverit maanneet parvekkeella kohta kolmatta viikkoa kun asennuksesta ei ole tullut mitään. Ei olla saatu kaverin kanssa synkattua aikatauluja yhteen eikä hyvältä näytä vielä ainakaan pariin viikkoon :? .
Eli siis, löytyykö kanssa-alfistia jota kiinnostaa tuollainen alustanvaihto ja keneltä löytyy työkalut hommaan. Dimmun ohjeiden mukaan ei vaikuta pahalta rastilta, mutta jos itse rupeaisin hommaan pitäisi ostaa työkalut ja jos homma jää kesken muutaman vaihdetun tolpan jälkeen, ei minulta löydy keinoja tiukassa olevan pultin aukaisuun.
Vaihtoon menee iskarit, jouset sekä samalla kaikki koiranluut. Rahallinen korvaus voidaan sopia etukäteen ja joustaa tarvittaessa jos homma venyy. Joko niin että toimin itse apurina ja mahdollisimman paljon työssä mukana tai sitten jos haluaa työskennellä rauhassa, voin toimittaa kulkineen johonkin ja noutaa kun valmista, ihan mikä parhaiten sopii. Tosin jos olet rekisteröitynyt foorumille vasta tämän viestin jälkeen, en välttämättä viitsi autoa luovuttaa ilman mukanaoloa. Viikolla jokin ilta sopisi parhaiten, tarvittaessa voin jättää auton ja jatketaan seuraavana päivänä. Viikonloputkin tarvittaessa. Omalla parkkipaikallani on molemman puolen ruudut tyhjänä, joten siinäkin tarvittaessa onnistuu.
Miksikö näin?
Erilaiset nyrkkipajat voisi varmasti homman tehdä kohtuuhinnalla mutta työnjäljestä ei ole varmuutta ja kun kerran jonkinnäkösenä harrastuksena autoilua pidän, voisi ihan konkreettisesti kerrankin harrastaa. Heh. :-D
Viestiä tulemaan PM:llä jos osu ja uppos.

Avatar
Snake
Viestit: 128
Liittynyt: 23 Kesä 2005, 13:40
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Snake »

Mielellääntekis tommosen homman tekis mut ku on vähän välimatkaa...
Ite oon korjaamol töis mut ainoat Alfat mitä siel on käyny ovat omia ja Eeyoren 33:nen :) Olis kiva korjailla Alfoja eikä pelkkii tusina-autoja... Joku iltakeikka ni ei tommosesta tarvis hirveetä korvausta, ku ois kiva laajentaa kokemuksiaan Alfojen osalta...

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Onko kenelläkään alla tuollaista Supersportin coilover satsia?

Materiaalista ei puhuta mitään, eli tuskin on rosterista ja sekin vähän mietityttää kun yksi ja sama satsi sopii mukamas GTA:ta myöden kaikkiin 56:iin. Oishan siinä tosin 24 kk:n takuu, mutta köyhällä ei olis varaa ostaa ensin halpaa ja sitten vasta hyvää.

Kokemuksia anyone?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
dimmu
Viestit: 862
Liittynyt: 09 Touko 2006, 19:44
Paikkakunta: Nurmo

Viesti Kirjoittaja dimmu »

^Supersportin coilovereista ei oo kokemuksia, mutta kaasutolpista on.
Pysy kaukana koko merkistä...
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Noin mä vähän olen ajatellut tehdäkin...
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

ELI TIIVISTETTYNÄ - mikä on hyvä laadultaan-luotettava ja halpa alustasarja jonka kanssa ei ole asennusongelmia? hintaa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Luetettava ja hyvä: Koni

Ei ole ensihankintana halpa, mutta maksaa itsensä takaisin, eli on pitkällä tähtäimellä myös halpa. (Tämä perustuu pitkään ikään ja huolto mahdollisuuteen).

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Epezi kirjoitti:Luetettava ja hyvä: Koni
BILSTEIN :!:

mayhem
Viestit: 38
Liittynyt: 08 Kesä 2008, 16:41
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja mayhem »

g&m ihan, jees keula ja perä tippu niinku pitikin.ihan hyvä ajaa kybin iskareilla.Jom täyttä roskaa auto kulki keula pystyssä ja kuskin takanurkka vielä huomattavasti alempana ku apparin.
bilstein aivan huippu siis bongot sille.

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

GTS Performance

Kenelläkään tästä kokemuksia yksviiskutosessa?
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

aannttii kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Eibach Pro-Damper setistä? luultavasti saisin halvalla... Tosin ei mitään tietoa minkälainen on...
varmaan se setti mikä on nettivaraosassa myynnissä??

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

virtti kirjoitti:GTS Performance

Kenelläkään tästä kokemuksia yksviiskutosessa?
Kokemuksia GTS:stä kaipaisin minäkin, jos vaikka joku päivä tuo minun 156 heräisi henkiin. Hinta ei vaikuta miltään mielettömän pahalta.

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=37433
VMP

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

mattijus kirjoitti:
virtti kirjoitti:GTS Performance

Kenelläkään tästä kokemuksia yksviiskutosessa?
Kokemuksia GTS:stä kaipaisin minäkin, jos vaikka joku päivä tuo minun 156 heräisi henkiin. Hinta ei vaikuta miltään mielettömän pahalta.

http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=37433
Mielestäni hintaansa nähden hyvä. Jämeröitti menoa juuri omaan makuun sopivasti ja madalsi hieman.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

mayhem kirjoitti:Jom täyttä roskaa auto kulki keula pystyssä ja kuskin takanurkka vielä huomattavasti alempana ku apparin.
Oisko tonne taakse ollut merkatut jouset eri puolille, kompensoimaan n.80kg:n kuljettajaa tai esim. tankkia.. eli jouset väärinpäin?
..ammattina autoslalom..

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

piesuli kirjoitti:
aannttii kirjoitti:Kenelläkään kokemusta Eibach Pro-Damper setistä? luultavasti saisin halvalla... Tosin ei mitään tietoa minkälainen on...
varmaan se setti mikä on nettivaraosassa myynnissä??
Oli joo myynnissä, en tiedä onko vielä, mutta alustasarja pitäis hommata...

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Madallusjousia pitäs kattella ja mahdollisimman halvalla pitäs taas kerran päästä. Opiskelijat... :lol: Muutamaan autoon on pelkät jouset asennettu ja aina on ongelmana ollut että. Joko perä tai keula on pystyssä, tai keula. Eli onko noilla pelkillä madallusjousilla edes mahdollista saada autoa suoraan? Vai onko ostettava säädettävä. :roll:

Eli nämä setit olis halpoja ja mielessä Alfisti.netistä

Novitec Sports Spring Kit 40mm

Eibach ProKit Sports Spring Kit 30mm

H&R Sports Spring Kit 30mm

Elikkäs jos joltain noita settejä löytyy niin minkälainen ajoltaan, todellinen madallus? ja kuvia tietenkin. Tietysti jos jollain on hyviä kokemuksia jostain muista pelkistä jousista niin saa kertoilla.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^No, ainakin tuolla Eibachin Prokitillä keula laskee rajusti. Kuvia on albumissani. Omassani oli alumiinisenpohjapellin ja maan välissä noin 8 cm.
Voisiko raju madallus johtua siitä, että samat jouset on tarkoitettu kaikkiin nelisylinterisiin 156:iin aina 1.6 lähtien. Pakko kait esim. ilmastoidun 2.0:n ja ilmastoimattoman 1.6:n välillä olla jonkinlainen painoero? Keula siis Eibacheilla alempana. Ihan tyylikkäästi tosin..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Sama tilanne V6:lla, paitsi että maavaraa vielä karvan vähemmän tuolla samaisella alumiinisella pohjalevyllä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Madallus taitaa olla kaikkea muuta kuin 30mm? :-D Sedaniin natsaa tuo vähän korkealle jäävä perä, mutta, mitenköhän farkkuun? Näkyy olevan kuitenkin sama setti farkkuun, kuin sedaniin, oisko farkussa sen verran painavampi perä, että menis vähän alemmas. No niin sportwagonistit, pistäkäähän kokemuksianne madallusjousista. :twisted:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

hagger16 kirjoitti:Pakko kait esim. ilmastoidun 2.0:n ja ilmastoimattoman 1.6:n välillä olla jonkinlainen painoero?
Ilmastoinnin hilppeet kyllä painavat jotain mutta ykspisteäkäsen ja kaksilitraisen koneissa tuskin on juuri muuta painoeroa kuin tasapainoakselit. Lohkohan on sama, ja iskutilavuuden erot on tehty muuttamalla porausta ja iskunpituutta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

Jalamari kirjoitti:No niin sportwagonistit, pistäkäähän kokemuksianne madallusjousista. :twisted:
Mulla on nuo GTS Performancet nykyisessä. Silmämääräisesti aika pitkälti etu- ja takapää ovat likipitäen samalla korkeudella 8)

Yritänpä muistaa mittailla paljonko on eroa korkeudella, ihan piruuttani
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

virtti kirjoitti: Mulla on nuo GTS Performancet nykyisessä. Silmämääräisesti aika pitkälti etu- ja takapää ovat likipitäen samalla korkeudella 8)

Yritänpä muistaa mittailla paljonko on eroa korkeudella, ihan piruuttani
Mitä olet tykännyt? Kaverin Rellussa on joku GTS:n setti ja hänen kommenttien perusteella hankin projektialfaan myös GTS:n alustasarjan. Olisi kiva kuulla mihin sitä on taas sotkeutunut :mrgreen:
VMP

Avatar
virtti
Viestit: 248
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 13:47
Car(s): 159 SW 2.4 JTDm
ex 156 SW 2.5
ex 156 2.0 TS
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja virtti »

mattijus kirjoitti: Mitä olet tykännyt? Kaverin Rellussa on joku GTS:n setti ja hänen kommenttien perusteella hankin projektialfaan myös GTS:n alustasarjan. Olisi kiva kuulla mihin sitä on taas sotkeutunut :mrgreen:
Mulla ei oikein ole vertailupohjaa koska tämä setti oli alla kun ostin auton. Mutta en yhtään pöllömpänä pidä ajettavuutta, hauskaahan tämä on.
- kaurapuuro ei ole ruokaa, piika ei ole ihminen ja ford ei ole auto -

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Itselläni on tällä hetkellä GTS:n jouset kuusnepassa. Madallus ei ollut sitä mitä lupasivat, ja ovat vetelämmät kuin edelliset eibachit.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuo madallus GTS performancessa näyttää ainakin juuri sopivalta ja auto olevan muutenkin vaaterissa. Mattijus mistä hommasit ja paljonko kustansi? Nettivaraosassa noita näkyy olevan.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »


Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Joo, 90 postasi linkin, hinta oli muistaakseni hitusen alle 600eur. Toivottavasti vielä joku päivä ne saa liikkuvaan autoon kiinni :lol:
VMP

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11209
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jalamari kirjoitti: No niin sportwagonistit, pistäkäähän kokemuksianne madallusjousista.
Ex-Superissa oli Weitecin vieterit ja nykyisessä Bussossa Eibachit. Molemmat ovat mielestäni ihan ok asennossa. Weiteceillä madaltui ehkä enemmän. V6 kaipaisi jousien kaveriksi myös tuhdimpaa iskunvaimennusta ainakin jos radalla haluaa ajaa.

Albumissa kuvia.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Omassa albumissani kuva 156sesta GTS performance iskareilla ja jousilla. Autona on 2,5 V6.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

lesjöforsin jouset varma valinta.Auto tippuu eestä ja taasta,sen minkä luvataan.Voittaa kaiken mailman tuning jouset :silent:
http://www.lesjoforsab.com/default-uk.asp
http://www.fixus.fi/www/Koivunenwww.nsf ... ntent2DE55
Albumissa yks kuva getvosesta,jossa jouset alla.Suosittelen 8)

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Tässäpä vielä suoralinkki jousivaihtoehtoihin:

http://automotive.lesjoforsab.com/autom ... &s=javacat
(eli sinne vaan hakuun merkki ja malli)

Hintoja en tosin löytänyt, mutta madallusta lupaavat 35mm 156:een.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Onko kenelläkään 156:ssa Supersportin madallusjousia (-30mm)? Olisi mielenkiintoista tietää todellinen madallus ja mahdollisesti nähdä kuva autosta, jossa jouset on.
Olen yrittänyt etsiä mahdollisimman vähän madaltavia madallusjousia, koska mistään ei tunnu saavan alkuperäisiä Sportpack-jousia. Tai saahan niitä, mutta maksavat uutena maltaita ja hunajaa..
Vakiojousetkin ovat sekä tökerön näköiset että löysät.
Senza cuore saremmo solo macchine

maru
Viestit: 45
Liittynyt: 30 Tammi 2005, 11:06
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja maru »

"Onkos kellään sitten mitään kokemuksia SuperSport-alustoista? Entä kuulopuheita? "

On supersportin säädettävät alla, ei moittimista. Säädin auton mahdollisimman ylös joten madallus n.30mm.

Kaarteissa ei juuri minkäänlaista "niiausta" imee hyvin tiehen kiinni. Ovat kovahkot, kompensoin sitä laittamalla renkaiksi 205 50 17.
40 sarjan renkailla jos ajelee niin sitten joki pehmeämpi alusta .

Alustan massauksessa laitettin massat myös iskareille, hyvin ovat kestäneet.
2.0TS 98.

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

alfa164 kirjoitti:lesjöforsin jouset varma valinta.Auto tippuu eestä ja taasta,sen minkä luvataan.Voittaa kaiken mailman tuning jouset
Albumissa yks kuva getvosesta,jossa jouset alla.Suosittelen 8)
Heh, tuli tuo tilaamani tuning GTS alusasarja, jouset on Lesjöforsin tekeleet :lol:

Jouset näyttää jousilta ja iskarit iskareilta, sen enempää ei tähän hätään pysty kommentoimaan. Mukana tuli TÜV laput ja maininta, että jousien väri on muutettu punaisesta mustaksi. Toimitusaika oli sitä mitä luvattiin.
VMP

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Nostetaas tätä aihetta vähän esille kun kevät tulee. 8)
Alustasarja pitäis saada, mut kummat jouset kannattaa ostaa H&R vai Eibach kumpikin lupaa madaltaa -30mm?
Iskari vaihtoehtoina olis Koni Sport tai Bilstein B8, joista olen kallistumassa Koniin sen säädön vuoksi.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Onkohan laadun tae jouset joissa eri vaihtoehdot konekoon mukaan :?
Kun taas toisia merkkejä myydään samaa settiä koko mallistoon.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Totta. Vois kuvitella että Eibach on miettinyt noita jousia vähän kun shop.alfisti.net:ssä on joka moottorille oma vaihtoehto, toisin kuin H&R:llä.
Aikasemmista viesteistä vaan saa sen kuvan että Eibachin pudotus voi olla jotain muutakin kuin luvattu -30mm. Ja enempää ei tarvitse kyllä tippua.

Vastaa Viestiin