Alustasarjoista vielä (156)...

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

No niin,kevät koittaa ja pitää kohta alkaa harkitsemaan alustasarjan alle laittoa.Heräs nyt semmonen kysymys että mites nuitten pohjaanlyöntikumien kanssa.Konin sarjassa ei ainakaan mukana ollut,käykö nuo alkuperäiset kumit madalluksen kanssa???Jossain netin syövereissä puhuttiin että pitäs lyhentää alkuperäistä jos madallusta tulee yli 40mm mutta kuinkas on???????

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Menee ihan alkuperäisillä kumeilla. Suojakumit täytyy vaihtaa jos ovat vähänkin rikki. Samalla kannattaa myös tarkistaa iskarin yläpään laakerin kunto.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja michael »

JackFry kirjoitti:Totta. Vois kuvitella että Eibach on miettinyt noita jousia vähän kun shop.alfisti.net:ssä on joka moottorille oma vaihtoehto, toisin kuin H&R:llä.
Aikasemmista viesteistä vaan saa sen kuvan että Eibachin pudotus voi olla jotain muutakin kuin luvattu -30mm. Ja enempää ei tarvitse kyllä tippua.
onkohan jotkut sitten saaneet sen 45 mm pudottavan version, selittäisi odotettua suuremman pudotuksen...

kevät koittaa ja alfan ajo-ominaisuudet on luonnollisesti tapetilla. tavoitteena olisi juurikin hienoinen madallus ja jäykennys esim juuri Eibach Prosystemillä mutta mietityttää jos auto tipahtaakin sen 45 mm niin ei varmaan pääse enää autotalliinkaan... vannekoko on nyt vakio 15", ajo-ominaisuuksien kannalta ainakaan yli 17 tuumaa lienee turhaa.

näistä asioista on täällä viestejä enemmän kuin kukaan jaksaa lukea. se mitä kaipaisin, on että mahdollsimman moni laittaisi tänne oman alustasettinsä ja rengaskoon ja oman arvion kokonaisuuden toimivuudesta.

voisihan tuota maavaran pienentymistä varmaan pikkuisen korjata suuremman vierintäkehän renkailla? v6:sen älyvapaiden välitysten kannalta se olisi myös hyödyllistä...

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Kyllä mä päädyn noihin Eibachin jousiin, iskareita pitää vielä vähän miettiä onko ne Koni vai Bilstein? Kun ei osaa päättää. :oops:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

michael kirjoitti:onkohan jotkut sitten saaneet sen 45 mm pudottavan version
Tai vielä enemmän :silent: Silti toimii erittäin hyvin Eibachin iskareilla, jotka käsittääkseni ovat Konin tekemät. Ei mikään luulla mutta isoisän tekohampaat pysyy silti hyvin suussa jos on kyydissä.

Vähän jännitti tämä talvi kun oikeasti tuli lunta, että mitenkä mahtaa äijän käydä. Hyvin taas kerran pärjäsi, lähinnä mummot pelästyy kun lumi joskus kolisee pohjaan, mutta ei se nyt menoa haittaa. Sitä paitsi Helsingin keskusta ja sen kadut ovat siinä kunnossa, että jos siellä pärjää niin pärjää missä vaan.

Renkaat 215/45x17" (talvella 195/65x15"), enkä lähtisi kikkailemaan isommilla kuin on tehdas suunnitellut. Mielummin sitten säädettävä alusta, esim. Novitec tai KW:n Variante, ei tarvitse ihmetellä paljonko tippuu ja onko paljon vai vähän vai sittenkin liikaa.

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Tuosta madalluksesta vielä; jos haluaa selvittää paljonko auto käytännössä madaltuu pitäisi mitat ottaa niin, että ainakin kuljettajan istuin on kuormattu. Tällä tavoin mitattu madallus on lähempänä totuutta kuin tuo tyhjästä autosta otettu mitta, jolla on merkitystä vain jollei autolla ajeta.
Giulia Super -69

WoZZo
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Loka 2008, 12:39
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja WoZZo »

Sattuuko kellään olemaan kokemusta Rennsport Technik:in alustasarjasta?Alusta on säädettävä ja hinta ei ole paha 575€ tuossa olis linkki http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... &section=c

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

^Ei näytä olevan ruostumattomasta tehty. Eli en laittais. Yhden talven jälkeen se on jo niin hapan ettei tarvi säädellä enää mihinkään suuntaan.

Alustojen kanssa se vaan on niin että ei kannata pihistellä. Edullisin minusta järkevä säädettävä sarja on alfisti.netin kautta Eibachin Pro-Street-S, maksaa muistaakseni 799 + rahdin. Suomesta sitä (niinkuin ei mitään muutakaan kunnollista säädettävää sarjaa) ei saa alle tonnilla.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Itse olen noita halpoja settejä kanssa katsellut ja sellainen lähtee varmasti tilaukseenkin Saksasta. Eipä noita varmaan pysty säädellä vuoden päästä mutta ei kai niitä viitsisi säädelläkkään sen jälkeen kun oikea korkeus löytynyt. :roll:

Tuossa vastaavat Saksasta.

http://cgi.ebay.de/ST-Gewindefahrwerk-A ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Maxxton-Gewindefahrw ... dZViewItem

Ja monet muut. Eilen oli vielä Interalloyn settejä vaan eipä ole enää. :roll: Oli ehkä hyvä ettei tullu tilattua.

Avatar
mml
Viestit: 1109
Liittynyt: 25 Huhti 2004, 15:22

Viesti Kirjoittaja mml »

Nyt on alfisti.netissä näköjään Bilsteininkin B14 PSS säädettävä alustasarja halvennuksessa hintaan 899 €, normaalisti 1199 €.
minä vähän ylempänä kirjoitti:...Eibachin Pro-Street-S, maksaa muistaakseni 799 + rahdin....
Puhuin paskaa, olikin 849 €.

Jos säädettävä sarja pitää olla, niin noista minä lähtisin valkkaamaan.
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Juu. Eli tuon Supersportin alustan hommasin. Noh. Nyt vaihtopuuhissa sitten huomasin, että melko vetelän tuntuset nämä uudet etuiskarit verrattuna jopa paaljon ajettuihin originaaleihin. En siis ole vielä tuolla ajanut, mutta käsin noita pumpatessa.

Otin yhteyden maahantuojaan joka sanoi, että Alfassa on erittäin jäykät iskunvaimentimet vakiona. Johtuen Coilovereiden erilaisesta toimintaperiaatteesta Coilien iskarit hieman pehmeämmät. :shock: Siis mitä. eikös jousien tarkoitus ole ottaa töyssyt vastaan ja iskareiden vaimentaa liike? Oli kyseessä sitten coilit tai tavalliset. Oonko taas kerran iskenyt käteni paskaan. :crazyeyes:

Ps.Pari tuntia temunnut etuiskareiden alapään pultin kanssa. Pultti oli hapettunut kohtuuttoman lujaan haarukkaan kiinni. :evil:

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Meikällä ois tarkotuksena tänään tilata toi Supersportin kiinteä sarja .. -45mm... Saa nähdä sitten, minkälainen on

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Minkäslaiset Jalamarin ensimmäiset kokemukset säädettävistä Supersporteista on? Lähipäivinä pitäis pihaan ilmestyä 156 SW 1.8TS, ja harkinnassa on madallusjouset tai alustasarja, budjetti on kuitenkin varsin rajallinen johtuen elämäntilanteesta. Siispä tuo säädettävä kiinnostaa, mutta toki myös kokemuksia kiinteästä saa heittää.

Ps. Eikös kierteet kannattaisi suojata jollain aineella ruostumisen estämiseksi, esim. vaseliinia reilusti ja pienet kumitussut nippareilla molemmille puolille pitämään vaseliinin sisässä ja epäpuhtaudet loitolla...
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

No emt. Takapää on hirvittävän jäykkä ja keula vähän löysempi. :roll: Säätöjä ei tuntunu etupäässä pystyä muuttaa ilman että ei jotain hajoa. Takaa toimi hienosti. Riittävän tonttiin tuon tuolla saa jos pitää jotain positiivista mainita. Mutta jos nyt tilaisin niin luultavasti säästäisin pari sataa lisää ja ostaisin setin missä myös jäykkyydensäätö tai siten ihan kiinteän.

Setin myyneestä firmasta ei ole kuin positiivista sanottavaa. Jos nyt meinaat tuollaisen hommata niin tilaa ehdottomasti tuolta. Nopea toimitus ja vastaus kysymyksiin.

http://www.rennsport-technik.fi

mazza
Viestit: 156
Liittynyt: 26 Marras 2004, 17:25
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja mazza »

Tuo Rennsportin alustasarja lienee täysin sama, vaikka muutaman kympin kalliimpi on? Tokihan tuo D2 kiinnostais... Mitenköhän KW Silverline? Sitähän saa 800€:llä.
On se harmi ku ne autot vetää liian usein väärästä päästä....

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Niin, en tiedä. Ainakin osat oli nätisti eloksoituja. :lol: KW tai Novitec alfisti.netistä.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Tuli vaihdettua tuo Supersportin alustasarja(-45mm) alle ja mielestäni aivan loistava hintaansa nähden. Nyt on nätisti kentässä ja mukavempi ajaa, mitä ennen.

Olin jo kauan aikaa ihmetellytkin ja pari kaveria, että miten tuo Alfa on niin matala keulasta ja korkea takaa, ja paljastui kunnolla että oli madallettu edestä, mutta ei takaa :crazyeyes: ..
Ja oli aivan hämärät jouset siinä, niin pirun tiukalle väännetty ja aivan tajuttoman pintajäykät oli.

Nyt supersportin alustalla menee mukavasti kentässä ja tuntuu hyvältä ! :)
Katsotaan nyt kauan kestää, mutta ainakin tämän päivän kokemuksella suosittelen :)

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Madaltiko mitä lupasi?

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »

Jalamari kirjoitti:Madaltiko mitä lupasi?
Aika tarkkaan meni joo. Pitää napsia huomenissa pari kuvaa näytille.

aannttii
Viestit: 299
Liittynyt: 20 Helmi 2006, 17:57
Paikkakunta: Alajärvi

Viesti Kirjoittaja aannttii »


Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Hyvä madallus. 8)

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

kehaisenpa nyt tässä konin str.t settiä joka on siis kiinteä ja vähän yleisesti saanut kuvan että ei kannattava hankinta.Ajotuntuma parani huomattavasti vakioon verrattuna ja vaikka alusta ei huikean jäykältä tunnu niin mutkat se nielee kyllä hyvin eikä ole liian kova näille oulun hienoille mukulakivikaduillekkaan.Tosin mulla on jäykemmät kallistuksenvakaajat ja pitkittäistuet mutta hieno yhdistelmä niille jotka ei halua ajaa kivireellä mutta tykkää joskus ottaa tiukat kurvit vähän vauhdikkaammin.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

nyt pitäisi tilata alustasarjaa 156:een. Onko kukaan lähiaikoina tilaillut, mistä ja mihin hintaan? Lähinnä kiinnostaisi Bilstein ja Koni, Eibach.

Esimerkiksi alfisti.net:ssä:

- säädettävä Bilstein Coilover Suspension Kit B14 PSS 775€ + toimituskulut suomeen 17.5€ =792,50€

- Eibach ProSystem:iin 449€+toimituskulut 17.5= 466,5€?


hintaeroa on kumminkin 362€, merkittävä summa
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

jtmuti
Viestit: 35
Liittynyt: 12 Elo 2009, 08:39
Paikkakunta: Turku

Konin jousista

Viesti Kirjoittaja jtmuti »

Tarkoituksenani oli hankkia Konin str -setti jota Vesihiisi tossa kehuikin. Kiinnostaisi kuitenkin tietää kuinka suuri madallus on noilla Konin sinisillä jousilla? Tarkoitus oli päivittää alustaa reilu 100tkm ajetuun AR 156 -04 2.0jts SW:n ja käyttöauton ominaisuudet saisi säilyä. Lähinnä sarjassa arveluttaa mahdollinen ylisuuri madallus jos madallus on käytännössä vielä luvattua suurempi ja miten mahtaa kestää 5 hengen kuormaa?
Sarjaahan saa varsin edullisesti tämänhetkisellä punnan kurssilla:
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=261711107000&a=i
Arvioisin noin 400e kotiin kannettuna.

Samalla ajattelin tilata etujarrujen levyt ja palat niin onko kokemuksi kumpi kannattaa ostaa EBC vai Black diamond? Hinnoissa ei ole paljoa eroja ja joskus voisi käydä ratapäiviäkin kokeilemassa...

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

sedan 156 ja ajlkuperäinen alusta ja 17 vanteet= etuosa korkeus vanteesta lokariin hyvä, takaosa korkealla.
Näyttää idioottimaiselta.

Kerran olen säädettävää alustasarjaa 156:een jo asentanut, mutta en loppujen lopuksi tykännyt jäykkyydestä.

Olisiko tuossa hyvä vaihtoehto laittaa vaan madaltavat jouset taakse vai tehdäänkö niin yleensäkään?

vai pitääkö laittaa madaltavat jouset sekä eteen että taakse, mut tuleeks siitä sama lopputulos mikä nytkin, etu ok, taka too high?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Heps!

Käytin leimalla äsken ja hylsy tuli. Takajousi poikki alhaalta (+rekkarinvalot pimeenä).

Mulla on alla Weitecin Ultra GT 40/40 sarja ja siihen pitäisi nyt saada jousi. Tai molemmat takajouset. Löytyykö irrallaan vai pitääkö tilata kaikki neljä? :evil: Iskarit olivat vielä hyvässä hapessa joten niitä en lähde vaihtamaan. Stana...

Avatar
hjpp
Viestit: 1925
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^Sama vika ja sama satsi esiintyi täällä päin viime vuonna. Soittokierroksen jälkeen totesin, että kannattaa hommata jokin muu jousisarja, kun edellisten laatukin oli kyseenalainen. Suosittelen samaa toimintaa.

Jaksoin kuitenkin vaihtaa uudet jouset vain taakse, mutta ihan hyvä siitä tuli. Katsastusta en ole kokeillut, mutta eipä siinä lie kummempaa, kun rekisteriotteessa lukee vain maininta aslustasarjasta -ei sen merkistä.

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Ahaa.. Mielenkiintoista.. Täytyypä tutkia sitten mitä laittaisi tilalle. Mitenhän eri valmistajan jouset toimii noiden iskareiden kanssa? Oiskos suosituksia 40/40mm jousisatsille? Ei oo mitään käsitystä..

Noi Weitecit sais kyl halvalla (http://www.pro-styles.de/artikel_group_ ... 6-932.html). Halpa hinta ja laatuhan ei taida mahtua samaan pakettiin, näissäkään..?

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuningstudiosta hankkimani GTS setti vaikuttaa ihan ok sarjalta katukäyttöön. Sieltä varmaan osaisivat kertoa millaiset jouset siinä on.

Avatar
hjpp
Viestit: 1925
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Jep, jep. Tämän pakettiviisauden useimmat hoksaa vasta kantapään kautta. Tuohon puoleentoistasataan ei tarvitse montaa euroa lisätä, kun saa jo ihan edullistakin tavaraa.

Avatar
hattoori
Viestit: 245
Liittynyt: 30 Loka 2009, 14:22
Car(s): Brera 1750tbi -10, Ex.MB CLS 350 shooting brake AMG, Ex. Giulietta MA -12. Ex. fl 156 jts sw 2.0. Ex 156 2.0ts
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja hattoori »

Tuolla tuningstudiolla näytti olevan vain 40/30 sarjoja GTS:stä tarjolla.. Ja muistakin kaikkea muuta kuin 40/40. Toi nykynen 40/40 istuu niin komeesti, että hieman arveluttaa se, että perä nousis sentin verran. Oisko kellään kuvia 40/30 juosilla?

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »


Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Toi nyökkäily pitää saada kuriin kun häiritsee alustan lepsuus jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Viime aikoina on mukaan tullut myös havaittavaa ulomman takapään niiaiilua mutkissa kiihdyttäessä.Autossa on edelleen vakiojouset ja iskarit.Suunnitelmissa olisi siis laittaa Konin FSD:t ja vakiojouset tai korkeintaan 30mm madaltavat, jolloin valinta olisi varmasti Eibachin pro kit jouset. Madallus tuntuu vaan viime talven lumiaurakokemusten jälkeen vaikeuksien hakemiselta, joten se ei oikein houkuttele ellei löydy jotain 10-20mm madaltavia jousia. Tutulta varaosaliikkeen kaverilta kysäisin vakiojousien merkeistä ja hänellä olisi tarjotaLesjöforsin ja H&R:n vakiojousia. Onko kokemuksia noista kellään? H&R:n jousivalikoimissa olisi mielenkiintoinen toi OE Sport springs joka madaltaa valmistajan ilmoituksen mukaan 0.25" - 0.75", mutta mikä lienee saatavuus 156:een? Googlella löydän vain minimissään 30mm madaltavia H&R:n jousia 156:een.

Kukahan on ollut muuten noiden ensiasennusjousien sopimusvalmistaja, jotta tietää niitä välttää? Omat jouset on sen verran hapekkaassa kunnossa joten sieltä tuskin merkintöjä löytää ellei ota irti ja jynssää kunnolla puhtaaksi.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Cobralla löytyisi 25mm madaltavat jouset 156:een. Onko näistä kokemuksia kellään?

JiiTeeÄssä
Viestit: 1295
Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
Car(s): .
ex Giulia Super 2.2 jtdm -16
ex 159 1.9 jtdm -10
ex 159sw 2.4 jtdm -07
ex 159 2.4 jtdm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98

Viesti Kirjoittaja JiiTeeÄssä »

^Ei ole kokemuksia mutta siinä lukee:

Additional Notes:
* OE-Sport Susp.

Tarkoittaako tuo että nuo on sport pack alustan vakiojouset? OE = Original Equipment...
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei ole kokemusta yhdestäkään 156:sen alla, mutta laatukäsityksenä ottaisin heti nuo H&R:t, jos niiltä tosiaan saa vakiokorkuisia jousia. Madalletuista valkkaisin Eibachit.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

JiiTeeÄssä kirjoitti:^Ei ole kokemuksia mutta siinä lukee:

Additional Notes:
* OE-Sport Susp.

Tarkoittaako tuo että nuo on sport pack alustan vakiojouset? OE = Original Equipment...

Voisipa hyvinkin olla.


Epezi: Kysäisin siltä kaverilta nimenomaan niin, että kenen valmistamia vakiojousia hänen kauttaan saa ja vastaukseksi sain H&R ja Lesjöfors. H&R:n sivuilta en kyllä noita vakiojousia löytänyt, mutta luulisi olevan hyvää bisnestä valmistaa vakiojousiakin kun suurin osa autoilijoista käyttää kuitenkin niitä.


Ebsparesin sivuilta löysin nyt todella kiinnostavan jousisetin. Eibachin valmistamat Ebsparesin omat 15mm madaltavat.
http://www.ebspares.co.uk/news28.htm
Auto Italian juttu Ebsparesin 156 alustapäivityksestä:
http://www.ebspares.co.uk/news42.htm

Noi 15mm madaltavat eibachit koni FSD:n kanssa tuntuisi aika optimiratkaisulta, mutta vieläköhän noita jousia saa kun ei ole ebsrapesin alustasivulla listattuna. http://www.ebspares.co.uk/alfa156/suspe ... lfa156.cfm
FSD setti löytyy aika ok-hinnalla ja on näköjään niiden ykkösiskarisuositus. Pitänee kysyä suoraan Ebsparesilta noiden jousien saatavuutta.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Giallo Pozzuoli kirjoitti:Pitänee kysyä suoraan Ebsparesilta noiden jousien saatavuutta.
Joskus kyselin noita ja ilmoittivat olevan saatavissa, mutta menee tehdas(?)tilaukseen. Saattaahan se olla, että ovat nyt taas jonkun erän saaneet...kysyvä ei tieltä... :-D
Itse en jaksanut jäädä odottelemaan.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

^ Heh, tilasin englannista huhtikuun alussa madallusjouset Lanciaan, eikä ole vielä niitä kuulunut. Viestittivät vain, että lähettävät heti kun tilaustoimittajalta ne saavat. Puslat jotka samaan aikaan tilasin on onneksi tulleet, mutta viikkotolkulla sai niitäkin odotella. Voi olla, että saa yhtä kauan ebsparesin jousiakin odotella noiden kokemusten perusteella.

Tuon Auto Italian jutun perusteella nuo ebsparesin jouset madaltavat ainoastaan edestä 15mm, takana korkeus pysyy vakiona. Saishan noilla vähän hyökkäävämmän asennon, mutta etuspoileri on jo ~4cm alempana niin tulisi ~pari senttiä noilla lisää spoileri alas. Pääsisi taas paremmin lumet talvella auraamaan :crazyeyes: Auto Italian jutun perusteella suurempi ongelma on nuo vakioiskarit kuin jouset, joten noi H&R:n vakiojouset vois olla ihan ok ratkaisu FSD:n parina.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^Omassani on tällä hetkellä vielä vakiojouset ja Koni FSD:t. Erittäin hyvä yhdistelmä. Aion kyllä tosin vaihtaa taas madallusjouset alle, koska työmatka on lyhentynyt pariin kilometriin. Voi ne pari kertaa talvessa, kun on aamulla puoli metriä lunta kadulla, vaikka kävellä töihin... :-D
Toisessa autossa on myös FSD:t ja madallusjouset. Kieltämättä joustovara ei tunnu riittävän, vaan pahimmissa töyssyissä jouset tuntuvat pohjaavan... On ne kyllä siinäkin miljoona kertaa paremmat kuin vakioalusta. No, saa nähdä miten madallusjouset + FSD:t toimivat Alfassa. Todennäköisesti paremmin jo pienemmän elopainon ansiosta.
Senza cuore saremmo solo macchine

Tähti
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Elo 2010, 16:40

Viesti Kirjoittaja Tähti »

Pitäisi hommata uusi alustasarja nykyiseen 156 sportswagoniin. Onko suosituksia kohtuuhintaisista sarjoista? Semmoinen hyvä kompromissi ajettavuuden ja käytännöllisyyden välille? Tietysti perheelliselle kohtuullinen hinta on plussaa! :)

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^itse laitoin hankintaan Eibachin Pro Kit jouset sekä Konin Street iskarit. Hinta-laatu suhde parhaimmillaan. Parempaa saisi toki Konin Sporteilla tai FSD:llä, mutta hintaero noihin Streeteihin on merkittävä.

Eibach, noin 220€
Konit noin 430€

Tähti
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Elo 2010, 16:40

Viesti Kirjoittaja Tähti »

Epezi kirjoitti:^itse laitoin hankintaan jouset sekä Konin Street iskarit. Hinta-laatu suhde parhaimmillaan. Parempaa saisi toki Konin Sporteilla tai FSD:llä, mutta hintaero noihin Streeteihin on merkittävä.

Eibach, noin 220€
Konit noin 430€

Nämä konit? (joku oli laittanut tänne linkin jo)
http://www.larkspeed.com/index.pl?p=261711107000&a=i

Ja nämä Eichbachit?
http://www.modificars.fi/product_catalog.php?c=3301


Onko mitään hajua paljon työt keskimäärin maksaa, jos vie asennettavaksi?

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Tunti per nurkka + pyöränsuuntaus olisi villi arvaus.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^^ Kyllä, nuo konit. Tosin tuossa setissä tulee jo Konin jouset mukana. Ihan yhtä pätevät kuin Eibachit.

^aikas tarkka arvio. Vähän reilu 300€ taitaa asennus maksaa kulmiensäädön kanssa.

Avatar
JaniW
Viestit: 878
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
+ Penari
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja JaniW »

mulla on tällainen setti ja ihan tyytyväinen olen siihen ollut

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1145.html

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Kuuluuko kenelläkään muulla joka on reilummin madaltanut 156sta esimerkiksi vauhtitöyssyyn noustessa, kun keula hieman painuu klonksahdusta. Eli aina kun keula painuu nopeasti alaspäin.
Tuo ääni alkoi kuulua heti alustasarjan asennuksen jälkeen. Reilun vuoden tota olen nyt jaksanut kuunnella ja nyt se alko sen verran jurppimaan että pitäs laittaa kuntoon.:lol: Autoa on madallettu noin 55mm. En keksiny mitään muuta mistä tuo ääni vois alkaa kuulumaan, kun koiranluista, jos nuo menee jotenkin erikoiseen kulmaan? Joihinkin autoihinhan pitää hommata lyhyemmät luut jos on madaltanut enemmän.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

silverine kirjoitti:
Silvio kirjoitti:Mitenkäs talvella on nuo korkeussäädettävät pysyny ehjänä? Ps. ihanko tosissaan te ootte että tuo alle 600 euron premiumtecci on noin hyvä satsi? ihan onnettoman pientä toivoa mukavasta coil setistä siis on?
Se miten setti taipuu Suomen talveen, jää nähtäväksi..
Tosin luulisi sakemannin jotain ymmärtävän asian päälle?
Muuten ei ole valittamisen sanaa Premium Techistä
vaikkei minulla olekaan kokemusta muista sarjoista;
autoa tyypänneet ja vieressä istuneet ovat kehuneet..
Ahvenistollakin istui radassa kuin tatti.

Tietysti, onhan siinä pakko olla vikaa jos noin halvalla saa.
:P :crazyeyes:
Noniin...5 vuotta ne kesti...tai siis takatolppa. Oksentanut nesteet pihalle. Ja iloisinta tässä on tietysti se ettei uutta tolppaa taatusti saa enää mistään. :silent:

Mitähän sitten seuraavaksi alustasarjaksi alle, Novitecin coilover?
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
Tommo
Viestit: 181
Liittynyt: 29 Huhti 2005, 20:45
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Tommo »

Parasta mitä kenties rahalla saa RAC-A1202S

Edullisempi Bilstein Coil-Over Suspension Kit B16 ja samassa hintaluokassa painii ACS-A2003S

Oma suosikki kyllä toi AST...

Zire
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Touko 2011, 02:05

Viesti Kirjoittaja Zire »

Terve,

en taida olla ensimmäinen joka miettii, millainen alustasarja olisi Alffaan hyvä, joten apua kaivattaisiin. Auto on 2,5 V6 156, ja tässä oon pyöritellyt kolmenlaista ehdokasta:

- Eibach Prosystem - alustasarja (549€)
- Bilstein B14 BSS - alustasarja (779€)
- Koni FSD + Eibach Pro Kit-jouset (?€)

Mietinnän alla on ollut myös Eibach Pro-Street S-alustasarja, mutta hinta (849€) alkaa olemaan jo aikalailla korkea.

Kertokaahan jos on kokemuksia kyseisistä paketeista, ei ole asiasta oikein tietoa enkä haluais lähtä Alffan ajettavuutta pilaamaan. Kiitos jo etukäteen.

E: Tosiaan, säädettävä alusta ei ole välttämätön, pääasia että madallus pysyis kohtuullisena, välille 15-35mm.

Vastaa Viestiin