Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Valvoja: Moderators
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Do diin, rakenteensa vuoksi taitaapi olla hiukkasen lujassa tuo kansi lohkossa kiinni. Monestihan kansi on pulteilla kiinni ja nehän irtoavat kohtuu nätisti. Näissä koneisaahan on siis pinnapultit lohkossa jotka menevät kannen läpi ja mutterit kannessa (kuten kaikki tiedämme !), jolloin ajan myöden pinnapultit taitavat olla aikas jumissa kannessa.
Kuinka olette näitä irroitelleet ja millä vaurioilla, itse ajattelin räkästä mutterin pinnapulttiin kiinni ja koittaa pulttipyssyllä pinnapulttia pyörimään. No se oli vasta ajatus asteella ja kuunnellaan vinkkejä viisaammilta
Vinkkejä odotellen....
Kuinka olette näitä irroitelleet ja millä vaurioilla, itse ajattelin räkästä mutterin pinnapulttiin kiinni ja koittaa pulttipyssyllä pinnapulttia pyörimään. No se oli vasta ajatus asteella ja kuunnellaan vinkkejä viisaammilta
Vinkkejä odotellen....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
TC:n kannen saa ihan nätisti irti antamalla kumivasaralla vuoron perään pako- että imupuolelle iskua. Näin olen saanut irti ne kannet, mitä on pitänytkin saada.
- Tiige
- Viestit: 2845
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Kolme TC:n kantta ja yksi TS:n kansi ovat kaikki lähteneet kun on antanut kumivasaraa pinnapulttien päihin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Aika hellän tuntuista toimintaa Itse jo ehdin pikkuisen "kopistelemaan" imu sekä pakopuolelta, mutta ei sanottavaa vaikutusta. Koitan illalla paremmin ajan kanssa, eiköhän se siitä irtoa, jotenkin vaan taas tuntuu sille että muutenhan noi irtoaa kyllä nätisti, mutta juurikin tämä sitten ei..
No illalla lisää
No illalla lisää
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1820
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Kannen nostokorvakkeisiin rautakanki läpi ja siitä hiljalleen heilutellen ylös.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- Tiige
- Viestit: 2845
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Semmoinen tuli vielä mieleen, että onhan kannen etuosassa olevat pari pientä pulttia irti? Ne voi unohtua helposti.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
-
- Viestit: 267
- Liittynyt: 05 Syys 2005, 07:46
- Car(s): Volvo P130, Peugeot 206 GT #2288, MB E290
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Jep. Tämän olen itsekin kokenut. Rautakangellakin väänsin eikä mitään. Sitten muistin nuo kaksi pulttiaTiige kirjoitti:Semmoinen tuli vielä mieleen, että onhan kannen etuosassa olevat pari pientä pulttia irti? Ne voi unohtua helposti.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
tarkottanee ne pultit varmaan niitä jakopää kopan ala pultteja, juu ne on irki ja nosto korvakkeet ei ole paikallaan, tarvinnee ottaa toisesta lainaan...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Yhden olen irroitellut, kyllä sai kumivasarat unohtaa. Iso leka ja rautakanget
Ei siinä kait mitään ihmeempiä jippoja ollut, väänteli ja hakkasi niin että ihme kun pysyi suorana.
Ei siinä kait mitään ihmeempiä jippoja ollut, väänteli ja hakkasi niin että ihme kun pysyi suorana.
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
No nyt kuullostaa tutummalat, Epezi, morjens mikä homma. Yksi kumi leka murusina ja tosiaan ihme jos kansi vielä suorana säilyi. Muutaman millin rako tuli sitten loppupelissä helpolla (30 min takomista) ja sen jälkeen olikin hommaa. Kone oli kansi alespäin pukissa ja hakkasin kumilla (ja vähän muullakin), aina rako katosi toiselta nurkalta kun toista kaiveli. Loppujen lopuksi laitoin kiilaa väliin ja sillä pikkuhiljaa kiertäen alkoi kansi irrota. Pullttejakin väliin hakkasin kumilla ja kovalla. Ainoa vaurio näyttäis olevan pieni kiilan iskemä 1 männän yläosassa (kone kun oli ylösalas ja kampi pois niin männät roikkui kannen päällä).
No seuraava purkuun tänään ja huomenna, katotaan paljonko tnt:ä tarvitaan sen irrotukseen....
No seuraava purkuun tänään ja huomenna, katotaan paljonko tnt:ä tarvitaan sen irrotukseen....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Tais olla sama tapaus missä olin mukana kampeamassa. Tais olla pullotunkkiakin välillä "tehosteena" ja silti oli lujassaEpezi kirjoitti:Yhden olen irroitellut, kyllä sai kumivasarat unohtaa. Iso leka ja rautakanget
Ei siinä kait mitään ihmeempiä jippoja ollut, väänteli ja hakkasi niin että ihme kun pysyi suorana.
Suora se oli kaiken tuon jälkeenkin...
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Mulla on tuollainen apuväline kannen irroitukseen: http://www.totallyalfa.com/index.cfm?fu ... duct&id=88" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;"
Helppo tehdä n. 10mm teräslevystä ja sopivasta pultista.
Helppo tehdä n. 10mm teräslevystä ja sopivasta pultista.
75 TS -88
- Epezi
- Viestit: 7511
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Ai niin olihan tämäkin tapaus. Joskus irrotin myös paikallaan yhden, en nyt enään muista kumpi oli tiukemmassa.alfa 156 v6 kirjoitti:Tais olla sama tapaus missä olin mukana kampeamassa.
TwinS: sopiiko tuo myös TS koneeseen, kun tekstissä puhutaan TC:stä. Mihin toi käytännössä kiinnitetään?
-
- Viestit: 828
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
No jos kerran sen vaivan näkee että kannen irroittaa niin eikös se kannata
käydä oikaisuttamassa ja ehkäpä myös venttiilityöt siihen päälle. Ei se niin kallista kumminkaan ole...
Että samapa se paljonko sitä vääntelee ja kääntelee kun vaan ei halkaise...
käydä oikaisuttamassa ja ehkäpä myös venttiilityöt siihen päälle. Ei se niin kallista kumminkaan ole...
Että samapa se paljonko sitä vääntelee ja kääntelee kun vaan ei halkaise...
- gtvaj
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
- Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Vinkkiä 75 ts koneen kannen irrotukseen
Joo, kyllä se laittoon kansi menee, tai joku niistä 4 tarjolla olevasta, katotaan mikä on paras.
Oli sitten putketkin piukassa, ei ihan lähtenyt kumivälineillä nekään irti. Pikkuisen joutuu kauloja fiksaamaan ennen asennusta, toki onhan näitäkin nyt se 12-16 kpl mistä valita parhaat. Putket oli kyllä hyvän näköiset ja samoin männätkin, tässä myllyssä. Taitaisivat kelvata jo nämäkin mutta tutkitaan nyt muutkin ja punnitaan oikeat parit.
Yhdessä männässä oli kangen tappi pikkuisen jähmeämpi kuin muissa mutta se saattaa olla ihan tervaisen öljyn jäännettä.. tutkitaan.
Sekä runko että kangen laakerit olivat pikkuisen muuttaneet jo väriä (kuluneet), kangen ei niinkään, ne tais olla paremmat. Mutta puretaan nyt nuo pari muutakin ja mittaillaan ja punnitaan, katotaan mitä löytyy...
Oli sitten putketkin piukassa, ei ihan lähtenyt kumivälineillä nekään irti. Pikkuisen joutuu kauloja fiksaamaan ennen asennusta, toki onhan näitäkin nyt se 12-16 kpl mistä valita parhaat. Putket oli kyllä hyvän näköiset ja samoin männätkin, tässä myllyssä. Taitaisivat kelvata jo nämäkin mutta tutkitaan nyt muutkin ja punnitaan oikeat parit.
Yhdessä männässä oli kangen tappi pikkuisen jähmeämpi kuin muissa mutta se saattaa olla ihan tervaisen öljyn jäännettä.. tutkitaan.
Sekä runko että kangen laakerit olivat pikkuisen muuttaneet jo väriä (kuluneet), kangen ei niinkään, ne tais olla paremmat. Mutta puretaan nyt nuo pari muutakin ja mittaillaan ja punnitaan, katotaan mitä löytyy...
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi