Mihin menet, Alfa Romeo?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Mihin menet, Alfa Romeo?

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Curva Grande kirjoitti:En tiedä onko tämä edes uutinen, mutta Marchionne on todennut tällä hetkellä Car- lehden nettisivuilla olevassa haastattelussa, että volkkari on ollut halukas ostamaan alfan. Merkki ei ollut myynnissä, mutta M ei kiistänyt mahdollista myyntiä tulevaisuudessa jos hinta on oikea.
Vahvasti vaikuttaa siltä että vw-jätti nielaisee lähivuosina Alfan. Tekee varmaan hyvää italian geeneille ja nykymalliston haluttavuudelle. Fiat-konsernin myynnissä ei ole maassamme hurraamista. Alfoja oli tavoite myydä tälle vuodelle 600 kpl mutta kuukausittaiset myyntimäärät kaikki mallit yhteenlaskettuna on pyörinyt 30-40 kpl välissä. Toki paremmin kuin aiempina vuosina mutta miten kauan Automilanokaan viitsii toimia maahantuojana?
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Peeveli kirjoitti:Vahvasti vaikuttaa siltä että vw-jätti nielaisee lähivuosina Alfan. Tekee varmaan hyvää italian geeneille ja nykymalliston haluttavuudelle. Fiat-konsernin myynnissä ei ole maassamme hurraamista. Alfoja oli tavoite myydä tälle vuodelle 600 kpl mutta kuukausittaiset myyntimäärät kaikki mallit yhteenlaskettuna on pyörinyt 30-40 kpl välissä. Toki paremmin kuin aiempina vuosina mutta miten kauan Automilanokaan viitsii toimia maahantuojana?
-milano? Tarkoittanet Fennica. No ihan sama se kai lienee, jos kauppa ei käy ja asiakaspalvelu tökkii; paitsi silloin, kun menee tiskille.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Peeveli kirjoitti: Vahvasti vaikuttaa siltä että vw-jätti nielaisee lähivuosina Alfan. Tekee varmaan hyvää italian geeneille ja nykymalliston haluttavuudelle.
Giuliettasta tulee Polo GTI? Ei kai me sitä haluta, vai halutaanko...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Millä tavalla volkkariksi muuttuminen tekee Alfasta houkuttelevamman?? :?
Mun mielestä nykyisten mallien haluttavuutta heikentää juuri se että ne ovat liian "saksalaisia"...

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Luulin että Chrysler-kytkös olisi pohjakosketus. Erehdyin.
Nyt ei jatko Alfan suhteen näytä kovinkaan kiinnostavalta.
...Kansanauto...
Tuskin saisi Alfa teutonien käsissä samaa kohtelua kuin Modenan härkävankkurivalmistaja.

Toivottavasti ei toteudu tämä uhkakuva.

-Muuten joku jossain päin Suomea sanoo Alfastaan vielä joku päivä että "täähän on ihan sama kuin Audi, mutta vaan halvempi"...
Entisen VAG konsernin tuotteet lienevät laadullisesti ok, mutta kotimainen ostajakunta on - miten sen nyt nätisti sanoisi - epäsynkassa itseni kanssa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:Luulin että Chrysler-kytkös olisi pohjakosketus. Erehdyin.
Nyt ei jatko Alfan suhteen näytä kovinkaan kiinnostavalta.
...Kansanauto...
Tuskin saisi Alfa teutonien käsissä samaa kohtelua kuin Modenan härkävankkurivalmistaja.

Toivottavasti ei toteudu tämä uhkakuva.

-Muuten joku jossain päin Suomea sanoo Alfastaan vielä joku päivä että "täähän on ihan sama kuin Audi, mutta vaan halvempi"...
Entisen VAG konsernin tuotteet lienevät laadullisesti ok, mutta kotimainen ostajakunta on - miten sen nyt nätisti sanoisi - epäsynkassa itseni kanssa.
Tätä Alfa todella nyt kaipaa , (VAG-)laatua kiitos. Otetaan italialainen muotoilu ja yhdistetään se joko saksalaiseen tai
vielä parempi japanilaiseen laatu- ja tuotannonohjausjärjestelmään. Iso mutta vielä jää, eli alihankkijaverkosto Italiassa , riittäkö hyvän hinta/laatusuhteen osatoimittajia?

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Jiitee kirjoitti:
lerppu kirjoitti:Luulin että Chrysler-kytkös olisi pohjakosketus. Erehdyin.
Nyt ei jatko Alfan suhteen näytä kovinkaan kiinnostavalta.
...Kansanauto...
Tuskin saisi Alfa teutonien käsissä samaa kohtelua kuin Modenan härkävankkurivalmistaja.

Toivottavasti ei toteudu tämä uhkakuva.

-Muuten joku jossain päin Suomea sanoo Alfastaan vielä joku päivä että "täähän on ihan sama kuin Audi, mutta vaan halvempi"...
Entisen VAG konsernin tuotteet lienevät laadullisesti ok, mutta kotimainen ostajakunta on - miten sen nyt nätisti sanoisi - epäsynkassa itseni kanssa.
Tätä Alfa todella nyt kaipaa , (VAG-)laatua kiitos. Otetaan italialainen muotoilu ja yhdistetään se joko saksalaiseen tai
vielä parempi japanilaiseen laatu- ja tuotannonohjausjärjestelmään. Iso mutta vielä jää, eli alihankkijaverkosto Italiassa , riittäkö hyvän hinta/laatusuhteen osatoimittajia?

JT
Samaa tavaraa ne kaikki nykyään on, ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolen. Eroja syntyy sitten mm. siinä, miten virheisiin reagoidaan ja miten ne korjataan jos korjataan. VAG ei ole mitenkään erityinen laadultaan, markkinointi sen sijaan lienee onnistunut. Suomalaisesta näkökulmasta katsoen ylempänä mainittu Polo on aivan kelvoton talviauto. Golffi on vähän vähemmän huono, mutta se(kään) ei lämpene.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfa tarvitsee rahaa ja tuotekehitysresursseja. Tällä hetkellä ei taida olla kumpaakaan, ja tekniikkapaletissa on pari Fiatin pikkuturboa ja dieseliä. Varsinaista myytävää on pieni perheauto ja pikkuauto. Näilläkö ylläpidetään satavuotisen merkin urheilullista perintöä?

Toivottavasti Fiat myy koko roskan pois, ei Volkkarista varmaan kovin paljon huonompaa isäntää tule. Luulisin että saksalaiset jopa tiedostavat ettei nykyisille asiakkaille ehkä kannata myydä seatcordobaa erilaisilla ovenkahvoilla.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

alihankkijat ovat aivan samoja kuin millä tahansa euromerkillä, ei se laatu siitä ole kiinni, eikä tuo VAG laatukaan kovin kummoista ole. Kannattaa tähdätä ylemmäs...
Taitaa olla nykypäivänä enemmänkin niin että makarooniautoissa on vähemmän marellin osia kuin esim Audissa-. Mutta tuohon itse kysymykseen jos joku haluaa Audin sen voi suoraan ostaa nytkin.
Miksi pitäisi valmistaa saksalaista Alfaa? Volkswagenilla on nyt jo tarpeeksi merkkejä joista voi halukkaat valita.

159sin osatoimittajat:
http://www.autonews.com/assets/PDF/CA34311117.PDF" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Rasvis kirjoitti:Alfa tarvitsee rahaa ja tuotekehitysresursseja. Tällä hetkellä ei taida olla kumpaakaan
kyllä sitä varmaan jonkin verran olisi jos kaikkea rahaa ei syydettäisi Chrysleriin ja Maseratiin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V6 kirjoitti:Miksi pitäisi valmistaa saksalaista Alfaa?
Tällä menolla ei kauaa tarvitse valmistaa minkäänmaalaista Alfaa.
- Epäkelpokeräilijä -

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

sekin on parempi kuin Alfan merkillä höystetty Seat, mieluummin vaikka lopettaa koko merkin kuin valmistaa pelkkää nimeä jonain Volkkarin apumerkkinä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Riccardo
Viestit: 525
Liittynyt: 01 Heinä 2007, 23:36
Paikkakunta: Kotka

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Riccardo »

Eikös Alfa ole ollut jo muutaman vuosikymmenen Fiatin apumerkki?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Ei se kuulosta edelleenkään hyvältä tuon Alfan naittaminen VAG:lle. Mitä ne tekisivat Alfalle? Seat on nyt se nuorekkaille suunattu urheilullisempi vaihtoehto. Sitähän dieseli saharahasara - vai mikä nyt olikaan - on; Nuorekas ja urheilullinen :lol:
Eikä se Ibizakaan ole muuta kun erillaisilla koripaneeleilla kasattu Fabia.

Joku masokisti voisi tykätä Giuliettasta jossa joku 1,2 mylly, riittää ehkä perus ajoon, mutta jos nyt joku pitää urheilullistuutta kadonnenna, niin mitä se sitten tuolla kombolla olisi? Fakta kuitenkin on, ettei VW anna Alfalle mitään uutta/omaa, eikä mitään mikä astuu VW;n tai audin varpaille. niitä käytettäisiin, mitä on.

Eiköhän se isoin ongelma oli 155. Kaikki kun muistavat vaan "ne 90-luvun alhvat joissa oli joulukuusi mittaristossa ja oikea luonne mikä päätti toimitaanko vai ei". Omasta mielestä laadullisesti loikka mainettaan paremmasta 156:sta 159 on jo huomattava
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
niki
Viestit: 1650
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Tonale 1.5 MHEV Speciale -23, Giulietta 1.4 Multiair -11, 156 2.5 V6 -03, 145 1.6 TS -00
Paikkakunta: Aura

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja niki »

Kyllä Alfan kuuluu edelleenkin olla korostetun italialainen, enkä usko että VW toisi lisäarvoa merkille Fiatia paremmin. Tuskin kovinkaan moni Alfisti, joka on merkin valinnut juuri sen luoman fiiliksen takia vaihtaa uudelleenbrändättyyn Alfa "Seat" Volkkariin, enkä usko että VW haluaisi pitää Alfaa ennallaan, vaan siitä tulisi yksi merkki lisää palettiin, jotka kaikki jakavat samat moottorit ja ratkaisut muiden konsernin merkkien tavoin. Italia"geenien" häivyttäminen olisi kyllä pahinta, mitä merkille voi tehdä ja täydellinen pyllistys valtaosalle nykyistä asiakaskuntaa.

Laatukaan ei uusissa Volkkareissa ole mitenkään erityistä verrattuna kilpailijoihin ja juttuja moottori yms. ongelmista on saanut lukea todella paljon. Ihmettelen hiukan Fiatin Chrysler -innokkuutta ja pelkäänpä, että tulevat saamaan tässä strategiassa näpeilleen ennen pitkää, kuten kävi Stilonkin kanssa Fiatin yrittäessä haalia asiakkaita Saksalaisilta merkeiltä ja lopputuloksena niitä ei huolineet uudet, eikä vanhatkaan asiakkaat.
Ammattina autokauppa

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
niin kauan emoyhtiö, pääkonttori, valmistus ja tuotekehitys pääsääntöisesti ovat Italiassa/ italialaisia on Alfa Romeolla mielestäni italialainen sielu.

Saavat puolestani pitää tunkkinsa sinä päivänä kun mallisto koostuu tdi-porista ja muusta VAG-tekniikasta.

-Tazio

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tazio kirjoitti:^
niin kauan emoyhtiö, pääkonttori, valmistus ja tuotekehitys pääsääntöisesti ovat Italiassa/ italialaisia on Alfa Romeolla mielestäni italialainen sielu.

Saavat puolestani pitää tunkkinsa sinä päivänä kun mallisto koostuu tdi-porista ja muusta VAG-tekniikasta.

-Tazio
Samaa mieltä. eiköhän se Italialaisuus kuitenkin ole 1 niistä tärkeistä asioista mitkä Alfaan kiskoo
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

DaViega kirjoitti:Omasta mielestä laadullisesti loikka mainettaan paremmasta 156:sta 159 on jo huomattava
Olisivat halunneet huollossa vaihtaa apumiehen oven rajoittimen, joka oli heidän mielestään rikki. Minusta se toimii, kun se ei anna oven aueta liiaksi, vaikka se vähän ääntä pitääkin. 147:ssa piti kumpikin etuoven rajoitin samanlaista ääntä, joten kai lienen liian tottunut moiseen enkä pidä oven avaamisessa aiheutuvaa ääntä minään. Muuta huomautettavaahan ei sitten ollutkaan, sillä jarrupaloja ja paikkausvaahtoja pitää välillä vaihtaa.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Joku täällä jo kaipaili Alfan tuotannonohjausjärjestelmään Lean-prosessia. Otetaan sitten prosessinohjaukseen vielä tilastollista hallintaa ja six sigman työkalut käyttöön. Laatu kohenee ja sielu kutistuu. Pienellä sielulla voikin sitten jo ostaa Skodan...

Oikeesti: Jos auto on vain kulkine, sitten ostetaan se Nipponin harmaavarpunen, joka on niin tylsä ettei edes tajua koskaan kuolla pois.
Varmasti ihan paikkaansa puolustava valinta. Jos taas haluaa isännöidä ja vaikka opettaa muita liikenteessä, niin Kansanauto AG:n tuotteisiin tutustuminen on varmaankin paikallaan.

Itse haluaisin jatkossakin budjettiini sopivia autoja, joissa on tunnetta.
Pidän erityisen huonona asiana, mikäli Alfa joutuu sieluttomien Teutonien hampaisiin.

Hyviä autoja germaanit tekee, oon ajellut Mersulla 4 vuotta.
Japskitkin tekee kestäviä autoja - nytkin GT:n back-uppina on tuore Accordi.
Niitä päiviä varten kun Milanolainen ei halua toimia.

Minulle Alfa on arjen piristäjä, ei osa arkea.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Riccardo kirjoitti:Eikös Alfa ole ollut jo muutaman vuosikymmenen Fiatin apumerkki?
on mutta se ei ole alinta kastia kuten se tulisi olemaan kansanauton huomassa ja on siinä aina näihin päiviin ollut paljon enemmän eroa Fiatiin kuin Audissa ja Skodassa keskenään. Fiatilla sillä olisi jotain toivonkipinää tulla joskus joksikin, kansanautolla sillä ei olisi mitään toivoa se olisi lokeroitu sille varattuun karsinaan.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

juuuso kirjoitti:Alfa Romeon nykytilaan liittyen: Automotive News Europen numero, jossa mm. Sergio Marchionnen pitkä haastattelu sivulla 10,

LINKKI.
Kiitokset linkistä informatiiviseen artikkeliin!

Harmillinen tuo Yhdysvaltain markkinoihin keskittyminen.
Kuten Chryslerin alustojen käyttäminenkin.
Tunnen nykyiset Chryslerit kohtuullisesti, 300C:n ja Dodge Magnumin erityisesti.
Aikaisemmista alustoista on myös kokemusta, 300M oli käytössä parikin vuotta.
Eivät itselleni istu nämä yksiin sen kanssa, mitä Alfalta toivon jatkossa...

Alfa Romeo on ollut se autonvalmistaja maailmassa, joka on tehnyt palkansaajan ulottuville autoja joilla on muukin tarkoitus, kuin viedä paikasta A paikkaan B ja takaisin. Toivottavasti Alfa tekee näitä autoja jatkossakin.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

lerppu kirjoitti: Harmillinen tuo Yhdysvaltain markkinoihin keskittyminen.
Kuten Chryslerin alustojen käyttäminenkin.
Eipä niitä alustoja taida kovin montaa tulla Alfalle, jos nyt tulee yhtään.

"The Chrysler-Lancia combination is an exception for Fiat. Other brands, including Dodge, Jeep, Maserati and Alfa Romeo, will retain their unique American and Italian identities, regardless of where the vehicles are sold or built, said Ramaciotti, who spends one week a month in Detroit to oversee design projects."

http://www.bloomberg.com/news/2011-11-2 ... -cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

lerppu kirjoitti:
Hyviä autoja germaanit tekee, oon ajellut Mersulla 4 vuotta.
Japskitkin tekee kestäviä autoja - nytkin GT:n back-uppina on tuore Accordi.
Niitä päiviä varten kun Milanolainen ei halua toimia.

Minulle Alfa on arjen piristäjä, ei osa arkea.
Erittäin hyvin sanottu siellä takavasemmalla :lol:
Perheen ainoana (käyttö-)autona en vielä näe Alfaa, vaan
juuri piristäjänä ja kauniiden kelien harrastepirssinä.

NM. Wannabee -alfisti ( ei vielä,mutta katotaan )

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

OK, nipponautoilla on sellainen perusharmaa mutta luotettava yleiskuva, mutta
tämä "avioliitto" voisi antaa kivoja erilaisia autoja -- jaappanin "alfa" ja alfa...
how about that ?

Kuva

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^

Tuota reseptiä kokeiltiin jo kultaisella 80-luvulla. Ja menestyksellä:

Kuva

Avatar
Jiitee
Viestit: 4324
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^mutta tuohan on alfa-corolla :wink: ei ooo subarua nähnytkään ....
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja quppe »

Itselläkin oli tänä vuonna Mitsu Galant jonkin aikaa.. Hyvä ja luotettava varmasti, mutta tylsä ja alfaanhan se tie vei sitten muutaman kuukauden päästä takaisin. :roll:

Avatar
jeQQ
Viestit: 4330
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Jiitee kirjoitti:^mutta tuohan on alfa-corolla :wink: ei ooo subarua nähnytkään ....
Kyllä nuo Nismotkin ihan sporttisia pelejä tuntuisi olevan. ;) Eioo rollaa nähnykkään toisinsanoen. :)

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

V6 kirjoitti:
Riccardo kirjoitti:Eikös Alfa ole ollut jo muutaman vuosikymmenen Fiatin apumerkki?
on mutta se ei ole alinta kastia kuten se tulisi olemaan kansanauton huomassa ja on siinä aina näihin päiviin ollut paljon enemmän eroa Fiatiin kuin Audissa ja Skodassa keskenään. Fiatilla sillä olisi jotain toivonkipinää tulla joskus joksikin, kansanautolla sillä ei olisi mitään toivoa se olisi lokeroitu sille varattuun karsinaan.
Sitä en usko, että Alfa tulisi olemaan alinta kastia VW-groupissa. Sen paikan ottaisi Skoda, ellei Seat jäisi enää valikoimiin (sen lopettamishuhuja liikkuu edelleen vahvana). Toisaalta tappelu varmaan nousisi linjalla Audi-Alfa, ne kun ovat kuitenkin ns. valiomerkkejä ja urheilullisuudella ratsastavia. Muutoinhan tuo Alfan siirtyminen eri leiriin olisi pyhäinhäväistys ja kadottaisi varmasti italialaisen sielunsa.

Marchionnen haastattelusta paistaa vaan ikävästi läpi se, ettei konserni enää aloita ponnistelua Euroopan markkinoilla Alfan osalta vaan tosiaan tähtää vaan jenkkimarkkinoiden valtaukseen. Myyntitavoitteitakin joudutaan hilaamaan alaspäin koko konsernin osalta. Hitusen kummallista...
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
155156
Viestit: 2086
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja 155156 »

V6 kirjoitti:Miksi pitäisi valmistaa saksalaista Alfaa? Volkswagenilla on nyt jo tarpeeksi merkkejä joista voi halukkaat valita.
Erittäin hyvin sanottu.

Avatar
lerppu
Viestit: 5904
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja lerppu »

V6 kirjoitti:
lerppu kirjoitti: Harmillinen tuo Yhdysvaltain markkinoihin keskittyminen.
Kuten Chryslerin alustojen käyttäminenkin.
Eipä niitä alustoja taida kovin montaa tulla Alfalle, jos nyt tulee yhtään.

"The Chrysler-Lancia combination is an exception for Fiat. Other brands, including Dodge, Jeep, Maserati and Alfa Romeo, will retain their unique American and Italian identities, regardless of where the vehicles are sold or built, said Ramaciotti, who spends one week a month in Detroit to oversee design projects."

http://www.bloomberg.com/news/2011-11-2 ... -cars.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Re-badge ja platform tässä yhteydessä ne avainsanat.
Lanciat ja Chryslerit siis identtisiä, kun taas samoja perusrakenteita tullaan käyttämään konsernin tulevissa tuotteissa laajemminkin. Erityisen ymmärrettävää, kun toimistossa laskeskellaan suunnittelukustannuksia. Haastavaa on tehdä lopputuotteista toisistaan selkeästi muutenkin kuin ulkomuodoltaan erottuvia autoja.

Ramaciotti on kauppamies, mutta kun tarkasti hänen lausuntojaan lukee, voi kauniiden puheiden alta löytää synkähköjäkin konteksteja. -Tai itselleni siis näin, osakkeenomistajille ehkä jopa positiivisia näköaloja!

Avatar
mutt
Viestit: 5445
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja mutt »

Jiitee kirjoitti:Tätä Alfa todella nyt kaipaa , (VAG-)laatua kiitos.
VAG on todellakin tainnut sopeuttaa laatuansa jo valmiiksi Alfalle sopivaksi, jos esim. tätä tilastoa katselee: :mrgreen:
http://autot.oikotie.fi/gtu/2011/1-3" onclick="window.open(this.href);return false;

Mahdollisessa kaupassa Alfan mukana tuskin menee paljon muuta, kuin brandi, joten VAG:iahan se tekniikka tulisi olemaan. Muuten tulee muutaman vuoden tauko, ettei ole mitään myytävää, kun uutta tekniikkaa ei ihan hetkessä tyhjästä polkaista. Nykymallistohan perustuu varsin pitkälti yhteiseen tekniikkaan ja rakenteisiin Fiatin ja Lancian kanssa, ja tätä tuskin halutaa myydä kilpailijalle.

Lancian kannaltahan tuo olisi sikäli hyvä siirto, että Alfan kanssa kilpailua ei tarvitsisi enää varoa, ja ehkä paukkujakin riittäisi paremmin italialaisempaan identiteettiin, kuin mitä tämän hetkisillä suunnitelmilla näyttäisi olevan tulossa. Alfan kannalta taas... No, siellähän on jo valmiina ympyröitä VAG:ien nokalla, laitetaan vain käärmeet sisälle. :roll: Hyvä arvaus olisi myös, että Seat ajetaan alas, ja siitä vapautuva tuotantokapasiteetti valjastettaisiin Alfan tuotantoon. Tuskin Fiat yhtään Italian tehdasta Alfan mukana sentään myisi.

Mitä tämän hetkiseen taloudelliseen tilanteeseen tulee, niin Fiatin vahvat markkina-alueet Brasiliaa lukuunottamatta ovat nyt talouskurimuksessa, ja näin näyttäisi jatkuvan joitain vuosia. Nyt onkin jo näkynyt väitteitä, että on Chryslerin vuoro pitää Fiatia pystyssä - ilman Chrysleriä paukut alkaisivat olemaan jo aika vähissä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Karpo kirjoitti:Millä tavalla volkkariksi muuttuminen tekee Alfasta houkuttelevamman?? :?
Mun mielestä nykyisten mallien haluttavuutta heikentää juuri se että ne ovat liian "saksalaisia"...
Tässä ketjussa on niin paljon hienoja kommentteja, että keskusteltavaa riittaisi maailman tappiin.

Nykyiset mallit ovat, ei niinkään saksalaisia, vaan amerikkalaisia. Tai siis oli silloin kun 159/Brera/spider oli vielä valmistuksessa. Nyt tehtaalta tulee vain Mitoa ja Giuliettaa. Fiatin omistuksessa tämä kai olisi tulevaisuuskin, eli pienet mallit Fiat- ja isommat jenkkipohjaisia.

Ei tämä nyt niin hyvin ole sujunut. Ainoa Alfa brandin tyyppinen (varauksin), kaupallisesti menestynyt laite sitten Fiat omistuksen on ollut 156/147. Niitä tehtiin viimeksi 10 vuotta sitten!
159... meillä on niitä kaksi, eikä tuossa ole muuta Alfaa kuin muotoilu, mutta kun ei ole muutakaan.

Entä Volkkari sitten? GTI:stä alkanut arkisen merkin maustaminen on kantanut ihan hyvin ja levinnyt kaikkiin muihinkin merkkeihin. Ferraritkin on ahtaalla monien Audien tai taksimersujen kanssa saati sitten Alfa. Sillähän jää jalkoihin joka käänteessä, sori vaan.

No pääsen pointtiin vähitellen. Tuo GTI virittely on pikku hiljaa tiensä päässä. Mitä hyötyä on 300hv GTI Golfista, kun kukaan ei tiedä sen olevan nopea? Minä väitän, että VAG nimenomaan tarvitsee perinteistä sporttibrandiä joka myös näyttää siltä miten se kulkee. VAGlla on jo neljä perhekinnereistä venytettyä "laatu" merkkiä.

Sitäpaitsi, Porsche hyötyisi myös suuremmista sarjoista.

Sanokaa mitä sanotte, mutta Alfa 4c on viimeinen Fiatin alla tehty malli. Lisäys: VAGllahan on jo takavetoinen spider valmiina. Samoin samalle pohjalle takavetoinen coupe. Isoihin sedaneihin löytyy alustaa vaikka kuinka ja pikkumallit menee sitten tulevaisuudessa mutkat takapyörä ilmassa :)

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

alfista kirjoitti: Entä Volkkari sitten? GTI:stä alkanut arkisen merkin maustaminen on kantanut ihan hyvin ja levinnyt kaikkiin muihinkin merkkeihin. Ferraritkin on ahtaalla monien Audien tai taksimersujen kanssa saati sitten Alfa. Sillähän jää jalkoihin joka käänteessä, sori vaan.

Sanokaa mitä sanotte, mutta Alfa 4c on viimeinen Fiatin alla tehty malli. Lisäys: VAGllahan on jo takavetoinen spider valmiina. Samoin samalle pohjalle takavetoinen coupe. Isoihin sedaneihin löytyy alustaa vaikka kuinka ja pikkumallit menee sitten tulevaisuudessa mutkat takapyörä ilmassa :)
Joo ei nämä nykyalffat raketteja ole. Toki esmes tämmöisessä 170 hv multi airissa tehoa on ns. riittävästi arkiajoihin mutta ei tällä suuria irtiottoja tehdä vuonna 2011. Tosiaan vähänkin 200 cdi:tä tehokkkaampi taksimersu pesee tämän käytännön ajotilanteissa halutessaan mennen tullen, samoin Audit ja diesel-Bemarit, etenkin automaattiloodalla valolähdöissä. Toista oli vielä 60-luvun lopulla; esmes jo joku 1750-Alffa kulki aikalaisiinsa verraten tosi kivasti ja sen ajan nopeusrajoittamattomilla teillä Alfat olivat maanteiden partaveitsiä. Isäukollakin oli 60-luvulla sporttisia kulkevia vehkeitä vaan joskus hänkin totesi että kun Alfan keula alkoi takaa lähestymään oli aika turhaa alkaa rimpuilemaan mukana. :lol: Ajettavuuskin erosi aikalaisistaan aika tavalla Alfan eduksi. Nyt siis Alfan kulku tai ajettavuus ei oikeastaan eroa perusperttiperhetilaihmeiden vastaavasta; on vain wanhat perinteet brändissä mielikuvina. Toki kaunis muotokieli on edelleen etuna.

Ehkä se hyvä puoli vag-konserniin menosta olisi, että konevalikoimaa löytyisi lisää ja myös kehitysrahaa. Ehkä. Ellei sitten merkkiä ostettaisi pois kuleksimasta ja se kuopattaisiin ettei enää kilpailisi oman tallin vehkeiden kanssa.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Peeveli kirjoitti: valolähdöissä
Valolähtöjen maailma on tosiaan avautunut nykyisin kulkimen hankkimisen jälkeen. Erityisesti Kustaa Vaasan tien valoissa istuu usein viereisen kaistan kulkineessa joku innokas. Muutaman kerran on siitä tullut hyvillä loppusijoituksilla lähdettyä, mutta täytyy myöntää, että ei toi kyllä oikein vielä koveta puntissa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

sanctus kirjoitti:
Peeveli kirjoitti: valolähdöissä
Valolähtöjen maailma on tosiaan avautunut nykyisin kulkimen hankkimisen jälkeen. Erityisesti Kustaa Vaasan tien valoissa istuu usein viereisen kaistan kulkineessa joku innokas. Muutaman kerran on siitä tullut hyvillä loppusijoituksilla lähdettyä, mutta täytyy myöntää, että ei toi kyllä oikein vielä koveta puntissa.
:lol: :lol:

Juu ei tuo jatkuvaa harrastusta ole, lapsellistahan se. Mutta joskus aikuistakin lapsettaa, enkä ole empiirisen havaintotutkimukseni perusteella ainoa.

Lähinnä nyt koetin kuvailla värikkäästi sitä, ettei nyky-Alfa eroa suorituskyvyssä selkeästi perttiperusperheautoista.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Peeveli kirjoitti:
sanctus kirjoitti:
Peeveli kirjoitti: valolähdöissä
Valolähtöjen maailma on tosiaan avautunut nykyisin kulkimen hankkimisen jälkeen. Erityisesti Kustaa Vaasan tien valoissa istuu usein viereisen kaistan kulkineessa joku innokas. Muutaman kerran on siitä tullut hyvillä loppusijoituksilla lähdettyä, mutta täytyy myöntää, että ei toi kyllä oikein vielä koveta puntissa.
:lol: :lol:

Juu ei tuo jatkuvaa harrastusta ole, lapsellistahan se. Mutta joskus aikuistakin lapsettaa, enkä ole empiirisen havaintotutkimukseni perusteella ainoa.

Lähinnä nyt koetin kuvailla värikkäästi sitä, ettei nyky-Alfa eroa suorituskyvyssä selkeästi perttiperusperheautoista.
Minuakin välillä lapsettaapi. :-D

IMHO ei tuo omani 7,7 s 0-100 km/h mielestäni ole nykyäänkään _perus_perheauton lukema. Juu en ole 'kellottanut' kuin valolähtöjä enkä heti muista, että olisin jäänyt hopealle. Hauskin tapaus on ollut Quashqai, jossa lisävarusteena oli "premium-pakoputken pää". Jamppa ihan oikeasti koetti kisata _sillä_. :mrgreen:

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

^

Hyvä etten ole ainoa! 8)

Esmes Skeida Oktaavia 1,8 tsi kiihtyy noin 7,8 sekkaa satkuun, mitattuna, ja kuten valmistajakin ilmoittaa. Audi A3 1,8:lle on mitattu jopa 7,5 sek. Nissan Juke TM:ssä 7,7 sek.

Ja tässä näiden meidä kaarojen mitattuja arvoja:

http://www.zeperfs.com/en/duel3338-3074.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Mutta noi olikin premiumeja eikä perheautoja. :-D

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Valmistajan ilmoituksen mukaan tuo meikäläisen vanha nokileka kiihtyy(?) 0-100km/h 10,5 sekunnissa. Vallan hyvin silläkin olen pärjännyt, ainakin talvella. :)

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Aivan kauhee OT ja väärä merkki, mutta Croma taisi ottaa 10,3 s automaatilla. Ei silläkään perässä olevan sinisen dösan alle jäänyt valoista lähtiessä. :-D

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Olen luullut, että Alfat on yleensä tehty kulkemaan kivasti kaarteissa ja olen ajellut sen mukaan. Motarin 110 tai 130 ei ole ollut ainakaan omieni ominta alaa eikä ole ihan kauheasti kiinnostanut, kuinka nopeasti ne ovat liikennevalotolpalta moiseen kyenneet, kun olen hakenut nautintoni muualta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Olet tässä aivan oikeassa. Kaltaiseni henkisesti teini-ikäset tuosta nopeasta lähdöstä innostunevat. Marjoniementien ja Kokemäki-Kiikoinen pätkää ajaneena olen kyllä samaa mieltä, matkaa ja mutkaa mieluummin kuin kuminpolttoa ja motarikruisailua.

Rata-ajoa voisin ihmetellä ensi vuonna. Muuten, modet varmaan hikeentyy kohta tästä rönsyilystä, jatketaan yleisissä vai kui.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Niinpä. Mutkateillä Alfat (ainakin vanhemmat) ovat elementissään ja niillä on tullut vietettyä paljonkin nautinnollisia hetkiä.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja V6 »

Peeveli kirjoitti:
Lähinnä nyt koetin kuvailla värikkäästi sitä, ettei nyky-Alfa eroa suorituskyvyssä selkeästi perttiperusperheautoista.
ei Alfat ole yleensä ikinä olleet nopeimpia kiihtymään 0-100, mutta kovaa ajattaessa ne ovat yleensä erottuneet edukseen, vaikka sillä perus perheautolla voikin kiihdyttää valoista nopeasti niin kun tiehen tulee vähänkään vaikeampi mutka on se vauhti yleensä hiipunut... se mitä kukin sitten laskee suorituskyvyksi on asia eriksee, jos tykkää valoista vingutella kannattaa varmaa valita siihen parempi vehje.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Pitkästä aikaa itelläkin tänään lapsetti motarilla audi tt:n kanssa. Ei muuten, mutta kun roikkui perässä ja kun päästin ohi niin änkes sitten suoraan eteen ja hiljensi vauhtia. No hetken perässä ajeltuani kolmonen silmään ja mentiin ja eiköhän tt yritä perään. Yritykseksi jäi :-D Tosin oli vanhempi tt ja yhdellä putkella tarkoittaen 180hv mallia. Mutta kyllä tolla omalla kerkeää niin suoralla kuin mutkassa, vaikkei se 0-100 nyt maailman nopein olekaan.

Mutta ei kyllä olis pahitteeksi vaikka alfa parantaiskin noiden uusien mallien suorituskykyä, ettei joka mallilla jäis 116 bemun perävaloja kattelemaan. Alfan ostajia kun voi tällaiset seikat monesti kiinnostaa kauniin ulkokuoren ja ajettavuuden lisäksi.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Huomasin tuon mutkajutun Kokemäki-Kiikoinen akselilla viime vuonna. Takana roikkunut 9000 oli aina kaarteen jälkeen 300 m perässä eikä edes pysynyt omalla kaistallaan niissä.

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

V6 kirjoitti:
Peeveli kirjoitti:
Lähinnä nyt koetin kuvailla värikkäästi sitä, ettei nyky-Alfa eroa suorituskyvyssä selkeästi perttiperusperheautoista.
ei Alfat ole yleensä ikinä olleet nopeimpia kiihtymään 0-100, mutta kovaa ajattaessa ne ovat yleensä erottuneet edukseen, vaikka sillä perus perheautolla voikin kiihdyttää valoista nopeasti niin kun tiehen tulee vähänkään vaikeampi mutka on se vauhti yleensä hiipunut... se mitä kukin sitten laskee suorituskyvyksi on asia eriksee, jos tykkää valoista vingutella kannattaa varmaa valita siihen parempi vehje.
Aikoinaan jätin 1,6-litraisella siskafemmalla Seat Leon Cupran (tai lähinnä kuskin ja kartturin) ihmettelemään, että mikä se oli...
Paikka oli Helsingissä liikennevalot, joista Turun moottoritie alkaa, keskustasta tai Munkkiniemen suunnasta tultaessa. Itse olin ensimmäisenä ja muistaakseni ainoana oikeanpuoleisella, vasemmalle kääntyvien kaistalla, kun Seat vaihtoi tyhjälle vasemmanpuoleiselle kaistalle (kuten siinä paikassa kuuluu tehdä, jos on omasta mielestään se nopein). Kyseisellä paikassahan välittömästi valojen vaihduttua käännytään yli 90 astetta vasemmalle ja heti kohta sen jälkeen tulee pitkä kaarre oikealle. Siittimen puolimetriä leveille kiinalais(?)renkaille kengitetyt etutassut eivät saaneet otetta tihkusateen kastelemasta asvaltista, eivät sitten millään. Latinovolkkari raivosi ja kumi valitti, mutta tasapainoinen takavetoinen pakeni henkäyksen kevyessä sivuluisussa - jos ei nyt horisonttiin, niiin - kohti kuitenkin. Kun vakiinnutin nopeuden sataan, keltainen Manolito hööki ohi eikä kuski varmaan kiihkossaan nostanut jalkaa kaasulta ennen Lohjaa, sillä olihan hänen voitettava kisa. :black:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfista »

Samaa mieltähän minä tässä olen. Alfa on loistanut juuri vähillä tehoilla, mutta hyvillä ajo-ominaisuuksilla. Sehän Alfan vahvuus on juuri ollut. Kun taas kaikki kokeilut tehokkaan koneen koneen kanssa on epäonnistuneet (esim. montreal, 8C).

Tässä vain piilee ristiriita. Alfa on kehittynyt perheautosegmentin mukana jatkuvasti painavammaksi. 60 luvulla Alfa oli melkeinpä Lotus segmentissä, mutta nyt joka vehje painaa 1300kg.

Voi kun saisikin Elisen tyyppisen sportti Alfan. Helkuttiin lattiamatot ja ovipahvit. Tehoa riittäisi alle 200. Näiden malmikasojen kanssa tarvitaan helkutisti vääntöä ja uudet renkaat joka vuosi (kallista).

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Uutisia Alfa Romeosta

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

En jaksanut mitään faktoja etsiä,mutta muistaakseni alfoissa oli mukavasti potkua 80-90-luvulla,siis kun verrattiin sen aikaisiin"perusautoihin".Esim.sierran 115hv ruiskupeli oli kova peli monelle,samalla kun alfoissa hönki lähes 150hv samassa (moottori)kokoluokassa :)
Eli Kehitys kehittyy,ja muut ovat ottaneet alfan kiinni hepokateissa mitattuna

Vastaa Viestiin