GTV 916 alustasarja coilover madallus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Olisko tuo hyvä otsikko niin löytää haulla?

Jos tämmönen ketju jo on niin pahoittelut ja linkkivinkkiä kehiin.

Bilsteinit oli jo kertaalleen tilauksessa korkeahkosta hinnasta huolimatta, mutta niitä ei sitten saanutkaan alfisti-shopista, siellä niitä sivuilla silti on...?! . Nyt pari kk tutkaillut ja ihmetellyt mutta vaikea löytää tietoa(?). E-baysta briteistä löytyy mm tuollaiset mutta ei mitään tarkempaa käykö ne edes 2.0tb malliin. Ainakin sakemannit halusi tietää bilsteinin kohdalla koneen koska niissä etuiskareissa on eroa, muuten samat? Eli tietääkö joku käykö "V6" mainostetut automatic 2.0tb:n? Itse olen jo ihan sekaisin kun toisaalla myytiin erikseen 3.0 ja 3.2 sarjaa.

Mitäs gtv miehillä on autoissaan alla ja mitä olette niistä tykänneet? Ennen kesää jos suinkin budjetti sallii on sellainen tarkoitus asennuttaa. Jos vielä on tarjota hyväksi havaittua myymälää niin aina parempi.

*Tavoitteena maltillinen madallus (säätö on plussaa koska voipi sitten etsiä mieleisen korkeuden)
*Progressiivinen jämäkämpi alusta katukäyttöön ja satunnaiseen ratailuun (vaimennuksien säätöön ei välttämättä tarvetta/varaa)

FK
Koni
Bilstein
KW
...

Kiitollisuudella otan vinkkejä vastaan 8)

http://www.ebay.co.uk/itm/FK-LOWERING-C ... 415c5c736e" onclick="window.open(this.href);return false;

Hiukka tyyris?
http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1116.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja routasydän »

AO forumilta muista lukeneeni, että bilsteinin iskareita ei enää olisi tarjolla getvoseen laisinkaan. Koni sportit tilasit eteen ite futurezilta, hintaa etuiskareille tuli 450e postitettuna kotiin. Olikohan se tuolla alfisti netissä vai missä 189e kipale, mutta en tiedä sitten postikuluista ja saatavuudesta. Tuolta futurezilta tilatessa meni yli kk aikaa, koska meni tehdastilaukseen, eli kannattaa olla hyvissä ajoin liikkeellä.

Takaiskarit pitäisi olla halvemmat ja ne menee itellä keväällä tod näk tilaukseen. Jousituspuolesta ei omakohtaista kokemusta...

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mulla oli getvosessani (tosin tessu) konin keltaset, weitecin 30mm madaltavilla jousilla. Tykkäsin ja oli hyvät ajaa. Tosin joidenkin mielestä ehkä kova alusta mutta ainakin mä pidin kovasti.
Radalla meni hyvin ja maantiellä muistutti kivirekeä, kuten auton pitääkin ;)
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja KJS »

30 millin madallus vaan tuppaa oleen liikaa turbolle. Downpipe on vaarassa jo vakiokorkeudella.

Noista iskarien sopivuuksista en nyt muista sanoa varmaksi mitään. Mulla on 3-litraisesta peräisi oleva alustasarja, mutta mulla on myös 3-litraisen olka-akselit.
Alfaholismia vuodesta 2001

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Siksikin kyselen. Nimimerkillä downpipessa osumaa :( Vielä en ole pakosarjaa tai downpipea löytänyt, pitääkö tosiaan teettää!? :?

Oma on liian matala vakioiskareilla ja joillain...olikohan -30mm (väsähtäneillä?) jousilla. Ei näytä hjuvalta kun pyöränaukon ja renkaan välinen rako on huomattavasti matalampi yläreunaltaan. Omaan makuun pitää olla matala rengasprofiili ja mahdollisimman tasan rako :) Ja myös joka ikisen uran löytöminen ja niidenmukaan ohjautuminen mietityttää. Johtuuko madalluksesta kun pyöränkulmat pitäis olla katsotut? Sen verran hyvin löytää kallistukset että kättä ei parane ratista irroittaa!

Kiitoksia vinkeistä, edelleen otetaan yhteensopivuudesta ja vaihtoehdoista vinkkejä. Ettei käy niin että yks-kaks on kevät ja sitten ajellaan vanhalla alustalla jalka jarrulla. Good bye ajonautinto :!:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ainakin niitä pakosarjoilta ahtimelle tulevia putkia sai Heikalta tilaamalla. Ei nyt ihan halvat putkenpätkät, mutta sopii paikalleen, kun orkkikset ovat. Downpipehän tehdään 3" putkesta :wink:
Alfaholismia vuodesta 2001

Tekri
Viestit: 208
Liittynyt: 01 Loka 2003, 10:12
Car(s): Alfetta GTV, 145 QV, 156+156 SW, GTV V6, Lodgy
Paikkakunta: Koria

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Tekri »

Ei kokemusta GTV:stä, mutta sanoisin että unohda FK:t. Mulla on ollut FK:n madallusjouset kahdessa eri autossa eikä kummassakaan tiputtannu mitä oli luvattu. Sain sitten hyvityksenä toisesta sarjasta korkeussäädettävän jolla madalluksen sai kyllä kohdalleen, mutta se oli ihan jumalattoman jäykkä ja kova. Toihan on varmasti emännän mieleen jossain asiassa 8) mutta tässä ehkä passaisin sen. Toi 156:ssa alla oleva pesee sen 6-0.

145:ssa on alla KW V2 eikä siinä minusta ole valittamista, joten tallissa odottelee 156 SW:n myös KW:n Coiloverit. Alustahan noissa 145/gtv on osin sama, joten jos keli sallii niin voit vaikka ottaa pientä tyyppiä niin saat vähän tuntumaa miltä se tuntuu. Muita hyviä Eibach ja H&R, mutta ei tarjoa säädettävää sarjaa.

H&R tarjoaa kaikkiin GTV malleihin samaa ilmeisesti samaa jousisarjaa http://www1.carparts-cat.com/webkat.asp ... 001&ROOT=1" onclick="window.open(this.href);return false;" ja Eibach tarjoaa taas Turboon jopa kahta eri sarjaa http://web2.carparts-cat.com/default.as ... =2&31=1460" onclick="window.open(this.href);return false;" joten siinäpähän on tuumailtavaa.

Täältä olen tilannut parit Eibachin jousisetit, iskareita ja renkaita hyvin kokemuksin ja hintakin on ollut kohtuullinen. http://www.tij-power.com/" onclick="window.open(this.href);return false;"

Edit: Tyhmät linkkisotkut

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Peukkua thredille :)
Jäädään odottelemaan ratkaisuja, kesällä voi sitten tulla valmiiseen pöytään..
"When it comes to style - Italian's always got it right" -Jeremy Clarkson, Top Gear

Aatami
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2020, 21:02
Car(s): 147 2.0t.s
Gtv 3.0

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Aatami »

Nostellaanpa vanhaa aloitusta vähän, onko 10 vuodessa tapahtunut mitään? 😁 Itsellä harkinnassa coiloverit vs. kelt.Koni+kiinteä madallus, suosituksia kuulisi mielellään puolesta ja vastaan. 916 3.0 24v.

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Aatami kirjoitti:
27 Syys 2021, 15:19
Nostellaanpa vanhaa aloitusta vähän, onko 10 vuodessa tapahtunut mitään? 😁 Itsellä harkinnassa coiloverit vs. kelt.Koni+kiinteä madallus, suosituksia kuulisi mielellään puolesta ja vastaan. 916 3.0 24v.
Jäsen Tiige voinee kommentoida BC Racingin coil-over kittiä?

Itselleni on tulossa 12v Busso Spideriin Eibachin punaisten "ProKit" jousten seuraksi keltaiset Konit nyt talvella joten kommentoin niiltä osin ensi kesänä. Alkuperäiset iskarit näiden pehmeiden noin 20mm madaltavien jousten kanssa eivät toimi kovinkaan hyvin. Ulkomaiden foorumeilla keltainen Koni + punainen EIbach yhdistelmästä on pidetty kun Konit on säädetty pehmeimmilleen.

GTV myös kestänee hieman jäykempää jousitusta kuin joka suuntaan vääntyvä ja taipuva Spider jossa kori on ilmeisesti suunniteltu jousituksen osaksi...

Aatami
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2020, 21:02
Car(s): 147 2.0t.s
Gtv 3.0

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Aatami »

FinPat kirjoitti:
27 Syys 2021, 15:59
Aatami kirjoitti:
27 Syys 2021, 15:19
Nostellaanpa vanhaa aloitusta vähän, onko 10 vuodessa tapahtunut mitään? 😁 Itsellä harkinnassa coiloverit vs. kelt.Koni+kiinteä madallus, suosituksia kuulisi mielellään puolesta ja vastaan. 916 3.0 24v.
Jäsen Tiige voinee kommentoida BC Racingin coil-over kittiä?

Itselleni on tulossa 12v Busso Spideriin Eibachin punaisten "ProKit" jousten seuraksi keltaiset Konit nyt talvella joten kommentoin niiltä osin ensi kesänä. Alkuperäiset iskarit näiden pehmeiden noin 20mm madaltavien jousten kanssa eivät toimi kovinkaan hyvin. Ulkomaiden foorumeilla keltainen Koni + punainen EIbach yhdistelmästä on pidetty kun Konit on säädetty pehmeimmilleen.

GTV myös kestänee hieman jäykempää jousitusta kuin joka suuntaan vääntyvä ja taipuva Spider jossa kori on ilmeisesti suunniteltu jousituksen osaksi...
Jep, samoin olen ymmärtänyt että Koni+Eibach yhdistelmä on aika suosittu, Konissa varmasti ominaisuudet itselle riittävät hienosti mutta korkeussäätö olisi mieluinen itselle.
BC-racingistä olen muiden automerkkien osalta ymmärtänyt että jonkin verran laatuongelmia tuotteissa on ollut, toivotaan että Tiige ilmaantuu osoittamaan tämän tiedon vääräksi.
KW:lta ainakin on alustasarjoja saatavilla mutta en ole niistä kokemuksia 916 alla kuullut. Mitähän muita "merkki-coilovereita" näihin ylipäätänsä on tarjolla edes?? 🤔

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Tiige »

BC Racingin sarjassa ainakin riittää säätövaroja hyvin. Laadusta nyt en osaa sanoa sen enempää vielä. Ollut alla yhden kesän. Kolmet ratapäivät ja joku reilu 1000km siviiliajoa.

shop.alfisti.net myy novitecin sarjaa joka ainakin GT:n kohdalla oli kw:n tekele eri tarroilla. Siinä kyllä ei jostain syystä näytä olevan takana korkeuden säätöä ollenkaan.

Tarjonta coilovereissa ei ole 916-sarjan autoihin yhtä hyvä kuin 156-pohjaisiin.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Aatami
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Loka 2020, 21:02
Car(s): 147 2.0t.s
Gtv 3.0

Re: GTV 916 alustasarja coilover madallus

Viesti Kirjoittaja Aatami »

En ole löytänyt sarjaa jossa takapää säädettävä muuta kuin bc-racingilta. Sellainen tilaukseen sitten varmaan. 🤷‍♂️

Vastaa Viestiin