Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Löytyy kait purkuosia, taitaa minullakin olla jossain sellainen, tosin -89 mallin autosta. Saab 9000 mallissa ollut myös samanlainen säädin ja niitä ainakin löytyy purkuosina.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Andros »

Andros kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:Ei, kyllähän tuo täytyy korjata. :) Moottoria sitten irroittelemaan joku kaunis vkl.
Mulle ilmeni juuri sama vika, ettei lämmönsäätö toimi. Jokos olet päässyt selville miten tuohon moottoriin pääsee kiinni? Selviääkö irrottamalla pelkästään keskisuuttimet vai joutuuko repiin koko kojelaudan irti?
Eilen sitten vihdoista viimein sain purettua moottorin vaihteistoineen irti. Vaihteisto oli kunnossa, mutta huomasin että ongelman aiheutti se että kun lämpötilan säädin oli täysin kylmällä niin sähkömoottori jäi "pykimään" jäi siis säätelemään pikkuisen molempiin suuntiin. Tämä aiheutti sen että vaihteisto meni sitten jumiin väkisin väännön ansiosta. Homma toimii täysin kunhan säädintä ei jätä täysin kylmälle vaan esim pykälän lämpimämmelle. Kiitokset muuten Carlosille hyvistä ohjeista, homma oli odotettua helpompi.

Osaako viisaammat sanoa, että onko toi vika nyt sitten moottorissa vai itse lämpötilan säätimessä? Huvittaisi tuo korjata pois kun joskus sen kuitenkin tulee unohdettua ja sitten pitää taas purkaa kaikki pois.

Andros
Viestit: 293
Liittynyt: 20 Loka 2003, 23:53
Car(s): 159 SW TBi
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Andros »

Andros kirjoitti: Osaako viisaammat sanoa, että onko toi vika nyt sitten moottorissa vai itse lämpötilan säätimessä? Huvittaisi tuo korjata pois kun joskus sen kuitenkin tulee unohdettua ja sitten pitää taas purkaa kaikki pois.
Voisiko tuo moottorin omaikainen liikkuminen johtua viallisesta moottorista vai tuleeko käskyjä turhaan säätimeltä?

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Morjes! Alkanu kuulumaan erikoinen ääni 164 Super V6 3.0 24 venasen (vm. -96) konehuoneesta tyhjäkäynnillä... Normaalin käyntiäänen lisäksi kuuluu klonkottavava, tasainen ja melko tiheästi toistuva ääni : klonk, klonk, klonk, klonk... Yrittäny paikallistaa mistä ja päätynyt siihen että ehkä enemmän kuskin puoleisesta laidasta konehuonetta se kuuluu... Kun antaa kierroksia niin ääni häviää (tai sitten katoaa vaan koneen murinan alle)... Mistä tuo ääni voisi kuulua? Kaikki teoriat ja vinkit olisi tervetulleita kun itse olen aika äimänä...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ettei olis kytkin lopussa, vaikuttaako kytkimen painaminen ääneen?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

En oikein usko että kytkin olisi lopussa koska se on dokumenttien mukaan uusittu vajaa kaks vuotta sitten ja toimii hyvin. Tarkkaa en ole yksin pystynyt analysoimaan sitä että muuttuuko ääni kun ei ole nyt just ollu ketään muuta painelemassa kytkintä mutta sanoisin että ei muutu kytkimen asennosta huolimatta. Helpoin ja huojentavin selitys olisi että siellä on jokin irti ja hakkaa jonnekkin jossain päin konehuonetta mutta mitään ei ole pikaisessa tarkastuksessa löytynyt...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Mulla on kans 164 3L 24 V tekee ihan samaa. Naputtaa kuumana tyhjäkäynnillä, kun antaa vähän kierroksia ääni häviää. Vika on ilmeisesti hydraulisessa venttilin painimessa. Tässä mallissa on hydr. venttilin painimet, joka tahtoo sanoa että venttiileitä ei tarvitse säätää. Eli ne toimivat moottorin öljynpaineella, ja joku niistä fuskaa. Nyt tietysti itseäkin kiinnostaisi, miten saisi selville mikä niistä vuotaa. Olisko foorumilaisilla tietoa, miten sen saisi selville ettei tarvitse kaikkia irroittaa. On aika savotta irroittaa kaikki nokka-akselit.

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Rasvanäppi, toi avas tätä mun tilannetta kans... Kävin tossa hieman testailemassa ja juurikin noin se oli, naputusta/kalkatusta sieltä kuuluu, eritoten lämpimänä tyhjäkäynnillä, ei vielä ehkä hälyttävän kovaäänistä mutta selkeästi kuultavaa... Huokaus, kohta alkaa näyttämään siltä että mun on nostettava kädet pystyyn ton kanssa, ei taida köyhän ihmisen budjetti enää venyä siihen että vaihdettaisiin noin hydrauliset venttiilinpainimetkin, sen jos joutuu teettämään korjaamolla (jakopäärempan lisäksi) niin auton "hinta" luultavasti tuplaantuu ja kuitenkaan sen myyntiarvo ei nouse juuri senttiäkään... Emmä tiedä, taidan myydä sen tuossa kunnossa eniten tarjoavalle... Kysyn tota hydraulipainimien (vai onko oikea sana hydraulinostimien, no anyway) vaihdon kustannusarviota huomenna ja sitten tehdään ratkaisuja... Emmä oikein sitten viitsis jättää niitä vaihdattamattakaan kun kerran jakopää laitetaan muuten kondikseen... Alfa ei ole huonotuloisen (ja korjaustaidottoman) ihmisen auto, nyt sen voin todeta omakohtaisesti.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kannattaa alkuun vaihtaa öljyt, jollain toisella öljyllä voivat olla hiljaisemmat kuin toisella.
VMP

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

mattijus kirjoitti:Kannattaa alkuun vaihtaa öljyt, jollain toisella öljyllä voivat olla hiljaisemmat kuin toisella.
Mites jos samalla kokeilis Fortea? Vai onko siitä apua/pahentaako asiaa?
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

selvittäisin kuitenkin ensin mitkä öljyt koneessa sisällä sillä ei saa olla liian notkeaa eikä kyllä liian paksuakaan... alkup öljysuositushan tuolle 24v superille on Selenia 20K eli 10w-40 puolisynteettinen ja tuostahan ei tarvinne poiketa ainakaan paksumpiin koska autossa on tehdasasennuksena termostaattitoiminen öljynlauhdutin joka aukaisee kierron kennolle 70c lämpötilassa. tuossa nimimerkki rasvanäpin nyk omistamassa käytin 10w-40 valvoline max lifeja ja hyvin pelasi.. ei pitäneet nostajat meteliä ja paineet pysyivät..

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

90 kirjoitti:selvittäisin kuitenkin ensin mitkä öljyt koneessa sisällä sillä ei saa olla liian notkeaa eikä kyllä liian paksuakaan... alkup öljysuositushan tuolle 24v superille on Selenia 20K eli 10w-40 puolisynteettinen ja tuostahan ei tarvinne poiketa ainakaan paksumpiin koska autossa on tehdasasennuksena termostaattitoiminen öljynlauhdutin joka aukaisee kierron kennolle 70c lämpötilassa. tuossa nimimerkki rasvanäpin nyk omistamassa käytin 10w-40 valvoline max lifeja ja hyvin pelasi.. ei pitäneet nostajat meteliä ja paineet pysyivät..
Mähän tiedän mitä siellä oli ja mitä siellä on nyt... Siellä oli Neste CityPro 5w-40 ja perjantaina sinne vaihdettiin Total 5w-40. Mielestäni noilla vanhoilla CityProilla ei pitänyt meteliä mutta nyt näillä uusilla Totaleilla pitää. Mutta voiko noilla saman viskositeettiluvun täyssynteettisillä olla noin paljon eroa? Öljythän toki vaihtelen uudestaan jos se siitä on kiinni.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä niissä voi olla eroja.. niistä alkuperäisistä suosituksista ei kannata poiketa.. faktahan se on kuitenkin ettei öljymerkin/laadun vaihto välttämäti auta asiaa
jos nostajat on totaalisen finaalissa mutta kokeilisin ehkä kuitenkin kun ei investointina ole mikään älytön..
10w-40 max lifet sisään sillä nuohan toimivat tunnetusti alfan koneissa melkoisen hyvin.. tokihan 10w-60.t voisivat myös auttaa asiaa jos meteli ilmenee lämpimänä...

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

90 kirjoitti:kyllä niissä voi olla eroja.. niistä alkuperäisistä suosituksista ei kannata poiketa.. faktahan se on kuitenkin ettei öljymerkin/laadun vaihto välttämäti auta asiaa
jos nostajat on totaalisen finaalissa mutta kokeilisin ehkä kuitenkin kun ei investointina ole mikään älytön..
10w-40 max lifet sisään sillä nuohan toimivat tunnetusti alfan koneissa melkoisen hyvin.. tokihan 10w-60.t voisivat myös auttaa asiaa jos meteli ilmenee lämpimänä...
Tuossa näyttäis dokumenttien mukaan olevan käytetty alkuaikoina Mobilin Rally Formula 5w-50 öljyjä, vaihtovälinä 10 tkm/1 vuosi, 180 tkm asti. Sen jälkeen Neste CityPro 5w-40 öljyjä, vaihtovälinä 10 tkm/ 1 vuosi (tosin pari väliä olleet liki 20 tkm/ 1 vuosi) tähän hetkeen eli 274 tkm asti. Nyt itse laitoin 500 km sitten Total 5w-40 öljyt. Suodatin on vaihdettu aina öljynvaihdon yhteydessä. Onko noissa öljyissä menty metsään jos suositus on 10w-40? Itse luulen että hydraulinostajat saattavat vaan olla tulossa tiensä päähän, 10w-60 vois tosiaan ehkä vielä kokeilla...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

156 2.0TS. Nostajat kalkuttivat enempi tai vähempi. Tai paininkupit - tai siis "joku siellä". Hiljeni selvästi Valvolinen 10W40 Maxlifeillä. Myöskin eka öljy, jota ei ole tarvinnut desikaupalla/litratolkulla lisätä - huollossa kun halusivat väkisin laittaa Castroline Edge Pro:ta, viskositeetista ei havaintoa mut kulutukesta päätellen 5w30iä. 5W40iä söi ihan selvästi, naputti ja kalkutti ja vaikka ja mitä.

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Mulla on Valvoline Maxlifet mutta silti naputtaa, ja ei niitä painimia tarvitse kaikkia uusia, ainoastaan se joka naputtaa.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

No jos jokin nostimista lopussa niin kyllä se naputtaa, aivan sama mikä öljyt koneessa mutta voi naputus johtua silti vääristä öljyistäkin...

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Vois kokeilla viikonloppuna noita Valvolinen 10W-40 Maxlifeja... Mutta heräs tälläinen kysymys: nyt kun sinne on laitettu uusi öljynsuodatin niin kannattaako sitä irroittaa kun laskee noi 5w40 öljyt ulos? Sinnehän jää varmaan muutama desi tuota öljyä (täyssynteettinen) joka sitten sekoittuis tuohon synteettiseen... Säästyis vaivalta ja tuntuis vähä hölmöltä vaihtaa sitä suodatinta kun se on viikko sitten vaihdettu... Eli onko järkeä vaihtaa suodatinta nyt?
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

Eipä sitä mikäänpakko ole vaihtaa, muutama desi on melko vähän kokonaistilavuutta ajatellen..

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Ongelmalapsi 164 Super V6 3.0 24 V vm. 1996 yllätti jälleen... Jakopäärempan yhteydessä ilmeni uusi murhe, kampiakselin apulaitehihnapyörän (crankshaft pulley) vulkanisointi alkaa olemaan kokolailla finaalissa. Olisi hyvä vaihdella pikapuoliin mutta ylläripylläri eipä taaskaan oikein tahdo osaa löytyä! Osanumero on 60810643 ja ystävämme alfissimo.com on taas pikaisesti ainoita osan varmoja toimittajia ja hintahan ei tule yllätyksenä, 625 taalaa (+alvit+tullit+rahdit) http://www.alfissimo.com/index.php?productID=1363! Mulla rupee menemään hermot ja järki ton v*tun vehkeen kanssa! Sen ego kirjoittaa shekkejä mitä mun kroppa ei pysty lunastamaan!

Jos jollain olis vinkkiä mistä toi löydetään niin kiitollisena ottaisin tiedon vastaan. 2,5 litrasen 24 venasen osa ei käy, taaskaan, kuten ei käy myöskään 3,0 litrasen 12 venasen osakaan.
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Voisikohan AFRA:lta Italiasta löytyä tuollainen osa.

Avatar
Eero
Viestit: 2843
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Eero »

Kylläpä Superi koettelee... :? löytyiskö ehjä käytetty esim. kterkkilältä jolla pitäis noita koneita olla?
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

Afraa kannattaisi kyllä yrittää..

http://www.afra.it" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
kalliais
Viestit: 856
Liittynyt: 02 Syys 2009, 09:46
Paikkakunta: Karkkila

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja kalliais »

Löytyiskö tuolta?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

http://www.kumiapu.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Nuo vois ehkäpä vulkanisoida sen uudelleen.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

kalliais kirjoitti:Löytyiskö tuolta?
aika huokeaksi jää hinta jenkkeihin verrattuna 170€ joka sis alvin, rahdit tulee tietenkin päälle..

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

kalliais kirjoitti:Löytyiskö tuolta?
Onko varmasti sama osa kuin crankshaft pulley 60810643? Vois kyllä harkita tilausta mutta pitäis saada varmuus että crankshaft pulley = driving pulley... Eri osanumerot mutta onko sama osa? Missä tossa on se vulkanisointi? Kyselen vaan kun en ole ko. osaa irrallaan nähnyt... Väärää osaa en haluais tilata parilla sadalla eurolla...
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tuon myyjän ilmoittama osanumero on sama, minkä ePer antaa tuolla 24v. koneen kampiakselin hihnapyörälle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=0" onclick="window.open(this.href);return false;"
Tuon mukaan 60570890 on korvannut osan 60810643 vuonna 2003
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tuosta, onneksi ehjäksi todetusta, 24V kiristimestä löytyi myös alkuperäisellä tuotekoodilla tämmöinen sivu. http://lanciaservices.com/article/Kappa ... 10659.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sivun tuoreudesta tai osan saannista ei ymmärrystä, mutta Lancia Kappan 24V koneessa ilmeisesti siis sama kiristin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Palstalla avautuminen kannatti, saan tuon kampiakselin siimapyörän ilmeisesti ostettua ensi viikolla hyväkuntoisena käytettynä eikä siten tarvi alkaa tilailemaan ulkomailta. Isoa plussaa alfaharrastajille tulee tästä, ehkä mustakin voi sittenkin vielä tulla jonkinsortin alfamies 8) Kiitoksia pm:llä yhteyttä ottaneelle mukavalle ihmiselle!
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Samassa veneessä tässä kaikki ollaan. Epätoivon partaalla valmiina heittäytymään veteen ankkuri kaulassa, mutta sitten se toivon kipinä tai oikea osa taas jostain löytyy heimoveljien avustuksella ja taas yhteiselo auton kanssa näyttää paljon valoisammalta. Onhan siinä sekin hyvä puoli, että nämä tiedonmuruset, jota itse kukin aina jostain kaivaa, jäävät myös muiden luettavaksi myöhempää käyttöä varten.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MacKaiwer
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Heinä 2012, 22:41
Car(s): Ex: 164 Super 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja MacKaiwer »

Aivan totta Alfissimo! Kiitoksia tosiaan kaikille minun kysymyksiini vastanneille, hienoa että miestä yritetään auttaa mäessä, varsinkin kun epätoivo tuntuu välillä suurelta :wink:
"If in doubt, flat out" Colin McRae 1968-2007

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Jaa-a. Vähän on mietteissä ollut hankkia 164. Uskaltaakos semmoiseen sotkeutua :fadein:
Ainakin 3.0 litraisella pitäisi olla....

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ostat 164:n 12-venttiilisenä, niin murheita on heti kertaluokkaa vähemmän ja nekin harvat on halvempia. Vielä helpommalla pääsee kun ostat valmiiksi hyvän tai jopa valmiiksi läpikäydyn yksilön. Enempää mainostamatta kehoittaisin moista yksilöä kyselemään nimim. 90:ltä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

alamajy kirjoitti:Jaa-a. Vähän on mietteissä ollut hankkia 164. Uskaltaakos semmoiseen sotkeutua :fadein:
Ainakin 3.0 litraisella pitäisi olla....
ei kait se enää voi olla "vähän".. käsitin jo että kaupat on alustavasti sovittu ajankohtaa myöten.. :?

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Jep Jep. Hiukan huumoria mukana :lol:

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

alamajy kirjoitti:Jep Jep. Hiukan huumoria mukana :lol:
Ok, niin mä vähän ajattelinkin.. :wink:

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Päivitys 3.5.2013
164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.

1) Paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
- Laitoin n. 2 litraa. kiitoksia asiaan kommentoineille.

2) Missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
- Anturi löytyi ja irrotin sen ja putsasin. Ei vaikutusta. Valo palaa koko ajan. Valo palaa vaikka piuhat nyppää irti.
Ja valo palaa vaikka piuhta kytkee yhteen. Kellään ideoita mistä voisi johtua?

3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
Kiitos Nelli infosta, tämä on selvityksen alla.

4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
Pari tarjousta on tullut, kiitokset. Nyt paikallaan on muovinen, alkuperäinen jonka sain vaihtamalla päikseen Tiippanalta.

5) Kellään toimivaa mittaristoa?
- Vielä pitää selvittäa mikä on vialla. Nyt paikallaan on TS:n mittaristo, alkuperäisessä kuulemma vikaa.

Kuvassa pakokaasuanalyysi 3.5.2013
Liitteet
alfa164_paastomittaus2.jpg
alfa164_paastomittaus2.jpg (19.81 KiB) Katsottu 8125 kertaa
Viimeksi muokannut alamajy, 03 Touko 2013, 16:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Nelli
Viestit: 906
Liittynyt: 30 Loka 2003, 04:21
Paikkakunta: Mariefors

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Nelli »

Mä sain puskurin värikoodin kun kävin liikkeessä mikä sotkee automaaleja. Annoin kaverille auton vuosimallin ja korin värikoodin jonka mukaan löytyi sitten joku koodi. Käytiin vielä auton puskurista tarkistamassa sävy sen "väriviuhkan" kanssa.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

alamajy kirjoitti:164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.

1) paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.
2) missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.
3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?
4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?
5) Kellään toimivaa mittaristoa?
1-
2: Eikös se ole ihan siinä mittatikun vieressä, edestä katsottuna vasemmalla puolella.
3: Tuosta huhua, vailla faktatietoa, että eri peltivärien yhteydessä olisi myös muoveissa eri väriä ja punaisessa oleva lista siten olisi mustan vastaavaa tummempi. Ei siis faktaa, mutta en ole yksin tämän "luulon" kanssa. Koskahan tuo oikeasti selviäisi.
4: Eikös Rasvis kehunut?
5: Uskaltaisinkohan luopua, mutta mittaristo on tosin -89:stä. Ei kai niissä eroja ennen FL:iä ollut, vai muistaako joku paremmin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

1,9 litraa tuntuu olevan tieto aika useassa paikassa. joku on varmaan täytännyt joskus "varman päälle"
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11230
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

alamajy kirjoitti:5) Kellään toimivaa mittaristoa?
Mikä siinä on vikana? Voisiko korjata?
Alfissimo kirjoitti:4: Eikös Rasvis kehunut?
Juu, mutta se ratti kerkisi ikävä kyllä menemään toiselle tarvitsevalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 8047
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

alamajy kirjoitti:164 valmistautuu talllissa kohtaamaan katsastusedän...Kyseessä on 164 3.0 -90.

1) paljonko laitan vaihdelootaan öljyä (manuaalilaatikko)? Autodata näyttää 1,5l ja jossakin netissä oli 1,9l. Poistin vanha töljyt ja sieltä lirui n. 2,4l.

2) missä sijaitsee öljyn tason anturi? Se palaa nyt koko ajan, vaikka öljynpainemittari näyttää hyviä paineita.

3) Kuka tietää (Nelli?) puskurien maalin värikoodin?

4) Kellään alkuperäistä nahkarattia tuollaiseen vehkeeseen?

5) Kellään toimivaa mittaristoa?

1. max 2L, itsellä tuli näköjään pikkasen yli sillä itsehän olen siihen laatikkoöljyt viimmeksi vaihtanut.. :oops:
2. siinä se mittatikun vasemmallapuolen on, kaksinapainen liitin.. tarkistin moottoripukissa kiinni olevasta irtokoneesta.. :wink:

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Missä on tessun perutusvalojen katkaisija.valot jäänyt palamaan?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Vaihdelaatikon kuoressa, olikohan se päällä vai kyljessä..

CARF0609
Viestit: 114
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 13:16
Car(s): Alfa 164 TS;Motoguzzi Lm3 ja Ducati ST4s
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja CARF0609 »

Vaihdelaatikon päältä löytyy helpossa paikassa jopa. Niitä on muuten kahdella eri kierteellä eli mittaa ennen ostamista. (jos vielä löydät jostain.)

JVTL
Viestit: 612
Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Audi A8 3.7 d3 -03, vw trasporter 1.9 -06.
Paikkakunta: Joutseno

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja JVTL »

Aattelin ekaks kokeilla wd-40:stä. Seissy koht 6v. mitä pientä liikehdintää ollut välissä ja pakki jäänyt ilmeisesti päälle jossain välissä. Oishan siinä monta muutakin paikkaa, mitä herkistellä ennen leimalle yrittämistä.

Avatar
Wildf
Viestit: 240
Liittynyt: 23 Tammi 2010, 08:34
Car(s): Range Rover 3,9EFI -90, Fiat Ducato Matkaaja -90, EX:Alfa Romeo 75TS -92, Alfa Romeo 156TS -99, Alfa Romeo 156 V6 -99, EX:Alfa Romeo 147 1.9 JTDm -07, EX:Alfa Romeo 164 V6 -89, Ex:Alfa Romeo 159 2.4 JTDm -08
Paikkakunta: Nastola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Wildf »

Kuva

Mikähä vialla, ku v6:sen tulppa menny tollaseks? Ei ollu edelliset ton näkösiä ja noiki NGK ajettu pari tonnii. Taitaa olla aika pistää paalii koko romu...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 164:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Soot ajanna liian hitaasti :mrgreen: .

Onkos toi ihan kuivaa karstaa vai jotain tahmaa? Käy rikkaalla, huono kipinä ja polttaa yhtäaikaisesti öljyäkin? Ihan puhdasta arvailua, mutta tulpanjohdoista voisi aloittaa tutkimisen tuon tulpan kohdalla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin