Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Valvoja: Moderators
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Arvoisa raati, kulkineeni (156 JTS 2.0 -02) on nyt kolmesti ilmoittanut perinteisen Motor Control Failure -herjan ja kolmesti olen vikakoodit tyhjentänyt. Tämä tapahtunut viimeisen 2vkon aikana, joten "normaalin" kiukuttelun piikkiin tuo enää tuskin menee vaikka talvi onkin. Auto on pääasiassa vaimon käytössä joten itse en ole kyydissä/ajamassa ollut kun herja on tullut. Kuulemma ajo ollut ihan normaalia ja vika tullut hetken ajelun jälkeen.
Joka kerralla on ollut 1-3 vikakoodia ja aina listalta on löytynyt Throttle Valve Potentiometer ja/tai Throttle Butterfly Potentiometer Track 2. Viimeisimmät koodit spekseineen alla. Osaatteko antaa vinkkiä noiden perusteella mitä kannattaisi alkaa tutkimaan/korjaamaan/vaihtamaan? Toivon että kyseessä vaan huono liitos ym. joten mitä liittimiä/piuhoja kannattaisi ensimmäiseksi putsata? Kaasuläppä tuli puhdistettua tuossa syksyllä, joten sen pitäisi olla melko puhdas.
P0120
Failed Component Code: Throttle Valve Potentiometer
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1080 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 23.25 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 66 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 9.75 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 8.63 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13.23 volts
P1122
Failed Component Code: Throttle Butterfly Potentiometer Track 2
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1080 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 23.25 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 66 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 9.75 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 8.63 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13.23 volts'
P1687
Failed Component Code: AutoAdjustment of Motorised Throttle Butterfly Interrupted due to Incorrect Environmental Conditions
Fault Symptom: Signal Above Maximum
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 0 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 99.75 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 77.25 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 11.25 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 7.06 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 8.1 volts
Samoja ongelmia löytyi täältä: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... blems.html" onclick="window.open(this.href);return false; mutta ei tuollakaan varsinaisia ratkaisuja sanottu.
Joka kerralla on ollut 1-3 vikakoodia ja aina listalta on löytynyt Throttle Valve Potentiometer ja/tai Throttle Butterfly Potentiometer Track 2. Viimeisimmät koodit spekseineen alla. Osaatteko antaa vinkkiä noiden perusteella mitä kannattaisi alkaa tutkimaan/korjaamaan/vaihtamaan? Toivon että kyseessä vaan huono liitos ym. joten mitä liittimiä/piuhoja kannattaisi ensimmäiseksi putsata? Kaasuläppä tuli puhdistettua tuossa syksyllä, joten sen pitäisi olla melko puhdas.
P0120
Failed Component Code: Throttle Valve Potentiometer
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1080 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 23.25 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 66 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 9.75 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 8.63 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13.23 volts
P1122
Failed Component Code: Throttle Butterfly Potentiometer Track 2
Fault Symptom: Signal Not Valid
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 1080 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 23.25 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 66 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 9.75 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 8.63 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 13.23 volts'
P1687
Failed Component Code: AutoAdjustment of Motorised Throttle Butterfly Interrupted due to Incorrect Environmental Conditions
Fault Symptom: Signal Above Maximum
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test complete for this Error or not applicable.
Fault Code Storage State: Error Not Present at time of request
Event Count: 40 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 0 rpm
Environmental Condition Two: Relative Load: 99.75 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 77.25 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 11.25 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 7.06 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 8.1 volts
Samoja ongelmia löytyi täältä: http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-147 ... blems.html" onclick="window.open(this.href);return false; mutta ei tuollakaan varsinaisia ratkaisuja sanottu.
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Voisiko vika olla tässä anturissa / liitoksissa? Ei perustu tietoon vaan ebayn tarjonnan tutkimiseen
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-156-SPOR ... _500wt_689" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-156-SPOR ... _500wt_689" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Aquatica
- Viestit: 15054
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Eikös nuo polkimen potentiometrit ole "tunnettu ominaisuus"? Irroitus, puhdistus ja kiinnitys lie korjaillut tuota... Jos nyt oikein ymmärtänyt olen, enkä muista väärin jonkun toisen laitteen kanssa. Tai sitten tämä oli se pahamaineinen "liitin vähän hutera"-tapaus.
Kokeilitko hakua pelkillä vikakoodeilla? Pitäisi löytyä jotain, koska muistan nähneeni ainakin P0120 ja P0122-koodit tälläkin foorumilla.
Kokeilitko hakua pelkillä vikakoodeilla? Pitäisi löytyä jotain, koska muistan nähneeni ainakin P0120 ja P0122-koodit tälläkin foorumilla.
- Pujazuba
- Viestit: 2333
- Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
- Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Kannattaa ottaa kyseinen kapple irti ja puhdistaa ohjeiden mukaisesti. Homma on melko yhsinkertainen ja siita tulee hyva fiilis muutenkin.
Puhtaan asennettua muista kalibroida kayttaen AlfaDiagia tai muulla ohjelmistolla jolla on kyseinen toiminto.
Puhtaan asennettua muista kalibroida kayttaen AlfaDiagia tai muulla ohjelmistolla jolla on kyseinen toiminto.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... s+signaali" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulin loppu päätelmään, että liitin kaasuläppäkotelon kyljessä on vaan väljä, rasvaaminen autto, kostealla säällä paras oli aseöljy.
Tulin loppu päätelmään, että liitin kaasuläppäkotelon kyljessä on vaan väljä, rasvaaminen autto, kostealla säällä paras oli aseöljy.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Antijape
- Viestit: 758
- Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
- Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
Kiitokset näistä. Aloitetaan liittimien tarkastuksella ja jos ei auta niin sitten kikkare irti ja puhdistus.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Vikakoodien tulkinta-apua kaivataan
En tiedä paljonko kustantaisi liikeessä vaihdattaa nuo liittimen haarukat, hommana ei mikään iso, kunhan ei sotke järjestystä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean