Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Okei.. Yks frendi kans tiittasta ehdotti, mut mitä kuullu noista hitsausvirityksistä niin ei kuulema kestä mitään jonka takia se kyllä vähän arveluttaa. Pakko se varmaan on toivoa, että saa säästettyä orggiskattiin rahat ennen katsastusta.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no onhan se totta että se sauman ympärys tulee herkemmäks kun hitsaa, mut onhan se orkkis-systeemikin hitsattu...

Avatar
jeQQ
Viestit: 4335
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit. ;)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

jeQQ kirjoitti:Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit. ;)
sama homma, tiittasen hitsaama jousto -osa saumoineen vieläkin hyvässä kunnossa 2 v jälkeen, ei pörrriiissee! vaikka kaverit pelottelivat :D

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

andr kirjoitti:Puolityhmä kysymys:
- miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?

aseöljyä ja rätti kouraan ja painelet nappia edestakaisin että saat liat pois välistä, siellä on joko paskaa välissä tai sitte se nappi on murjottu muodottomaksi. Sovite on niin tiukka että riittää kun siellä on vähänkin paskaa välissä-
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kannattaa ottaa oven sisäreunasta torx-ruuvi pois ja laittaa sitä öljyä siitä ruuvin reiästä. Menee suoraan siihen lukkosylinterille.

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lade »

Oire: epätasainen tyhjäkäynti kylmänä ja lämpöisenä

Toistuu useaan otteeseen esim. liikennevaloissa seistessä. Käynnin muutoksen tuntee parhaiten, kierroslukumittarissa
muutosta ei juurikaan huomaa eikä käynti mene niin huonoksi että moottori yrittäisi sammua (vielä).
Ulkopuolelta kuunnellessa ääni muuttuu hiukan röpöttäväksi. Kestohan on kerrallaan hyvin lyhyt, vain sekunnin tai kaksi,
tämän jälkeen käynti taas hetken normaalia.

Mitään ajatuksia/ideoita/vastaavasta kokemusta?

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :oops:

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

jkk kirjoitti:
jeQQ kirjoitti:Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit. ;)
sama homma, tiittasen hitsaama jousto -osa saumoineen vieläkin hyvässä kunnossa 2 v jälkeen, ei pörrriiissee! vaikka kaverit pelottelivat :D
Noniin sain tiittasen kiinni. Kertoivat suoraan ilouutisen. Ei toimi tarvikekatti JTS:ään...

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Jos täällä foorumilla on joku joka on oikeasti vaihtanut/vaihdattanut JTS:ään tarvikekatin niin ole yhteydessä yksityisviestillä. Kiitos ja kumarrus.

JaRoDD
Viestit: 1474
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet, Giulietta MA+TCT

Nykyisellään liikutaan Zafira Tourerilla ja X Typellä.
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Jarsan kirjoitti:^Kannattaa ottaa oven sisäreunasta torx-ruuvi pois ja laittaa sitä öljyä siitä ruuvin reiästä. Menee suoraan siihen lukkosylinterille.
Tämä. Mulla ainakin lähti pelaan tällä ohjeella hienosti. Rasvaa vaan tuli laskettua vähän turhankin miehekkäästi ja pari pesuväliä sitä likaista möhnää tuli pitkin auton kylkeä...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :oops:
Taitaa olla JTS-koneen ominaisuus vähän epätasainen tyhjäkäynti eli normaalia.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Itse luulin, että jtässässä olisi euro4 katti mutta siinä onkin onneksi euro3 versio normaalisti. Euro3 on halvempi ja tarvikettakin löytyy. Heikalta kysyin tuota tarvikekatin sopivuutta ja toimivuutta, on toimittanut ja on toiminut. Tuo ebay-versio on aika karun näköinen hökötys.

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

JLM kirjoitti:Jollen nyt ihan väärin muista niin Grundigista JVC:een vaihdettessa mankan iso liittimessä vaihdetaan punaisen ja keltaisen johdon paikkoja keskenään.
Jotenkin noin se tosiaan meni. Aikani tutkiskeltuani sain sekä herätevirran että jatkuvan virran pelaamaan. Kiitos vinkistä!

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lade »

No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.


JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :oops:

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lade »

Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :oops:

Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka :drinking:

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja toolman »

Lade kirjoitti:
Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. :oops:

Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka :drinking:
No tuohan on vaan hyvä juttu, nyt näkee koodeista mikä mättää!

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Nyt on alfa kuulostanut jo pidemmän aikaa aivan dieseliltä.. Ei vaikuta onko kylmä tai lämmin kone, ääni on jatkuvaa. Kuuluu mielestäni vain tyhjäkäynnillä ja
aivan pienillä kierroksilla. Foorumeja selaamalla päättelin, että olisiko tämä nyt se ajoituksenmuunnin? Onko tästä jotakin haittaa äänen lisäksi ja onko kalliskin
remontti tiedossa?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Todennaköisin syy on se ajoituksenmuunnin. Mutta ottaisin ainakin itse selvaa ja katsoisin nokka-akselien kuntoa. Ei ole iso työ.
Ajoituksenmuuntimesta olen jatkuvasti kuullut sen etta kulunut ei aiheuta vaaraa. Ainoat sivuvaikutukset ovat tuo diesel aani ja ehka hieman huonompi taloudellisuus.

Kyseisen osan vaihto vaatii ajoitushihnan irrottamista joka tarkoittaa sita etta tarvitaan lukkoplaikat + erikoistyökalu itse ajoituksenmuuntimen irrottamiseen nokka-akselista.
Hyvin suositeltavaa tehda koko homma suraavan hihnanvaihdon yhteydessa.
Kuva

Avatar
Dio Natale
Viestit: 859
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

En nyt ole varma mutta aivokopassa on pieni muisti että jts syö nokkia jostain syystä verrattavissa ts ään..korjatkaa jos muistin väärin..liekö öljyillä osuutta asiaan+mitkä litkut on nyt kattilassa?
molex to sata, lose all your data.

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Joo, hihnanvaihto tulossa ensi kesänä niin sinne tuon ajattelin jättää. Eli nokka-akselin kuluneisuus voisi myös aihuttaa tuota ääntä? Itsellä ei autojen tekniikasta tietoa
eikä kokemusta oikein ole. :oops: Itselle tuo nokkien tarkastus kuulostaa hyvinkin monimutkaiselta :-D Ja öljyinä on valvolinen 10w-60, mutta aiemmista omistajista en
osaa sanoa mitä litkua ovat käyttäneet.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 859
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ok,pitäisi olla juuri jts ään sopivat.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Niinhan ihmisten kokemus sanoo JTS/nokkien syömisesta. Mutten ole kuullut kenekaan mielipidetta jolla on ollut kyseinen kone uudesta joka on myös kaatanut oikeat öljyt koko ajan. Itsella tuli hankittua auto 103 t km kohdalla ja nokat olivat tosi huonot. Ja konetta en syyta yhtaan silla öljyhistoriassa ei nay 10W-60 öljya ennen mua.

Paljon sun koneella on ajettu? Veisin pajalle nokkia tervehtimassa niin ei tule kalliimpia remontteja ennen ens kesaa. 8)
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ilmeisesti niillä harvoilla alusta asti oikeilla öljyillä ajetuilla on nokat kestäneet sekä öljynkulutus pysynyt kurissa. Yksi tarpeeksi väärillä öljyillä ajettu vaihtoväli riittää tekemään vahinkoa.
Tässä keräilen voimia ja puhtia koneen aukaisuun, ennenkuin alkaa oikeat murheet.

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

227 tuhatta on koneella jo rullattu. Ja mitä huoltokirjasta katsoin, niin ei siellä oikeita öljyjä ilmeisesti ole käytetty ennen minua..
Jos nokat ovat kuluneet niin kuinkas kallis remontti on kyseessä, onko joku teettänyt?

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla maksoi muutama vuosi sitten 120t km:n huolto, uudet nokat ja niihin liittynyttä pikkuosaa muistaakseni n. 2000 €.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Mun JTS:llä on ajettu 176tkm ja huoltokirjan mukaan käytetty oikeita öljyjä ja itse teen samoin. 10tkm vaihtovälillä ei periaatteesse tarvitse lisätä öljyä, mutta pidän sen mieluummin siellä ylärajan tuntumassa. Nokat vaikuttaa olevan ihan ok. Tuntuisi siltä että paljon riippuu sitä mitä öljyjä siellä koneessa on käytetty. Toivottavasti ei tule tolkuttomattoman kallista remppaa :O

SVT
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Syys 2012, 07:37
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SVT »

98vm. 2,0TS alkanut syödä jäähdytysnestettä. Ikkunat myös jatkuvasti huurussa (ei auttanut raitisilmasuodattimen vaihto). Tuntuu että liittyy toisiinsa nämä ongemat :?
Mistä kannattaisi lähteä jäähdytysnesteen vuotoa etsimään?

Avatar
Karpo
Viestit: 110
Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
Paikkakunta: Parainen
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Karpo »

SVT kirjoitti:98vm. 2,0TS alkanut syödä jäähdytysnestettä. Ikkunat myös jatkuvasti huurussa (ei auttanut raitisilmasuodattimen vaihto). Tuntuu että liittyy toisiinsa nämä ongemat :?
Mistä kannattaisi lähteä jäähdytysnesteen vuotoa etsimään?
Kovin kuulostaa lämppärinkennolta/letkuilta oireiden mukaan.

SVT
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Syys 2012, 07:37
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SVT »

Se voisi olla. Lattiamatot on vähän märkiä. Pääseekö valumaan jostain hytin puolelle? Olisikohan jossain hyvät ohjeet/neuvot lämppärinkennon vaihtoon.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Onko se jäähdytysnestettä vai vettä, mitä on lattialla?

SVT
Viestit: 6
Liittynyt: 22 Syys 2012, 07:37
Car(s): 156

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SVT »

Kyllä siinä jäähdytysnestettä hitusen tuntuisi olevan mukana. Vettä pääsee varmaan myös jotain muuta reittia sisälle kun on satanut niin helvetisti viime viikkoina.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Kyllähän se sitten falskaa.
En tiedä kuinka hankala 156:een kenno on vaihtaa.
Yhteen Puntoon kerran vaihdoin, 2 päivää ja muutamat oluet siinä meni.
Koko kojelauta pihalle, loppu olikin helppoa :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Finest kirjoitti:Kyllähän se sitten falskaa.
En tiedä kuinka hankala 156:een kenno on vaihtaa.
Yhteen Puntoon kerran vaihdoin, 2 päivää ja muutamat oluet siinä meni.
Koko kojelauta pihalle, loppu olikin helppoa :lol:
no jos tarvii 156:sta tuota operaatiota varten purkaa koko kojelauta, niin voin sanoa että aika helvetin vittumainen homma tulossa!

arcticroastduck
Viestit: 2
Liittynyt: 20 Touko 2011, 21:04

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja arcticroastduck »

Arvon tietäjät,

JTS:ni pitää aikamoista kilinää tyhjäkäynnillä ja tuossa kuulostelin konetta stetoskoopilla sieltä sekä täältä ja kilinän lähde vaikuttais olevan jakopäässä, melko lailla laturin vieressä. Eikös siinä kohdassa ole tuon tasapainoakselin hihnan kiristin? Voisko olla syyllinen? Toisekseen, kaveri mainitsi, että Saabeissa moisen vian ilmaantuessa ottavat koko hihnan pois seuraavaan sopivaan huoltohetkeen asti. Miten on, lakkaako maailma pyörimästä jos otan tuon tasapainoakselin hihnan pois, vaikka ihan vaan selvittääkseni, että vika on varmasti siinä.
JTS power.

Avatar
alezi
Viestit: 70
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): Ex: 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Nyt kun on kyselyikä päällä niin kysytääs vielä yksi kysymys: mitä hyviä ja asiantuntevia huoltoja olette käyttäneet kymenlaakson alueella ja sen lähistöllä? Hinta/laatusuhde ratkaisevin.

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Ja vähän erikoisempi kysymys tähän väliin. Löytyykö keltään kuvaa 156:sta 17" vanteilla ja vakioalustalla. Kiinnostaisi vaan nähdä näyttääkö se kuinka naurettavalta, vai olisiko samalla hankittava alustasarjakin? :)

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

^

Kuva

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

SaLexi kirjoitti:Ja vähän erikoisempi kysymys tähän väliin. Löytyykö keltään kuvaa 156:sta 17" vanteilla ja vakioalustalla. Kiinnostaisi vaan nähdä näyttääkö se kuinka naurettavalta, vai olisiko samalla hankittava alustasarjakin? :)
se on vähän siinä rajoilla, jos on helmat niin se tuo autoa vähän alemmas.

Kuva
Kuva
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

mitä leviämpi vanne ja mitä ulommas se tulee niin sitä julmemman näköinen korkeassa autossa, sellainen syvälle jäävä ja vähän anteeksipyytävän näköinen menettelee vielä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Isommat vanteet korostaa lokasuojien leveyttä suhteessa kylkeen, autoilevan maailman tiimalasivartalo :mrgreen:

Riippuu tietenkin mitä koulukuntaa edustaa, toiset tykkää vetää auton niin matalalle että ei voi töyssystä ajaa ja vielä senkin jälkeen valittaa että jostain pitäisi taikoa pois sentti tai kaks
Liitteet
156600x.jpg
156600x.jpg (119.93 KiB) Katsottu 5624 kertaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ :-D :-D :oops:

tomtomi
Viestit: 4
Liittynyt: 20 Loka 2012, 11:17

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja tomtomi »

Hei

Harkinnassa olis auton vaihto ja nuo 156:n farkkudiisselit ruvennut kiinnostamaan.
Itsellä ei ole alfoista yhtään kokemusta (vielä?) niin päätin tulla sitten tänne kyselemään tyhmiä. :lol:
Oon kattellu tuossa noita 1.9 ja 2.4 jtd:tä max. ~150tkm ajettuina ja vm. 04->.
Onko noissa jotain erityistä mitä kannattaa huomioida ostaessa? ja onko näissä jossain tietyssä kilometrilukemassa tullut jotain isompaa huoltoa?
Onko talvikäyttössä hyvä auto?

Avatar
Alfa 33 QV
Viestit: 115
Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfa 33 QV »

Onkos tietoa mistä halvimmalla sais tuon muoviputken tuohon imupuolelle? Auto siis 156 2,5V6 vm.99.
Elikkäs tuollainen, mutta tuo taitaa olla 1,6-2.0 koneesta tuo kuvaKuva

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Alfa 33 QV kirjoitti:Onkos tietoa mistä halvimmalla sais tuon muoviputken tuohon imupuolelle? Auto siis 156 2,5V6 vm.99.
http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Ja kannattaa soittaa jos ei nettisivuilta löydy.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

arcticroastduck kirjoitti:Arvon tietäjät,

JTS:ni pitää aikamoista kilinää tyhjäkäynnillä ja tuossa kuulostelin konetta stetoskoopilla sieltä sekä täältä ja kilinän lähde vaikuttais olevan jakopäässä, melko lailla laturin vieressä. Eikös siinä kohdassa ole tuon tasapainoakselin hihnan kiristin? Voisko olla syyllinen? Toisekseen, kaveri mainitsi, että Saabeissa moisen vian ilmaantuessa ottavat koko hihnan pois seuraavaan sopivaan huoltohetkeen asti. Miten on, lakkaako maailma pyörimästä jos otan tuon tasapainoakselin hihnan pois, vaikka ihan vaan selvittääkseni, että vika on varmasti siinä.
Tasan samoista syistä poistin jo ajat sitten omastani. Maailma ei lakannut pyörimästä, mutta akselit kiristimineen lakkasivat ja ylimääräiset äänet loppuivat. Joten anna mennä vaan.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

olen tuossa purkanut muutaman 156:en ja huomasin etupäätä purkaessa että jousijalkoja on kahta erilaista, toinen alumiinin näköistä ja paljon jykevämpi ulkomuodoltaan ja toinen vissiin valurautaa ja ohuempi?? meneekö nää jousijalat ristiin eri vuosimalleihin??

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eiköhän ne mene, kevyemmät on paremmat.

Avatar
Jarno
Viestit: 503
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Tuli sotkeuduttua 1999 mallin 2 litraiseen 93t ajettuun. Tämäkään ei kunnolla kulje, mutta käy "diesel"-ääntä lukuunottamatta siivosti; ei nyi eikä tärise.
Jako- ja tasapainohihnat vaativat välittömän vaihdon. 4,5 vuotta on täynnä, siksi ei olisi aikaa etsiskellä enempiä.

a) ovatko äänenvaimentimet läpivirtaavaa mallia / voivatko tukkeutua? (Ollut mummolla saaressa)
b) pitääkö termari vaihtaa kun lämmöt pysyvät 70-viivalla, vai oliko tuo nyt 80 C, mikä ei kaiketi olisi vika?
c) Mikä ajoituksenmuuntajassa pettää?
d) Mitä korjaussarjalla korjataan?
e) Saako esim. Heikalta / Motonetistä / Muukkoselta metallisia ohjauspyöriä ja kiristinrullia + metallisiipisen vesipumpun?
f) mitkä em. osista pitää olla metallisia?
g) mikä voisi sisältää muovia (veikkaan vesipumppu, onhan tässä lämpömittari)?
h) saanko hihnan oikeaan kireyteen ilman erikoistyökaluja, vai vienkö kiltisti pajalle? Kokemusta on Punton jakopää muutamaan kertaan.
i) paja Oulussa? V&R?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15036
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

e, g) Metallisiipisen vesipumpun saa "mistä vaan", josta sopivan saa. Sehän tuli jonakin vuonna korvaamaan sitä muovisiipistä. Toki kannattaa varmistaa, että on juurikin se. En ymmärrä, miten vesimpumpun muoviosat kuuluvat lämpötilaan? Ymmärtääkseni lämpömittari on termostaatissa, joka sijaitsee twinsparkissa koneen ja akun välissä, selvästi erottuu vesiletkujen keskeltä..

Ajoituksenmuuntimessa hajoaa jousisarja, jotkut saaneet kestämään vaihtamalla sarjan ja joillakin hajonnut nopeastikin uudestaan. Olen myös kuullut, että muuntimia on kahta mallia - toiseen sopii korjaussarja, toiseen ei.

h) Lukkopalat on about pakolliset, toki VOI tehdä ilman niitäkin jakopään. En silti suosittelisi ilman ns. kunnon työkaluja, foorumilaisilla monilla on sopivia paloja ja varmasti joku suostunee ne vuokraamaan/myymään/lainaamaan, jos hihnan haluat itse vaihtaa. Hihnahan kiristyy kiristimellä, joka tulee vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä, samoin kuin vesipumppu - sanoi porukka mitä vaan, riskiä ei kannata ottaa. Vesipumppu kun on se n. 80eur...

Vastaa Viestiin