Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jeps

Muuttohaukka
Viestit: 219
Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Muuttohaukka »

Kiitos vastauksista :) Onkohan itse kiinnitettävissä vai huollon asia? Näyttää kuitenkin jostain irronneen mutta mistähän?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^näyttäs olevan jarrupalasta irti kun liitin on sen verran yläpuolella

E:eikun hetkonen, se on irronnut auton puolelta, ota rengas irti ja katso mistä kohtaa mennyt poikki

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^jotenkin oudon näköinen tuo jarruletkun ja abs-piuhan kiinnitys/tuki myös.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Johto on varmaan irronnut palan juuresta, ei sitä enään takaisin laiteta, jämä vaan otetaan pois liittimestä, sitten kun seuraavan kerran vaihdetaan jarrupalat niin on kulumisvarotin taas pelissä.

Kannattaa tietenkin ottaa johdonpätkä pois, ettei kietoudu minkään pympärille tai riko liitintä jossa se on kiinni
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Keltsi kurkkasi tänään ABS:n tietoihin ja eihän sieltä vikakoodeja löytynyt. Eli sitten vaan metsästämään jostain sopivaa jarrupääsylinteriä, eiköhän tuo jarruvika siitä kiinni ole.

Onko näissä jotain tiettyjä varaosamerkkejä, joita kannattaa välttää?

Vaihteleeko tuo osa muuten vuosimallista riippuen?

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^vissiin jotain orig/boselift/FL eroavuuksia löytyy. Heikalla näyttäis olevan ilmeisesti ensimmäiseen versioon, kannattaa kysyä sopivuutta. Eper on vähän epäselvä, ihankuin noita pääsylintereitä sain erikseen vain uudempiin.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Osta orggis jarrupääsylinteri vaikka Heikalta, niin toimii. Itse ostin ensin paikallisesta varaosaliikkeestä tarvikeosan, joka ei toiminut.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Minkä merkkinen se alkuperäinen on? Todennäköisesti saa samaa tarvikeliikkeestäkin.

No, jos sylinteri on merkkituote niin varmasti toimii, oli "alkuperäinen" tai ei. Pingpongit kannattaa jättää ostamatta.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Voin tsekata merkin, pitäisi olla vanha tallessa.
Ja tuskin on aiempien omistajien toimesta vaihdettu.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

En muista mitä orggis osassa lukee. Se tarvikeosa jonka ostin oli myös selkeästi painavampi mitä orggis osa, oli tehty ihan eri tavarasta.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joskus tarvikeosan valu on aika paljon rujompaa kuin alkuperäisen, tulee sitä massaa kun seinämävahvuudet on kolminkertaisia. Liekö käytetty niin laadutonta rautaa että on pitänyt laittaa vähän varmuuskerrointa...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^^^^Bendix näyttää jarrupääsylkyn kyljessä lukevan.
Tämä siis alkupään 156:ssa.
Liitteet
jarrupääsylinteri.jpg
jarrupääsylinteri.jpg (33.08 KiB) Katsottu 6732 kertaa

Avatar
SaLexi
Viestit: 550
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Tilasin tuon pääsylinterin uutena Heikan kautta. Ei löytynyt hyllystä juuri tuohon sopivaa, mutta tilauksessa on.

Olikohan 125€. Sopii kyllä toivoa, että tuo nyt on se vianaiheuttaja :crazyeyes:

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Onko kellään kokemuksia noista radioantennin "evästä"? Toimiiko ne iha hyvin ja onko helppo vaihtaa. Katoin et motonetissä ois joku parikymppii sellane musta evä
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eihän sellanen bmw roska nyt alfaan sovi. en tiiä toimiiko hyvin kai sillä jotain kuulee.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jos alkuperäinen toimii, turha sitä on rikkoa kattoa reikiä tekemällä... Jos alkuperäinen ei toimi, suosittelen mieluummin korjaamaan sen. Näissähän on yleisimmin ongelmia antenninvahvistimesta, joka on hajalla - tai sitten se pitäisi ottaa pois (riippuen mankasta, kuun ja pilvien asennosta jne.)

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

se penarin evä on jo tarpeeksi hirveä, mutta kaveri kun ruuvas tarvike-evän sitikkaan piiskan tilalle nii pääsi aika röhönauru.

Avatar
Athrez
Viestit: 276
Liittynyt: 16 Heinä 2013, 19:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Athrez »

Pitäs hommata ensimmäisen sylinterin sytytyspuola, autona on 156 2l JTS -04.

Miltä tämä sytytyspuola näyttäis? Hyvällä hintaa sais.. Samanlaiset on tällä hetkellä autossa. Delta Autosta ku kävin kyselee ni maksaa tyyliin 180e mut merkkiä en muista.

http://www.mister-auto.fi/fi/sytytyspuo ... 4!103.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Ajattelin samalla hommata kokonaan uudet tulpat. Onko kokemuksia näistä? http://www.mister-auto.fi/fi/sytytystul ... peNr=16617" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko muuten eroja noiden kokojen suhteen kun tuolla sivulla näyttäis olevan noilla vähän eri kärkivälejä, kierrekokoja ja napojen määräkin taisi tuossa yhdessä olla enemmän kuin muissa. En löytänyt ohjekirjasta tarkkoja tietoja et minkälainen tuo tulppa pitäs kokojen suhteen olla.
"When I see an Alfa Romeo go by, I lift my hat." -Henry Ford

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kotimaasta saa puolan n. satkulla heikalta, motonetista yms. Tulppavalinta on helppo: ngk bkr6ekpa ! :)

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Hellou! Heräsimpä siihen kun isoveli oli sählänny isän alfasta ovet lukkoon ja avaimet jääny sisälle. Työkamppeet osittain peräkontissa ja pitäs olla jo menossa.

Oisko kellään mitään kikkaa millä aukeais 156 SW -04 ovet kun avain on sisällä. Toista avainta ei siis ole. Enään ei mitään hätää kun omani pisti likoon.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jollain kampeaa ovea raolleen yläkulmasta ja jollain pitkällä jutulla nykäisee oven sisäkahvasta auki. Noin teki lukkoseppä kun tyttöystävä jätti 156:n ainoan avaimen takakonttiin.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Mistähän kaikkialta boselift 156:n ilmastointi automatiikka hankkii ohjaustietonsa?
Ongelmana on, että ilmastointi puskee välillä todella kuumaa autoon, vaikka autossa on jo todella kuuma.
Käsin saa kyllä säädettyä kylmää tulemaan, mutta olisihan se ihan kiva, että automatiikkakin toimisi..
Tarkastin jo, että sisäanturin ropelli ainakin pyörii ja puhaltelin pölyt anturista. Mitä sen vieressä, apukuskin puolella olevan reiän sisällä on? Vai onko siinä mitään, kun näkyy vain musta levy reiän takana.
Ulkolämpötilan auto näyttää kyllä ihan oikein.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Kiitoksia tuomas k :lle oikein toimivasta vinkistä! Aamulla yritin sievästi mutta jos joku muukin sen uskaltaa vääntää nii uskallan minäki sievästi rengasraudalla ja sitten talomarkiisin veivi mahtu sisään niin ovethan pyörähti auki! :D kiitos kumarru ovet auki :)
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hagger16 kirjoitti:Mistähän kaikkialta boselift 156:n ilmastointi automatiikka hankkii ohjaustietonsa?
Ongelmana on, että ilmastointi puskee välillä todella kuumaa autoon, vaikka autossa on jo todella kuuma.
Käsin saa kyllä säädettyä kylmää tulemaan, mutta olisihan se ihan kiva, että automatiikkakin toimisi..
Tarkastin jo, että sisäanturin ropelli ainakin pyörii ja puhaltelin pölyt anturista. Mitä sen vieressä, apukuskin puolella olevan reiän sisällä on? Vai onko siinä mitään, kun näkyy vain musta levy reiän takana.
Ulkolämpötilan auto näyttää kyllä ihan oikein.
Ulkomaisilta foorumeilta tavasin, että ilmastointi pitäisi käyttää "resetoitavana diilerillä". No, ehkä sinne sitten.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itseasiassa tuoreemmalla Multiecuscannin versiolla voipi päästä käsiksi Climaankin, jos on oikea modaus piuhassa. Delphin härpättimeen pääsee käsiksi, jos (muistaakseni) pinnit 1 ja 7 on shortattuna. En muista tätä ulkoa, se on kuitenkin se ainoa kombinaatio Alfalle, jota ei noissa VAG-COM-KKL-dippikytkennällisissä ole defaulttina. Vaatii totta kai maksullisen MESin.

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Pääsee sinne messillä, oikealla kytkennällä tiätysti. Bosessa taitaa vain olla delphin tsydeemi, eikä siihen messissä ole resetointia (onko merkkitesterissä?) Vanhemmissa on harrison ja sen pääsee resetoimaan messillä (tarkoitettu käytettäkäksi vissiin vain osien vaihdon yhteydessä). Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Ajonesto temppuilee , eikö jollain ollut kuvia siitä liittimestä joka tulee ajoneston ohjainlaitteelle ? Ratin alla jossain , voipi ratketa ihan liittintä heiluttamalla / herkistämällä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Myöskin tyypillinen vika: ajoneston antenni. Jos on PIN-koodi tallessa, sillähän auto lähtenee käyntiin ilman oikeata avaintakaan....

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

jkk kirjoitti:mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?
Omassa tessussa ratkesi suhteellisen helposti herkistelemällä ajoneston liitintä siellä jossain kojetaulun alla. Tekivät tämän merkkiliikkeessä silloin joskus.
stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

HEP!

Sanokaapas oi gurut, voinko ottaa purkuautosta vakionopeudensäätimen viiksen + johdotuksen ja tökätä sen käytännössä suoraan omaan autooni kiinni, jossa ei siis ole vakkaria? Boxseissa ei taida kumminkaan olla eroja? Mahtaakohan vakionopeuden säätimen johdon pistokkeet olla valmiina jossain lähettyvillä?

Tuollainen olisi ihan jees askarella paikoilleen mikäli olisi suht helppo plug-and-play -ratkaisu :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Distinctive-varustelutaso (MUISTAAKSENI) omaa johdon suoraan rattiakselin nurkilla. Joten pelkkä viiksi kiinni ja johto viikseen ja valmista tuli.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Aquatica kirjoitti:Distinctive-varustelutaso (MUISTAAKSENI) omaa johdon suoraan rattiakselin nurkilla. Joten pelkkä viiksi kiinni ja johto viikseen ja valmista tuli.
Ohoh, kiitokset. Ei muuten mitään hajua mikä varustetasomerkintä tuossa omassa pre-facelift 156:ssa on - en ollut edes tietoinen noista mallinimikkeistä. :shock:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eper kertoo vinin perusteella. Muistaakseni tuo tieto lukee myös Heikan sivuilla tuosta viiksestä.
Ymmärtääkseni myös toinen versio mikä oli, saa sen, mutta vaatisi ECUlle softan (en varma) tai erilaisen viiksen...

Avatar
palkus
Viestit: 5470
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

hagger16 kirjoitti:
stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.
Mulla teki ensimmäisenä kesänä, eli jts oli käytännössä 1 käyttäjän jäljiltä, saman sekoamisen. Otin kengän irti varoiksi kahdeksi tunniksi->vartti kenkä kiinni ja sitten tuo 2min virta päällä. Ei ole sen koommin vittuillut ja nyt lähinnä pelottaa, että ryytyy noit säätimet, kun ei ole tullut paljoa koskettua. Toimii siis kuin junan vessa. Jos olen kenkää irrotellut nii 5-10 min antanut sen jälkeen olla ja sitte tuo 2min.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

hagger16 kirjoitti:
jkk kirjoitti:mikähän on kun kaverin 98-99 v6 156:ssa kone ei käynnisty, pyörii kyllä nätisti mutta code valo palaa? ja miten tuon vois ratkaista? ilmeisesti jotain ajonestoon liittyvää?
Omassa tessussa ratkesi suhteellisen helposti herkistelemällä ajoneston liitintä siellä jossain kojetaulun alla. Tekivät tämän merkkiliikkeessä silloin joskus.
stoichiometric kirjoitti:Tuo läppien resetointi onnistuu akunkengän irroituksella ja sitten riittävien odotusaikojen jälkeen 2min sytsävirta päälle ennen käynnistystä. Mulla lukee ihan ohjekirjassa, että jos kenkä on ollut irti niin 2min täytyy olla virta päällä ennen käynnistystä.
Kokeilin tätä, mutta ei ainakaan minun tapauksessani tuonut apua. Lämpötila säädettynä 16,5 asteeseen automaatti päättää puhaltaa kuumaa... Toimiiko muilla siten, kuten automaattisen ilmastoinnin kuuluukin? Säädän Saabin automatiikkaa kahdesti vuodessa. Keväällä nostan lämpötilaa parilla asteella ja syksyllä lasken parilla.
Mulla JTS:n automaattikylmästöinti tahtoo työntää liian lämmintä ilmaa. Joskus tuntuu ettei se tajua viilentää ollenkaan jos lämpötilasäätö on päällä, useammin tosin vain työntää jonkin verran lämpimämpää kuin mitä on pyynti. Ärsyttävä keksintö.

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

^^Ok, yritetään vielä noilla aikarajoilla, ennen kuin käytetään huollossa.

^Joo, tätä kyllä saa tällä hetkellä vatkata ihan huolella. "Mihin ******* se nyt puhaltaa", "mitä, ******, tuleeko sieltä nyt kuumaa, vaikka auto on seisonut paahteessa". Haittaa jo liikenteeseen keskittymistä. :mrgreen:
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Miten muuten muilla toimii helteessä tuo moottorin lämpömittari. Mihin nousee ja onko OK.
Itsellä tänään harvinaisessa 24 C:ssa tyhjäkäynnin aikana neula ehti mittarin mukaan 110 C tienoille ja tuuletin hommasi lämmöt takaisin 90 C:lle. Ajossa istuu aina just siinä 75 kohdalla.
Tuosta taulusta puuttuu korkeammat asteet koska suoritin testin talvella paikalla seisten eikä mennyt korkeammalle. :-D
Liitteet
Mittari 2.JPG
Mittari 2.JPG (18.39 KiB) Katsottu 6227 kertaa
Kuva

Avatar
Turre
Viestit: 331
Liittynyt: 29 Kesä 2009, 23:37
Car(s): 156 2.0 JTS -03 (Oikkuli)
156 SW 2.0 JTS -02 (Villikko)
156 SW 1.8 TS -05 (Maanikko)
156 SW 2.5 V6 -03 (Vararikko)
Peugeot Boxer 290C 2.0HDi (Ludvig)
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Turre »

Pujazuba kirjoitti:Miten muuten muilla toimii helteessä tuo moottorin lämpömittari. Mihin nousee ja onko OK.
Itsellä tänään harvinaisessa 24 C:ssa tyhjäkäynnin aikana neula ehti mittarin mukaan 110 C tienoille ja tuuletin hommasi lämmöt takaisin 90 C:lle. Ajossa istuu aina just siinä 75 kohdalla.
Normaali käytös mun tietääkseni on että lämmöt seilaa tasaisesti siinä 75-90 asteen välillä, satoi tai paistoi, ajossa ja paikallaan. Noin se on omassa mennyt silloin kun kaikki on ollut kunnossa, poikkemia on ollut kun
a) rikkinäisen termostaatin takia lämmöt jumitti tasaisesti alakanttiin, 75C ja kylmemmillä säillä alle
b) vikasuman (melkein poikki hapettuneita piuhoja, kärähtänyt flektin esivastus yms) takia lämmöt nousi 90C ja välillä yli ja pysyi tasaisesti siellä
Duct tape is like the force: It has a dark side and a light side and it holds the universe together.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Yli 90 nousee täälläkin ilman ilmastointia. Syy tuntematon. Laskee kyllä sitten äkkiä kun flekti hörähtää käyntiin, mutta fiilis on kuin flekti lähtisi jälkijunassa pyörimään? 110 nurkille menee mittari, sitten napsahtaa flekti täydelle teholle ja äkkiä laskee ~90-tuntumaan ja pysyykin siellä. Vakaampaa kaupunkiajossa lämpöjen kanssa silloin, kun flekti huutaa koko ajan ilmastoinnin takia (AC päällä ja pitää jäähdyttää -> flekti pyörii hitaalla teholla koko ajan).

PS.
Flektin etuvastushan nimenomaa tuota hitaampaa nopeutta varten on, eli jos täysteho toimii ja pienempi teho ei (ilmastoidut), etuvastus on hyvä tsekata. Itseltäni se puuttui kokonaan; oli siis vain muovirepaleet jälellä.

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mulla oli vastaavat lämpöongelmat kuin Pujazuballa ja vika korjaantui tuolla flektin vastuksen vaihdolla. Ainakin Alfadiag ohjelmalla pystyy testaamaan toimiiko flektin kumpikin nopeus. Mulla ei hitaampi nopeus toiminut, joka juuri tuon vastuksen tarvii.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Vikakoodit P1131 ja P1151, missä vika? Kyseessä siis molemmat ykköslambdat ja Multiecuscania tulkiten ilmeisesti antavat ecun mielestä virheellistä signaalia. Virheellistä miksi, ja miten korjataan?

Tein tuosta erillisenkin kymysyksen tuonne:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=25887" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Sparetolta saa jarrulevyjä taakse jopa 14 € kpl! Hinta on kreisi! Onkohan tuollaisesta levystä hyötyä vai kannattaako välttää? Merkki on ABE.
Kuva

Avatar
Aquatica
Viestit: 15033
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itselleni on aina tolkutettu huollossa, ettei takalevyllä juuri väliä ole. Etulevyissä ei sitten k.o tahon mielestä kannata säästää. Takana se jarruteho on kuitenkin aika heikkoa, mutta eihän se konkurssiin vie vaikka vähän hintavammatkin laittaisi?

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Normaalikäytössä takajarrut jää joo aika vähälle viralle. Mutta etenkin talvella kun isketään pedaali metallia vasten jonkun torspon työntäessä kolmion takaa nenän eteen lämmittää mieltä jokainen pienikin tippa jarrutehoa ja pitoa, mikä vaan jostain kulmasta on saatavissa.

IMO, hyvät jarrut takanakin on ihan kiva asia.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Edessä on vimme vuonna laitetut Brembo levyt ja TRW palat sekä nesteet vaihdettiin samalla. Silti joskus märällä kelillä ensipainalluksella ei saa autoa hidastettua ollenkaan! Usein säikähtävällä tavalla. Vesikerros siinä varmaan häiritsemässä kunnon pala/levy kontaktia mutta onkohan se eritysen julma juuri noilla 17" vantella.
Kuva

Avatar
Joonake
Viestit: 223
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Ei alfaa :(
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Noniin, nyt on saatu vihdoin syylari vaihdettua, mutta lämpöongelmat tuntuu jatkuvan vaan edelleen.. Mitähän osaa lähtisi seuraavaksi vaihtamaan? Nopea kertaus: Lämmöt nousee n. 10 min ajon jälkeen yli 90 ja hiipii pikkuhiljaa sinne 110 yläpuolelle. Jos laittaa puhaltimen puhaltamaan ohjaamoon täysillä kuumaa, lämmöt pysyy kiltisti 90 maisemissa... Termari vaihdettu, syylari vaihdettu, mutta edelleen samaa ongelmaa. Korjaamolla olivat todenneet, että painetta muodostuu paisuntasäiliöön ja kuulemma siitä johtuu lämpöongelmat, että olisiko sitten kannen tiiviste seuraava mahdollinen syyllinen? Auto on 2.5V6 ja mittarissa hiukkasen yli 180tkm.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^no jos kannentivari on sökö niin eikös jnesteet ja öljyt sekotu keskenään? ja paisariin kuuluu tulla painetta ihan fysiikanlakien mukaan. termari, lämpötila-anturi tai flekti? pyöriikö flekti? lähteekö oikeaan aikaan pyörimään? voihan tuo termarikn jämähtää osittain kiinni, näin kävi kaverin opelissa...

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mites vesipumppu?

Vastaa Viestiin