Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
nonzero
Viestit: 100
Liittynyt: 29 Marras 2011, 13:55
Car(s): Ex: 2x 156 2.0TS 1999, 75 2.0 TC 1987, 156v6 1998
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nonzero »

^
Katselin että joku sireenin näköinen laite on kuskin puolella ikäänkuin lokasuojan sisällä konetilassa. Täytyypä tutkia miten siihen pääsisi käsiksi. Kiitos vinkistä.

Avatar
EdotL
Viestit: 909
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): Giulietta QV
156 V6 -03
ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

V6 jakopään päästä mulkoiltuna. Bank 1 on vasemman puolinen sylinteriryhmä - eikö vain?
Viimeksi muokannut EdotL, 08 Marras 2013, 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Pomigliano
Viestit: 130
Liittynyt: 13 Loka 2008, 16:52
Car(s): EX Alfat: Sprint Coupe x2, 156 2,4 jtd 10 V x2, 156 2,4 Jtd 20V MJet -06,
GT 1,9 JTD -06.
Paikkakunta: Ruovesi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pomigliano »

2,4 jtd -03 monitorissa käynnistyksen yhteydessä alkanut herja moottorin ölyn vähyydestä vaikka tosiasiassa öljyä min-max haarukan puolivälissä. Missä kohdin öljymäärän anturi sijaitsee, jos sitä herkistelisi vai onko se varoitusmonitorin häiriö todennäköisemmin? Onko muilla ollut samoja vaivoja ja miten olette ne selättäneet?

pjotrthegreat
Viestit: 828
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Bank 1 on siis tulipellin/matkustamon puolella - koska siinä on myös sylinteri numero 1.
Keulalla on sitten vissiin bank 2...

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Onko muut kokeillu 156 kiihytyksiä 2.0ts vs. 1.9jtdm fl? Käytiin isoveljen kans polkemassa vähän ja tuntu kiisseli jäävän, ei paljoa mutta kuitenkin isäntä ei ainakaan sulatellut tappiota kun tessuni karkasi. Tehtaan ilmottamat ainakin pitäisi olla tessun rivakampi.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei sillä 1,9 tupaöljyllä vielä juhlita, tessu on rivakampi.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Jos siitä 150-heppaisesta JTDm:stä puhutaan niin teho-painosuhde on suunnilleen sama mutta vääntölukemat ja fiksut kierrosalueet ihan erilaiset.

Paikaltaan lähtiessä Tessu saattaa olla vähän nopeampi, EGR kun halvaannuttaa JTDm:n hetkeksi siinä tyhjäkäynnin nurkilla, mutta liikenteessä parista-kolmesta tonnista kaasua painettaessa naku pyyhkii tärpättimoottorilla lattiaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^niin, tosi pienen hetken, jos vastaavasti tärpätti on alueella. On tullu todettua monet kerrat, kun se rieselin kierrosalue ei riitä. :)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Niin, se ero on siinä, että tärpätin pitää olla alueella, naku on siellä melkein aina.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^eikös tässä nyt vähän ollut kyseessä tilanne, missä ollaan alueella. Äkkiäkös sitä bentsiini-vehkeessäkin pienempää silmään lykkää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ilmeisesti juu. Mutta kun huipputeho ja omamassa ovat jotakuinkin samat niin en näe mistä se ero siinä alueella-suorituskyvyssä tulisi. Siis olettaen että molemmat vehkeet ovat kunnossa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se tulee siitä, kun tessun tehokas alue on 1000rpm pidempi. Tässä on sitten vielä kyseessä 155hp tessu, mikä on myös vähän kevyempi.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Vaihteiston välitykset?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

liittyyhän ne välitykset tähän, tessu on tehokkaammalla aluella vaihteen vaihdon jälkeen.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kyllähän se selvä on kun tupaöljy kuolee 4000rpm mustan savun saattelemana ja tessu siinä vaiheessa vingauttaa kumia ja laulaa sinne +7000rpm ni peli on selvä 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4336
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

willez kirjoitti:Kyllähän se selvä on kun tupaöljy kuolee 4000rpm mustan savun saattelemana ja tessu siinä vaiheessa vingauttaa kumia ja laulaa sinne +7000rpm ni peli on selvä 8)
Käytännön suorituskyky esim. ohitustilanteessa helpompi tehdä riisselillä kuin TS:llä - ainakin JTDmjetillä kun viitosella polkaisee siinä 80 km/h ( n. 1700 k/min) niin kyllä lähtee kivasti ja vaivattomasti. Jos tykkää kierrättää moottoria ja ei laske polttoainekuluja niin V6 on ehdoton valinta- on vääntöä ja "laulua" kuten tiedämme.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Käytännössä ja käytännössä. Dieselin kovempi "käytännön suorituskyky" lähtee aina siitä oletuksesta, että bensakuski ei osaa vaihtaa vaihteita. No, kuinkahan moni bensa-Alfan kuljettaja sitten on ihan käytännössä niin kädetön, ettei se pienemmälle vaihto onnistu?

Ittellä ainakin oli niin, että voi sitä riemua, kun sai pikkubusson nykäistä kolmoselle tai neloselle karjumaan. Osasin ihan käytännössä.
8)

Avatar
Dio Natale
Viestit: 861
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Cebu PH

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ei riemulla rajaa kun bussolla ajaa ,sopii vieläkin kuin nenä päähän.
molex to sata, lose all your data.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Pari viikkoa sitten kun ajelin Hankoon ja takaisin oli kyllä kiva ohitella tolla tessullakin. Kolmoselle, kierrokset tappiin ja vaihto neloselle. Kuulostaa kyllä harvinaisen hyvältä ollakseen nelipyttynen kone. 50/50 tasaista ajoa ja ohittelua, bensaa meni Hesa-Hanko-Hesa matkalla vajaa puoli tankillista.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4336
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Wiltsu kirjoitti:Pari viikkoa sitten kun ajelin Hankoon ja takaisin oli kyllä kiva ohitella tolla tessullakin. Kolmoselle, kierrokset tappiin ja vaihto neloselle. Kuulostaa kyllä harvinaisen hyvältä ollakseen nelipyttynen kone. 50/50 tasaista ajoa ja ohittelua, bensaa meni Hesa-Hanko-Hesa matkalla vajaa puoli tankillista.
Noin minäkin teen vaimon 1,6 VVT Avensiksella ( 110 hp:n juhlaa :wink: ), Yamahan suunnittelema pitsikansi toimii hienosti , laulaa ja kiekaisee korkealle, mutta en kyllä pitkällä matkalla halua tehdä aina niin.

Makuasioita nämä, ja joillekin on vaikea muuttaa mielipidettä varsinkaan jos ei ole kokeillut molempia. TS:n olen kokeillut, mutta onko JTS sitten vääntävämpi , en tiedä. Luultavasti paras yhdistelmä itselleni olisi 156:n 2,4 JTDm:nä ja ainakin 6-portaisella automaatilla... harmi kun tuota comboa ei saa kun painavampaan 159_koppaan.

JT
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Hot-T
Viestit: 74
Liittynyt: 02 Maalis 2012, 22:47
Car(s): ex:Alfa Romeo 156 JTDmjet
Paikkakunta: Porvoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hot-T »

No nyt sitten tulee sarjassa tyhmiä kysymyksiä: missä tossa SW:ssä pitäisi olla takasumuvalo? Edellinen omistaja on tehny ihme sähkövirityksiä ja toi pitäis laittaa kuntoon uusintakatsastusta varten.

Paikalla
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8684
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sumuvalot on sisimpänä olevat valot ja nimenomaan molemmilla puolilla.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Finest kirjoitti:Vaihteiston välitykset?
En ainakaan muista että JTDm:n välitykset olisivat moottorin parhaan tehon kierrosalueeseen nähden olleet mitenkään älyttömän pitkät. Sen sijaan nakun kirstussa on kuusi pykälää, mikä voisi antaa etua sopivan välityksen löytymisessä.

Periaatteessahan kiihtyvyyden määrää käytössä oleva keskimääräinen teho, kiihdytettävä massa ja ajovastukset, ja jälkimmäiset lienevät suunnilleen samat niin tärpätti- kuin tupaöljymoottorillakin varustetussa kamppeessa. Voisihan noita tehokäyrien ja eri vaihteiden välitysten pohjalta laskeskellakin, mutta koska lopputuloksella taitaa galaksin tulevaisuuden kannalta olla suhteellisen vähän merkitystä niin enpä taida viitsiä.
- Epäkelpokeräilijä -

Paikalla
Avatar
Alfissimo
Viestit: 8684
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Rasvis kirjoitti:
Finest kirjoitti:Vaihteiston välitykset?
Voisihan noita tehokäyrien ja eri vaihteiden välitysten pohjalta laskeskellakin, mutta koska lopputuloksella taitaa galaksin tulevaisuuden kannalta olla suhteellisen vähän merkitystä niin enpä taida viitsiä.
Silti ihan vähän kiinnostaisi eiks ni...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11235
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, mutta akateeminen mielenkiinto ei nyt ylitä ryhtymiskynnystä :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Noniin, olo on tyhmääkin tyhmempi jälleen kerran.
Jotenkin sotkin Alfan etupään Vulvan etupäähän (mäkperssoni)... Eli: töyssyissä, pääsääntöisesti renkaat lintassa (kääntyessä) kuuluu kumimainen "BONG", aivan kuin vieteri olisi jumissa ja vapautuisi. Koska yläpäissä ei ole laakeria, vaan jotkut iskarin tukikumit... onko yläpäät vaihtokunnossa - siis jousilautaset? Vai onko mahdollisesti jouset poikki? Kuormattuna voi repiä, kiskoa ja heilutella ihan miten paljon tahansa, ilman mitään vaikutusta mihinkään - inssihän katsoi oikeata etupäätä juuri (oletan) samasta syystä, muttei löytänyt mitään. Ajattelin, että kun on jousiprässit, nosturit ja pelit ja vehkeet, kannattaako paketti irrottaa paikaltaan ja tutkia, vai onko jotain normaalia koloa jossa jotain vikaa olisi?
Budjetti ei oikein vääntyisi uusille jousille, koska mieluummin ottaisi sitten koko sarjan vieläpä hieman matalampana ja jäykempänä...

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^onkos ne iskarin alatassien kumit ehjät?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

"Viimetarkistamalla kyllä", nuo siis vilkastiin ihan kokeilemalla tässä puolitoistakuukautta sitten läpi. Mutta katsotaan, jos piakkoin pääsisin kahtomaan kunnolla nosturilla, kun mun tuurilla nuo molemmat jouset on nyt poikki... :roll:

PS.
Kellään tarjota naurettavan halvalla käytettyä, toimivaa alustasarjaa? :D

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no mullahan on tuolla varastossa vieläkin ne maastojouset :-D

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Tossa mun koslassa on kauko-ohjattu keskuslukko, mutta se erillinen kauko-ohjain on hajalla. http://www.abacuscaralarms.co.uk/images ... tes_10.jpg C-vaihtoehto noista, paitsi että ruskeanvärinen. Mitenhän saisi testattua, että toimiiko autossa oleva vastaanotin, ja mistähän saa uuden ohjaimen?

Kuskin oven lukkopesä on hajalla, rupeaa jo ärsyttämään toi avaaminen ja lukitseminen pelkääjänpaikan ovesta. :evil:

Avatar
Macela
Viestit: 2636
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

Macela kirjoitti:Oorrait..

V6 houkuttelis kyllä nyt, tosin taas kun kovasti tykkään enempi tosta SW:stä (hienoimpia farmari -koreja mitä mieleen tulee)

Ja V6 + Pre-Facelift SW/Boselift SW = ei ole.

Eli nyt täytyy valita V6:n ja SW:n väliltä. Toki onhan SW:tä V6:lla jo uudella nokalla, mutta hankintahinta nousee taas jo sitte yli budjetin.

Mielenkiintosta on.
Soittelin yhdestä autosta ja hyvällä säkällä nyt viikonloppuna pihassa

156 2.5 V6 1999

Alle 200tkm, jakohihna vaihdettu alle 10tkm sitten..

Joitakin miinuksia kun soittelin:

Peilien rungot hilseilee (ilmeisesti hyvin yleinen ongelma 156:ssa mitä täällä lukenu) - Ei haittaa
Joitakin kiveniskuja, ja parkkipaikka -kolhuja/lommoja - Noh, ei haittaa jos ei kovin pahalta näytä
Kesärenkaat melkolailla loppu, ajelee alkukesän - Talvirenkaat onkin sitte paremmat
Helmoissa tais olla jotain pientä ruostetta, ilmeisesti niissä saumoissa - Ei haittaa jos pohja ok
Onko miinus vai ei, mutta katsastettu jo melkein vuosi sitten.

Plussia:

Ei kuulemma ylimääräsiä kolinoita/ääniä
Muuten siistissä kunnossa
Hinta ja auton sijainti sopii mun budjettiin
Ja toki auto joka tuntuu jo nyt "omalta"

Öljynkulutuksesta, onko autoa kolaroitu yms en huomannu kysyä.

Oliko -99 malliseen V6:een jotain mallikohtasta tärkeetä mitä kannattais tietää?
Tai jotain yleisesti tärkeetä mitä kannattais tietää?

Tässä mitään autoasentajia olla niin ei tule mieleen jotain mitä pitäis :D

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Macela kirjoitti:
Macela kirjoitti:Oorrait..

V6 houkuttelis kyllä nyt, tosin taas kun kovasti tykkään enempi tosta SW:stä (hienoimpia farmari -koreja mitä mieleen tulee)

Ja V6 + Pre-Facelift SW/Boselift SW = ei ole.

Eli nyt täytyy valita V6:n ja SW:n väliltä. Toki onhan SW:tä V6:lla jo uudella nokalla, mutta hankintahinta nousee taas jo sitte yli budjetin.

Mielenkiintosta on.
Soittelin yhdestä autosta ja hyvällä säkällä nyt viikonloppuna pihassa

156 2.5 V6 1999

Alle 200tkm, jakohihna vaihdettu alle 10tkm sitten..

Joitakin miinuksia kun soittelin:

Peilien rungot hilseilee (ilmeisesti hyvin yleinen ongelma 156:ssa mitä täällä lukenu) - Ei haittaa
Joitakin kiveniskuja, ja parkkipaikka -kolhuja/lommoja - Noh, ei haittaa jos ei kovin pahalta näytä
Kesärenkaat melkolailla loppu, ajelee alkukesän - Talvirenkaat onkin sitte paremmat
Helmoissa tais olla jotain pientä ruostetta, ilmeisesti niissä saumoissa - Ei haittaa jos pohja ok
Onko miinus vai ei, mutta katsastettu jo melkein vuosi sitten.

Plussia:

Ei kuulemma ylimääräsiä kolinoita/ääniä
Muuten siistissä kunnossa
Hinta ja auton sijainti sopii mun budjettiin
Ja toki auto joka tuntuu jo nyt "omalta"

Öljynkulutuksesta, onko autoa kolaroitu yms en huomannu kysyä.

Oliko -99 malliseen V6:een jotain mallikohtasta tärkeetä mitä kannattais tietää?
Tai jotain yleisesti tärkeetä mitä kannattais tietää?

Tässä mitään autoasentajia olla niin ei tule mieleen jotain mitä pitäis :D
Kyllä tuossa oli ne tärkeimmät, itse luulin että etujarrupalat on loppu kun jarrujen "rohina" kuului selvästi jarrutettessa. Jarrurempan (brembo) jälkeen rohina kaksinkertaistui. Termostaatti kandee tsekata, lämmöt pitäis nousta ylös näillä keleillä 5 kilsan ajossa ylös lähelle 90 astetta. Jos nousee hitaasti niin termari kannattaa vaihtaa ettei talvella palella.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Vaihdelaatikossa saattaa olla reikä josta vesi pääsee sisälle ja PUM !

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja 90 »

vinkit olisi nyt tarpeen, eli 156:n alkoi laskemaan allensa oikein urakalla.. :?

moottoriöljyä vuotaa moottorin takapuolelta kampiakselin asentoanturin ja starttimoottorin välimaastosta, jännä piirre tuossa on että kun laitat auton käyntiin niin menee jonkinaikaa ennekuin sitä ölppää alkkaa valumaan koneen kylkeä pitkin, ei kostuta pahemmin kytkinkopan sisäpuolta joten kampiakselinstefan korkkaamisesta tuskin kyse, pikkuvuotoa ollut havaittavissa aikaisemminkin mutta nyt pahentunut muutamassa päivässä sen verta että koneen kyljen kostumisen lisäksi jättää allensa muutaman kilsan ajon jälkeen rehellisen nyrkin kokoisen lätäkön, onko kellään vastaavia kokemuksia??

auto on 156 SW 2.4 JTD 10V

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

90 kirjoitti:vinkit olisi nyt tarpeen, eli 156:n alkoi laskemaan allensa oikein urakalla.. :?

moottoriöljyä vuotaa moottorin takapuolelta kampiakselin asentoanturin ja starttimoottorin välimaastosta, jännä piirre tuossa on että kun laitat auton käyntiin niin menee jonkinaikaa ennekuin sitä ölppää alkkaa valumaan koneen kylkeä pitkin, ei kostuta pahemmin kytkinkopan sisäpuolta joten kampiakselinstefan korkkaamisesta tuskin kyse, pikkuvuotoa ollut havaittavissa aikaisemminkin mutta nyt pahentunut muutamassa päivässä sen verta että koneen kyljen kostumisen lisäksi jättää allensa muutaman kilsan ajon jälkeen rehellisen nyrkin kokoisen lätäkön, onko kellään vastaavia kokemuksia??

auto on 156 SW 2.4 JTD 10V
Sen paremmin moottoria tuntematta arvailen kannen/venakopan tiivisteen antautuneen.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Sisälämpötilapuhallin puhaltaa kylmällä kylmää, lämpimällä lämmintä. Välimaasto kadonnut tyystin?

Lisäksi moottorin lämpötila-anturi ei noussut 50:n yli kun ajelin maantiellä 20km. Tyhjäkäynnillä 10min niin nousee n.90 ja alkaa hurisemaan.
Termari vaihtokunnossa?

Ja kolmantena: Auto kiihtyy alkuun aika tuhnusti. Kierroksia ottaa mutta tuntuu kuin 40kmh ei ylity millään, kunnes yhtäkkiä nyppää oikein komiasti. Tämä siis liikkeelle lähdettäessä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Taitaa olla termari kaput.
Ilmanmassamittari saattaa olla myös kaput.
Kuva

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Onko vaihteistoöljyn vaihtaminen vaikeata? En oikeen tiedä millon tosta on viimeksi vaihdettu, mietiskelin jos perus öljynvaihdon yhteydessä tekisi tuonkin...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15040
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ei ole paha rasti, mutta tarkista ensin, että tarkistus/täyttöproppu saadaan auki ENNEN kuin avaat tyhjennyspropun! Öljythän on kallista, suosittelen suoraan tilaamaan Heikalta oikeaa tavaraa sen 2litraa. Castrolin TAF-X:llä kokeiltiin ja meni ihan kamalaksi (speksien perusteella hyvää ölppää). Vaihdoin tilalle Tutelan Car Technyx 75W85 (muistaakseni) ja pirusti hyvä tuli. Heikalta saa ja taisi toi pari litraa maksaa jonkun kolmekymppiä.

Vinkkinä, tuota samaa tavaraa saanee myös pienkonekorjaamoilta, koska ruohonleikkureissa/moottorisahoissa/ymv. vehkeissä käytetään mm. Tutelaa peräöljynä ja vastaavina =P

Heikan sivuilla on suositustaulukot. TS:ään se ainakin on tuo GL-4plus Technyx.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Macela kirjoitti: V6 houkuttelis kyllä nyt, tosin taas kun kovasti tykkään enempi tosta SW:stä (hienoimpia farmari -koreja mitä mieleen tulee)

Ja V6 + Pre-Facelift SW/Boselift SW = ei ole.
Onhan noita, itsellä 1 pihassa joka joutais myydä :wink: On boset, momon nahkat ja vanha keula.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Mikä muuten on penkin syrjässä se punainen pikku valo? En oo koskaan jaksanut perehtyä, mutta aina on mietityttänyt. :-D
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
Macela
Viestit: 2636
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Macela »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Macela kirjoitti: V6 houkuttelis kyllä nyt, tosin taas kun kovasti tykkään enempi tosta SW:stä (hienoimpia farmari -koreja mitä mieleen tulee)

Ja V6 + Pre-Facelift SW/Boselift SW = ei ole.
Onhan noita, itsellä 1 pihassa joka joutais myydä :wink: On boset, momon nahkat ja vanha keula.
Juu huomasin ton kommentin laitettuani että kyllähän noita jopa onkin, todella vähän vaan. Yhtäkään nettiautossa ei ole/ollut.

Kyllähän tommonen hieno olis, anyways, tänään kattomaan

156 2.0 JTS SW 2003
156 2.5 V6 Sedan 1998

Ja huomenna

156 2.5 V6 Sedan 1999

SW V6 vanhalla nokalla ja jopa uudella sisustalla olis täydellinen, taitaa vaan mennä yli budjetin taikka sitten olla sijainniltaan jossain maailman tapis.. (taikka tässä tapauksessa Suomen..)

:D

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Simulaattori kirjoitti:Mikä muuten on penkin syrjässä se punainen pikku valo? En oo koskaan jaksanut perehtyä, mutta aina on mietityttänyt. :-D
Penkinlammitin. Itella se ei toimi enaan. Ainoa asia joka ei toimi autossa!
Kuva

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Sen paikkaa muistettiin aina moittia suomalaismediassa. Typerää sakkia toimittajat, tunteehan sen hanurissa, onko grilli päällä vai ei ja jos ei tunne, kannattaa vähentää a-tarvikkeiden kulutusta ennen ajoa.

Hölmöin kärytin oli kyllä Unossa, se lähti päälle termarilla, olikohan alle viidessä asteessa. En jaksanut kikkailla siitä sulaketta pois...

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

Pujazuba kirjoitti:
Simulaattori kirjoitti:Mikä muuten on penkin syrjässä se punainen pikku valo? En oo koskaan jaksanut perehtyä, mutta aina on mietityttänyt. :-D
Penkinlammitin. Itella se ei toimi enaan. Ainoa asia joka ei toimi autossa!
Penkinlämmitin? Oho. Mä en ees tienny että siinä ois sellainen. Ainakaan knappulaa ei löydy. :D
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
ackqu!
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Touko 2012, 21:10
Car(s): FL 156v6
Paikkakunta: Lpr/Imatra

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja ackqu! »

Jahas. Täällä alkanut ´03 141tkm 156 JTS:n tyhjäkäynti temppuilemaan. Kylmänä tyhjäkäynti 1500-2200 rpm, mutta lämmetessään hieman rauhottuu. Joskus ei.. Joka kolmas päivä idlaa normaalisti ~900 rpm (dieselin ronksotusta ja hytkymistä lukuunottamatta). MCSF kurkkii joka toinen päivä (P0555, brake boost pressure sensor), mutta tuskin tyhjäkäyntiin vaikuttaa. Itse epäilen Venuksen asentoa, mutta mitä täällä on porukka mieltä mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään? Throttle resettiä testattu.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Simulaattori kirjoitti:
Pujazuba kirjoitti:
Simulaattori kirjoitti:Mikä muuten on penkin syrjässä se punainen pikku valo? En oo koskaan jaksanut perehtyä, mutta aina on mietityttänyt. :-D
Penkinlammitin. Itella se ei toimi enaan. Ainoa asia joka ei toimi autossa!
Penkinlämmitin? Oho. Mä en ees tienny että siinä ois sellainen. Ainakaan knappulaa ei löydy. :D
Katsoppas penkin oikeasta etureunasta vai olikos se vasen, no mut kuitenkin ;)

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

GiuliaSuper kirjoitti:Katsoppas penkin oikeasta etureunasta vai olikos se vasen, no mut kuitenkin ;)
Emmääkyälöyrä... *muminaa*

Anteeksi paskaisuus.
Liitteet
2013-11-15 13.23.55.jpg
2013-11-15 13.23.55.jpg (79.16 KiB) Katsottu 5918 kertaa
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1111
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

^Löytyy läheltä keskikonsolia, lattiatasosta, siitä kohtaa mistä penkkin kiinnittyy runkoon. Katso jalkatilasta, niin saatat yllättyä.

Avatar
Simulaattori
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Joulu 2012, 10:31
Car(s): 156 2.5 Azzurro Nuvola, ex: 33 1,5QV -86 Alfa Rosso, 156 2.0TS Bianco Polare, gtv TS, 156 2,5
Paikkakunta: Forssa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Simulaattori »

GiuliaSuper kirjoitti:^Löytyy läheltä keskikonsolia, lattiatasosta, siitä kohtaa mistä penkkin kiinnittyy runkoon. Katso jalkatilasta, niin saatat yllättyä.
Saatan olla sit vaan niin puupää, mutta en nähnyt sellaista ees toissaviikolla kun kokosin koko lattiaston pohjanpaikkauksen jäljiltä...
:shock:
"Taittuuko?" "Ei taitu!" "Taittuu!!" "EI TAITU!!!"

Vastaa Viestiin